بلژیک

تهیه طرح کسب‌وکار اقامت از طریق سرمایه‌گذاری بلژیک (بیزینس پلن)

کشور بلژیک از نمونه کشورهایی می‌باشد که در حوزه اتحادیه اروپا دارای ثبات و تعادل سیاسی و اقتصادی می‌باشد و تقریباً سیستم مالیاتی پایینی و خوبی را دارا می‌باشد.تهیه طرح کسب‌وکار اقامت از طریق سرمایه‌گذاری بلژیک (بیزینس پلن)
به‌عنوان‌مثال معافیت‌های مالیاتی بسیاری در امور سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در این کشور دیده می‌شود. یقیناً کشور بلژیک یکی از بهترین کشورها درزمینهٔ سرمایه‌گذاری اقامت می‌باشد.
متقاضیان اخذ اقامت در کشور بلژیک می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری اقدام نمایند و پس از گذشت ۳ سال برای اقامت دائم این کشور اقدام کنند. دارندگان اقامت دائم در کشور بلژیک می‌توانند به‌آسانی در کشورهای عضو شنگن جابه‌جا شوند و فعالیت تجاری داشته باشند.

سرمایه‌گذاری در بلژیک و شرایط عمومی

کشور بلژیک در غرب اروپا واقع‌شده است و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می‌باشد. پایتخت آن بروکسل است. مساحت کشور بلژیک ۳۰.۵۲۸ کیلومترمربع و جمعیت آن ۱۰.۵۸۴.۵۳۴ می‌باشد. بلژیک از شمال با هلند، از شرق با آلمان و از جنوب با فرانسه همسایه است.
بلژیک یکی از مهم‌ترین مناطق صنعتی در جهان است و بیش از ۲۰۰۰ شرکت بین‌المللی در بلژیک فعالیت دارند و رتبه آن در اقتصاد ۲۴ می‌باشد. یکی از دلایل سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت بلژیک سطح بالای زندگی، سیستم آموزش و خدمات بهداشتی خوب می‌باشد. قیمت املاک در بلژیک نسبت به بقیه کشورهای اروپایی پایین‌تر می‌باشد.تهیه طرح کسب‌وکار اقامت از طریق سرمایه‌گذاری بلژیک (بیزینس پلن)
در نظر داشته باشد کشور بلژیک محل سرمایه‌گذاری مناسبی می‌باشد ولی به‌واسطه آن برنامه شهروندی مستقیم همانند کشورها دیگر ارائه نمی‌دهد.

شرایط اخذ اقامت بلژیک از طریق سرمایه‌گذاری

برنامه اقامتی ویزای سرمایه‌گذاری بلژیک برای سرمایه‌گذاران خارجی غیر اتحادیه اروپا، راهی برای وضعیت اقامتی و درنهایت کسب شهروندی بلژیک و پاسپورت اتحادیه اروپا بعد از ۵ سال اقامت ارائه می‌کند. اجازه اقامت بلژیک به دارنده آن اجازه دسترسی به کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا و منطقه شینگن می‌دهد. برنامه اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در بلژیک به‌طور خاص برای سرمایه‌گذاران خارجی با پیشینه‌ای در کسب‌وکار یا باهدف و جاه‌طلبی تبدیل‌شدن به افراد کسب‌وکار طراحی‌شده است.
شرایط موردنیاز برنامه عبارت‌اند از:
یک متقاضی باید ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار یورو را در یک کسب‌وکار جدید در بلژیک سرمایه‌گذاری کند.
کسب‌وکار جدید و یا موجود باید نیروی کار بلژیکی را استخدام کند.
متقاضی باید اثبات کند که از شخصیت درستی برخوردار است.
با ارائه مدارک عدم سو پیشینه، معرف‌های حسن رفتار، رزومه کاری و اثبات مبدأ مالی که برای سرمایه‌گذاری آن‌ها استفاده می‌شود. به‌خصوص اگر قصد آن‌ها برای درخواست شهروندی کامل بلژیکی باشد، از متقاضی درخواست خواهد شد که زبان فرانسه را یاد بگیرد.

درخواست برای شهروندی بلژیک

سرمایه‌گذاران خارجی بیشتری بلژیک را به‌عنوان مقصد اصلی نقل‌مکان و سرمایه‌گذاری خود در نظر می‌گیرند. شهروندی کشور از طریق سرمایه‌گذاری یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای دریافت شهروندی دوم در سراسر اروپا است. نحوه گرفتن شهروندی بلژیک، در ابتدا، همانند اکثر کشورها، برای تبدیل‌شدن به یک شهروند بلژیکی، یک سرمایه‌گذار خارجی ابتدا باید اقامت دائم بلژیک را دریافت کند.
برای انجام این کار، سرمایه‌گذار باید روابط قوی با ملت برقرار کند. یک روش آسان برای ایجاد این روابط برای سرمایه‌گذار، ایجاد یک شرکت تجاری در بلژیک است.
برای شروع یک کسب‌وکار، ابتدا سرمایه‌گذار باید حداقل ۲۰ درصد سرمایه اولیه خود را در یک موسسه اعتباری بلژیک سپرده‌گذاری کند. با باز کردن حساب، سرمایه‌گذار قادر خواهد بود تا گواهینامه دولتی را دریافت کند که تأیید می‌کند این مبلغ در یک حساب کسب‌وکار سرمایه نگهداری می‌شود و این گواهینامه در جذب سایر سرمایه‌گذاران به کسب‌وکار مفید خواهد بود.
سرمایه باید به‌طور کامل و بدون قید و شرط در کسب‌وکار به اشتراک گذاشته شود، اما اگر سرمایه‌گذار دلیلی مالیاتی برای تأخیر در پرداخت داشته باشد، نیازی به پرداخت فوری نیست. بااین‌حال، بر اساس قانون بلژیک حداقل یک‌پنجم کل سرمایه (حداقل ۶،۲۰۰ یورو) باید پرداخت شود.

بلژیک
اگر سرمایه‌گذار بخواهد برای خودش کار کند، باید یک شرکت خصوصی با مسئولیت محدود بانام خود به‌عنوان تنها سهامدار تشکیل دهد. در این مورد، حداقل مبلغ سرمایه که حداقل ۱۲،۴۰۰ یورو است، باید پرداخت شود. (استثناهایی برای این شرط وجود دارد، و اگر سرمایه‌گذار به این استثناها علاقه‌مند باشد، توصیه می‌شود با یک وکیل متخصص در شکل‌گیری کسب‌وکار در بلژیک صحبت کند).
پس‌ازآن، سرمایه‌گذار باید طرح کسب‌وکار پیشنهادشده شرکت را به دفتر اسناد رسمی ارائه کند و آیین‌نامه شرکت را به تصویب برساند و امضاء کند. صرف‌نظر از کشور مبدأ سرمایه‌گذار، باید یک نسخه امضاشده و تأییدشده از اساسنامه به زبان‌های فرانسوی، آلمانی یا هلندی نوشته شود.طرح کسب‌وکار باید جزئیات عملیات آینده شرکت و کالاهای مورد فروش یا خدمات ارائه‌شده را مشخص کند و همچنین باید توضیح دهد که چرا میزان سرمایه اولیه لازم و مناسب برای کسب‌وکار است. این طرح همچنین باید نشان دهد که چگونه سرمایه اولیه برای عملیات تجاری حداقل برای دو سال فراهم می‌شود.
گام نهایی در شروع یک کسب‌وکار بلژیکی این است که شرکت را در ثبت رسمی سازمان‌های قانونی (RLE) و مقامات بیمه تأمین اجتماعی به ثبت برساند و برای شماره شناسایی شرکت درخواست کند. هنگامی‌که سرمایه‌گذار آیین‌نامه شرکت را بفرستد، دفتر تجاری به‌طور خودکار این شرکت را در RLE ثبت می‌کند و شماره شناسایی به کسب‌وکار داده می‌شود.تهیه طرح کسب‌وکار اقامت از طریق سرمایه‌گذاری بلژیک (بیزینس پلن)
علاوه بر این، قبل از اینکه شرکت عملیات خود را آغاز کند، سرمایه‌گذار باید آن را در صندوق بیمه اجتماعی بلژیک ثبت کند. علاوه بر این، اگر سرمایه‌گذار کارمندان بلژیکی را استخدام کند، باید در اداره تأمین اجتماعی بلژیک برای دستمزد کارگران ثبت‌نام کند.
پس از ثبت شرکت، سرمایه‌گذار باید اطمینان حاصل کند که حقوق و دستمزد وی از شرکت حداقل ۳۵،۰۰۰ یورو در سال خواهد بود. هنگامی‌که همه این مستندات انجام شود، سرمایه‌گذار می‌تواند برای اجازه اقامت دائم با سفارت بلژیک درخواست کند. هنگامی‌که سفارت درخواست را تأیید می‌کند، سرمایه‌گذار و خانواده مجوز خود را دریافت خواهند کرد.
نحوه گرفتن شهروندی بلژیک مرحله دو، شرط درخواست شهروندی از طریق فرایند قانونی قبول تابعیت برای بسیاری از کشورها این است که مهاجران ورودی قبل از درخواست برای چندین سال از ۵ تا ۱۲ سال دارای وضعیت اقامت دائم باشند. بااین‌حال، بلژیک به سرمایه‌گذاران دائمی اجازه می‌دهد که پس از پنج سال، برای شهروندی درخواست دهند.
مدارک موردنیاز برای درخواست اعلام تابعیت عبارت‌اند از: مدارک روابط واقعی با بلژیک (در قالب ثبت شرکت) و اعلامیه قصد تبدیل‌شدن به یک شهروند بلژیکی و تعهد به حمایت از قانون اساسی کشور. هنگامی‌که درخواست تأیید شد، سرمایه‌گذار می‌تواند برای گذرنامه بلژیک درخواست کند و بلافاصله از مزایای متعدد ملیت بلژیک استفاده کند، که شامل مالیات بر ارزش خالص، سود سرمایه یا دارایی و توانایی نگهداری دو شهروندی و درنتیجه داشتن دو پاسپورت می‌شود.

سرمایه‌گذاری در بلژیک از طریق خرید ملک

یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در بلژیک خرید ملک می‌باشد. خیلی از افراد تمایل به زندگی در بلژیک دارند به دلیل اینکه سطح رفاهی بالا و مطلوبی دارد. بازار املاک در بلژیک به‌شدت تحت تأثیر اقتصاد است و مالکیت آن برای سرمایه‌گذاران خارجی هیچ محدودیتی ندارد.
قیمت املاک در بلژیک نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان است. ۷۵ درصد از مردم در بلژیک مالکیت املاک خود رادارند. قیمت‌های پایین در بلژیک می‌تواند گزینه مناسبی جهت سرمایه‌گذاری باشد زیرا این امکان را به افراد خارجی می‌دهد که بتوانند با اجاره دادن املاک به سوددهی برسند. توجه داشته باشد اگر سرمایه‌گذاری در املاک کمتر از ۵ سال باشد نرخ مالیات آن ۱۶.۵ درصد تعلق می‌گیرد.
کشور بلژیک برنامه برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته است که سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند با خرید املاک و مستغلات ویزای سرمایه‌گذاری را دریافت کنند. البته بایستی مبلغ ۳۵۰.۰۰۰ یورو الی ۵۰۰.۰۰ یورو در املاک بلژیک سرمایه‌گذاری داشته که اقامت آن را از این طریق به دست آورند.

سرمایه‌گذاری در بلژیک از طریق ثبت شرکت

سرمایه‌گذاران با راه‌اندازی و ثبت شرکت در کشور بلژیک می‌توانند به تصمیمات بزرگی دست یابند. ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند راهی مناسب برای آغاز روابط تجاری و فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد. سرمایه‌گذاران در بلژیک می‌بایست چالش‌هایی را در مسیر سرمایه‌گذاری خود بپذیرند، قوانین جدید مالیاتی را به‌خوبی یاد بگیرند، استانداردهای بین‌المللی و انطباق شغلی را رعایت کنند.تهیه طرح کسب‌وکار اقامت از طریق سرمایه‌گذاری بلژیک (بیزینس پلن)
سرمایه‌گذاران در بلژیک برای ثبت شرکت نیاز به سرمایه‌گذاری حداقل به مبلغ ۲۰۰ هزار یورو و حداقل دو سهام‌دار در شرکت دارند. متقاضیان بعد از سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در بلژیک می‌توانند اقامت بلژیک را اخذ کنند و پس از گذشت ۵ سال از اقامت خود می‌توانند با داشتن شرایط مناسب درخواست تابعیت بلژیک را دهند.تهیه طرح کسب‌وکار اقامت از طریق سرمایه‌گذاری بلژیک (بیزینس پلن)

نحوه راه‌اندازی شرکت در بلژیک
اهداف تجاری، مکان موردنظر، تسلط به زبان هلندی یا فرانسوی باید در نظر گرفته شوند.
پرداخت هزینه‌ها
مشخص کردن اهداف شرکت
ایجاد یک حساب در یک موسسه اعتباری در بلژیک
واریز حداقل ۲۰% از سرمایه اولیه در حساب
تنظیم اساسنامه
امضای اسناد اساسنامه و آیین‌نامه در حضور سردفتر
ثبت و اخذ شماره شرکت و شماره مالیات
ثبت‌نام در صندوق تأمین اجتماعی

سرمایه‌گذاری در بلژیک از طریق استارت آب و کارآفرینی

کشور بلژیک کشوری کوچک اما توسعه‌یافته است که برای حفظ ثبات مالی خود به فعالیت‌های تجاری متکی است. سرمایه‌گذاری در بلژیک می‌تواند تصمیمی الهام‌بخش برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد که به دنبال فرصت‌های جدید برای توسعه هستند. ایجاد کارآفرینی در بلژیک و سرمایه‌گذاری در یک طرح تجاری نوآورانه ابتدا نیازمند اخذ اقامت بلژیک می‌باشد.
بیزنس پلن خود را ارائه دهند و بتوانند تأییدیه را اخذ کنند. دولت پرونده‌ها را بررسی می‌کند و ممکن است ۳ تا ۸ ماه طول بکشد تا طرح آن‌ها تأیید شود. شرایط سرمایه‌گذاری در بلژیک این است که:
متقاضی حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد
سوابق کیفری نداشته باشد
تجربه تجاری مرتبط داشته باشد
بودجه لازم برای سرمایه‌گذاری در دسترس را داشته باشد
سرمایه‌گذاران از طریق کارآفرینی و خوداشتغالی به‌تنهایی نمی‌توانند اقامت بلژیک را اخذ کنند و جهت اقامت خود در محلی که قصد دارند کارآفرینی کنند نیاز اخذ به مجوز کسب‌وکار دارند.

مزایای اقامت بلژیک
بلژیک یک کشور فرانسوی‌زبان حوزه شینگن است
بهترین برنامه کسب‌وکار در اروپا
بدون آزمون زبان برای ۵ سال اول اقامت
بدون نیاز به تجربه کسب‌وکار
بدون نیاز به محل اقامت فیزیکی
هیچ محدودیتی برای تابعیت دوگانه (به‌عنوان‌مثال ایران) وجود ندارد
سفر آزادانه در ۲۶ کشور حوزه شینگن
سیستم سلامت عالی و آموزش‌وپرورش
بدون محدودیت ملیتی

بلژیک
فهرست پارامتر‌های مورد ارزیابی در بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری بلژیک

۱ _ EXECUTIVE SUMMARY
۲ _ BUSINESS DESCRIPTION
۲.۱ _ BUSINESS MODEL
۲.۲ _ TARGETS
۲.۳ _ SERVICES AND PRODUCTS
۲.۴ _ ADVANTAGES OF USING THIS PLAN
۲.۵ _ MARKETING STRATEGY
۲.۵.۱ _ Competitive analysis
۲.۵.۲ _ Sales strategy
۲.۶ _ FINANCIAL MODEL
۲.۷ _ LOCATION
۳ _ OPERATIONAL BUSINESS STRATEGY
۴ _ SWOT FORCE ANALYSIS
۵ _ MARKETING METHODS
۶ _ KEY MANAGEMENT AND PERSONNEL PLAN
۶.۴ _ PERSONNEL PLAN AND EXPENSES
۶.۵ _ ORGANIZATION CHART IN YEAR 5
۷ _ FINANCIALS
۷.۱ _ INITIAL INVESTMENT
۷.۲ _ COMPUTATIONAL ASSUMPTIONS
۷.۳ _ BREAK-EVEN ANALYSIS
۷.۴ _ SALES FORECAST
۷.۵ _ PROFIT AND LOSS
۷.۶ _ CASH FLOW
۸ _ ECONOMIC BENEFIT TO belgium

۱ _ خلاصه اجرایی
۲ _ توصیف کسب و کار
۲.۱ _ مدل کسب و کار
۲.۲ _ اهداف
۲.۳ _ خدمات و محصولات
۲.۴ _ مزایای استفاده از این طرح
۲.۵ _ استراتژی بازاریابی
۲.۵.۱ _ تجزیه و تحلیل رقابتی
۲.۵.۲ _ استراتژی فروش
۲.۶ _ مدل مالی
۲.۷ _ مکان
۳ _ استراتژی کسب و کار عملیاتی
۴ _ تجزیه و تحلیل نیروی SWOT
۵ _ روش بازاریابی
۶ _ مدیریت کلیدی و برنامه پرسنل
۶.۴ _ برنامه و هزینه های پرسنل
۶.۵ _ نمودار سازمانی در سال
۷ _ امور مالی
۷.۱ _ سرمایه گذاری اولیه
۷.۲ _ مفروضات محاسباتی
۷.۳ _ تجزیه و تحلیل ضریب همگرایی
۷.۴ _ پیش بینی فروش
۷.۵ _ سود و زیان
۷.۶ _ جریان نقدی
۸ _ منافع اقتصادی برای بلژیک

هزینه‌های اقامت بلژیک از طریق سرمایه‌گذاری

هزینه متقاضی اصلی
۱۰۰۰۰ یورو پرداخت اولیه
۳۵۰۰۰ یورو پس از امضای توافق‌نامه، ایجاد شرکت و درخواست مجوز کار
۲۰۰۰۰ یورو به‌محض دریافت مجوز کار و ویزای ورود
۳۰ هزار یورو برای ثبت‌نام در شهرداری و اجازهٔ اقامت
۲۵۰۰۰ یورو برای تمدید سال دوم و سال‌های بعد
۳۵۰۰۰ یورو برای درخواست تابعیت (امکان‌پذیر بعد از سه سال)

هزینه اعضای خانواده

این هزینه‌ها شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال، به ازای هر نفر می‌باشد.تهیه طرح کسب‌وکار اقامت از طریق سرمایه‌گذاری بلژیک (بیزینس پلن)
۲۰۰۰۰ یورو برای به دست آوردن مجوز اقامت سال اول
۱۰۰۰۰ یورو برای تمدید سالانه از سال دوم و سال‌های بعد
۲۰۰۰۰ یورو برای درخواست تابعیت (بعد از سه سال در نزدیک‌ترین زمان)

هزینه‌های شرکت
هزینه‌های ایجاد شرکت و حقوق مدیران، تقریباً ۱۰۰۰۰ یورو تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال اول و ۵۰۰۰ یورو سالانه بعدازآن
اجاره دفتر: تقریباً ۶۰۰۰ یورو هرسال
هزینه‌های حسابداری، پرداخت مالیات، نگهداری و تعمیرات شرکت، آپارتمان مبله خصوصی: حدوداً ۱۰۰۰ یورو در ماه
بیزینس پلن

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)