طرح تولید کفش ایمنی

کفش ایمنی کفشی است که دارای جنبه های ایمنی بوده و استفاده کننده را از صدماتی که ممکن است در حین کار به طور تصادفی رخ دهد محافظت می کند. کفش های ایمنی بر اساس جنس مواد بکار گرفته شده در ساخت آن ها به دو نوع بشرح ذیل تقسیم بندی می شوند:کفش های ساخته شده از چرم و سایر مواد به استثنای کفش های تمام لاستیکی و یا تمام پلیمری، کفش های تمام لاستیکی (کفش های کاملا ولکانیزه شده) و کفش های تمام پلیمری (کفش های قالب ریزی شده یا تزریقی) کفش های ایمنی بر اساس طرح های مختلف به ۵ طرح کفش، پوتین، نیم چکمه، چکمه و چکمه ساق بلندتفکیک می شود.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید کفش ایمنی

طرح توجیهی تولید کفش ایمنی: ۱۹۲۰۱۱۶۲

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید کفش ایمنی

بر اساس دسته بندی انجام شده توسط اداره خدمات فنی بخش ایمنی وزارت کار ایالات متحده آمریکا، کفش های ایمنی به شرح ذیل تقسیم بندی می شود:
کفش های ایمنی معمولی: این کفش ها ویژه شرایطی هستند که خطرات عمومی سقوط اجسام روی پاها وجود دارد البته در هنگام کار با اجسام بسیار سنگین مانند فلانج ها و قطعات فلزی بزرگ باید روی این کفش ها از یک روکش فلزی به نام متاتارسال استفاده شود.کفش های ایمنی ضد جرقه: این کفش ها ویژه شرایطی می باشند که احتمال انفجار وجود دارد مانند محل های خطرناکی که کف آن عایق برق بوده و دارای سیستم اتصال به زمین (ارت) می باشند مانند کارگاه های ساخت ترکیبات قابل انفجار و هنگام تمیزکاری و پاکسازی تانک ها و مخازن بنزین و سایر هیدروکربن های فرار. تخت این کفش ها عایق بوده از قطعات فلزی مانند میخ و یراق در آنها استفاده نشده و پنجه آهنی آن ها با یک فلز غیر آهنی پوشانده شده است.

اهمیت طرح تولید کفش ایمنی

محصول طرح دارای اهمیت استراتژیکی در ایران نمی باشد اما اهمیت و نقش صادرات غیرنفتی در توسعه پایدار و افزایش ثروت، درآمد ملی و رفاه اجتماعی، کشور را به سمت تعیین اهداف کیفی و کمی و برنامه ریزی های استراتژیکی جهت توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی سوق داده است و از آنجا که صنعت کفش با وجود پتانسیل های بالا در تولید و صادرات جایگاه مهمی در صادرات غیر نفتی دارد لذا بررسی مزیت نسبی این صنعت می تواند در توسعه صادرات غیر نفتی و استراتژی و راهکارهای این صنعت نقش بسزایی داشته باشد.

طرح تولید کفش ایمنی

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید کفش ایمنی

ماشین تزریق پلی اورتان (PU)
دستگاه لویس
گرم خانه
چیلر
دور گیر
میکسر
چرخ دوخت
دستگاه پرس چرم
کمپرسور هوای فشرده

قیمت خط تولید کفش ایمنی

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید کفش ایمنی برابر با ۳۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت کفش ایمنی

بودجه: بین ۱ تا ۲ میلیارد
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۲۵ هزار جفت
مساحت زمین مورد نیاز: ۲۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۵۴۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۲۳ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۱۷۸۰۰ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)