طرح تولید انواع سس پاستا و ماکارونی

شرایط امروزه خانواده‌ها موجب شده است که افراد وقت کمتری برای آشپزی داشته باشند و بسیاری از مواد غذایی به صورت کنسرو شده و آماده توسط کارخانه‌ها تولید شود. این کنسروها از میوه و سبزیجات گرفته تا انواع مواد غذایی و خورش‌ها با عرضه این نوع محصولات در بازار بسیاری از این قبیل مشکلات برای خانواده‌ها رفع شده است. امروزه کنسروها مشکلات بسیاری از افراد و بانوان شاغلی که زمانی برای پخت و پز ندارند را حل کرده است و همچنین وجود انواع کنسروها با طعم های مختلف موجب ایجاد تنوع در سبد غذایی خانواده شده است. این کنسروها در روزهایی که وقت برای پختن غذا نداریم می‌توانند جایگزین مناسبی باشند. در میان این کنسورها نیز مواد اولیه برای آماده سازی برخی غذاها تولید می‌شود.

مزایای استفاده از انواع سس پاستا و ماکارونی

انواع سس پاستا و ماکارونی علاوه بر تسریع در زمان پخت و پز فوایدی از جمله حفظ حالت طبیعی مواد غذایی، نگهداری طولانی مدت، درج ارزش تغذیه ای آنها بر روی لیبل ، سلامت غذا و تنوع دارند.انواع سس پاستا و ماکارونی اگر به صورت کنسرو باشند نیازی به یخچال ندارند و مدت زمان ماندگاری آن‌ها زیاد است. کنسورها همچنین قیمت پایین‌تری از سایر مواد غذایی دارند. حمل آن‌ها راحت است، دور ریز زباله پایینی دارند، یکی از هدف‌های اصلی کنسروها رساندن مواد غذایی سالم در طولانی مدت است. همچنین یکی دیگر از فواید کنسروها دسترسی به تمام مواد غذایی در تمام فصول است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع سس پاستا و ماکارونی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
باتوجه به جستجوهای انجام شده در اطلاعات،کد آیسیک اختصاصی برای تولید انواع سس پاستا و ماکارونی تعریف نشده است لذا امکان بررسی واحد های فعال تولید انواع سس پاستا و ماکارونی مقدور نمیباشد .

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع سس پاستا و ماکارونی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی اختصاصی برای انواع سس پاستا و ماکارونی یافت نشد لذا میزان واردات و صارات آن نامشخص میباشد.

مواد اولیه تولید انواع سس پاستا و ماکارونی

سس پاستا و ماکارونی دارای ترکیبات رب گوجه فرنگی ، پیاز تازه ، فلفل دلمه ای ، قارچ ، سویای خشک ، روغن مایع سویا ، سرکه ، نمک خوراکی ، شکر ، پودر فلفل قرمز و اب اشامیدنی میباشد.
نوع و مدل بسته بندی سس پاستا و ماکارونی
در بسته بندی انواع سس پاستا و ماکارونی از روش کنسرو سازی استفاده میشود.زیرا کنسرو کردن این محصول باعث طولانی تر شدن مدت زمان نگهداری آن میشود همچنین نگهداری آن نیازی به یخچال هم ندارد.

مراحل تولید کنسرو مواد غذایی :

مرحله اول : در مورد مواد غذایی گوشتی این مرحله شامل جدا کردن امعاء و احشاء ، استخوان گیری مخلوط و یکنواخت کردن گوشت ، شستشو و … می باشد .
در مورد سایر مواد غذایی اعمال مشابه خاص آن فراورده انجام می گیرد .
مرحله دوم : قوطی ها از مواد غذایی آماده شده در مرحله اول و سایر مواد افزودنی با در نظر گرفتن حدود ۵/۰ تا ۱ سانتیمتر فضای خالی در بالای قوطی پر می شوند .
مرحله سوم : به منظور ممانعت از عمل تخریبی اکسیژن روی جدار داخلی قوطی ، جلوگیری از عمل اکسیداسیون مواد غذایی و غیر هوازی نمودن محیط داخل قوطی و همچنین ایجاد خلاء نسبی جهت جلوگیری از تورم طرفین قوطی بعلت تغییرات جزئی دما یا فشار در حین انبارداری عمل هواگیری انجام می شود.
مرحله چهارم : درب قوطی ها بسته می شود .
مرحله پنجم : جهت نابود کردن میکروارگانیسم هایی که ممکن است همراه مواد غذایی وارد قوطی شده باشند حرارت لازم به قوطی ها داده می شود ( عمل استریلیزاسیون انجام می شود )در این مرحله به کمک حرارت عمل پخت ماده غذایی هم اتفاق می افتد .
مرحله ششم : جهت جلوگیری از ادامه پخت ، محتویات قوطی بعد از عمل استریلیزاسیون قوطی ها به کمک پاشیدن آب سرد روی آنها سریعا” تا دمای حدود ۳۸ تا ۴۳ درجه سانتیگراد سرد می شوند آبی که برای سرد کردن قوطی ها استفاده می شود بایستی مشخصات آب آشامیدنی را داشته و عاری از هرگونه آلودگی باشد . چرا که ممکن است آب از منافذ بسیار ریز احتمالی قوطی ها به داخل نفوذ کرده و محتویات آنرا سریعا آلوده نماید .

وضعیت واحد های فعال تولید انواع سس پاستا و ماکارونی

باتوجه به جستجوهای انجام شده در اطلاعات،کد آیسیک اختصاصی برای تولید انواع سس پاستا و ماکارونی تعریف نشده است لذا امکان بررسی واحد های فعال تولید انواع سس پاستا و ماکارونی مقدور نمیباشد .

وضعیت واردات و صادرات انواع سس پاستا و ماکارونی

باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی اختصاصی برای انواع سس پاستا و ماکارونی یافت نشد لذا میزان واردات و صارات آن نامشخص میباشد.

مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحدهای تولید مواد غذایی

برای مشاهده مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحد های تولید مواد غذایی اینجا کلیک کنید

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید انواع سس پاستا و ماکارونی

ظرفیت تولید سالیانه : ۶۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۳ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۶ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)