طرح تولید ویتامین های گروه B

مصرف ویتامین ها باعث عملکرد بهتر بدن و پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود،خانواده ویتامین B به طور کلی شامل ویتامین B۱ (تیامین)، ویتامین B۲ (ریبوفلاوین)، ویتامین B۳ (نیکوتینیک اسید/ نیاسین / نیاسین آمید)، ویتامین B۵ (پانتوتنیک اسید)، ویتامین B۶ (پیریدوکسین)، ویتامین B۱۲ ( سیانو کوبالامین) و ویتامین B۹ ( اسید فولیک / فولاسین) هستند. با این حال، برخی از محصولات شامل تمام این مواد تشکیل دهنده نیستند و ممکن است شامل برخی دیگر از آنها مانند ویتامینB۱۰ (بیوتین)، پارا آمینوبنزوئیک اسید (PABA)، کولین بیاتارتات و inositol باشد.

تیامین چیست؟

ویتامین B۱ یا تیامین به پیشگیری از عوارض در سیستم عصبی، مغز، ماهیچه ها، قلب، معده و روده کمک می کند. این ویتامین همچنین الکترولیت ها را به داخل و خارج از سلول های عضلانی و عصبی در جریان می اندازد. تیامین کمک می کند تا از بیماری هایی مانند بری بری که شامل اختلالات قلب، اعصاب و دستگاه گوارش است، جلوگیری شود.
کاهش وزن و بی اشتهایی ممکن است در صورت عدم وجود تیامین باشد. ممکن است مشکلات ذهنی، از جمله سردرگمی و از دست دادن حافظه کوتاه مدت نیز در صورت کمبود تیامین به وجود آید. ضعف عضلانی ممکن است ایجاد شود، و علائم قلبی عروقی مثل بزرگ شدن قلب نیز ممکن است رخ دهد.الکل باعث کمبود تیامین می شود. مصرف زیاد الکل می تواند به این معنی باشد که فرد از مواد غذایی خود تیامین را جذب نمی کند.

سندرم Wernicke-Korsakoff یک اختلال است که بر روی افراد مبتلا به مصرف مزمن الکل تاثیر می گذارد. این سندرم با کمبود تیامین ارتباط دارد و اگر درمان نشود، می تواند کشنده باشد. افراد مبتلا به سندرم Wernicke-Korsakoff و افرادی که الکل را ترک می کنند ممکن است بتوانند از تزریق تیامین برای کمک به بهبودی خود استفاده کنند.سایر بیماری ها، مانند اچ آی وی نیز می توانند جذب مواد مغذی را کاهش دهند. این کمبود می تواند به کمبود ویتامین B۱ منجر شود.

آشنایی با منابع ویتامین B۱

تیامین به مقدار فراوان در جوانه گندم ، نان ، نخود ، لوبیا ، چاودار، برنج کامل، اسفناج ، کلم، هویج و بسیاری از سبزیها ، گردو ، بادام ، فندق ، انجیر ، جگر ، تخم مرغ ، شیر ، پنیر، و ماست در مخمر آبجو، پسته خام ،حبوبات ،سیرابی،شیردان و گوشت، دانه های گل آفتابگردان، سویا فراوان وجود دارد. افراط در خوردن مواد قندی سبب کمبود این ویتامین میشود، همچنین پوشیدن لباسهای نایلونی و پلاستیکی باعث نابودی آن میگردد.

سبوس منبع غنی ویتامین B۱ است و با گرفتن پوست غلات برای تهیه آرد سفید قسمت اعظم ,ویتامین B۱ از دست می رود . از اینرو توصیه می شود از نانهای سبوس دار مثل سنگک ، بربری و بیسکویت هایی که با آرد سبوس دار تهیه می شود استفاده کنید . اگر از جگر غذایی تهیه می کنید ، بهتر است آنرا قبل از پخت در فریزر قرار ندهید و برای پخت از حرارت بالا استفاده نکنید . بهتراست بدانید ، مصرف ماءالشعیر و یا جوانه گندم نیزمیزان زیادی ویتامین B۱ به بدن ما می رساند .

تیامین یا ویتامین ب۱ ؛ این ویتامین تأثیرات بسیار مهمی در سوختن قندها در بدن و عملکرد اعصاب دارد. تیامین از راه روده جذب خون می‌شود. تغییراتی بر روی آن صورت می‌گیرد و آماده استفاده بافت‌ها می‌گردد. یکی از موادی که در جذب آن اختلال ایجاد می‌کند، الکل است که مصرف زیاد آن موجب کمبود ویتامین تیامین می‌شود. این ویتامین در بدن ذخیره نمی‌شود.

عملکرد آن در اندام‌ها، فعال کردن آنزیمهای لازم برای سوختن قند در بدن است. این ویتامین نقش اساسی در ادامه عملکرد چرخه کربن دارد. نقش مهم دیگر آن در اعصاب است. ما برای انجام هر حرکت یا درک حواس از محیط نیاز داریم پیام‌های عصبی از مغز به اعصاب بدن و بالعکس منتقل شوند، تیامین در انتقال پیامهای عصبی نقش مهمی دارد.

ویتامین B۱ چه کاربردی دارد؟

ویتامین B۱ یا تیامین، به جلوگیری از بیماری های سیستم عصبی، مغز، ماهیچه ها، قلب، معده و روده کمک می کند. همچنین در جریان الکترولیت ها در سلول های عضلانی و عصبی درگیر است.
این ویتامین از بیماری هایی مانند بری بری که شامل اختلالات قلب، اعصاب و دستگاه گوارش است جلوگیری می کند.
کاهش وزن و بی اشتهایی ممکن است در صورت عدم وجود تیامین باشد. در اثر کمبود تیامین مشکلات ذهنی، از جمله سردرگمی و از دست دادن حافظه کوتاه مدت، ضعف ماهیچه و علائم قلبی عروقی اتفاق می افتد.
مصرف الکل باعث کمبود تیامین می شود زیرا الکل در فرآیند جذب تیامین توسط بدن اختلال ایجاد میکند.
سندرم Wernicke-Korsakoff یک اختلال است که بر افرادی که الکل زیاد می نوشند تاثیر می گذارد. این بیماری به کمبود تیامین ارتباط دارد و اگر درمان نشود، می تواند مرگبار باشد.

 

ساختمان شیمیایی ویتامین ب۱

ویتامین ب۱ یا تیامین دارای دو حلقه هتروسیلیک است که یکی از آنها گوگرددار به نام تیازول و دیگری حلقه دو ازتدار پیریمیدین است. حلقه پیریمیدین به صورت ۲و۵-دی‌متیل۴-آمینوپیریمیدین و حلقه تیازول به صورت ۴متیل۵هیدروکسی‌اتیل‌تیازول است. این دو حلقه توسط ازت حلقه تیازول و ریشه متیل‌کربن۵پیریمیدین به یکدیگر متصل می‌شوند. تیامین یکی از ویتامین‌های محلول در آب است.

عوامل شیمیایی مؤثر ویتامین ب۱

وجود ریشه‌های متیل حلقه پیریمیدین و تیازول و ریشه هیدروکسی‌اتیل حلقه تیازول برای فعالیت ویتامین ضروری است. هیدروژن متصل به کربن ۲ حلقه تیازول نقش اساسی را در خواص کوآنزیمی این ویتامین به عهده دارد. تیامین یک الکل ازت‌دار است و به کمک عامل الکلی خود می‌تواند با اسیدها استریفیه و استر پیروفسفریک آن به نام تیامین پیروفسفات، شکل فعال این ویتامین در بدن است.

کمبود تیامین

کمبود تیامین در انسان سبب بروز بیماری بری‌بری می‌گردد که معمولاً با عوارض قلبی-عروقی و عوارض عصبی و خیزوادم همراه است. عوارض قلبی-عروقی شامل تپش قلب، تنگی نفس و هیپرتروفی قلب است که تدریجاً منجر به احتقان قلب، کبد، ریه و پیدایش خیز می‌گردد. عوارض عصبی نیز منجر به پلی‌نوریت اعصاب محیطی می‌گردد که ممکن است با یک خونریزی مغزی همراه باشد.

ضعف عضلانی و بی‌اشتهایی، کم شدن حرکات معده، حالت تهوع، تب و لاغری توام با اختلالات رویشی و عوارض پوستی از علایم دیگر این بیماری است. فقدان تیامین با افزایش ترکیبات سه‌کربنه همراه بوده و میزان اسید لاکتیک در سلول‌های عصبی و اسید پیروویک در سلول‌های عضلانی و خون ازدیاد حاصل می‌کند. در دام‌ها کمبود تیامین با بروز علائم عصبی همراه است.

ریبوفلاوین (ویتامین B2)

ریبوفلاوین (Riboflavin) که به عنوان ویتامین ب ۲ نیز شناخته می‌شود‌، نام خود را از الکل قند (ربیتول) و از رنگ زرد و فلورسانس آن در زیر نور ماوراء بنفش می‌گیرد (فلاوین از واژه لاتین به رنگ زرد گرفته می‌شود).  فرمول آن (C17H ۲۰N4O6) است. ریبوفلاوین جرم مولی ۳۷۶٫۳۷ گرم دارد. از نظر حرارت بسیار پایدار است، اما به راحتی توسط نور تخریب می‌شود.

ریبوفلاوین در اوایل قرن بیستم به عنوان ویتامین G شناخته می‌شد، زیرا به عنوان یک عامل رژیم غذایی مورد نیاز برای رشد بدن مورد استفاده قرار می‌گرفت. ریبوفلاوین برای اولین بار در سال ۱۸۷۹ کشف و ساختار شیمیایی آن در سال ۱۹۳۳ مشخص شد.

ریبوفلاوین از نظر بیوشیمیایی بسیار مهم است، زیرا برای استفاده مناسب از کربوهیدرات‌‌ها‌، چربی‌‌ها و پروتئین‌‌ها به عنوان منبع انرژی، بسیار حیاتی به شمار می‌آید. این ویتامین یک بخش از دو کوآنزیم‌، فلاوین آدنین دی‌نوکلئوتید (FAD) و فلاوین مونونوکلئوتید (FMN) است (کوآنزیم‌ها مولکول‌هایی هستند که باید آن‌ها را به پلی‌پپتید‌های خاصی اضافه کرد تا آن‌ها را به آنزیم‌های کاربردی تبدیل کنند). به طور کلی‌، FAD و FMN‌، هنگامی‌ که با پیوند محکم به آنزیم‌‌های خاص وصل می‌شوند‌، به راحتی یک یا دو الکترون‌، یا اتم هیدروژن را از دست می‌دهند یا به دست می‌آورند و بنابراین اکسیداسیون را هدایت می‌کنند.

ریبوفلاوین در بدن برای عملکردهای زیر ضروری است:

تولید انرژی
ریبوفلاوین به بدن کمک می‌کند چربی‌‌ها، دارو‌‌ها و هورمون‌‌های استروئیدی را تجزیه کند.
تبدیل تریپتوفان به نیاسین (ویتامین B3) را انجام می‌دهد.
ویتامین B6 را به کوآنزیمی ‌که بدن به آن نیاز دارد، تبدیل می‌کند.

نیاسین (ویتامین B3)

نیاسین (Niacin) (اسید نیکوتنیک و مشتقات آمید نیکوتین آمید) با فرمول شیمیایی (C۶H۵NO۲) یکی از ویتامین‌‌های B محلول در آب است.

در خون‌، مغز‌، کلیه و کبد به کوآنزیم‌‌های «نیکوتین آمید آدنین دی‌نوکلئوتید» (Adenine Dinucleotide) یا (NAD) و «نیکوتین آمید آدنین دی‌نوکلئوتید فسفات» (NADP) تبدیل می‌شود که هر دو در تولید انرژی در سلول‌ها نقش دارند. تریپتوفان یک اسید آمینه است که به عنوان پیش‌ساز نیاسین عمل می‌کند. بدن نیاسین را به کوآنزیم نیکوتین آمید آدنین دی‌نوکلئوتید (NAD) تبدیل می‌کند. NAD بخشی ضروری از بیش از ۴۰۰ واکنش مختلف آنزیمی ‌در بدن است که بالاترین میزان کوآنزیم‌‌‌های مشتق از ویتامین محسوب می‌شود. این آنزیم‌‌‌ها در فرایندهای زیر شرکت می‌کنند:
تغییر انرژی در کربوهیدرات‌‌‌ها، چربی‌‌‌ها و پروتئین‌‌‌ها به شکلی که بدن می‌تواند از آن استفاده کند.
فرآیند‌‌‌های متابولیک در سلول‌‌‌های بدن
فرایندهای ارتباط بین سلولی
بیان DNA در سلول
نیاسین در کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و بالا بردن کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) موثر است. این ویژگی نیاسین به درمان «دیس لیپیدمی» کمک می‌کند. علاوه بر این موارد، نیاسین می‌تواند باعث افزایش آنزیم آمینوترانسفراز سرم شود و فرمولاسیون خاصی از نیاسین با صدمات حاد کبدی مرتبط است که می‌تواند علائم شدید و خطرناک داشته باشد.

منابع غذایی ویتامین ب ۳

غذا‌‌‌های مبتنی بر حیوانات مانند گوشت، مرغ و ماهی سرشار از NAD هستند که بدن می‌تواند از آن‌ها استفاده ‌کند. غذا‌‌‌های گیاهی شامل آجیل، حبوبات و غلات حاوی شکل طبیعی نیاسین هستند که بدن نمی‌تواند به راحتی از آن استفاده کند. از این رو تولیدکنندگان مواد غذایی گیاهی، فرم‌هایی از نیاسین را به غذا‌‌‌هایی مانند غلات اضافه می‌کنند که برای بدن قابل مصرف می‌شود.

پانتوتنیک اسید (ویتامین B5)

پانتوتنیک اسید (Pantothenic Acid) با فرمول شیمیایی (C9H17NO5) یک ویتامین محلول در آب است که به طور مکرر در گیاهان و بافت‌های حیوانات با خاصیت آنتی‌اکسیدانی یافت می‌شود.
ویتامین B5 بخشی از کوآنزیم A یا (CoA) و بخشی از مجموعه ویتامین B2 است. ویتامین B5 یک عامل رشد به شمار می‌آید و برای عملکردهای مختلف متابولیکی از جمله متابولیسم کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب ضروری است. این ویتامین همچنین در ترکیب کلسترول، لیپیدها، انتقال دهنده‌های عصبی، هورمون‌های استروئیدی و هموگلوبین نقش دارد. اسید پنتوتنیک برای ایجاد کوآنزیم‌‌‌های بدن، پروتئین‌‌‌ها و چربی‌‌‌های جدید ضروری است. گلبول‌‌‌های قرمز، پانتوتنیک اسید را به همراه دارند، بنابراین می‌توانند از این ماده مغذی در فرآیند‌‌‌های مختلفی برای انرژی و سوخت و ساز استفاده کنند.

منابع غذایی ویتامین ب ۵

بسیاری از مواد غذایی حداقل حاوی مقادیر اندکی از اسید پانتوتنیک هستند، اما در اینجا برخی از مواد غذایی دارای بیشترین مقدار ویتامین ب ۵ آورده شده است:
جگر گاو
قارچ‌‌‌های شیتاکه
دانه‌‌‌های آفتابگردان
مرغ
ماهی تن
آووکادو‌‌‌
غلات صبحانه غنی شده

آشنایی با ویتامین B6

ویتامین B6 از جمله ویتامین‌های محلول در آب است که بعد از هضم غذا، از بدن دفع می‌شود.واحد وزن این ویتامین، میلی‌گرم است و مقدار مصرف روزانه آن برای بزرگسالان ۶/۱ تا ۲ میلی‌گرم است.

فواید

• به جذب چربی و پروتئین در بدن کمک می‌کند.[نکته بهداشتی روز: به مقدار کافی پروتئین بخورید] • در جلوگیری از ناراحتی‌های عصبی موثر است.
• مانع از بروز ناراحتی‌های پوستی می‌شود.
• مانع از بروز پیری زودرس می‌شود.
• در کاهش استفراغ حاملگی موثر است.
• موجب کاهش درد ناشی از انقباض عضلات، گرفتگی و درد عضلات پا و بی‌حسی دست‌ها می‌شود.
• به رفع خشکی دهان کمک می‌کند.[نکته بهداشتی روز: عوامل ایجاد خشکی دهان] • در برطرف شدن ناراحتی‌های مثانه موثر است.
• در رفع تهوع و دل بهم خوردگی موثر است.
• به جذب کامل ویتامین B12 کمک می‌کند.
• به تثبیت منیزیم در بدن کمک می‌کند.
• در تنظیم هورمون‌های جنسی دخیل است.
• روی مغز و سیستم اعصاب تاثیر مفید دارد.
• در ساخت هموگلوبین تاثیر دارد.[آشنایی با آزمایش هموگلوبین (A1C)] • در تامین انرژی بدن نقش دارد.
• برای متابولیسم کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها موثر است.
• مانع از اختلال در خواب می‌شود.[نکته بهداشتی روز: اختلالات خواب در سالمندان] • به سوخت و ساز چربی کمک می‌کند.
• در کاهش وزن اضافی موثر است.
• مانع از بروز استرس می‌شود.
• در رفع کمبود آهن مفید است.
• به تعادل فسفر و سدیم بدن کمک می‌کند.

مسمومیت

مصرف بیش از حد مجاز آن ممکن است موجب بروز ناراحتی‌های عصبی شود و بی‌قراری و دیدن خواب‌های آشفته را به همراه داشته باشد.

منابع ویتامین B6

گردو- نخود- اسفناج- خمیر مایه خشک- گوجه فرنگی- ذرت- گندم کامل- سبوس گندم- جوانه گندم- جگر- قلوه- سویا- طالبی- تخم‌مرغ- شیر- انگور- لوبیا سفید- نخودفرنگی- گوشت گاو- برنج آسیاب شده- پسته شامی – بادام زمینی- میگو – آناناس- سیب- پرتقال- گلابی- هلو- بوقلمون

ویتامین B6

یک ویتامین محلول در آب است و از آنجاییکه در آب حل می شود، بدن نمی‌تواند آن را ذخیره کند و مقدار اضافی این ویتامین از طریق ادرار از بدن خارج می شود. بنابراین شما به یک منبع معین از این ویتامین در رژیم روزانه تان نیاز دارید.
ویتامین B6، پیریدوکسین(Pyridoxine) نیز نامیده می شود. این ویتامین در تولید سروتونین و نوراپی نقش دارد. سروتونین و نوراپی، مواد شیمیایی هستند که سیگنال های مغز را منتقل می کنند.
همچنین ویتامین B6 در تشکیل میلین(لایه ای پروتئینی که اطراف سلول های عصبی شکل می گیرد) نیز دخیل می باشد.
ویتامین ب۶ همراه با سایر ویتامین های گروه B، برای تبدیل غذا به انرژی، به بدن کمک می کند. جدا از این، ویتامین ب۶، خود به تنهایی، دارای کاربردهای بسیار زیادی است که برای حفظ سلامت بدن و رشد مغز سالم حائز اهمیت می باشد.
ویتامین B6 ممکن است پیدایش و رشد اولین موجودات زنده بر روی زمین را تسریع کرده باشد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ویتامین های گروه B

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد آیسیک
ویتامین B1(قرص)۲۴۲۳۵۱۳۴۷۴
ویتامین B12(قرص)۲۴۲۳۵۱۳۴۷۵
ویتامین B6(قرص)۲۴۲۳۵۱۳۴۷۶
ویتامین ب کمپلکس (B-Complex) (آمپول)۲۴۲۳۵۱۳۲۶۲
ویتامین B1 (آمپول)۲۴۲۳۵۱۳۲۶۳
ویتامین B6 (آمپول)۲۴۲۳۵۱۳۲۶۴
ویتامین B1 (کپسول)۲۴۲۳۵۱۳۴۳۴
ویتامین B12 (کپسول)۲۴۲۳۵۱۳۴۳۵
ویتامین B6 (کپسول)۲۴۲۳۵۱۳۴۳۶
ویتامین B +کافئین (شربت)۲۴۲۳۵۱۵۶۵۲
ویتامین B12 (آمپول)۲۴۲۳۵۱۳۲۶۹
ویتامین B1-B6-B12 (آمپول)۲۴۲۳۵۱۳۲۷۰
بیوتین (ویتامین B7)(قرص)۲۴۲۳۵۱۴۴۸۹
روی +ویتامین C (قرص)۲۴۲۳۵۱۵۶۵۵
بیوتین (ویتامین B7)(ماده موثره دارویی)۲۴۲۳۵۱۵۲۹۰
ویتامین B2(ماده موثره دارویی)۲۴۲۳۵۱۵۲۷۸
ویتامین B6(ماده موثره دارویی)۲۴۲۳۵۱۵۲۷۷
ویتامین B9(ماده موثره دارویی)۲۴۲۳۵۱۵۲۷۶
ویتامین B12(ماده موثره دارویی)۲۴۲۳۵۱۵۲۷۵
ویتامین B1 (ماده موثره دارویی)۲۴۲۳۵۱۳۵۹۷
ویتامین B3(کالپان)(ماده موثره دارویی)۲۴۲۳۵۱۵۲۸۴
ب کمپلکس (B-Complex) + ویتامین C (کپسول)۲۴۲۳۵۱۶۳۳۸
آهن + اسید فولیک + ویتامین C و B12 (کپسول)۲۴۲۳۵۱۵۴۶۴
زینک + ویتامین ب کمپلکس (B-Complex) (کپسول نرم)۲۴۲۳۵۱۶۳۴۸
منیزیم + ویتامین B6 (قرص)۲۴۲۳۵۱۵۸۵۷
زینک سولفات +ویتامین B (شربت)۲۴۲۳۵۱۳۴۱۰
 ویتامین ب کمپلکس (B-Complex) دامپزشکی (ویال)۲۴۲۳۵۱۴۷۱۷
بیوتین (ویتامین B7) (آمپول)۲۴۲۳۵۱۶۳۲۱
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید ویتامین های گروه B

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
ویتامین B1(قرص)۲۹۳۶۲۲
ویتامین B12(قرص)۲۹۳۶۲۶۰۰
ویتامین B6(قرص)۲۹۳۶۲۵۰۰
ویتامین ب کمپلکس (B-Complex) (آمپول)۲۹۳۶۹۰۰۰
ویتامین B1 (آمپول)۲۹۳۶۲۲
ویتامین B6 (آمپول)۲۹۳۶۲۵۰۰
ویتامین B1 (کپسول)۲۹۳۶۲۲
ویتامین B12 (کپسول)۲۹۳۶۲۶۰۰
ویتامین B6 (کپسول)۲۹۳۶۲۵۰۰
بیوتین (ویتامین B7) (آمپول)۳۰۰۴۵۰۱۱
ویتامین B12 (آمپول)۲۹۳۶۲۶۰۰
ویتامین B1-B6-B12 (آمپول)۲۹۳۶۹۰۰۰
ویتامین B1 (ماده موثره دارویی)۲۹۳۶۲۲
زینک + ویتامین ب کمپلکس (B-Complex) (کپسول نرم)۳۰۰۴۵۰۱۱
وضعیت واحد های فعال تولید ویتامین های گروه B

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحد های فعال تولید ویتامین های گروه B در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات ویتامین های گروه B

نمودار واردات و صادرات ویتامین های گروه B در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

تاسیس و پروانه بهره برداری و احداث واحد تولید ویتامین های گروه B

برای مشاهده مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و احداث واحد تولید ویتامین های گروه B  اینجا کلیک کنید

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید ویتامین های گروه B

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۶۰ میلیون عدد
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۶.۴ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)