طرح تولید نانوامولسیون زعفران

یکی از گرانترین و در عین حال خاص ترین ادویه های جهان زعفران است که خواص تغذیه ای بسیاری و در صنایع غذایی و داروسازی کاربرد فراوانی دارد. اگر به دنبال ایده ای جذاب برای سرمایه گذاری هستید در این مقاله با همراه باشید تا با یکی از جدیدترین و پول سازترین ایده ها در زمینه طراحی و توسعه سیستم انتشار و محافظت از ترکیبات زعفران تحت عنوان طرح تولید نانوامولسیون زعفران آشنا شوید. باتوجه به اینکه ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زعفران در دنیا به حساب می آید، هر سال حجم زیادی زعفران از ایران به صورت خام به سایر نقاط جهان صادر می گردد و متاسفانه جای خالی نوآوری، فناوری ها و تکنیک های جدید در راستای ارتقا کیفی این محصول گران بها به شدت احساس می شود.

 

طرح تولید نانوامولسیون زعفران چیست؟

در طرح نانوامولسیون زعفران هدف ارتقاء سطح کیفی زعفران و در عین حال حفظ ویژگی های اصلی زعفران مانند رنگ، طعم، بو و مزه است به گونه ای که میزان مصرف زعفران در واحد حجم کاهش پیدا کند و راندمان محصول تولید شده ارتقا یابد. زعفرانی که در نتیجه نانوامولسیون به دست می آید طعم و بویی ایده ال داشته و خاصیت رنگ دهی آن نیز افزایش یافته است و در نتیجه مقدار مصرف زعفران بسیار کاهش پیدا میکند.

امولسیون ها

امولسیون ها دارای سامانه نامتعادلی هستند که در نتیجه تعلیق های کلوئیدی با حداقل دومایع غیرقابل امتزاج تشکیل می شوند. فرایند تشکیل امولسیون ها خود به خودی نیست. دو فاز آب و روغن دوجزء اصلی امولسیون ها در مواد غذایی می باشند که روغن و آب فاز پراکنده و پیوسته را تشکیل می دهند و در نتیجه امولسیون از نوع آب در روغن یا روغن در آب به وجود می آید.

 نانوامولسیون ها

زمانی که امولسیون ها قطرات ریزی در حدود نانومتری در محدوده ۲۰ تا ۲۰۰ نانومتر باشند، دانشمندان آن ها را با عناوینی مانند مینی امولسیون، نانوامولسیون، امولسیون های فوق ریز، امولسیون های ریزمیکرون و … اطلاق می کنند. علاقه به نانوامولسیون ها در مقایسه با سالهای قبل افزایش یافته و کاربردهای مستقیم نانوامولسیون ها در فرآورده های دارویی و آرایشی بوده، همچنین در سالهای اخیر کاربرد نانوامولسیون ها در تولید زعفران مورد توجه بسیاری ازمحققان قرار گرفته است.

تجهیزات مربوط به تولید نانوامولسیون ها

پروسه امولسیون سازی دو مرحله دارد: آنچه به آن مرحله اول اطلاق می شود مرحله ای است که با تغییر شکل و شکستن قطرات، مساحت سطح ویژه امولسیون افزایش می یابد و در مرحله دوم امولسینایرها یا مواد فعال سطحی با استقرار در سطح مشترک فازها، علاوه بر پایدارسازی، مانع به هم پیوستن مجدد قطرات تشکیل شده جدید می شوند. مخلوط کن های ساده، مخلوط کن های با سرعت برشی بالا، همگن سازهای با فشار بالا، همگن سازهای دارای حرکت گردابی، همگن سازهای میکروفلوئیدایزر، همگن سازهای فراصوت و همگن سازهای آسیاب کلوئیدی از جمله تجهیزاتی است که در مرحله اول مورد استفاده قرار می گیرند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید نانوامولسیون زعفران

کد آیسیک (ISIC) کوتاه شده عبارت International Standard Industrial Classification است که شرکتها و زنجیره های تامین برای مشخص کردن هویت کالا، قطعات، مدارک و اموال سالیان متوالی است از این کد استفاده می کنند. باتوجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک نانوامولسیون زعفران به شرح جدول ذیل می باشد.

شرح محصول

کد آیسیک

نانوامولسیون زعفران

۱۵۴۹۴۱۲۷۱۲

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با نانوامولسیون زعفران

کد تعرفه گمرکی که تحت عنوان HS CODE نیز شناخته می شود عددی ۸ تا ۱۰ رقمی است که از چپ به راست هر دو رقم آن اطلاعات و جزئیات متفاوتی از کالا را ارائه می دهد. با مراجعه به کتاب مقررات واردات و صادرات و جست و جوی هر دو رقم از کد تعرفه گمرکی هر کالا اطلاعاتی از قبیل ممنوع یا مجاز بودن واردات و صادرات کالا، عوارض، حقوق گمرکی و مالیات کالا و اطلاعاتی از این قبیل به دست می آید. باتوجه به بررسی های انجام شده تاکنون کد تعرفه گمرکی نانوامولسیون زعفران تعریف نشده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید نانوامولسیون زعفران

ظرفیت : ۳۰ تن
نرخ برابری دلار : ۵۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۷ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳۳۰ هزار دلار
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۶۰هزاردلار
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۹ درصد



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)