طرح تولید درب عایق صدا

در جهان امروز که ما از هر طرف با صداها و پارازیت های مختلف احاطه شده ایم و آرامش و سلامتی کمرنگ شده، می توان گفت یکی از مهمترین دغدغه های همه مردم، ایجاد محیطی آرام و بدون سر و صدا برای محل زندگی است. صدای ترافیک اتومبیل ها، بوق های ناهنجار، موسیقی های آزاردهنده، و انواع صداهای دیگر در طول روز در محیط اطراف وجود دارند که آرامش ما را مختل می کنند.
امروزه زندگی در حجم وسیعی از عوامل ایجاد سر و صدا باعث افزایش آگاهی و انجام اقداماتی جهت کاهش مشکلات ناشی از آلودگی صوتی شده است. متاسفانه در اکثر ساخت و سازها، برای کاهش دادن هزینه ها، استاندارهای لازم رعایت نمی شوند و اکثر ساختمان ها را بدون عایق های صوتی استاندارد می سازند. یکی از راهکارهای رفع این مشکل استفاده از پوشش های عایق بر روی سقف، کف، و دیوارها می باشد.
برای جلوگیری و یا کاهش انتقال صدا در محیط هایهکاری است که برای ممانعت از انتقال صداها به کار گرفته می شود. مهمترین نکته ای که در این زمینه باید مدنظر داشته باشید این است که از عایق صوتی مناسب و استاندارد استفاده کنید. همچنین، در محل اتصال درب با فریم به طور صحیح درزگیری کنید. توجه داشته باشید که هر چقدر عایق صوتی بهتری استفاده کنید و درز بین چهارچوب و درب را به خوبی پوشش دهید درب آکوستیک عملکرد بهتری در جلوگیری از انتقال صدا خواهد داشت.

درب ضد صدا (آکوستیک) چیست؟

درب آکوستیک دری محکم و سنگین است که برای کاهش انتقال سر و صدا ساخته شده است.
درب های آکوستیک برای مکان های مختلفی از جمله استودیوی صدا و سیما، تئاترها، مدارس، بیمارستان ها و کارخانه ها مناسب هستند.
درهای آکوستیک با هدف ساختن ظاهری زیبا همراه با عایق صوتی خوب یا عالی ساخته شده اند.

 

عایق های استفاده شده در درب آکوستیک
عایق پشم سنگ (Stone Wool)

پشم سنگ عایق حرارتی و صوتی و از بین انواع عایق‌ها امن‌ترین می‌باشد و با محیط زیست کاملاً سازگاری دارد و برای مهیّا کردن آرامش بیشتر در ساختمان‌ها و ادارات و جلوگیری از آلودگی صوتی در سالن‌های کنفرانس، استودیوهای ضبط صدا، هتل‌ها، سالن‌های سینما، آموزشگاه‌ها و… استفاده می‌شود.

عایق صوتی سرب (Lead Sheet)

مهم‌ترین ویژگی یک عایق صوتی مناسب، زیاد بودن وزن ویژه، نرمی طبیعی، ظرفیت بالای کاهش سر و صدا و غیر قابل نفوذ بودن است. زیادی وزن از این نظر حائز اهمیت است که باعث کاهش شدت ارتعاشات صوتی می‌شود. نرمی ورق سرب باعث کاهش ارتعاشاتی می‌شود که در سایر مصالح آکوستیکی عادی است. ورق سرب را می‌توان در بسیاری از تیغه‌های نازک مانند درب مصرف کرد تا بدون افزایش حجم، عبور صدا را کاهش دهد. لذا با تعبیه ورق سرب، ساختار درب مانع عبور فرکانس‌های کم می‌شود که برای سالن‌های سینما و کنسرت و استودیوهای ضبط صدا بسیار مناسب می‌باشد.

کاربرد درب ضد صدا

به طور کلی، درب های عایق، درهای ضد صدا و درب های آکوستیک انواع درب هایی هستند که از انتقال صداهای مزاحم جلوگیری می کنند. این درها در مکان هایی مانند سینماها، سالن های کنفرانس و اجتماعات، استودیوهای ضبط صدا، اناق های برق و تأسیسات، هتل ها، بیمارستان ها، سالن های تیراندازی، کارخانجات، اتاق های سرور و دیتا، منازل، و محیط های اداری کاربرد زیادی دارند.
عایق های صوتی گاهی در ساختار داخلی درب به کار می روند و گاهی بر روی درب. به این معنی که گاهی در مواد اولیه ساخت درب از مواد ضد صدا استفاده می کنند، گاهی چهارچوب درب را آکوستیک می کنند، و گاهی فقط بین چهارچوب و درب را درزگیری می کنند.
با توجه به محیطی که درب ضدصدا در آن استفاده می شود ساختار داخلی درب علاوه بر عایق صوتی بودن (کاهش انتقال امواج صوتی)، باید جاذب صوت نیز باشد و انرژی اموج صوتی را کاهش دهد. درواقع سطح درب باید به عنوان یک دیفیوزر عمل کند و امواج را به مسیرهای پراکنده بازپخش کند. در این صورت امواج صوتی جذب‌نشده به مسیر اولیه برنمی گردند.
در ساخت درب آکوستیک، استفاده از عایق صوتی اهمیت زیادی دارد و باید دقت کنید که از عایق استاندارد استفاده شود. زیرا در صورت استفاده از عایق غیراستاندارد درواقع، درب آکوستیک هیچ فرقی با یک درب معمولی ندارد و کارای بسیار پایینی دارد. علاوه براین، چارچوب درب آکوستیک نیز باید مناسب باشد تا درب بتواند عملکردی خوبی در برابر انتقال صدا داشته باشد.
یکی از عومل مهم که تأثیر زیادی در ضدصدا بودن یا نبودن درب دارد جنس چوب است. به طور معمول، درهای توخالی و سبک قابلیت جلوگیری از انتقال صدا را ندارند، در حالیکه چوب های سنگین عایق های خوبی برای صدا هستند.

 

مزایای درب آکوستیک

– مقاومت بالا در برابر آتش سوزی: با استفاده از عایق پشم سنگ نسوز با چگالی بالا (به عنوان عایق حرارتی) در ساخت این درب ها حداقل به میزان ۱۲۰ دقیقه در برابر آتش سوزی مقاوم هستند. علاوه بر این، استفاده از نوارهای درزگیر منبسط شونده ضد‌ حریق و استفاده از قفل و یراق آلات مقاوم در برابر حریق، این قابلیت را افزایش داده اند.
– عملکرد خوب در هنگام بسته شدن: سیستم ریلی درب آکوستیک اجازه می دهد تا هنگام بسته شدن عملکردی ایمن و آسان داشته باشد.
– فراهم کردن خروج اضطراری آسان: یراق‌آلات مخصوص خروج اضطراری و آستانه‌های کوتاه و پروفیل‌ های رمپی در ساختار این درب ها برای هموار کردن مسیر خروج، خروج اضطراری از آنها را آسان کرده است.
– فراهم کردن امنیت: نصب پیم های امنیتی، ساختار فلزی مستحکم، لولا، قفل، و یراق‌آلات باکیفیت این درب ها، امنیت آنها را بسیار افزایش داده است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید درب عایق صدا

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک درب ضد صوت ۲۰۲۲۵۱۲۳۱۰

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید درب عایق صدا

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی درب ضد صوت ۴۴۱۸۲۰ میباشد

طرز ساخت درب اکوستیک

جذب صدا عبارت است از کاهش انرژی صوتی هنگامی که صدا از سطح منعکس می‌گردد. ضریب جذب صدا با عددی بین صفر و یک بیان می‌شود. اگر سطحی هیچ صدایی را جذب نکند، ضریب جذب صفر است. اگر ۱۰۰% صدا جذب شود ضریب برابر یک می‌شود. عایق پشم سنگ بازدهی بالایی در جذب و کاهش صدا دارد؛ به همین دلیل در فرودگاه‌ها، استودیوهای صدابرداری، زیر ریل‌ها و در ایستگاه‌های متروی داخل شهری به منظور جلوگیری از انتقال ارتعاشات و صدا از عایق پشم سنگ استفاده می‌کنند.
مقدار افت انرژی صوتی در هنگام عبور از مواد بستگی به ضخامت آن‌ها دارد. این مقدار در مورد پشم سنگ به ویژه در فرکانس‌های کم با افزایش ضخامت بالا می‌رود. قرار دادن فاصله هوایی مناسب در پشت عایق صدا، ضریب تضعیف آن را به نحوه محسوسی افزایش می‌دهد.
پشم سنگ عایق حرارتی و صوتی و از بین انواع عایق‌ها امن‌ترین می‌باشد و با محیط زیست کاملاً سازگاری دارد و برای مهیا کردن آرامش بیشتر در ساختمان‌ها و ادارات و جلوگیری از آلودگی صوتی در سالن‌های کنفرانس، استودیوهای ضبط صدا، هتل‌ها، سالن‌های سینما، آموزشگاه‌ها و… استفاده می‌شود.

وضعیت واحد های فعال تولید درب عایق صدا

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید درب عایق صدا در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات درب عایق صدا

نمودار واردات و صادرات درب عایق صدا در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

 

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)