طرح احداث خوابگاه و پانسیون

پانسیون و اقامتگاه و خوابگاه، هر سه این واژه ها به معنی مکانی هستند که افراد مدتی را برای انجام کار یا ادامه تحصیل در آنجا می گذرانند. اگر می خواهید با معنای پانسیون و اقامتگاه و خوابگاه و کاربردهای پانسیون و اقامتگاه و خوابگاه و همچنین تفاوت های پانسیون و اقامتگاه و خوابگاه آشنا شوید این مقاله را حتما مطالعه نمایید.
در خوابگاهها و پانسیونها اتاق ها غالبا ۲ تخته ، ۴ تخته و یا ۶ تخته می باشند. پانسیون ها غالبا مقررات خاص خود را داشته و برای ورود و خروج، صرف صبحانه، ناهار و شام تایم خاصی را تعیین می کنند و ساکنین موظف هستند مطابق با این مقررات عمل کنند. اتاق ها در پانسیون معمولا به صورت ماهیانه و گاهی به صورت سالیانه به ساکنین اجاره داده می شوند. بدیهی است که برای تاسیس پانسیون باید از اتحادیه هتلداراران و اداره اماکن نیروی انتظامی مجوزهای مورد نظر اخذ گردد.

تعریف خوابگاه

خوابگاه (dormitory) نوعی مکان اقامتی است که معمولاً برای اقامت گروه بزرگی از افراد مرتبط با هم یا هم صنف طراحی می‌شود. خوابگاه‌ها در دانشگاه‌ها، کالج‌ها، مدرسه‌های شبانه‌روزی رواج بیشتری دارند. پادگان‌های نظامی، مجتمع‌های ورزشی، ادارات و شرکت‌های بزرگ نیز به طور معمول دارای امکانات اقامتی و خوابگاهی هستند.

خوابگاه دانشجویی

خوابگاه دانشجویی با مدیریت دانشگاه و برای اسکان دانشجویان کار می‌کند. دانشجویان متقاضی سکونت در خوابگاه، در طول تحصیل به صورت فردی یا گروهی، تمام یا بخشی از دوران تحصیلی خود را در خوابگاه می‌گذرانند خوابگاه‌های دانشجویی برای اقامت دانشجویان در در پردیس دانشگاه یا در بیرون از محیط دانشگاه طراحی و ساخته می‌شوند. اتاق‌های خوابگاه‌های دانشجویی می‌تواند انفرادی یا گروهی باشد.

پانسیون

امروزه در شهرهای بزرگی مانند تهران که سیل بی رویه مهاجرت آن را به معادله ای هزار مجهولی تبدیل کرده است، مدام در درون خود پدیده های تازه ای را ارائه می دهد. پدیده هایی که نیاز انسان شهری و کلانشهر ها را برآورده می کند. اکنون در سراسر شهر تهران مکان هایی به اسم پانسیون رواج یافته است که خدمات خود را به قشر شهرنشین ارائه می کند:
پانسیون ها در جهان قدمت طولانی دارند و در کشورهای دیگر به نام هاستل و نام های دیگر معروفند. اما وجود و رشد این مکان ها در تهران علاوه بر مسئله مسکن به استعاره ای از زندگی شهرنشینی بدل شده است.
در هر کلانشهری نسبت بین روابط کار و امر تولید و تولید کننده مدام پدیده تازه ای را به وجود می آورد از این رو وجود پانسیون می تواند پاسخی به نیاز انسان شهرنشین و پایتخت نشین باشد.
امروز شما می توانید با مراجعه به هر روزنامه ای انواع این پانسیون ها را بیابید و از خدمات ارائه شده آنها آگاه شوید ؛ جایی که با تاکید اصرار بر این دارد که بیشتر مورد استفاده دانشجو،کارمند و کارآموز قرار دارد . این پدیده جوابگوی مشکل مسکن قشرهای مختلف جامعه است.این پانسیون ها برای ورودشان مقرراتی دارند. مقرراتی که آنها ملزم به اجرای آن هستند.

تفاوت پانسیون با خوابگاه

یکی از مهمترین موضوعاتی که در خصوص پانسیون وجود دارد، تفاوت آن با خوابگاه ها می باشد که در این خصوص می توان گفت، تفاوت ها و تمایز های بسیار زیادی میان پانسیون و خوابگاه وجود دارد که از مهمترین این تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– امنیت حاکم در خوابگاه ها بسیار بیشتر از پانسیون ها می باشد
– هزینه های اقامت در خوابگاه های بی شک بیشتر از اقامت در پانسیون ها می باشد.
– خوابگاه ها بیشتر مراکز اقامتی مناسب برای دانشجویان می باشد و افراد عادی که با اهداف دیگری به دنبال مراکز اقامتی ارزان هستند، آن را در اولویت های خود قرار نمی دهند.
– قوانین و مقررات حاکم بر خوابگاه ها کمی متفاوت تر از قوانین و مقررات حاکم در پانسیون ها می باشد و همین امر نیز سبب شده تا افراد بعد از مطالعه قوانین حاکم، اقدام به تصمیم گیری رزرو آن داشته باشند.

شرایط دریافت مجوز احداث خوابگاه و پانسیون

– برای اشخاص حقیقی نداشتن سو پیشینه کیفری و عدم اعتیاد به مواد مخدر
– دارا بودن صلاحیت فردی و حسن شهرت
– برای اشخاص حقوقی نیز ثبت شرکت خدماتی از اداره ثبت
-عدم اعتیاد به مواد مخدر مدیرعامل و عدم سو پیشینه کیفری اعضای هیات مدیره و مدیرعامل
-سرپرست خوابگاه باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشد
– دارا بودن تاییدیه سلامت برای تمامی کارکنان اجباری است
– نگهبان و مستخدم باید به تعداد کافی در واحد حضور داشته باشند
– گواهی صلاحیت فردی از طرف ناجا
– شرایط مکانی خوابگاه برای دریافت مجوز تاسیس پانسیون
– محل تاسیس خوابگاه های غیر دولتی باید دارای تاییدیه سازمان نظام مهندسی ساختمان باشد.
– محل تاسیس می بایست از منظر انتظامی و ترافیکی نیز مورد قبول باشد.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)