طرح احداث کارگاه چاپ روی بلور و چینی

استفاده از ظروف پذیرایی و ظروف چینی یکی از نیازهای مهم هر شرکت معتبر , سازمان و اداره و حتی یک کسب و کار کوچک می باشد که با استفاده از چاپ لوگو و نماد اختصاصی خود روی این ظروف می تواند گام بسیار مثبتی در راستای تبلیغات هرچه موثرتر خود داشته باشد, همچنین خیلی زیباتر و منظم تر از مهمانان و مشتریان خود پذیرایی کند. لذا یکی دیگر از خدمات مهم و تخصصی گروه چاپ چهاپه, چاپ لوگو ,آرم و طرح اختصاصی شما بر روی متنوع ترین و با کیفیت ترین مدل های ظروف پذیرایی و ظروف چینی جهت پذیرایی باشکوه از میهمانان شما و بخصوص تبلیغ نماد و نشان کسب کار شما می باشد.

ظروف چینی و ظروف هتلی به دو روش چاپ کلیشه ای یا سیلک اسکرین و روش دوم چاپ با استفاده از تونر های مخصوص سرامیک انجام می شود. همچنین چاپ بر روی این ظرف ها بصورت مادام العمر و قابل شستشو و حتی خش ناپذیر است. البته روش سومی از چاپ بر روی ظروف پذیرایی ممکن است که شامل ست های فنجان و نعلبکی شش عددی ویژه چاپ حرارتی می باشد .

سرمایه گذاری مورد نیاز احداث یک واحد تولید ظروف چینی

مطابق تحقیقات برای  احداث یک واحد تولیدظروف چینی به  ۸۲۵ میلیارد ریال سرمایه ثابت نیاز دارید. بازدهی طرح حدود ۴۴درصد می باشد و کمتر از ۳ سال می توانید سرمایه اولیه خود را برداشت نمایید.   در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث یک واحد تولیدی ارائه شده است:

مزایای اجرای طرح احداث یک واحد تولید ظروف چینی

از جمله ویژگی‌های طرح می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه گذاری.
  • وجود مواد اولیه در داخل کشور
  • بازار تقاضای مناسب محصول و کاربردهای فراوان آن
  • امکان صادرات محصول با توجه به کیفیت بالای تولید
  • استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا به منظور افزایش کیفیت محصولات تولیدی و کاهش ضایعات و سودآوری بیشتر
انواع ظروف برای چاپ

فنجان چای خوری، نعلبکی، قندان، شکردان، پیش دستی، بشقاب، ظرف پیتزاخوری، بشقاب گود، سوپ خوری، خورش خوری، کاسه ماست خوری، پیاله دسته دار، قوری چایخوری، دیس بیضی، دیس کباب، دیس لازانیا نمکدان، گلدان رومیزی، لیوان، ظرف سالادخوری، فنجان قهوه خوری، سس خوری، فلفل پاش، شیرخوری، قوری قهوه خوری، پارچ، ظرف خردل، ظرف قند، جای خلال دندان

چاپ به روش سیلک

چاپ بر روی ظروف چینی و پذیرایی در سفارشات تیراژ مخصوص شرکت ها و بانک ها به روش سیلک انجام شده و کاملا قابل شستشو می باشد و هیچ عنوان پاک یا کم رنگ نمی شود.

چاپ کوره ای روی ظروف

حداقل تیراژ چاپ روی ظروف کوره ای ۱۰۰ قطعه می باشد تا هزینه ی اولیه ی آن سرشکن گرددو برای این چاپ از رنگ های خاص و فوق العاده استفاده خواهد شد. چاپ از نوع کوره ای می باشد و به همین علت مقاومت بسیار بالائی دارد و برای سال های متمادی قابل استفاده خواهد بود. این نوع چاپ محدودیت رنگ دارد. یعنی نمیتوان از طیف وسیعی از رنگ ها استفاده کرد. فقط رنگ های پایه و به تفکیک قابل استفاده می باشد اما رنگ های موجود دارای کیفیت بالائی بوده و بسیار اشباع میباشد. لذا رنگ های قرمز آتشین، آبی کاربنی، مشکی و… با این روش بسیار زیبا خواهد شد. کیفیت رنگ ها در این نوع روش چاپ روی ظروف بسیار زیبا و چشم نواز هستند. شما نیز می توانید لوگوی خود را برای بررسی نوع رنگ و امکان چاپ برای ما ایمیل نمائید تا توسط کارشناسان مربوطه بررسی گردد.لازم به ذکر است به علت نیاز به انجام امور اولیه برای تهیه لوازم لازم برای هر لوگو و ساخت شابلون مربوطه هزینه ای جداگانه خواهد داشت که در صورت تعداد زیاد تکه های قابل چاپ به صرفه و مناسب خوهد بود.

محدودیت های رنگ و چاپ ظروف

در این نوع چاپ از مود رنگی CMYK استفاده میگردد. در صورتی که آشنائی با این مود رنگی داشته باشید می دانید که دارای محدودیت زیادی در تولید رنگ نهائی می باشد. اما مورد بسیار مهم دیگری که در این نوع چاپ وجود دارد این است که این رنگ ها با دستگاه ادغام نمیشود و لذا تعیین دقیق رنگ ها مقدور نیست. به همین علت ارسال کد رنگی تاثیری نخواهد داشت و حدود رنگ ها مد نظر می باشد. همواره بین ۵ تا ۲۰ درصد تلورانس رنگ باید در نظر گرفته شود. نکته ی دیگر اینکه لوگوی ارسالی نباید دارای گراندیانت و یا بصورت ترکیبی باشد در این حالت امکان چاپ مقدور نیست. هر جا رنگ ها با هم ترکیب شده و تونالیته های فراوان بوجود بیاورند چاپ مقدور نخواهد بود ‌و با توجه به اینکه چاپ در ابعاد کوچکی حدود ۳ سانتیمتر انجام می گیرد در صورتی که لوگو دارای جزئیات زیاد، در هم رفنگی و یا خطوط بسیار نازک باشد امکان عدم چاپ آنها وجود خواهد داشت. بنابراین رنگ ها باید کاملا بصورت مجزا و تفکیکی باشند و لوگوی تا جای ممکن واضح باشد که امکان چاپ وجود داشته باشد. روش کار نیز بدون صورت می باشد که ابتدا چاپ لوگو روی ورنی های مخصوصی صورت می پذیرد و سپس با دست روی ظروف به اصلاح دکور میشود و سپس در کوره قرار داده میشود تا پخت آن تکمیل گردد.

ابعاد چاپ روی ظروف

ابعاد چاپ با توجه به عرف انجام می گیرد و با توجه به شکل لوگو های مختلف متفاوت می باشد. لذا در صورتی که ابعاد خاصی برای چاپ روی هر ظرف مد نظر شما می باشد باید آن را بصورت دقیقه به سانتیمتر عنوان نمائید تا با توجه به ابعاد شما انجام گیرد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی که سفارش شما در بازه های زمانی متفاوت انجام گیرد امکان تغییر ابعاد چاپ وجود دارد.

هزینه و زمان چاپ کوره ای ظروف

علاوه بر هزینه اولیه، برای پخت کوره ای هر ظرف قیمت جداگانه ای محاسبه می گردد. قیمت تمام شده برای چاپ هر لوگو به تعداد و اندازه و همچنین تعداد رنگ آن بستگی دارد. هر چه تعداد بیشتر و اندازه لوگو کوچکتر و تعداد رنگ ها کمتر باشد قیمت کمتر خواهد گردید.

ویژگی های مهم چاپ کوره ای روی ظروف

 قابلیت شستشو و خش ناپذیری
 ماندگاری و ثبات رنگ
 زیبائی فوق العاده و تبلیغات غیرمستقیم
 منحصرا چاپ لوگو و نوشته

مزایای چاپ کوره ای

قیمت چاپ لیوان در این روش بسیار ارزان تر خواهد بود.
آثار هنری در این روش از ماندگار بسیار بالایی برخوردار است و در شستشوی زیاد از بین نمی رود.
چاپ کوره ای | آموزش چاپ کوره ای | چاپ کوره ای روی شیشه | چاپ کوره ای روی ظروف | چاپ ترانسفر کوره ای | قیمت چاپ کره ای | خرید چاپ کره ای | فروش دستگاه چاپ کوره ای

معایب چاپ کوره ای

نیازمند حجم بالای سفارش می باشد
زمان تحویل در این روش بسیار طولانی تر است.

چاپ کوره ای | آموزش چاپ کوره ای | چاپ کوره ای روی شیشه | چاپ کوره ای روی ظروف | چاپ ترانسفر کوره ای | قیمت چاپ کره ای | خرید چاپ کره ای | فروش دستگاه چاپ کوره ای | چاپ کوره ای روی ظروف | خرید ترانسفر کوره ای
نحوه محاسبه و قیمت چاپ کوره ای ارزان :
برای پخت کوره ای هر ظرف قیمت جداگانه ای محاسبه می گردد. قیمت تمام شده برای چاپ هر لوگو به تعداد و اندازه و همچنین تعداد رنگ آن بستگی دارد. هر چه تعداد بیشتر و اندازه لوگو کوچکتر و تعداد رنگ ها کمتر باشد قیمت کمتر خواهد بود . برای محاسبه قیمت نهایی میتوانید با کارشناسان ما تماس گرفته و به صورت رایگان آن را بررسی کرده و بعد از آن قیمت نهائی را به شما اعلام خواهند کرد و در صورتی که ظروف از شما باشد باید دو نکته را به کارشناسان ما اعلام نمائید. ۱- تعداد ظرف ۲- تعداد رنگی که در لوگو استفاده شده است. و در صورتی که تهیه ظروف را به عهده ما گذاشته اید باید نوع و تعداد هر ظرف را مشخص بفرمائید تا پیش فاکتور دقیق برای شما صادر گردد .

وضعیت واحد های فعال چاپ روی بلور و چینی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال چاپ روی بلور و چینی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات چاپ روی بلور و چینی

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

بررسی بازار

  با توجه به طیف گسترده محصولات چینی مظروف از جمله: دیس، بشقاب، پیشدستی، کاسه، قوری، پارچ، نمک و فلفل‌پاش، زیرسیگاری ، لیوان، قنددان، نعلبکی، شیرخوری و سس خوری و کاربرد فراوان این محصولات در مصارف خانگی، صنعت هتل داری و رستوران ها، نیاز به احداث واحد تولیدی چینی مظروف با کیفیت تولیدی بالا در کشور احساس می شود.

از سوی دیگر اهمیت تغذیه سالم از دیرباز در جوامع بشری مورد توجه بوده و متخصصین امر تغذیه همواره راهکارهای برخورداری از تغذیه سالم را مد نظر قرار داده‌اند. بی‌تردید، تغذیه سالم علاوه بر مواد غذایی سالم، نیازمند ظروف غذاخوری مناسب و بهداشتی می‌باشد. تجربه نشان داده در میان انواع ظروف پذیرایی، ظروف چینی همواره با اقبال بیشتری از سوی هتل‌داران و مصرف کنندگان برخوردار بوده است.

سابقه تولید ظروف چینی به صورت صنعتی در کشور حدود ۳۵ الی ۴۰ سال است و حدود ۵ واحد به ظرفیت اسمی حدودا” ۵۲۰۰ تن فعالیت داشتند که بعد از انقلاب اسلامی با توجه به سیاست‌های تشویقی مسئولان کشور حرکت چشمگیری در پیشرفت این صنعت رخ داده و در این مدت رشدی برابر با ۱۵۰۰ درصد داشته است.

امروزه بزرگترین واحد تولیدی چینی مظروف در کشور، مجتمع تولیدی توس چینی، بزرگترین تولید کننده چینی مظروف در خاور میانه و دومین تولید کننده چینی در جهان با ظرفیت سالیانه ۲۲۰۰۰ تن چینی در سال می‌باشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار احداث کارگاه چاپ روی بلور و چینی

ظرفیت تولید سالیانه : ۶۰ قطعه
نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۷۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۳۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۹۵۰ میلیون تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۲ درصد

 

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۳/۵ - (۴ امتیاز)