تولید ژل کتیرا

کتیرا ترشحات صمغی خشک ‌شده حاصل از گیاه آستراگالوس گومیفر بوده که آن را تحت عنوان Gum Tragacanth یا گون می‌شناسند. در اثر خراش دادن ساقه گیاه، صمغ به‌طرف شکاف رانده‌شده و در مجاورت هوا براثر تبخیر آب به‌تدریج سخت می‌گردد. هر چه زمان خشک شدن صمغ ترشح‌شده کوتاه‌تر باشد، به همان نسبت کتیرای حاصل سفیدتر و شفاف‌تر خواهد بود. کتیرا در فراورده‌های آرایشی و بهداشتی همواره به‌عنوان قوام دهنده مصرف داشته و اگر به‌صورت لعاب درآمده و برای حالت دهندگی مو استفاده می‌گردید ولی به دلیل فسادپذیر بودن آن امکان نگهداری درازمدت میسر نبود. نام علمی این گیاه Astragalus SPP است و این جنس در ایران ۸۰۰ گونه دارد. بهترین گونه کتیرا که ارزش اقتصادی دارد از جنوب آسیا بخصوص ایران بدست می آید و ترکیبات آن مواد معدنی و ساکارید می باشد. نام تجاری داروی ساخته شده از این گیاه Tragacanth Mucilage است.

معرفی روش تولید ژل کتیرا

تولید ژل موی کتیرا یک فرآیند بسیار ساده است و دارای تکنولوژی خاصی نمی باشد. میزان ۴درصد وزنی از ۰تا ۰۵ / درصد را ترکیبات محافظ و الب اقی را آب خالص / محصول را صمغ کتیرا، ۴ درصد گلیسیرین و ۰۲ تشکیل می دهد.
ابتدا مواد اولیه توسط دستگاه میکسر مخلوط شده و سپس همو ژنایز می گردد و در مرحله بعدی توسط پرکن ها ظروف پر می گردد. به طور کلی پرکن ها به دو صورت خطی و دوار می باشند . پر کن های دوار دارای مزایای ممتازی نسبت به خطی می باشند که عبارتند از سرعت بالا، استقرار درب بند بر روی دستگاه که باعث استفاده از نیروی انسا نی کمتر در بخش تولید می گردد.این مرحله از تولید (پر کردن ) تفاوت اساسی تکنولوژی پیشرفته با تکنولوژی قدیم را نمایان می سازد. پس از این مرحله بر روی ظروف برچسب زده و سپس ظروف با استفاده از نیم کارتن و نایلون، شرینگ می گردد. به طور کلی سیستم عرضه محصولات به دلیل عدم بهره گیری از بسته بندی های مناسب و بازاریابی مناسب در داخل و خارج از کشور با مشکل مواجه است. تبلیغات مناسب و بهره گیری از تجارت الکترونیک می تواند کمک شایانی در رابطه با عرضه و فروش محصول بنماید.

نقاط ضعف در تولید ژل کتیرا

۱ – استفاده از پرکن های نامناسب
۲ – درب بندی به صورت دستی یا به صورت دستگاهی مجزا از پرکن
۳ – استفاده از ظروف نامناسب
۴ – بسته بندی و شرینگ نامناسب

ماشین آلات مورد نیاز برای تولید ژل کتیرا

میکسر
مخزن
پرکن ودربند
برچسب زن
شرینگ پک

مواد اولیه مورد نیاز تولید ژل کتیرا

صمغ کتیرای پولکی
گلیسیرین
ترکیبات محافظ
برچسب و شرینگ
ظروف پمپی

مجوز های قانونی

جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان و تاسیسات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه تولید بخش سازمان صنایع صادر میگردد.
مراحل صدور جواز تاسیس
۱- ارسال درخواست متقاضی توسط سازمان سازمان صنایع شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.
۲- دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.
۳- دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.
۴- اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد.
۵- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ژل کتیرا

کد آیسیک ژل کتیرا ۲۴۲۴۱۳۴۷

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید ژل کتیرا

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۳ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)