تحصیل در سنگاپور و بررسی شرایط آن

تحصیل در سنگاپور، مهاجرت به سنگاپور از طریق تحصیل و شرایط اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور در این مقاله به صورت علمی مورد بررسی قرار می گیرد. آیا تحصیل در سنگاپور می تواند شرایط اخذ اقامت دائم یا تابعیت این کشور را فراهم می کند؟ آیا شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی در سنگاپور وجود دارد؟ افراد متقاضی باید این مهم را در نظر داشته باشند که ادامه تحصیل در سنگاپور می تواند فرصت مناسبی برای آن ها ایجاد کند تا با آگاهی از قوانین مهاجرتی این کشور بتوانند برای اخذ اقامت دائم و نهایتا تابعیت این کشور زیبا اقدام نمایند.
تحصیل در سنگاپور و شرایط عمومی
کشور سنگاپور جزیزه ای است کوچک که در عرصه نظام آموزشی و سیاست های تحصیلات عالی و تحقیقات بنیادی، یکی از مناسب ترین انتخاب ها می تواند باشد. در این خصوص شرایط تحصیل و نظام آموزشی این کشور را در این مقاله به صورت کامل شرح خواهیم داد.

کشور سنگاپور براساس آمار جهانی در عرصه های مختلف آموزشی، رفاه و امنیت اقتصادی و اجتماعی در طی چند دهه گذشته افتخارات زیادی داشته و در مجامع بین المللی به عنوان یک کشور ثروتمند و امن شناخته شده است. کشور سنگاپور در سال های اخیر رتبه هفتم در فهرست نو آوری های جهانی INSEAD را کسب کرده بود و در رنکینگ رقابت جهانی IMD رتبه سوم را کسب کرده و رتبه دوم انجمن اقتصادی جهانی را نیز کسب کرده است.

دانشگاه های سنگاپور نیز در زمینه نوآوری در زمره دانشگاه های برتر جهان از لحاظ سطح کیفی آموزش قرار گرفته اند و در بین دانشگاه های کشورهای آسیایی جایگاه عالی رتبه ای کسب کرده اند. موارد ذکر شده بیانگر کیفیت آموزش و همچنین شرایط مناسب برای زندگی و ادامه تحصیل می باشد.

کشور سنگاپور با پایتخت هم نامش به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته شناخته شده است. در عین حال این کشور با امنیت بالای اقتصادی که دارد در کنار کشورهای پیشرفته ای همچون کره جنوبی، هنگ کنگ و تایوان قرار گرفته است و بعنوان یکی از چهار کشور آسیایی مطرح شناخته شده است.

اقتصاد کشور سنگاپور متکی بر صنعت و بخش خدمات می باشد که این امر باعث شده این کشور جز یکی قطب های اقتصادی جهان شناخته شود.

  • انگلیسی زبان رایج در این کشور است. البته زبان های بومی همچون مالایی، تامیلی، چینی و ماندریان می باشد.
  • سیستم حکومتی کشور سنگاپور جمهوری پارلمانی می باشد.
  • دین رسمی حدود ۳۳ درصد اتباع سنگاپور بودایی می باشد که بیشترین جمعیت را پیروان این دین به خود اختصاص داده اند و دیگر ادیان موجود در این کشور که تراکم جمعیت بالایی دارد مسیحیت و اسلام می باشد.
  • پول رایج در این کشور دلار سنگاپور $S می باشد.
  • شرایط آب و هوای کشور سنگاپور گرم و مرطوب است و میانگین بارش به صورت سالانه در این کشور بیش از ۲،۳۴۰ میلی‌متر می باشد.
تحصیل در سنگاپور در مدارس سنگاپور
تحصیل در مدارس سنگاپور برای اتباع این کشور اجباری می باشد و از سن هفت سالگی شروع می شود، دوره ابتدایی در سنگاپور به دو بخش تقسیم می شود دوره ۱ الی ۴ ابتدایی و دو دوره دوم شامل سال ۵ و ۶ می باشد. تحصیل در مدارس ابتدایی برای تمام شهروندان و اتباع سنگاپور به صورت رایگان می باشد.

عموماً تحصیل در مدارس سنگاپور به زبان انگلیسی می باشد ولی در برخی مدارس و در برخی دروس به زبان های بومی این کشور نیز آموزش کودکان انجام می شود. البته انتخاب دوره تحصیلی به زبان انگلیسی یا زبان های بومی به صورت اختیاری می باشد. کشور سنگاپور به لحاظ اینکه مهاجرین زیادی را جذب کرده است و اتباع کشورهای دیگر در این کشور اقامت دارند و از لحاظ شرایط عمومی این کشور بیشتر اتباع این کشور تمایل دارند فرزندانشان در مدارس بین امللی تحصیل کنند.

دوره تحصیل در مدارس سنگاپور ۱۰ سال می باشد ۴ ﺳـﺎل دوره اﺑﺘـﺪاﯾﯽ و  ۶ ﺳﺎل دوره متوسط می باشد. در پایه سال تحصیلی ۱ تا ۴ ابتدایی روی مهارت های یادگیری زبان و سوادآموزی و مهارت های ریاضی و عددی کار می شود. بر اساس نظام آموزشی سنگاپور دانش آموزان پس از پایان دوره ششم باید در آزمون ارزش یابی تحصیلی شرکت کنند که در صورت قبولی در این آزمون براساس توانایی های آن ها در یکی از دوره های نظری یا فنی در دبیرستان ادامه تحصیل می دهند.

متقاضیان ورود به دبیرستان ها و مدارس دولتی سنگاپور ملزم به شرکت در آزمون AEIS هستند که در منابع این آزمون متمرکز بروی مهارت انگلیسی و ریاضی می باشد. بعد از قبولی در این آزمون در دوره آمادگی پذیرفته شده و پس از آن دوره به مدارس دولتی سنگاپور راه خواهند یافت. شرایط سنی تحصیل در مدارس و پذیرش در دبیرستان های سنگاپور تا سن ۱۶ سال می باشد.

دانش آموزان خارجی برای تحصیل در سنگاپور، نیاز به یک قیم قانونی دارند. شرایط آن بدین صورت است که باید یک شهروند سنگاپوری که شرایط سنی بالاتر از ۲۱ سال دارد به عنوان قیم قانونی معرفی شود. در صورتی که حداقل یکی از والدین در صورتی که در سنگاپور شاغل باشد و توانایی تامین هزینه های تحصیل و زندگی فرزند خود را داشته باشد، نیازی به معرفی قیم دیگری نمی باشد.

  • هزنیه تحصیل در دبیرستان های سنگاپور برای دانش آموزان بین المللی ۳۰۰ دلار در سال می باشد.
  • هزینه تحصیل در مدارس و کالج های پیش دانشگاهی ۳۹۶ دلار در سال می باشد.
  • هزنیه تحصیل در دبستان های سنگاپور ۱۵۶ دلار در سال می باشد.
تحصیل در سنگاپور در مقطع کارشناسی
تحصیل در مقطع لیسانس در سنگاپور مانند دیگر کشورها به طور معمول درحدود  ۴ سال به طول می انجامد. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در حدود ۱۵،۰۰۰ دلار در سال می باشد. امکان کار دانشجویی نیز در این مقطع به افراد داده می شود که در حدود ۱۰ الی ۱۶ ساعت در هفته می باشد که این کار می تواند تا بخشی از هزینه های زندگی فرد را تامین کند.

دانشگاه های سنگاپور هرکدام به صورت مجزا سایت تخصصی دارند که دانشجویان می توانند از طریق سایت هرکدام از دانشگاه ها برای اخذ پذیرش به صورت آنلاین اقدام نمایند. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های سنگاپور در مقطع کارشناسی شامل موارد زیر می باشد:

  • آخرین مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات و ترجمه آن ها
  • ارائه مدرک زبان آیلتس حداقل ۶ آکادمیک
  • مدارک هویتی به همراه ترجمه آن ها

یکی از امکاناتی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده این است که آن ها می توانند پیش از ورود به دانشگاه های سنگاپور، در کالج های سنگاپور جهت آمادگی برای لیسانس شرکت کنند. این دوره ها معمولا دروسی را به عنوان پیش نیاز برای رشته های مدیریت بازرگانی، حقوق و پزشکی ارائه می دهند. دانشجویان متقاضی می توانند پیش از ورود به دانشگاه های سنگاپور در دوره های زبان انگلیسی شرکت کنند و در صورتی که سطح زبان آن ها در حد ایده آل نیست مهارت های زبان خود را ارتقا دهند.

تحصیل در دانشگاه های سنگاپور در مقطع کارشناسی به دو زبان انجام می شود و افراد باید برای تحصیل در سنگاپور مدرک زبان آیلتس یا تافل ارائه دهند. تحصیل در مقطع کارشناسی ممکن است در قالب ترکیبی از زبان های انگلیسی و یکی از زبان های بومی رایج در سنگاپور مالایی، ماندارین یا تامیل صورت پذیرد.

تحصیل در سنگاپور در مقطع کارشناسی ارشد
تحصیل در دوره کارشناسی ارشد نیز معمولا به مدت یک سال تا ۴ سال می باشد. البته در این مقطع مانند مقطع دکترا امکان اخذ بورسیه وجود دارد که بورسیه های ارائه شده را در بخش های بعدی توضیح خواهیم داد. هزینه تحصیل در دانشگاه های سنگاپور بسته به رشته و طول دوره متفاوت می باشد که به طور میانگین در حدود ۱۸،۰۰۰ هزار دلار سنگاپور می باشد.

دوره پذیرش و ورود به مقطع ارشد در سنگاپور دو بار در سال در ماه های اوت و ژانویه می باشد که در طول هر دوره نیز دانشگاه ها مهلتی را برای پذیرش افراد در نظر می گیرند. با توجه به اینکه کثرت درخواست پذیرش بیشر از ظرفیت دانشگاه هاست افراد باید توجه داشته باشند دانشگاه ها براساس شایستگی و رزومه افراد، ظرفیت و پذیرش برای افراد در نظر می گیرند. برخی از دانشگاه ها در سنگاپور ممکن است مدارک GRE یا GMAT درخواست کنند پس در صورتی که فردی این مدارک را داشته باشد شانس اخذ پذیرش بیشتری نسبت به دیگران خواهد داشت. برای اخذ پذیرش مقطع ارشد افراد باید مدرک لیسانس خود را ارائه دهند. همچنین ارائه مدرک زبان آیلتس ۶.۵ الزامی می باشد.

تحصیل در سنگاپور در مقطع دکترا
تحصیل در مقطع دکترا نیز در دانشگاه های سنگاپور امکان پذیر می باشد. دانشجویان برای ادامه تحصیل در این مقطع نیازی به تماس مستقیم با استاد راهنما ندارند تنها در صورتی که بخواهند بر روی موضوعات خاصی به صورت پژوهشی و علمی تحقیق انجام شود باید با اساتید راهنما مکاتبه داشته باشند. طول دوره تحصیل در این مقطع ۲ الی ۵ سال می باشد و معمولاً در این مقطع بورسیه تحصیلی ارائه می شود. متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا باید درخواست خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند تا در صورت تایید و ارزیابی از سوی دانشگاه پذیرش برای فرد صادر شود. ارزیابی درخواست افراد براساس روزمه تحصیلی و علمی، توصیه نامه، نمرات تحصیلی و همچنین سابقه کاری انجام می شود. پذیرش در مقطع دکترا در ماه های اوت و ژانویه می باشد. داشتن تسلط به زبان انگلیسی در سطح آیلتس ۶.۵ یا ۷ الزامی می باشد.
تحصیل در سنگاپور به همراه بورس تحصیلی
 اخذ بورسیه تحصیلی سنگاپور برای متقاصیان ادامه تحصیل در این کشور در صورت داشتن شرایط اولیه اخذ ویزا امکان پذیر می باشد. البته اغلب بورسیه های ارائه شده در سنگاپور در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در صورت داشتن رزومه تحصیلی مناسب صادر می شود. تعدادی از بورسیه های تحصیلی ارائه شده در سنگاپور شامل موارد ذیل است:
  • بورسیه تحصیلی A.STAR

    بورسیه تحصیلی استار به این صورت است که برای تعداد محدودی از افرادی که در این کشور فارغ التحصیل شده باشند و یا قبلاً تجربه تحصیل یا اقامت تحصیلی در این کشور را داشته باشند صادر می شود این تعداد برای هر سال ۲۴۰ نفر تعیین شده است.

  • بورسیه تحصیلی SINGA

    بورسیه تحصیلی سینگا برای افرادی مناسب است که برای اولین بار است در این کشور برای ادامه تحصیل وارد شده اند البته این بورسیه در مقطع دکترا صادر می شود و به مبلغ ۲،۰۰۰ الی ۲،۵۰۰ دلار می باشد. این نوع بورسیه برای دانشجویان ایرانی مناسب می باشد و امکان اخذ این بورسیه نسبت به بورسیه های دیگر راحت تر است.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه فناوری نانیانگ

    بورسیه تحصیلی دانشگاه نانیانگ بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا صادر می شود و به میزان ۱۲،۰۰۰ الی ۱۵،۰۰۰ دلار در مقطع فوق لیسانس و ۲۰،۰۰۰ الی ۲۵،۰۰۰ دلار در مقطع دکترا صادر می شود.

  • بورسیه تحصیلی کالج شلتون سنگاپور

    بورسیه کالج شلتون به این صورت است با توجه به شرایط تحصیلی، نمرات و رزومه تحصیلی فرد دانشجو و دانش آموز در سه نوع مختلف برای افراد صادر می شود. لازم به ذکر است این کالج شرایطی را برای دانشجویان فراهم آورده که امکان انتقال به دانشگاه های اروپا و آمریکا وجود خواهد داشت.

تحصیل در سنگاپور و هزینه های تحصیل و زندگی در سنگاپور
کشور سنگاپور از لحاظ اقتصاد بسیار قدرتمند و دارای سطح کیفی بالای زندگی می باشد، این امر همواره با هزینه های نسبتاً بالای زندگی روبرو خواهد بود به همین دلیل این کشور  یکی از گران ترین کشورها به لحاظ زندگی و تحصیل خواهد بود.هزینه زندگی درسنگاپور به طور میانگین در طول سال در حدود ۱۰،۰۰۰ دلار سنگاپور (۸،۰۰۰ دلار امریکا) می باشد. البته هزینه های زندگی بستگی به سبک زندگی افراد دارد ولی مبالغ ارائه شده به طور میانگین هزنیه های افراد را در بر می گیرد.
هزینه اجاره یک آپارتمان در خارج از شهر۱،۹۹۲ دلار سنگاپور در ماه
هزینه اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر۳،۵۰۰ دلار در ماه
شیر یک لیتری۳ دلار
نان۲.۲۸ دلار
یک کیلو برنج۲۶۵ دلار
ده عدد تخم مرغ۲۸۸ دلار
پنیر یک کیلو۲۱.۴۵ دلار
سیب یک کیلو۴۴۱ دلار
موز یک کیلو۲۵۰ دلار

 

هزنیه های تحصیل به طور میانگین بسته به طول دوره تحصیلی، رشته و دانشگاه متغییر و متقاوت می باشد. به طور میانگین هزینه تحصیل در این کشور در حدود ۶،۰۰۰ الی ۱۲،۰۰۰ دلار سنگاپور می باشد.

دوره تحصیلیهزینه تحصیل به دلار سنگاپور  SGDهزینه تحصیل به دلار امریکا USD
دوره فاندیشن۱۲,۰۰۰ – ۱۸,۰۰۰۸,۵۰۰ – ۱۲,۸۰۰
دوره دیپلما۶,۰۰۰ – ۱۸,۰۰۰۴,۰۰۰ – ۱۳,۰۰۰
دوره کارشناسی۳۰,۰۰۰ – ۶۰,۰۰۰۲۲,۰۰۰ – ۴۳,۰۰۰
دوره ارشد۳۰,۰۰۰ – ۵۰,۰۰۰۲۲,۰۰۰ – ۳۵,۵۰۰
تحصیل در سنگاپور و کار دانشجویی
از آنجا که هزینه های تحصیل در سنگاپور می تواند بسیار زیاد باشد، معمولاً دانشجویان برای تأمین هزینه های خود تمایل به انجام کار های پاره وقت دارند. مجوز کار حین تحصیل در سنگاپور نیز مانند دیگر کشورها به دانشجویان بین المللی در مقاطع تحصیلی داده می شود. دانشجویان می توانند با ورود به بازار کار این کشور بخشی زیادی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. زمان مجاز به کار، بسته به دوره تحصیلی به افراد متقاضی داده می شود که به طور تقریبی در حدود ۱۶ ساعت در هفته برای افراد تعیین شده است.
تحصیل در سنگاپور و بررسی ویزای همراه
تحصیل در کشور سنگاپور نیاز به اخذ ویزای تحصیلی و اخذ اقامت این کشور را دارد. در این خصوص فرد علاوه بر داشتن پذیرش از یکی از دانشگاه های سنگاپور باید مدارکی را جهت اخذ ویزای این کشور ارائه دهند این به صورت معمول شامل مدارک تحصیلی و مدرک زبان می باشد.

معمولا کشورهای آسیایی به واسطه ویزای تحصیلی اجازه الحاق خانواده و همراه را به فرد متقاضی اصلی نمی دهند. کشور سنگاپور نیز از این قانون تبعیت می کند و اجازه همراهی خانواده را به فرد نمی دهد. تنها در صورتی که فرد متقاضی پس از تحصیل بتواند جذب بازار کار تمام وقت سنگاپور شود، می تواند درخواست دهد خانواده به وی ملحق شود که خانواده شامل همسر و فرزندان زیر سن ۲۱ سال می باشد.

تحصیل در سنگاپور و معرفی دانشگاه های برتر سنگاپور
کشور سنگاپور یکی از بهترین کشورها در آسیا برای ادامه تحصیل می باشد زیرا این کشور در زمینه آموزش و پرورش جز کشورهایی است که برترین نظام های آموزشی را دارد. در کشور سنگاپور در حدود ۳۴ دانشگاه وجود دارد که از این تعداد ۶ دانشگاه دولتی می باشند. دانشگاه های برتر سنگاپور دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) و دانشگاه فنی نانیانگ (NTU) می باشند که از لحاظ رتبه علمی در رنکینگ QS جهانی رتبه علمی بسیار خوبی کسب کرده اند. تحصیل در این دانشگاه ها شامل طیف وسیعی از دوره های تحصیلی در رشته های مختلف می باشد و در حدود بیش از ۳۰،۰۰۰ نفر در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل می باشند.
  • دانشگاه ملی سنگاپور – NUS

    یکی از جذاب ترین و برترین دانشگاه های سنگاپور برای متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور دانشگاه ملی سنگاپور NUS خواهد بود. این دانشگاه در بین دانشگاه های جهان دارای اعتبار بین المللی فراوانی است به طوری که در حال حاضر از لحاظ سطح علمی و در رنکینگ جهانی QS  رتبه ۱۲ و در بین دانشگاه های آسیایی در رتبه اول قرار دارد. دانشگاه ملی سنگاپور از لحاظ کیفیت آموزش در رشته های فنی و مهندسی مانند مهندسی عمران و سازه در رتبه ۳ جهانی، در زمینه فناوری اطلاعات در رتبه ۴ جهانی و همچنین در علوم طبیعی در رتبه ۱۰ جهانی قرار گرفته است.

  • دانشگاه فنی نانیانگ – NTU

    یکی دیگر از دانشگاه های برتر سنگاپور دانشگاه فنی نانیانگ NTU است که در رنک بندی جهانی در رتبه ۱۳ جهان قرار گرفته است که پس از دانشگاه ملی سنگاپور قرار گرفته است. این موضوع نشانگر سطح کیفیت آموزش و تحصیل در این دانشگاه می باشد.

  • دانشگاه مدیریت سنگاپور – SMU

    رشته های ارائه شده در دانشگاه مدیریت سنگاپور شامل رشته هایی مانند حسابداری و مدیریت مالی، علوم کامپیوتر، اقتصاد، حقوق و آمار می باشد. این دانشگاه نیز جز یکی از دنشگاه های برتر سنگاپور شناخته شده است که از لحاظ سطح علمی در جهان جز دانشگاه های برتر شناخته شده است و در لیست ۵۰ دانشگاه برتر در زمینه حسابداری و مالی و در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در علوم طبیعی و مدیریت شناخته شده است.

تحصیل در سنگاپور و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور
پذیرش از دانشگاه های سنگاپور به واسطه ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به این کشور همانند دیگر کشورها مستلزم ارائه مدارک مورد نیاز است که در پروسه پذیرش و در نهایت پروسه صدور ویزا نیز تاثیرگذار خواهد بود این مدارک شامل موارد ذیل است:
  • ارائه اصل پاسپورت و کپی از آن به همراه ترجمه
  • ارائه پذیرش از یکی از دانشگاه های سنگاپور
  • اصل مدارک آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه
  • ارائه اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات و ترجمه آن ها
  • ارائه چند قطعه عکس
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی سلامت
تحصیل در سنگاپور و موقعیت کار پس از تحصیل
پس از اتمام دوره برای اقامت پس از تحصیل در سنگاپور به افراد فارغ التحصیل در این کشور فرصت ۶ ماهه ای جهت جستجوی کار و ورود به بازار کار داده می شود. معمولاً این کشور به افراد بسته به طول دوره ممکن است اقامت ۶ ماهه یا ۲ ساله جهت ورود به بازار این کشور اعطا نماید. افراد متقاضی با توجه به اینکه فارغ التحصیل در این کشور بوده اند نسبت به کسانی که از خارج از این کشور اقدام به ورود به بازار کار نموده اند اولویت دارند و البته سطح تسلط به زبان و توانایی فردی افراد در جذب آن ها در بازار کار سنگاپور نقش تعیین کننده ای دارد.

برای تمدید اقامت خود در سنگاپور باید ثابت نمایید در ماه درآمد ۳،۰۰۰ دلار را دارید تا اقامت فرد تمدید شود.

تحصیل در سنگاپور و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل
برای اینکه بتوانید پس از پایان تحصیلات خود در کشور سنگاپور اقامت دائم این کشور را به دست آورید باید در سنگاپور مشغول به کار شوید. همان طور که ذکر شد به شما ۶ ماه فرصت داده می شود تا شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود در سنگاپور بیابید. پس از اشتغال در سنگاپور هر زمان که حقوق دریافتی شما به میزان ماهیانه حداقل ۳،۰۰۰ دلار سنگاپور رسید می توانید برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهید.

برای اخذ تابعیت سنگاپور شما باید تابعیت قبلی خود را رها کنید چرا که کشور سنگاپور دو تابعیتی را نمی پذیرد. پس از گذشت ۲ سال از کسب اقامت دائم می توان برای اخذ تابعیت و پاسپورت سنگاپور اقدام کرد. پروسه اخذ تابعیت سنگاپور ممکن است بین ۶ تا ۱۲ ماه به طول انجامد. تابعیت سنگاپور به شما این امکان را می دهد که برای خرید خانه در این کشور وام های کم بهره بگیرید، هزینه کمتری برای تحصیل بپردازید و از بیمه سلامت شهروندان سنگاپور استفاده کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه تحصیل در سنگاپور

۱- هزینه تحصیل در سنگاپور چقدر است؟

هزنیه های تحصیل به طور میانگین بسته به طول دوره تحصیلی، رشته و دانشگاه متغییر و متقاوت می باشد. به طور میانگین هزینه تحصیل در این کشور در حدود ۶،۰۰۰ الی ۱۲،۰۰۰ دلار سنگاپور می باشد.

۲- اخذ بورسیه تحصیلی در سنگاپور به چه کسانی تعلق می گیرد؟

اغلب بورسیه های ارائه شده در سنگاپور در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در صورت داشتن رزومه تحصیلی مناسب صادر می شود.

۳- آیا امکان کار ضمن تحصیل در سنگاپور وجود دارد؟

بله. مجوز کار حین تحصیل در سنگاپور نیز مانند دیگر کشورها به دانشجویان بین المللی در مقاطع تحصیلی داده می شود. زمان مجاز به کار، بسته به دوره تحصیلی به افراد متقاضی داده می شود که به طور تقریبی در حدود ۱۶ ساعت در هفته برای افراد تعیین شده است.

۴- آیا امکان اخذ ویزای همراه در زمان تحصیل در سنگاپور وجود دارد؟

معمولا کشورهای آسیایی به واسطه ویزای تحصیلی اجازه الحاق خانواده و همراه را به فرد متقاضی اصلی نمی دهند. کشور سنگاپور نیز از این قانون تبعیت می کند و اجازه همراهی خانواده را به فرد نمی دهد.

 

منبع مطالب مورد استفاده : موسسه حقوقی ملک پور 

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)