طرح تولید اسپری حشره کش

اسپری حشره کش با عملکرد سریع، ساده و بی خطر حشرات پرنده (مگس، پشه و …) را از بین می برد. این کالا از جمله کالاهایی است که برای مصون نگهداشتن محیط زندگی، کار و عمدتاً فضاهای سربسته و محصور از وجود حشرات مزاحم بکار گرفته می شود. با اسپری کردن به صورت مستقیم، حشرات بلافاصله از بین می روند.

اسپری حشره کش با از بین بردن حشرات به صورت بسیار سریع در محل، مانع تکثیر آن ها می شود. این کالا معمولاً اثری طولانی دارد. انواع مارکها و گونه های مختلف آن در بازار موجود است.

موارد مصرف و کاربرد اسپری حشره کش

همانطوری که از نام این کالا پیداست، اسپری حشره کش برای کشتن انواع حشرات، سوسک و به طور کلی تمامی گونه های حیوانی که در قالب حشرات موذی شناخته می شوند، به کار می رود. این کالا که به صورت اسپری بوده در تمامی اماکن سربسته و حتی داخل خودروها قابلیت استفاده داشته و جهت پاک کردن محیط از انواع حشرات موذی به کار می رود.

 

مصـرف صحیح حشره کش ها

هنگام استفاده از حشره کش ها در هر بار سه تا چهار پاف اسپری کافی است وپس از استفاده باید تا ۱۰ دقیقه کسی وارد اتاق نشود. اثر سموم موجود در حشره کش ها بسته به نوع مواد مورد استفاده ، تا مدت ها روی در و دیوار خانه باقی می ماند و در صورت تماس فیزیکی افراد خانه، وارد گردش خون و بروز اختلالات گوارشی می شود.

 

کد ایسیک مرتبط با صنعت تولید اسپره حشره کش

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال، سالها است که در سلطه شرکت ها و زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع حشره کش خانگی بصورت اسپری (۲۴۲۱۱۱۱۰)

فرآیند تولید اسپری حشره کش

۱. حجم مشخصی از حشره کش، سینرژیست، عطر و حلال به داخل مخزن اختلاط منتقل و سپس مخلوط می شود و بدین ترتیب فرمولاسیون حشره کش تهیه می شود.

۲. پس از آن ناخالصی ها و مواد خارجی محلول اسپری حشره کش توسط یک سیستم فیلتراسیون گرفته می شود.

۳. محلول موقتاً از طریق لوله به داخل مخزن ذخیره سازی منتقل می گردد.

۴. از مخزن ذخیره سازی به دستگاه پرکن هدایت می شود. محلول در حجم خاصی درون قوطی هایی که از قسمت تمیزکن پنوماتیکی خارج می شوند، پر می شوند.

۵ .قوطی های پر شده در فواصل زمانی و به صورت تصادفی نمونه گیری شده و نحوه پر شدن محلول حشره کش کنترل می شود.

۶. دریچه (مکانیزم پاشش اسپری حشره کش) به محض تحویل به صورت نمونه گیری تصادفی بازرسی می شوند. این دریچه در بالای قوطی های پر شده سوار می شود.

۷. پس از این مرحله ماده متحرک تحت فشار وارد دستگاه پرکن ماده محرک شده و با حجم مشخصی و تحت فشار بالا درون قوطی هایی که دریچه روی آنها سوار شده پر می شود. در اینجا نیز قوطی های پر شده از گاز به صورت تصادفی مورد بازرسی قرار می گیرند.

۸. قوطی های پر شده از ماده محرک سپس وارد حمام آب گرم شده که آب آن حدود ۵۰ درجه سانتیگراد می باشد. بدین ترتیب قوطی ها از نظر داشتن درزهای معیوب و نامناسب کنترل شده و قوط یهایی که نشتی دارند (نشتی ها به صورت بروز حباب هوا خود را نمایان می کنند) از خط تولید خارج می گردند.

در این مرحله دریچه اسپری یک لحظه فشار داده می شود تا از عملکرد مطلوب اسپری اطمینان حاصل گردد و قوطی های معیوب نیز کنار گذاشته می شوند. سپس قوطی ها تمیز می شوند تا آب، روغن و سایر مواد پاک گردند.

۹. بعد از این مرحله قوطی ها برای حصول اطمینان از پر شدن وزن می گردند.

۱۰. قوطی های وزن شده درب بندی می گردند.

۱۱. شماره سریال ساخت زیر قوطی ها چاپ می شوند و سپس قوطی ها برای کنترل حجم گاز، حجم محلول حشره کش و فشار داخل گاز بازرسی می شوند.

۱۲. قوطی های پر شده پس از بازرسی و کنترل حجم گاز بسته بندی و آماده جهت حمل به بازار مصرف می شوند.

۱۳. قوطی های خالی اسپری حشره کش که توسط تولیدکننده قوطی تحویل داده شده است به دقت بازرسی می شود.

۱۴. در این مرحله ماده محرک را جهت واردکردن به قوطی های پر شده حشره کش که دریچه هایی در بالای قوطی ها سوار شده تحت فشار بالا درون قوطی ها پر می شود.

وضعیت بازار

مطالعات انجام شده در بخش بازار نشان می دهد که پتانسیل راه اندازی واحدهای مختلف اسپری حشره کش با ظرفیت های متفاوت تا سقف حداقل ٢١ میلیون عدد در کشور وجود دارد.

وضعیت واحد های فعال تولید  اسپره حشره کش

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید آلیاژ پلی آمید در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

صادرات محصول

اسپری حشره کش از جمله محصولاتی است که محدودیت صادراتی نداشته و در زمره محصولات با مشوق های صادراتی محسوب می گردد. این محصول که خود به صورت قوطی بوده در بسته های ۱۲ تایی و ۲۴ تایی با توجه به شکل و ابعاد آن بسته بندی شده و جهت صادرات عرضه می گردد. کشورهای هدف صادراتی انواع اسپری حشره کش ایران طی سالهای گذشته عمدتاً کشورهای : پاکستان، افغانستان، ارمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق، گرجستان و آذربایجان بوده اند.

دو کشور عراق و افغانستان نیز که با کشور ما همجوار بوده و با توجه به شرایط استراتژیک ویژه ای که دارند می توانند بعنوان بازارهای اصلی صادراتی برای کشور ما باشند. روابط سیاسی نزدیک، بعد مسافت، نیاز شدید این کشورها به توسعه و… از عوامل مهم انتخاب این کشورها جهت صادرات انواع اسپری حشره کش می باشد. اسپری حشره کش هنگام حمل و نقل بایستی در دماهای خنک (کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد) و به دور از اشعه مستقیم خورشید و وسایل گرمازا قرار بگیرند چرا که در مجاورت نور و گرما احتمال آتشگیری آنها وجود دارد.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید اسپره حشره کش

ظرفیت تولید سالیانه : ۳ میلیون عدد در سال
نرخ برابری دلار : ۱۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۱ درصد

 

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)