اینفوگرافیک

اینفوگرافیک پرفروش‌ترین خودروهای جهان بر اساس کشور

هر کشور ترجیحات متفاوتی برای کالاها دارد و وسایل نقلیه نیز تفاوتی ندارند. مصرف‌کنندگان در یک کشور متراکم ممکن است اتومبیل‌های کوچک‌تر را ترجیح دهند، درحالی‌که کشورهایی با فضای وسیع (و مکان‌های پارکینگ) راه را برای کامیون‌های بزرگ‌تر باز می‌کنند. به همین ترتیب، زمین‌های ناهموار ممکن است به وسایل نقلیه‌ای نیاز داشته باشند که بتوانند به‌سرعت خود را تطبیق دهند و مقیاس شوند.(اینفوگرافیک پرفروش‌ترین خودروهای جهان بر اساس کشور)
و همچنین این سؤال است که کدام سازنده در کشور سرمایه‌گذاری کرده است. ازآنجایی‌که بزرگ‌ترین خودروسازان جهان برای جذب مصرف‌کنندگان در هر گوشه‌ای از جهان رقابت کرده‌اند، آن‌ها کارخانه‌هایی ساختند، مدل‌ها را تغییر دادند و حتی خودروهای خاصی را متناسب باسلیقه هر کشور ساختند.

خودروهای پرفروش
محبوب‌ترین وسیله نقلیه در هر کشور چیست؟

اگرچه نقشه ممکن است در سراسر جهان متفاوت باشد، اما یک‌چیز مسلم است: Toyota’s dominance
این خودروساز ژاپنی – که پیش از سبقت گرفتن توسط تسلا سال‌ها باارزش‌ترین خودروساز جهان بود – پرفروش‌ترین خودرو را در ۴۱ کشور از ۱۰۴ کشور جهان داشت. این خودرو همچنین دارای پرفروش‌ترین خودروی جهان در سال ۲۰۱۹، تویوتا کرولا بود، اگرچه این سدان تنها در پنج کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
به‌عنوان پرفروش‌ترین در ۱۶ کشور، کامیون تویوتا هایلوکس (همچنین به‌عنوان پیکاپ تویوتا در آمریکای شمالی شناخته می‌شود) برترین وسیله نقلیه در اکثر کشورها بود. سهم بازار قابل‌توجهی در نیمکره جنوبی ازجمله آرژانتین، آفریقای جنوبی و استرالیا دارد.
عامل ثابت دیگر قدرت تولیدکنندگان داخلی بود. بسیاری از کشورهایی که خودروسازان بزرگی داشتند، مدل‌های محلی را به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروها، به‌ویژه در اروپا، داشتند.

خودروهای پرفروش
خودروها پرفروش‌ترین وسایل نقلیه جهان هستند.
بنابراین مصرف‌کنندگان خودرو در حال حاضر چه چیزی را ترجیح می‌دهند؟ در حال حاضر، خودروها به‌عنوان پرفروش‌ترین وسایل نقلیه‌ی جهان، برتری جزئی نسبت به کامیون‌ها دارند.(اینفوگرافیک پرفروش‌ترین خودروهای جهان بر اساس کشور)

از ۱۰۴ کشوری که میزان فروش آن‌ها برای این مطالعه محاسبه‌شده است، خودروهای کوچک‌تر که اغلب به‌عنوان «وسایل نقلیه سواری» طبقه‌بندی می‌شوند (شامل سدان، هاچ‌بک و ساب کامپکت) اکثریت پرفروش‌ترین‌ها را تشکیل می‌دهند.
در همین حال، «کامیون‌های سبک» یا «خودروهای تجاری سبک» که شامل کامیون‌ها، شاسی بلندها و وانت‌ها می‌شود، در ۴۷ کشور پرفروش بودند.

پرفروش‌ترین خودروها برحسب نوع

_ هاچ بک: ۱۲
_ سدان: ۲۵
_ سدان / واگن: ۱
_ ساب کامپکت: ۱۹
_ SUV: 20
_ کامیون: ۲۴
_ وانت: ۳
اما تغییر ترجیحات مصرف خودرو در حال حاضر اثر خود را نشان می‌دهد. خودروی الکتریکی (EV) تسلا مدل ۳ قبلاً پرفروش‌ترین وسیله نقلیه در هلند و نروژ بود و کشورهای دیگری مانند چین انگیزه‌های بیشتری را برای مصرف‌کنندگان برای خرید خودروهای برقی افزایش می‌دهند.
این حتی باعث کاهش سرعت سفر در طول همه‌گیری کووید، دورکاری بیشتر کارگران و فشار نیمه‌هادی بر خودروسازان نمی‌شود. یک دنیای واقعاً پس از کووید احتمالاً نقشه را حتی بیشتر تغییر خواهد داد.


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۶ امتیاز)