طرح تولید انواع صفحه و ورق از پلی پروپیلن

رق پلی پروپیلن (PP) و فرمول شیمیایی آن –[CH2-CH(CH3)]n– می‌باشد. پلی پروپیلن یکی از پرمصرف‌ترین و اساسی‌ترین بسپارهای مورد استفاده در دنیا و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده پروپیلن می‌باشد.
پلی پروپیلن از بسپارش پروپیلن در شرایط دما و فشار نسبتاً ملایم ودر حضور کاتالیست معروف زیگلر – ناتا انجام می‌شود. وجود این کاتالیزور، بسپاری به صورت ایزوتاکتیک را تشکیل می‌دهد که قادر به متبلور شدن تا حدود ۹۰ درصد می‌باشد.
ورق پلی پرو پیلن یک بسپار گرمانرم می‌باشد که در یک بازه گسترده از کاربردها شامل فیلم و ورق، قالب‌گیری دمشی، قالب‌گیری تزریقی، بسته‌بندی غذایی، نساجی، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، لوله، کاربردهای صنعتی و ساختمانی و اجزاء خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، بسپار تولیدشده از تک‌پار پروپیلن به‌طور معمول در برابر حلال‌های شیمیایی، بازها و اسیدها مقاوم می‌باشد. کد مشخصه این بسپار می‌باشد.
مولکول پروپیلن دارای ساختار شیمیایی نامتقارن می‌باشد، از این رو فرایند بسپارش آن می‌تواند به سه نوع توالی در ساختار بسپار حاصل منتهی گردد. به دلیل اثرات ناشی از ممانعت فضایی گروه‌های متیل، توالی سر به دم دارای نظم ساختاری بالاتری نسبت به سایر انواع می‌باشد.
ورق پلی پروپیلن دارای سه پیکربندی فضایی مختلف می‌باشد که عبارتند از ایزوتاکتیک (iPP)، سیندیوتاکتیک (sPP) و اتاکتیک (aPP). در نوع ایزوتاکتیک گروه‌های متیلی در یک طرف صفحه عبوری از زنجیر اصلی می‌باشند. در نوع سیندیوتاکتیک گروه‌های متیل به صورت یک در میان در دو طرف صفحه عبوری از زنجیر قرار می‌گیرند. در نوع اتاکتیک هم هیچ نوع نظم خاصی وجود ندارد. یک کاتالیست زیگلر-ناتا قادر است که قرار گرفتن تک‌پارها را در یک آرایش‌یافتگی ویژه محدود سازد و تنها اجاره می‌دهد که تک‌پارها در جهت درست به زنجیر بسپاری اضافه شوند. اکثر پلی‌پروپیلن‌های معمول که با استفاده از کاتالیست‌های تیتانیوم کلراید (Ticl4) تولید می‌شوند، دارای درصد بالایی از ورق پلی پروپیلن ایزوتاکتیک می‌باشند. به دلیل اینکه گروه‌های متیل در یک طرف قرار گرفته‌اند، بعضی ملکول‌ها تمایل دارند که به شکل مارپیچی دربیایند، این مارپیچ‌ها یک به یک در کنار هم قرار می‌گیرند و مقاومت ورق پلی پرو پیلن معمول را ایجاد می‌کنند.
ورق پلی پروپیلن، یکی از پرمصرف‌ترین پلیمرهایی است که تولید جهانی آن در سال ۲۰۰۳ به حدود ۳۵٫۸ میلیون تن رسید.
ورق پلی پروپیلن را با استفاده از دستگاه های تولید کننده ی ورق های پلیمری تولید می کنند. ورق های تولیدی این دستگاه ها برای مصارف صنعتی و همچنین تولید وسایل مورد نیاز خانگی به مصرف می رسند. ورق پلی پروپیلن بازار عرضه و تقاضای گسترده ای دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های ورق پلی پروپیلن توانایی رنگ پذیری آن ها است.
این ورق ها در ضخامت های بسیار کم و به صورت طلق برای تولید لوازم پلاستیکی مثل لیوان و قاشق و چنگال های یکبار مصرف مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در تولید انواع لوازم التحریر از این ورق ها بهره می گیرند. بسته بندی انواع مواد غذایی نیز می تواند با استفاده از ورق پلی پروپیلن انجام شود. همان طور که گفتیم ماده ی اصلی و سازنده ی ورق پلی پروپیلن، پلیمر پلی پروپیلن است که با مواد و ترکیبات مختلف غذایی وارد واکنش نمی شود. بنابراین به لحاظ بهداشت غذایی و ماندگاری و عدم فساد غذایی بهترین گزینه برای بسته بندی مواد غذایی هستند.

رشد سالانه تقاضای جهانی برای پلی پروپیلن بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ حدود ۶٫۷ درصد برآورده شده‌است. بیشترین تقاضا در صنایع تولید وسایل تقویت شده با الیاف، تولید نخ فیلامنتی، تزریق پلاستیک و تزریق بادی است.
ورق پلی پروپیلن در مقایسه با دیگر بسپارها مشخصات متمایز و برجسته‌ای دارد که عبارتند از:
قیمت نسبتاً ارزان تک‌پار پروپیلن در مقایسه با تک‌پارهای دیگر بسپارها
قیمت پایین PP در مقایسه با دیگر بسپارها
وزن مخصوص و سبک PP
انعطاف‌پذیری و طیف گسترده تولید PP با خصوصیات فیزیکی و شیمیایی متغیر
افزایش کاربردهای جدید و بهبود خواص رده‌های تولیدی جدید
افزایش کاربرد ورق پلی پرو پیلن PP در وسایل و تجهیزات پزشکی و توسعه کاربردهای ورق پلی پروپیلن PP رده خاص
افزایش مصرف ورق پلی پروپیلن PP به صورت آلیاژ با دیگر بسپارها
جایگزینی با بسپارهایی مانند ورق PS و ورق PE و غیره

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید صفحه و ورق از پلی پروپیلن

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد آیسیک
انواع صفحه و ورق از پلی پروپیلن۲۵۲۰۴۱۲۳۹۲
صفحه و ورق معمولی از پلی پروپیلن۲۵۲۰۵۱۲۳۹۳
صفحه و ورق کارتن از پلی پروپیلن۲۵۲۰۵۱۲۳۹۴
صفحه و ورق مشبک معمولی از پلی پروپیلن۲۵۲۰۵۱۲۸۶۴

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید صفحه و ورق از پلی پروپیلن

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
صفحه و ورق معمولی از پلی پروپیلن۳۹۲۰۲۰۲۰
صفحه و ورق کارتن از پلی پروپیلن۳۹۲۰۲۰۹۰

 

مواد اولیه ورق های پلی پروپیلن

• رزین پلی اتیلن
• رزین پلی پروپیلن
• رزین ABS
• مواد افزودنی

روشهای مختلف تولید و انتخاب روش بهینه

اکستروژن، در صنایع مختلف و با مواد مختلف انجام می گیرد و به طور مشخص در صنایع لاستیک و پلاستیک تولید بخش عمده ای از محصولات رادربرمی گیرد. به کمک این فرآیند قطعات پلاستیکی در حالت خام با ابعاد معین قالبگیری می شوند . دستگاهی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد اکسترودر نامیده می شود . اکسترودر در انواع مختلفی مانند اکسترودر مارپیچی، فشاری و … موجود می باشد . اکسترودرهای تک مارپیچ رایج ترین انواع اکسترودرها هستند .
اینگونه اکسترودرها قابلیت فرآیند اکثر مواد موجود را با اقتصادی ترین شرایط بهره برداری در هم آمیخته و بدین لحاظ با استقبال فوق العاده مواجه شده اند . بطورکلی اکسترودر دستگاهی است که می تواند یک ماده را بصورت سیال در آورده و پس از عبور آن از یک قالب خاص، به مواد مذکور شکل قالب را تحمیل نماید و چون بطور پیوسته این کار انجام می شود. طول قطعه با توجه به سفارش قابل تعریف خواهد بود . پس اکسترودر در فرآیند اکستروژن سه عمل اصلی را انجام می دهد:
-۱ مواد را ذوب کرده و یا به حالت خمیری در می آورد.
-۲ فشاری جهت حرکت دادن مواد به طرف مجرای قالب بر آنها اعمال می کند.
-۳ عمل اختلاط و اعمال برش را روی مواد انجام می دهد.

وضعیت واحد های فعال تولید انواع صفحه و ورق از پلی پروپیلن

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع صفحه و ورق از پلی پروپیلن در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید انواع صفحه و ورق از پلی پروپیلن

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع صفحه و ورق از پلی پروپیلن در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات انواع صفحه و ورق از پلی پروپیلن

نمودار واردات و صادرات انواع صفحه و ورق از پلی پروپیلن در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید انواع صفحه و ورق از پلی پروپیلن

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۵۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۷۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳۹ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲۳ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۹ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)