طرح تولید نانو ذرات مگنتیتی

مگنتیت (Fe3O4) یکی از اکسیدهای معروف آهن و به رنگ سیاه است که متشکل از آهن دو و سه است. مگنتیت طبیعی به صورت سنگ معدن آن در طبیعت موجود میباشد. اکسید آهن سیاه، سنگ معدن آهن، اکسید آهن دو و سه، تترا اکسید تری آهن، فروس فریت از نام های دیگر مگنتیت است.
مگنتیت، ۷۲.۷ درصد وزنی آهن و ۲۷.۳ درصد اکسیژن دارد و شبکه بلوری آن به صورت مکعبی است. مگنتیت شامل یون های دو و سه ظرفیتی آهن است و اگرچه آن را به صورت Fe3O4 می نویسند اما فرمول شیمیایی صحیح آن به صورت FeO.Fe2O3 است. ساختار اسپینلی معکوس مگنتیت، باعث ایجاد خواص ویژه مگنتیت شده است. اسپینل به گروه خاصی از اکسید های مخلوط چند فلزی اطلاق میشود که فرمول کلی AB2O4 را دارند. به طور معمول، فلزات دوظرفیتی با گستره شعاع اتمی ۸۰ تا ۱۱۰ پیکومتر مانند Zn، Mn، Fe، Mg، Cu را شامل می شود. اتم نیز فلزات سه ظرفیتی با گستره شعاع اتمی ۷۵ تا ۹۰ پیکومتر مانند Ti، Al، Fe و Co را شامل می شود.

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید نانو ذرات مگنتیتی

خالص سازی لجن های صنعتی به عنوان مثال جداسازی فلز خاص (طلا) از لجن آندی مس، کاربرد در سازمان های پژوهشی و دانشگاه ها به عنوان مثال جهت انجام پروژه های دانشجویی و تحقیقاتی، در داروسازی و درمان بیماری های خاص به عنوان مثال دارو رسانی به محل خاصی از بدن، کاربرد در پزشکی به عنوان مثال درمان سرطان، در صنایع نفت و گاز به عنوان مثال خالص سازی بیوسورفکتانت ها.

اهمیت طرح تولید نانو ذرات مگنتیتی

مقوله فناوری نانو به رغم نوپا بودن، توجه بسیاری از سرمایه گذاران کشورهای پیشرفته و در حال توسعه را به خود جلب کرده است. تأسیس مراکز متعدد تجاری و بازرگانی در این عرصه و تخصیص اعتبارات قابل توجه، همگی مؤید این ادعاست. به دلیل پتانسیل بالای این فناوری نوپا در رشد و ارتقای صنعت، علاقه سرمایه گذاران خطرپذیر به سمت این عرصه معطوف شده است. با توجه به اهمیت روزافزون نانوذرات در صنایع و افزایش قدرت کشورها و پیشرفت علم، سرمایه گذاری های کلانی در این بخش شده است و در حال حاضر تجاری سازی فناوری نانو به یکی از اهداف اصلی سیاست ها و برنامه های کلان کشورهای مختلف تبدیل شده است. فناوری نانو توان ایجاد تغییری انقلابی در زمینه های مختلف، از انرژی تا الکترونیک را دارد. در دهه آینده، کشورهایی که بیشترین نوآوری ها را در این حوزه دارند و بیشترین ارزش افزوده را از پیشرفت این فناوری کسب میکنند، تأثیر بسیاری بر وضعیت ژئوپولیتیکی جهان خواهند داشت.

طرح تولید نانو ذرات مگنتیتی

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید نانو ذرات مگنتیتی

حمام صنعتی
همزن صنعتی
جرثقیل سقفی
دستگاه سنیکیت صنعتی
پاتیل انتقال محلول
یخچال صنعتی

قیمت خط تولید نانو ذرات مگنتیتی

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید نانو ذرات مگنتیتی برابر با ۱۲۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت نانو ذرات مگنتیتی

بودجه: بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۶۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۱۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۷۵۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۲۳۷۶ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۱۷۰۰۰ میلیون ریال
سرمایه در گردش : ۱۴۴۸۷۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۱۶۱۸۷۰ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)