طرح تولید الکل جامد (قرص سوخت)

از واکنش گرمازابین امونیاک وفرم الدهاید تولید می شود. فرم الدهاید خیلی سمی است.باقیمانده واکنش ذکر شده پودر سفید رنگ است می توان آن را بصورت قرص در اورد که به الکل جامد شهرت دارد.
در دستور العمل زیر از هیدرواکسید سدیم (سود) استفاده می شود که سوز آور است و می تواند کار با آن تا حد زیادی خطر ناک باشد.لطفا قبل از شروع آزمایش رفتار شیمیایی این ماده را مطالعه کنید و احتیاط های لازم را انجام دهید و مواظب باشید این ماده در معرض پوست و چشم شما قرار نگیرد. این ترکیب سریعا آتش می گیرد .
الکل جامد از بهترین مواد برای روشن کردن آتش است که بی خطر می‌باشد، خوب می‌سوزد، دود نمی‌کند و با دوام نیز می‌باشد.قرص سوخت (الکل) جامد ماده ایست شیمیایی، کم حجم و سبک که در مواقع نیاز به راحتی می توان آن را روشن و از شعله آن جهت مصارف مورد نیاز استفاده کرد.

کاربردهای قرص الکل (قرص سوخت)

این محصول در پلاستیک سازی، قارچ کش، جلوگیری از خوردگی، داروسازی، ضدچروک شدن منسوجات و ضدباکتری به کار می رود.
الکل جامد در ۱۳۰ درجه سانتیگراد گداخته می‌شود.

ترکیبات (کلیه عناصر بی آب هستند)

۶۷-۷ قسمت متانول
۲۶ قسمت ایزو پروپانول
۵-۵ قسمت اسید سیتریک
۰-۸ قسمت هیدرواکیسد سدیم (سود)

الکل های رایج در بازار

امروزه ماهیت این مواد کاملا برای انسان شناخته شده است و در زمینه های بسیاری از آنها بهره می برد. تولید نوشیدنی ، ضد عفونی کردن اجسام و بدن، استفاده به عنوان سوخت و … تنها نمونه هایی از کاربردهای الکل در زندگی روزمره ماست. در ادامه به معرفی ویژگی ها و خواص تعدادی از این ترکیبات می پردازیم:

سفید

این اصطلاح معمولا برای گرید طبی اتانول به کار می رود که رنگ سفیدی دارد و در داروخانه ها موجود و عمده کاربرد آن استفاده برای ضدعفونی است. برخی اقدام به نوشیدن الکل سفید می کنند که به دلیل غلظت بسیار بالایی که دارد، می تواند موجب مسمومیت و آسیب های جدی شود.

صنعتی

این گرید معمولا به صورت مایعی زرد رنگ است و دسترسی به آن در مقایسه با نوع سفید (یا طبی) راحتتر است و حتی در سوپرمارکت ها نیز عرضه می شود. نکته مهم این است که این گرید نیز عمدتا از اتانول تشکیل شده و مقادیری رنگ، ترکیبات پیریدین و متانول از عمد بدان اضافه شده است تا فرق آن با گرید طبی مشخص شود.

این گرید از اتانول معمولا با نام خالص و یا دناتوره در بازار موجود می باشد (بر خلاف نامش حاوی ناخالصی می باشد). این ماده به هیچ وجه نوشیدنی نمی باشد و برای اهداف صنعتی نظیر نساجی، تولید چسب ، مواد آرایشی ، مواد شوینده ، مواد منفجره و… تولید می گردد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید الکل جامد (قرص سوخت)

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

قرص آتش زا : ۲۴۲۹۴۱۲۸۰۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت­ تولید الکل جامد (قرص سوخت)

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

روش تهیه الکل جامد

الکل جامد از بهترین مواد برای روشن کردن آتش است که بی خطر می باشد، خوب می سوزد، دود نمیکند و با دوام نیز می باشد. سه روش برای تهیه الکل جامد موجود است که تفاوت آنها در آن است که در اولی واکنش تحت خلاء انجام می گیرد ولی در دومی واکنش بدون خلاء انجام می شود. الکل جامد در ۱۳۰ درجه سانتیگراد گداخته می شود.

وضعیت واحدهای فعال تولید الکل جامد (قرص سوخت)

وضعیت واحدهای فعال تولید الکل جامد (قرص سوخت) به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید الکل جامد (قرص سوخت)

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۰ تن در سال
نرخ برابری دلار : ۱۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰هزار مترمربع
زیربنای کل : ۶۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت :  ۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۵ درصد

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۴/۵ - (۴ امتیاز)