طرح تولید پانچ میوه

پانچ میوه یک نوعی از آب‌میوه‌های طبیعی و یا آب گیاهان مختلف است که بسیار موردپسند واقع‌شده است؛ اما پانچ‌های میوه‌ای دارای دودسته جدا از هم می‌باشند، آن‌هم پانچ میوه‌ای الکلی و پانچ میوه‌ای غیر الکی؛ و در هر دودسته از این پانچ‌ها، از آب و عصاره‌ی میوه‌ها و گیاهان طبیعی استفاده می‌شود.
همچنین لازم به ذکر است که این نوشیدنی بسیار پرطرفدار و خوشمزه در جشن‌ها و دوره همی های بزرگ و شلوغ، تهیه و سرو می‌شوند و بسیار رایج می‌باشند و اصولاً آن‌ها را در لیوان‌های بزرگ و یا کاسه‌های پهن، برای خوردن سرو می‌کنند.

تاریخچه پانچ میوه‌ای

پانچ‌های میوه‌ای مختلف برای اولین بار از اوایل قرن هفدهم در کشور هندوستان رواج پیدا کرد و با روش‌های مختلف و استفاده از میوه‌ها و گیاهان گوناگون توسط افراد سرو و تهیه می‌شد. پانچ میوه‌ای پس از گذشت چند سال توانست جایگاه خود را کمی گسترده‌تر کند و به ایلات متحده آمریکا هم رسید. آن‌قدر این نوشیدنی خوش‌طعم و سالم، موردپسند همگان واقع شد که می‌توان گفت: در مدت بسیار کوتاهی بیشتر نقاط و کشورهای دنیا با این نوشیدنی خوشمزه و خنک آشنا شدند و از خوردن و سرو آن لذت می‌بردند و این نوشیدنی جز انتخاب‌های برتر افراد شناخته شد.
حال کمی هم راجع به تاریخ و ریشه این کلمه صحبت کنیم. پانچ به‌اصطلاح و اساساً یک کلمه باریشه و پایه‌ی سانسکریتی می‌باشد و معنی و مفهوم کلمه و یا عدد «پنج» را می‌دهد.«پنج» بدین معنا و مفهوم است که درروش تهیه و سرو این نوشیدنی بی‌نظیر از پنج نوع ماده‌ی اصلی و مهم استفاده می‌شود که این پنج نوع شامل الکل درجه‌یک، لیمو تازه، شکر، ادویه و مهم‌ترین بخش آن‌که آب‌میوه است، می‌باشد.
البته لازم به ذکر است که نوشیدنی‌های الکی و همچنین الکل در ایران ممنوع می‌باشد و خوردن آن منع شده است زیرا باعث از بین رفتن اختیار و حواس می‌شود، پس از خوردن آن جلوگیری کنید. به همین دلیل می‌باشد که در ایران پانچ‌های میوه‌ای مختلف را با آب گازدار تهیه و سرو می‌کنند و مزه بی‌نظیری را هم پیدا می‌کند.

 

انواع پانچ میوه ای
پانچ مرکبات

برای تهیه پانچ مرکبات همان طور که از اسمش مشخص است به تکه‌های میوه و همچنین آب میوه احتیاج دارید. در تهیه پانچ مرکبات می‌توانید از آب گریپ فروت، پرتقال، نارنگی و آناناس هر کدام به اندازه نصف پیمانه نیاز دارید. همچنین به یخ‌های قالبی هم برای خنک شدن این نوشیدنی نیاز دارید. لیمو ترش و حلقه‌های آناناس را فراموش نکنید. کافی است آب میوه‌ها را با هم مخلوط کنید و تکه‌های میوه را هم اضافه کنید و در نهایت هم آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید تا تازگی دل نشینی به نوشیدنی شما بدهد

پانچ انگور

چه هوا سرد باشد چه گرم یک نوشیدنی همیشه جواب می‌دهد و به کلی حال و هوای شما را عوض خواهد کرد. برای تهیه پانچ انگور به آب انگور، آب گریپ فروت و آب لیمو و تکه‌های لیمو یا هلو. برای آماده کردن این نوشیدنی کافی است آب میوه‌ها را با هم مخلوط کنید و سپس در یخچال بگذارید تا سریعا خنک شود و در آخر تکه‌های میوه را به آن اضافه کنید. به همین سادگی.

پانچ هندوانه و خیار

هندوانه و خیار هر دو از میوه‌هایی هستند که تازگی و طراوت خاصی را به همراه دارند. کافی است مقداری از هر کدام از این دو را در یک میکسر بریزید و برای دلپذیرتر شدن طعم آن کمی آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و در این صورت شما یکی از بهترین نوشیدنی‌های این روزها را خواهید داشت. گوارای وجودتان باشد.

 

پانچ چای

برای تهیه این مدل پانچ همان طور که مشخص است به مقداری چای دم کرده نیاز دارید. همچنین کمی شکر و چوب دارچین را هم به لیست مواد اولیه خود اضافه کنید. برگ نعنای تازه و لیمو ترش هم برای تازگی و طراوت این پانچ گزینه‌ی مناسبی هستند. چند برش پرتقال و چند تکه یخ هم برای خنکای این نوشیدنی. برای تهیه بعد از اینکه چای را دم کردید درون یک ظرف بریزید تا خنک شود سپس نعنای خرد شده و تکه‌‌های پرتقال و همچنین چوب دارچین را به آن اضافه کنید. روی ظرف را با یک پارچه بپوشانید و برای مدتی در یخچال قرار دهید سپس این مواد را از صافی رد کنید. در هنگام سرو قالب‌های یخ و تکه‌های پرتقال را فراموش نکنید

پانچ آناناس و لیمو

برای تهیه این نوشیدنی سالم و کم کالری شما به آب آناناس، آب گریپ فروت، لیمو ترش، عرق نعنا و برش‌های میوه(آناناس/لیمو) نیاز دارید. تهیه این نوشیدنی مانند نمونه‌هایی که تا به اینجا ذکر شده است ساده و بدون دردسر است. کافی است تمامی اب میوه‌ها را با هم مخلوط کنید و در ظرف دلخواه خود بریزید و آن را با برشی از میوه‌ی دلخواه خود تزئین کنید و نوش جان کنید.
در آخر باید اضافه کنم که در تهیه پانچ میوه‌ای شما هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید پانچ میوه‌ای میکس مخصوص خود را با مخلوط میوه‌هایی که دوست دارید تهیه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. در هر صورت این نوشیدنی برای این روزهای سال بسیار انتخاب مناسبی است و نشاط را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر زمان یا فرصت کافی برای تهیه‌ی این نوشیدنی جذاب را ندارید، می‌توانید از طریق وب‌سایت بامارو اقدام کنید و از کافه‌های محبوب خود پانچ میوه‌ای موردنظرتان را سفارش دهید.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید پانچ میوه

نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۶۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲.۴ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات :۸۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۱ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)