کنجاله

طرح تولید کنجاله سویا

کنجاله سویا بازمانده جامدی است که پس از روغن کشی از دانه های روغنی گیاه سویا بدست می آید. حدود ۸۵ درصد از تولید سویای کل جهان سالانه به کنجاله و روغن تبدیل می شود و تقریبا ۹۸ درصد کنجاله بدست آمده برای چیره غذایی دام و طیور و حیوانات مورد استفاده قرار می گیرد. کنجاله از گیاهان دیگری همچون کنجد، آفتابگردان، پنبه و حتی انگور حاصل می شود. کنجاله های روغنی از نظر پروتئین و موادغذایی غنی هستند و می توانند به عنوان یک پروتئین گیاهی مناسب جایگزین پروتئین حیوانی شوند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید کنجاله سویا

طرح توجیهی تولید کنجاله سویا: ۱۵۱۴۱۲۵۴

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید کنجاله سویا

کنجاله سویا یکی از فراورده های با ارزش دانه سویا است که به عنوان منبع غنی از سویا برای تغذیه دام مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده پروتئین عمده موردنیاز برای گاوهای شیرده به ویژه در فصل زمستان را تامین می کند و می تواند حتی به عنوان منبع غذا برای ماهی ها و حیوانات خانگی نیز استفاده شود.

اهمیت طرح تولید کنجاله سویا

در مجموع می توان گفت کنجاله سویا، ماده غذایی مناسبی جهت تامین پروتئین جیره طیور می باشد که از لحاظ اقتصادی بهداشتی و ترکیبات موجود حائز اهمیت است.

قیمت خط تولید کنجاله سویا

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید کنجاله سویا برابر با ۲۶۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت کنجاله سویا

بودجه: بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۲۰۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۵۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۶۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۲۹ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۲۸۱۶۶ میلیون ریال
سرمایه در گردش : ۲۶۴۸۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۵۴۶۴۶ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۴/۵ - (۳ امتیاز)