طرح تولید خمیر خرما

خمیر خرما یک محصول فرآوری شده و تولید شده از خرما بدون هیچ نوع اضافات مصنوعی و غیر طبیعی است. البته برخی از محصولات طبیعی دیگر به برخی از انواع خمیر خرما اضافه می شود تا خاصیت و کیفیت این خمیر افزایش پیدا کند اما گاهاً نیز حتی از این محصولات طبیعی نیز به آنها اضافه نمی شود. محصولاتی مانند گردو، فندق، کنجد و از این دست مواد غذایی هستند که معمولاً به خمیر خرما برای طعم دهی و افزایش خاصیت آن افزوده می شوند.
خمیر خرما یک ماده بسیار مغذی است که نه تنها به عنوان صبحانه و عصرانه می توان به عنوان غذا میل کرد بلکه به عنوان چاشنی و یا مارملاد می توان برای تولید انواع شیرینی و یا کیک و حتی برای طبخ برخی از انواع غذاها از آن استفاده کرد.
امروزه بسیاری از صنایع غذایی سالم کشور به دنبال افزایش سلامت و کیفیت مواد غذایی و محصولات غذایی خود از خمیر خرما به عنوان شیرین کننده استفاده می کنند و توانسته اند طیف وسیعی از مشتریان را به لیست مشتریان خود اضافه کنند. صنعت شیرینی پزی و پخت کیک، صنایع تولید کننده بیسکوییت و کلوچه، صنایع آشپزخانه های خاص برای پخت حلوا، شیرینی سراهایی که در تولید لواشک و شکلات و ترافل و از این دست محصولات شیرین فعالیت می کنند و غیره از این دست هستند. بسیاری از ما خرما را بصورت طبیعی و معمولی نمی توانیم استفاده کنیم. بعضاً این مشکل به دلیل حساسیت به پوست خرما و یا ممکن اسه به دلایل مختلف دیگری باشد. حتی بسیاری از ما خود خرما را نمی توانیم به راحتی با غذا مصرف کنیم. ضمن اینکه هر بار له کردن و یا خرد کردن خرما و استفاده از آن برای پخت غذا و شیرینی و کیک کار ساده ای نیست.
خمیر خرما یک راهکار ساده و بسیار مقرون به صرفه برای استفاده از خرما در پخت غذاهای مختلف از جمله انواع شیرینی است. وقتی از خمیر خرما استفاده کنید به راحتی می توانید این خمیر را زیر لقمه و به عنوان یک ساندویچ ساده و مغذی به دست کودک دلبندتان بدهید تا به عنوان میان وعده میل کند و از خاصیت غذایی فوق العاده آن در رشد و هوش کودکتان استفاده کنید.
حتی می توانید خمیر خرما را در پخت غذاهای دیگر به عنوان شکر طبیعی استفاده کنید بدون اینکه نیاز باشد خرما را هر بار آماده کنید.
در نظر داشته باشید که خمیر خرما محصول خرمای تازه است که بدون استفاده از مواد نگهدارنده و غیر طبیعی تولید شده.این خمیر همان خرما می باشد با یکی دو ماده غذایی دیگر برای ارزش افزوده بیشتر ، که می تواند به راحتی سلامت و تندرستی شما را تضمین کند.
بصورت کلی خمیر خرما همانند خود خرما خواص و ویژگی های زیادی دارد

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید خمیر خرما

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد آیسیک
خمیر خرما۱۵۱۳۵۱۲۴۲۷
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید خمیر خرما

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
خمیر خرما۲۰۰۷۹۹۹۰
تولید خمیر خرما به روش صنعتی

برای تولید خمیر خرما در روش صنعتی نیز روال کار به شکلی مشابه ولی با استفاده از دستگاه های مختلف صنعتی می باشد. در برخی از روش های صنعی خرما را می پزند و بعداً با رد کردن خرما از صافی ها و ترکیب آن در مخلوط کن های بزرگ خمیر خرما را آماده می کنند. این روش کمی قدیمی تر است و در برخی از کارخانه ها استفاده می شود که روش چندان بهینه و مناسبی نیست.
اما در روش های جدید تولید خمیر خرما که شرکت خرما سیاه از آن استفاده می شود تولید خمیر خرما بدون کوچکترین دخالت دست و نیروی انسانی انجام می شود.
برای تولید خمیر خرما در این روش ابتدا بهترین و با کیفیت ترین خرما ها تهیه و بعد از اینکه در دستگاه های بخار و پیشرفته شستشو می شود خرما توسط دستگاه هایی برش داده می شود و با ترکیب شدن با مقداری آب و کمی حرارت ملایم که خواص خرما از بین نرود، بافت خرما نرم می شود.
سپس با استفاده از توربین ها و دستگاه های فیلترینگ قدرتمند تمامی مواد زائد خرما از جمله پوست، هسته، کلاهک و ریشه های موجود در بافت خرما گرفته می شود.
سپس خمیر تولید شده بصورت یکدست به بلندرهای بزرگ و بصورت کاملا مکانیزه اضافه می شود و در این مرحله ممکن است سایر مواد طبیعی مانند گردو، کنجد، بادام و غیره به این مخلوط اضافه شود تا خمیر خرما مزه و طعم متفاوت و البته خواص بیشتری پیدا کنید.
در این دستگاه ها خمیر آنقدر به خوبی مخلوط می شود تا یک خمیر یکدست و زیبا شکل می گیرد و نهایتاً با استفاده از دستگاه های بسته بندی این خمیر در بطری های متفاوت بسته بندی و با درج برند خرما سیاه آماده ورود به بازارهای داخلی و خارجی می شود.
به یاد داشته باشید که استفاده از خمیر خرما می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای انواع شکر و یا شیرین کننده های مصنوعی باشد.
خرماهای تولید شده در شرکت خرما سیاه با استفاده از بهترین و مدرن ترین دستگاه های مکانیزه تولید و سپس تحت سخت ترین و دقیق ترین آزمایشات قرار می گیرد تا به عنوان یک ماده غذایی سالم تحت نظر اداره بهداشت و غذا و دارو به دست مصرف کننده برسد.
شرکت خرما سیاه همواره با رعایت حقوق مصرف کننده به دنبال ارائه محصولات کاملا ارگانیک و بهداشتی و البته طبیعی است و در راه اعتلای فرهنگ استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک اقدامات جدی زیادی انجام داده است.
از این رو به منظور بالا بردن سطح سلامت جامعه بهترین مواد غذایی را با نشان استاندارد ملی ایران و انواع جواز ها و استاندارد های بهداشتی ایران و البته انواع استاندارد های بین المللی به اثبات رسانده است.

صادرات خمیر خرما

صادرات خمیر خرما در کنار صادرات خرما، از ایران به بازارهای برون مرزی بسیار رایج است. خرما علاوه بر شکل اصلی خود، به شکل خمیر خرما و شیره خرما مصرف میشود که صادرات آن به دو صورت بسته بندی شده و فله میباشد. بزرگترین بازار تولید خرما در ایران مربوط به مناطق گرمسیری همچون کرمان و هرمزگان ختم میشود، اما صنایع وابسته به تولید خمیر خرما به دور از محل برداشت این محصول می باشد. در حال حاضر خمیر خرمای ایران و محصولات دیگر تولید شده از خرما مثل چیپس خرما، به ۷۲ کشور جهان صادر میشود و بسیار پر طرفدار است.

وضعیت واحد های فعال تولید خمیر خرما

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید خمیر خرما در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید خمیر خرما

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید خمیر خرما در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات خمیر خرما

نمودار واردات و صادرات خمیر خرما در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید خمیر خرما

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۴۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۷ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۱ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۴ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)