تولید کفش اسکیت

اسکیت ورزش محبوبی است که علت به این که تقریبا در هر مکانی از جمله پارک ها و معابر به راحتی و فقط با خرید یک کفش اسکیت خوب می ‌توان آن را به صورت غیرحرفه‌ایش انجام داد و حتی به عنوان یک وسیله‌ی نقلیه از آن استفاده کرد، طرفداران بسیاری دارد. اسکیت که پیدایشش به اواخر قرن هجدهم میلادی بازمی‌گردد انواع و سبک های مختلفی دارد که انتخاب سبک، اولین قدم برای فردی است که می‌خواهد آن را به صورت حرفه‌ای پیش بگیرد. اسکیت به دو دسته‌ی کلی اسکیت روی یخ و رول اسکیت که معمولا آن را همان اسکیت می‌نامند تقسیم می‌شود که خود این دو دسته نیز انواع و اقسام مختلفی دارند. اولین کفش اسکیت توسط ژوزف مرلین بلژیکی در سال ۱۷۶۳ میلادی ساخته شد. شاید مرلین هیچ گاه تصور آنرا نمی کرد کفشی که برای اسکیت سواری و تفریح اختراع کرده در ۲۵۰ سال بعد به صورت حرفه ای در طرح های متفاوت برای سبک های مختلف اسکیت ساخته و بکار گرفته شود. امروزه اسکیت سواری به عنوان ورزشی شناخته می شود که از سبک های مختلفی برخوردار است که از جمله این سبک ها میتوان به اسکیت سرعت، اسکیت نمایشی، اسکیت رولر، و .. اشاره کرد که انجام هریک از این سبک ها نیازمند استفاده از کفش اسکیت مخصوص آن سبک می باشد. امروزه اسکیت سواری به عنوان ورزشی محبوب و هیجان انگیز و سرگرم کننده شناخته می شود که کفش های آن با هدف ورزشی و هم نوعی وسیله برای جا به جایی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه کفش های مخصوص اسکیت مانند هر نوع ابزار ورزشی دیگری در طرح، رنگ و مدل های متنوعی توسط شرکت های تولید کننده ساخته و روانه بازارهای هدف می شوند .

طراحی کفش اسکیت

فریم یا بدنه اسکیت یکی از مهم ترین قسمت های یک اسکیت به شمار می آید. بر اساس قوانین و نیاز اسکیت سوار استحکام، شکل، و طول این بدنه متفاوت خواهد بود. بدنه های کامپوزیتی یا پلی اورتنی اسکیت ها، دقیقا شبیه به کفش به دو روش قالب زنی و بافت سوزنی ساخته می شوند. اسکیت هایی که دارای فریم آلومینیومی هستند، با برش و قالب زنی ورقه های فشرده ساخته و تولید می شوند.
بدنه های فلزی
بدنه های فلزی اسکیت، درست مانند فریم های قالب زده شده، معمولا توسط نرم افزارهای C.A.D – طراحی به کمک رایانه – ساخته می شوند. بعضی از نرم افزارهای پیشرفته می توانند به طور کامل پروسه و روش تولید این بدنه ها را کنترل کنند، از این رو طراحان صنعتی و مهندسین براحتی می توانند نقاط اعمال تغییرات را شناسایی کنند. برای مثال در چه نقاطی ضخامت افزایش یا کاهش پیدا کند، یا اگر نیاز به اضافه کردن یک قسمت حمایت کننده است، جنس آن از چه ماده ای باشد. کیفیت فریم های یک کفش اسکیت متنوع است، بنابراین با توجه به هزینه و بودجه خریدار، کیفیت فریم متغیر خواهد بود. از زمانی که چرخ هایی با ضخامت ۹۰، ۱۰۰، و ۱۱۰ میلی متر روانه بازار شدند، مهندسین صنعتی همواره به فکر این بودند که چگونه با وجود این چرخ ها، اسکیتی را تولید کنند، که استحکام و مقاومت لازم را در برابر آسیب ها وارده داشته باشد. این اولین دشواری طراحی فریم یک اسکیت است.

فشرده سازی یا پرس؛ یک فرایند کم هزینه
فشرده سازی یا پرس یکی از ساده ترین روش تولید صنعتی است، که شما در این روش می توانید آلومینیوم ( یا هر فلز دیگر ) را با ضخامت دلخواه تهیه کنید. مواد اولیه برای شکل گیری مناسب و دلخواه شما قابلیت تغییر شکل دارند. در اکثر مواقع دو طرف فریم اسکیت به صورت مجزا ساخته می شوند. این دو بدنه کنار اسکیت به بدنه مرکزی متصل خواهند شد. این نوع طراحی در تولید اسکیت های پیشرفته دیده می شود. در حقیقت، هزینه بهره گیری از روش ساخت مجزا در مقایسه با برش و قالب زنی و تولید یک فریم یکپارچه کمتر است. چراکه لازم نیست که صنعت گران مواد زیادی را مصرف کنند، و یا بدنه اسکیت را در محور ها و قالب ها مختلف دهند. بنابرین هزینه ها کاهش پیدا می کنند. فریم های پرس شده در مقایسه با فریم های لاستیک و کامپوزیتی عملکرد بهتری در اسکیت سواری به نمایش می گذارند، اما در مقایسه با مدل های قالب زده شده تنوع کمتری دارند.
روش تولید فریم های قالب زده شده
روش تولید اینگونه بدنه ها خیلی ساده است: یک ورقه آلومینیومی تحت فشار خیلی زیادی به درون یک کانال فشرده می شود. روی این قطعه آنقدر کار می شود تا نیاز صنعتگر و یا خواسته او را برآورده کند. این تکنیک شکل و آرایش محکمی به بدنه می دهد. بعد از اتمام این مرحله، به بدنه ضد زنگ زده می شود تا در برابر خوردگی ها و زنگ زدگی ها مقاوم باشد.در هنگام پاشیدن ضد زنگ به بدنه، بدنه ممکن است تغییر رنگ دهد. میزان هوازدگی در این بدنه نیز همانند دیگر بدنه های آلومینیومی رعایت می شود (میزان زنگ زدگی در آلومینیوم ممکن است از ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ و یا بالاتر باشد ).

فریم هایی که به صورت دستگاهی از ورقه های بزرگ تولید می شوند
بدنه های ورقه ایی از یک قطعه بزرگ آلومینیومی شکل گیری و الگو برداری شده اند. در این جا بحث ما در مورد شاخه های کوچک، تولید بدنه های اسکیت و فراوانی فروش آنهاست. این بدین معنی است که این نوع خط تولید فریم های اسکیت تنها برای تولید کفش های بسیار بیشرفته و کارآمد استفاده می شود.مواد مورد استفاده در این نوع بدنه خیلی محکم هستند که برای خم کردن آنها نیاز است که فشار زیاد و قابل توجهی به آنها وارد شود. در روش های تولید بدنه های اسکیت می توان از شکل های کلاسیک استفاده کرد. تنها تعداد کمی از صنعت گران از روش دستی برای تولید بدنه ها استفاده می کنند. در فرانسه بدنه های اسکیت (Diabolik) از روش دستی تهیه می شوند. بدنه های ورقه ایی-آلومینیومی با جزئیات خیلی دقیق طراحی می شوند. همه چیز در این بدنه های آلومینیومی تحت بررسی یک ماشین دقیق و علمی بررسی و ساخته می شود. برش ورقه ها با لیزر بهتر انجام می شود. برای تهیه یک بدنه آلومینیومی حدود ۱۰ مرحله لازم است. در مرحله اول یا آخر برند کمپانی سازنده اسکیت روی فریم اسکیت چاپ می شود آن هم به دو روش؛ با استفاده از رنگ یا با استفاده از یک لایه آلومینیومی دیگر.

قسمت های مختلف کفش اسکیت

چرخ کفش اسکیت و بلبرینگ
چرخ های یک کفش اسکیت تقریبا مهم ترین بخش آن است که حتما باید به قطر و ضخامت و جنس آن توجه کنید. مقدار قطر چرخ به میلی متر محاسبه و بر روی خود چرخ با علامت MM (مخفف میلی متر) نشان داده می‌شود. مثلا قطر چرخ ها در اسکیت های سرعتی که در بیشترین حد خود هستند، با MM 110 مشخص میشوند ولی در اسکیت های اگرسیو مقداری در حدود ۶۰ دارند. چرخ کفش اسکیت معمولا از جنس اورتان که ترکیبی از پلاستیک سخت و مواد شیمیایی خاص است، ساخته می‌شوند و نحوه نمایش میزان سختی آن، با یک عدد دو رقمی است. هم چنین جنس چرخ های کفش اسکیت با توجه به نوع کاربرد و زمینی که از آن استفاده میشود، بسیار متفاوت است. به طور مثال، چرخ اسکیت هایی که در زمین های صاف و بدون ناهمواری استفاده میشوند، نرم تر و قطر کمتری دارند، ولی چرخ های اسکیت هایی که در مسیرهای آسفالت با ناهمواری ها و پستی بلندی های متعدد به کار میروند، از جنس قوی تر و قطر بیشتری برخوردار هستند. اگر سرعت برای شما اهمیت بالایی دارد و علاقه مند به رشته اسکیت سرعت هستید حتما از چرخ هایی با قطر بالاتر استفاده کنید، همینطور اگر در سالن یا مکان هایی مانند آن اسکیت میکنید چرخ هایی با جنس نرم تر تهیه کنید. بلبرینگ و بوش از اجزای چرخ اسکیت است که هر چرخ دو عدد از آنها دارد و درجه ها و مدل های مختلفی دارند که بر اساس تعداد چرخش در دقیقه و جنس آن تعیین می‌شوند. کیفیت بلبرینگ و بوش ها با ABC مشخص شده و عددی جلوی ABC قرار می‌گیرد که نشان دهنده‌ی تعداد چرخش است.

ترمز کفش اسکیت
اکثرا بر روی کفش های حرفه ای تر قابلیت نصب ترمز وجود ندارد. باید توجه داشته باشید که استفاده از ترمز مانع از انجام برخی از تکنیک های پیشرفته تر اسکیت مانند (تکنیک کراس اور) می‌شود اما از آن جایی که ترمز کردن یکی از اصلی ترین حرکات در اسکیت است و افراد تازه کار مهارت کافی در انجام تکنیک های مختلف توقف را ندارند، وجود ترمز جانبی بر روی کفش ضروری است. ترمز ها که معمولا از جنسی سخت ساخته می‌شوند زیر پاشنه جفت راست کفش های اسکیت نصب می‌شوند و اسکیت سوار با بلند کردن نوک پای خود از سطح زمین باعث ایجاد اصطکاک بین ترمز و سطح زمین و توقف می‌شود.

جوراب اسکیت
برای جلوگیری از زخم شدن ساق پا در اثر تماس بیش از حد با کفش اسکیت یا برخورد با موانع فیزیکی، جوراب اسکیت یکی از اجزای پرکاربرد اسکیت سواری می باشد. بنابراین جوراب اسکیت بایستی از ضخامت و استحکام خوبی برخوردار باشد تا موجب آسیب دیدگی نشود. همچنین در صورتی که جوراب اسکیت قابلیت جداشدن را داشته باشد، می توان با شستشوی آن از افزایش بوی بد داخل کفش جلوگیری کرد. همچنین دقت کنید سایز جوراب باید سایز بزرگترین حالت اسکیت در اسکیت های که درجه بندی دارند باشند.

تیغه یا فریم اسکیت
تیغه ها در زیر چکمه قرار دارند که چرخها را روی اسکیت نگه میدارند. در اکثر اسکیت ها تیغه، قطعه ای مجزا بوده که با پرچ به چکمه متصل می شود. یک تیغه خوب باید انواع چرخ ها را در خود جا دهد. جنس تیغه ها فلزی، غیر فلزی و یا ترکیبی از مواد مختلف است. فریم های فلزی انرژی را سریعتر منتقل کرده، که این دلیل باعث استقبال اسکیت بازهای هاکی و طرفداران اسکیت سرعتی از این نوع فریم ها شده است.

بست اسکیت
یکی از بخش هایی که در حفظ تعادل در اسکیت سواری و راحت بودن پای در داخل کفش اهمیت به سزایی دارد، بست اسکیت می‌باشد. بست خوب نه تنها هیچ فشاری بر روی پای تان نمی‌آورد بلکه به خوبی از پای تان حمایت می کند. در اسکیتهای نرم، بند‌ها ابزار اصلی هستند و بایستی با دقت از آنها مراقبت کرد. همچنین اگر تمایل به استفاده از اسکیت های سخت دارید، بندها باید به خوبی قابلیت تنظیم شدن داشته باشند.

نوع تجهیزات مورد نیاز تولید اسکیت

دستگاه تزریق و قالب های مورد نیاز و RTM

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کفش اسکیت

کد آیسیک انواع وسایل و تجهیزات اسکیت ۳۶۹۳۴۱۲۳۴۲

معرفی کدتعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کفش اسکیت

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی انواع وسایل و تجهیزات اسکیت ۹۵۰۶۷۰۰۰

وضعیت واردات و صادرات کفش اسکیت

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات اسکیت روی یخ و اسکیت روی زمین، همچنین کفش‌های اسکیتینگ دارای ملحقات اسکیت در کشور به تفکیک سال آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید کفش اسکیت

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده اسکیت در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید کفش اسکیت

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۰۰۰۰ عدد درسال
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۲۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۴ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)