طرح تولید بخاری برقی

بخاری برقی یکی از لوازم برقی خانگی است که به حد وفور در اختیار مصرف کنندگان می‌باشد. زیرا بازده گرمایی آن زیاد است و آلودگی آن در مقایسه با آلودگی ناشی از سوختهای مثل نفت ، گاز و زغال سنگ خیلی پایینتر است. از این وسیله بیشتر برای تولید حرارت در حمام استفاده می‌شود. بدنه بخاری برقی معمولا از فلز ساخته می‌شود. چون بهتر از بدنه پلاستیکی یا کائوچویی می‌تواند در مقابل حرارت زیاد دوام بیاورد.

انواع بخاری برقی

بخاری‌های برقی دارای انواع مختلفی هستند که در این بخش قصد داریم شما را با انواع ‌آنها آشنا کنیم با ما همراه باشید.

بخاری برقی فن دار

بخاری برقی فن دار دارای یک المنت است که محیط اطراف خود را گرم می‌کند و فن موجود در دستگاه، این هوای گرم را به محیط بیرون منتقل می‌کند. بخاری برقی فن دار دارای سنسور ترموستات است یعنی زمانیکه بیشتر از حد مجاز گرم شود به صورت خودکار خاموش خواهد شد. به صورت کلی می‌توان گفت امروزه این نوع بخاری برقی طرفداران زیادی دارند.

بخاری برقی تابشی

بخاری برقی تابشی به نوعی از بخاری برقی‌ها می‌گویم که دارای چندین المنت هستند که پشت آن‌ها اغلب یک سطح بازتابنده قرار دارد. میزان گرمادهی بخاری برقی وابسته به تعداد المنت‌های است که روشن می‌کنید. بخاری برقی برای گرمادهی مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مکان‌هایی که هوای آن در جریان است مناسب است. این نوع بخاری بدون صدا است و هیچگونه سر و صدایی ایجاد نمی‌کند.

بخاری برقی کانوکتور

این نوع بخاری برقی دارای المنت و فن است یعنی در صورتی که فن آن خاموش هم باشد قادر به گرم کردن محیط است و می‌تواند به صورت بی‌صدا محیط را گرم کند اما به کمک فن عملکرد بهتری خواهد داشت. پس می‌توان گفت بخاری برقی کانوکتور مانند بخاری فن دار و تابشی است یعنی قادر به انجام کار هر دوی آن‌ها است

ساختمان بخاری برقی
المنت

المنت عبارت است از یک مقاومت مفتولی که به دور سرامیک یا آجر نسوز پیچیده شده است و چون جریان برق از آن بگذرد، حرارت تولید می‌کند. جنس این نوع مقاومت‌ها از کرم‌ نیکل یا کرم آلومینیوم است و با توانهای مختلف ۵۰۰ وات ، ۱۰۰۰ وات ، ۱۵۰۰ وات و در اندازه‌های ۲۰ و ۲۵ و ۳۰ سانتیمتر در بازار موجود می‌باشد. هنگام تعویض یک مقاومت جدا از توان ، به طول آن نیز باید توجه نمود.

عایق بین المنت و بدنه

این عایق که از جنس چینی است، جهت استقرار پایه‌های المنت بر روی صفحه بخاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، که علاوه بر عایق بودن از مقاومت حرارتی خوبی برخوردار هستند.

بدنه

بدنه بخاری برقی معمولا از فلز ساخته می‌شود. چون بهتر از بدنه پلاستیکی یا کائوچویی می‌تواند در مقابل حرارت زیاد دوام بیاورد. بدلیل فلزی بودن بدنه و حفظ ایمنی در مقابل برق گرفتگی تمهیداتی برای اتصال برق بخاری بکار گرفته می‌شود. که از آن جمله می‌توان به استفاده از سرامیک و چینی به عنوان عایق در ترمینال‌های ارتباطی و استفاده از وارینش به عنوان حفاظ پوششی اشاره کرد. جنس وارینش معمولا از الیاف نسوز است، و مقاومت آن در برابر حرارت بسیار زیاد است. متاسفانه امروزه در ساخت وارینش از الیاف نامرغوب فراوان استفاده می‌شود، که سبب ناپایداری آن در برابر حرارت می‌شود. از این جهت باید در تعویض وارینش به کیفیت جنس آن توجه شود.

کلید

کلید بخاری‌های برقی در دو نوع ساده و لامپ‌دار تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کلیدها معمولا آمپراژ بالایی دارند و آن به خاطر جریان مصرفی بالای بخاری است. تعداد کلیدهای بخاری بسته به تعداد المنت متفاوت است. امروزه از بخاری‌های سه المنتی با سه کلید و یا دو کلید ، زیاد استفاده می‌شود. استفاده از مقاومت سری در کلید به منظور محدود کردن ولتاژ دو سر لامپ و نیز کاهش جریان عبوری از آن است. اندازه مقاومت‌ها متفاوت است ولی اغلب در حدود ۱۵۰ کیلو اهم می‌باشد.

سیم رابط

سیم رابط همان هادی مسی است که چون باید توانایی عبور دادن جریانهای بالا را داشته باشد، سطح مقطع آن حداقل ۱.۵ میلیمتر مربع در نظر گرفته می‌شود. بدلیل ارتباط نزدیک آن با حرارت ، بر روی آن پوشش (الیاف نسوز و یا الیاف نخی معمولی) کشیده می‌شود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید بخاری برقی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک بخاری برقی فن دار خانگی ۲۹۳۰۵۱۲۳۸۶
کد آیسیک بخاری برقی خانگی ۲۹۳۰۵۱۲۳۸۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید بخاری برقی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی بخاری برقی ۸۵۱۶۲۹۰۰ میباشد.

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده بخاری برقی

این محصول جهت گرم کردن هوای محیط های کوچک مورد استفاه قرار می گیرد و بدین دلیل مورد استفاده منازل ، مراکز اداری و تجاری می باشد . از این رو می توان اذعان نمود که تولید و مصرف آن در بسیاری از کشورهای جهان عمومیت دارد . ارمنستان ، چین ، آلمان ، انگلیس و تایوان از عمده تولیدکنندگان این محصول در دنیا می باشند و از جمله عمده ترین کشورهایی که این محصول را به ایران صادر می کنند کشورهای امارات متحده عربی ، چین و ترکیه می باشند . تاجیکستان ، قزاقستان ، قرقیزستان و ترکمنستان نیز از جمله کشورهایی هستند که بخش عمده صادرات ایران را به خود اختصاص داده اند .

اهمیت استراتژیک بخاری برقی

با توجه به بررسی های انجام گرفته در ارتباط با اهمیت استراتژیکی کالا ، محصول طرح در ایران دارای اهمیت استراتژیکی نبوده اما این محصول در صورت داشتن قابلیت رقابت از لحاظ کیفی با محصولات خارجی می تواند بازار خارجی را به خوبی پوشش داده و درآمدزایی به نسبت زیادی برای تولیدکننده به همراه داشته باشد . این محصول قابل تولید در اکثر کشورها بوده و در ضمن این کالا دارای هیچ گونه موانع سیاسی ، اجتماعی و … جهت ورود به بازار نمی باشد . دانش فنی و مهارت های لازمه جهت تولید این محصول و تکنولوژی مربوط به آن در کشور وجود دارد .

فرایند تولید بخاری برقی

۱ – برش ورق ( ورق های فلزی )
۲ – پرسکاری
۳ – خمکاری
۴ – جوشکاری
۵ – رنگ کاری
۶ – پخت رنگ
۷ – برش مفتول ( مفتولها )
۸ – جوشکاری
۹ – فرم دهی شبکه محافظ
۱۰ – مونتاژ
۱۱ – تست و بسته بندی
انواع بخاری برقی برحسب شکل ، مصرف برق و نوع المنت حرارتی طبقه می شوند البته در این میان طبقه بندی بر اساس المنت از اهمیت بیشتری برخوردار است . در ذیل طرح تولید بخاری برقی با المنت سرامیکی و سه شعله ( بصورت افقی ) تشریح گردیده است.
١‐ برش ورق برای تولید قطعات بدنه ، صفحات انعکاسی ، پایه ترمینال و پایه المنت متناسب با ابعاد به وسیله قیچی گیوتین مکانیکی انجام می گیرد .
٢‐ پرسکاری قطعات ساختنی برای مجموعه های بدنه ها ، صفحات انعکاسی بر پایه ترمینال و المنت با توجه به فرآیند مورد نیاز شامل سوراخ کاری ، دور بری ، کشش و خمکاری آنها با استفاده از پرسهای ۵ تن ، ١٠ تن و ٢۵ تن ضربه ای و ١۵ تن هیدرولیک صورت می گیرد . بدیهی است تمام این عملیات نیاز به قالب مربوطه دارد .
٣‐ خمکاری صفحه انعکاسی اصلی و پایه المنت با استفاده از خم کن انجام می گیرد . خمکاری صفحه انعکاسی به صورت فرم و خمکاری پایه المنت با زاویه ٩٠ درجه انجام می گیرد .
۴‐ جوشکاری مقاومتی یا نقطه جوش : جوش قطعات بدنه کناری به بدنه اصلی در ٨ نقطه انجام می گیرد البته قبل از این فرآیند ، جوشکاری دستگاه برای بدنه های کناری صورت می گیرد . همچنین جوش نقطه پایه ترمینال نیز برای بدنه اصلی انجام می شود .
۵‐ رنگ کاری : مجموعه بدنه با استفاده از رنگ کوره ای و به وسیله تجهیزات آبشاری انجام می شود .
۶‐ پس از رنگ کاری ، بدنه ها را برای پخت رنگ به کوره منتقل می نمایند تا در اثر اعمال حرارت پخت رنگ انجام گیرد .
٧‐ برش مفتول در تولید شبکه محافظ و دسته با استفاده از اره لنگ صورت می گیرد برای تولید شبکه محافظ میلگرد در دو اندازه بریده می شود .
٨‐ جوشکاری مفتولهای شبکه با استفاده پخت نقطه جوش با الکترود قرقره ای صورت می گیرد .
٩‐ پس از جوشکاری مفتول ها ، فرم دهی شبکه محافظ با استفاده از پرس برگ استفاده می شود .
٠١‐ مونتاژ اجزاء با اتصال سیم ها و ترمینال آغاز شده و بستن مجموعه ها با پیچ بر روی بدنه انجام می گیرد .
١١‐ پس از مونتاژ و تست بسته بندی بخاری با قرار دادن آن درون کارتن به ابعاد ٣٠*١٩*۴٧ سانتی متر انجام می شود .

ماشین آلات مورد نیاز جهت تولید بخاری برقی

• ماشین پرس
• قالب های فلزی
• قیچی گیوتن
• اره لنگ
• مخزن و کوره
• نقطه جوش
• ماشین خم کن

وضعیت واحد های فعال تولید بخاری برقی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید بخاری برقی در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید بخاری برقی

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید بخاری برقی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات بخاری برقی

نمودار واردات و صادرات بخاری برقی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید بخاری برقی

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۴۰۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۱۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)