طرح تولید کانال خرطومی فلکسیبل

کانال فلکسیبل با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی در کلیه ابعاد زندگی و از جمله صنایع مختلف و تأسیسات ساختمانی وابسته به آن مورد استفاده قرار میگیرد.
آنها که با ورود مواردی چون مصالح جدید و انواع سیستم های تهویه مطبوع، کانال کشی صنعتی، تهویه مطبوع، کانال های فلکسیبل هوا یا لوله خرطومی هوا و لوله اسپیرال در امر تهویه هوا و انتقال آن، امروزه شاهد تولید و به کارگیری نسل نوینی از ابزار و تجهیزات با کارایی بالا در این حوزه هستیم .
داکت فلکسیبل یا لوله فلکسی یکی از پر کاربردترین این محصولات است که همگام با رشد دانش در زمینه تجهیزات تأسیسات ساختمانی حضور چشمگیری داشته است و “کانال” یا “لوله هوا” در انواع مختلف از جمله کانال فلکسیبل هوا یا لوله خرطومی آلومینیومی موجود می باشد که با نام داکت هوا یا لوله خرطومی هوا نیز شناخته می شود.
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یا کانال خرطومی با عایق الاستومری امروزه به عنوان یکی از بهترین متریال ها برای انتقال هوا تلقی می شود. در بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد و نقش بسیار تعیین کننده ای را در این صنعت ایفا می کند.
یکی از مسائلی که همواره در خطوط انتقال هوا مورد بررسی قرار می گیرد، عایق کاری این خطوط بعد از نصب است. در بیشتر موارد برای خطوط انتقال هوا از عایق الاستومری استفاده می گردد. و همین امر باعث می گردد که فرآیند تجهیز سازه به سیستم تهویه مطبوع طولانی تر گردد و هزینه های بیشتری نیز مورد نیاز باشد.
استفاده از کانال فلکسیبل با عایق الاستومری سریعتر بوده و از آنجایی که با یک لایه عایق الاستومری نیز پوشانده شده است نصبی سریعتر و در عین حال مقرون به صرفه تر دارد.
در واقع می توان این گونه نتیجه گرفت که موضوع انتقال هوا امری بسیار مهم در فرآیند تأسیسات صنعتی و ساختمانی می باشد که موضوعات مختلفی را از محاسبه کانال کشی، طراحی کانال کشی تا فروش کانال هوا، هود صنعتی، کانال گرد هوا، داکت فلکسیبل یا کانال های فلکسیبل هوا، لوله فلکسی یا لوله خرطومی هوا، اتصالات هوا و غیره را شامل می شود.

ساختار کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

همانگونه که از نام آن پیداست این کانال ها کاملاً انعطاف پذیر (Flexible) بوده و از سه لایه متفاوت تشکیل شده است:
لایه اول: فویل لمینت شده و تقویت شده با مفتول فنری فولادی
لایه دوم: عایق الاستومری رولی ضخامت ۶ میلیمتر
لایه سوم: آلومینیوم لیمنت شده

 

انواع کانال های فلکسیبل

کانال فلکسیبل فویلی آلومینیومی
کانال فلکسیبل کومبی با پوشش PVCمشکی
کانال فلکسیبل برزنتی نخ دار
کانال فلکسیبل پیش عایق با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق پلی استر
کانال فلکسیبل پیش عایق با عایق پشم شیشه
کانال فلکسیبل خرطومی PVCشفاف
کانال فلکسیبل با عایق پلی استر فشرده IFD
کانال فلکسیبل PL
کانال فلکسیبل با عایق پلی اتیلن
کانال فلکسیبل معدنی برزنتی

ویژگی های بارز دیگر کانال خرطومی با عایق الاستومری

عدم جذب و نفوذ رطوبت
سبک و کاملا منعطف با عمر بالا
عدم ایجاد گردو غبار در محیط
نصب سریع و عدم نیاز به پوشش اضافه
ساختار بهم پیوسته و یکنواخت در طول کانال
عایق مناسب با ضریب انتقال حرارت بسیار پایین
فشردگی بالای این نوع عایق ها باعث جلوگیری از انتقال صدای جریان هوا در طول کانال های فلکسی می گرد

مزایای لوله فلکسیبل خرطومی
الف) بدنه ای از جنس آلومینیوم ۱۰۰ میکرون و پلی اتیلن مقاوم

کانال خرطومی لوله فلکسیبل یا کانال لوله خرطومی لوله فلکسی لوله عایق دار، لوله فلکسیبل یا لوله خرطومی کومبی و آلومینیومی (لوله فلکسیبل از پیش عایق شده) به دلیل دارا بودن بدنه ای متشکل از؛ ۲ لایه روکش آلومینیومی و ۴ لایه روکش پلی اتیلن (PET) از نفوذ اشعه UV خورشید و نفوذ آب به داخل بدنه جلوگیری نموده که این امر موجب افزایش طول عمر مفید کانال فلکسیبل یا کانال اسپیرال STI می گردد. همچنین لایه های آلومینیومی و پلی اتیلن موجود در بدنه کانال، تمامی سطح عایق حرارتی (الاستومری، IFD، پشم شیشه یا پلی استر) را در بر گرفته و از آن نیز محافظت می نماید.

ب) انعطاف پذیری فوق العاده

انعطاف پذیری فوق العاده کانال اسپیرال و لوله فلکسی پلی استر عایق دار و پشم شیشه عایق دار، لوله فلکسی یا کانال خرطومی برزنتی، لوله کومبی و آلومینیومی STI موجب اشغال نمودن فضای بسیار کم و ناچیز، قابلیت تبدیل به اشکال و فرم های گوناگون (مطابق با هر نقشه اجرایی)، انبارداری راحت و آسان، حمل و نقل آسان و سرعت بسیار بالا در نصب و اجرا می شود.

ج) سطح داخلی صاف و هموار

سطح داخلی کانال خرطومی یا لوله خرطومی پلی استر عایقدار و فلکسیبل پشم شیشه عایق دار، کانال لوله فلکسیبل برزنتی، کومبی و آلومینیومی بسیار صاف و هموار بوده که این امر سبب پاک و تمیز بودن سطح داخل و عدم نفوذ گرد و غبار در کانال خرطومی فلکسی بل می گردد. افت فشار بسیار ناچیز و هزینه عملیاتی پایین از دیگر مزایای صاف و هموار بودن سطح داخلی کانال فلکسیبل خرطومی STI (کانال فلکسیبل، لوله خرطومی، لوله فلکسی، کانال خرطومی) به شمار می آید.

د) مقاومت بسیار بالا

کانال فلکسیبل پلی استر، عایقدار الاستومری و پشم شیشه، کانال فلکسی برزنتی، کومبی (لوله فلکسی کمبی) و لوله فلکسیبل آلومینیومی STI یا کانال خرطومی انتقال هوا در برابر پارگی (متشکل از ۶ لایه، ۲ لایه: روکش آلومینیومی و ۴ لایه: روکش پلی اتیلن)، نور خورشید و اشعه UV مقاومت بسیار بالایی از خود نشان داده که این امر در افزایش طول عمر مفید آن، نقش به سزایی ایفا می نماید.

هـ) عایق حرارتی (عایق الاستومری و پشم شیشه ضدحریق و نسوز)

عایق به کار رفته در لوله فلکسی بل انتقال هوا (لوله فلکسیبل کانال خرطومی یا اسپیرال (Spiral)) به عنوان عایق حرارتی، سبب کمترین اتلاف انرژی (Saving Energy) و ایجاد مقاومت حرارتی می گردد. عدم فرسایش فیبر و ضد میعان بودن از دیگر ویژگی های لوله های خرطومی منعطف STI می باشد. همچنین عایق موجود در کانال فلکسیبل STI از ایجاد شبنم بر روی بدنه کانال نیز جلوگیری به عمل می آورد. انواع عایق های موجود به کار رفته در این نوع از کانال ها عبارت است از؛ عایق الاستومری، پلی استر فشرده یا IFD، پلی استر و پشم شیشه.
شایان ذکر است پشم شیشه این نوع از کانال ها مطابق با استانداردهای روز دنیا بوده (کلاس A، ضد حریق و ضد آب) و تمامی محصولات شرکت STI نیز دارای گواهینامه های بین المللی معتبر داخلی و خارجی می باشند.

و) وزن بسیار سبک

کانال فلکسیبل کمبی (لوله خرطومی برزنتی و لوله فلکسیبل کمبی)، کانال خرطومی عایق دار الاستومری و لوله فلکسی یا کانال خرطومی برزنتی و آلومینیومی STI به دلیل وزن بسیار سبکی که دارد، نصب و اجرای آن بسیار سریع، ساده و آسان بوده و به ساپورت و نگهدارنده به هیچ عنوان نیازی ندارد. (صرفه جویی در زمان و هزینه نصب و اجرا کانال)

ز) عمر مفید بالا

کانال لوله فلکسیبل پلی استر عایق دار و فلکسیبل و لوله خرطومی کمبی) و آلومینیومی STI یا کانال فلکسی لوله خرطومی از ۷ لایه گوناگون (متشکل از دو لایه روکش آلومینیومی، چهار لایه روکش پلی اتیلن (PET) و یک لایه پشم شیشه کلاس A) تشکیل گردیده که این امر سبب افزایش طول عمر مفید این محصول تا بیش از ۳۰ سال گردیده است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کانال خرطومی فلکسیبل

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک لوله خرطومی ازپی وی سی ۲۵۲۰۵۱۲۳۲۲
کد آیسیک لوله خرطومی از پلی پروپیلن ۲۵۲۰۵۱۲۳۲۷
کد آیسیک لوله خرطومی از پلی اتیلن ۲۵۲۰۵۱۲۳۳۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کانال خرطومی فلکسیبل

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی لوله خرطومی ۳۹۱۷۲۲۰۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید کانال خرطومی فلکسیبل

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کانال خرطومی فلکسیبل در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات کانال خرطومی فلکسیبل

نمودار واردات و صادرات کانال خرطومی فلکسیبل در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید کانال خرطومی فلکسیبل

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۹۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۹ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴.۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)