طرح تولید درب و پنجره‌های upvc

راه اندازی هر کسب و کاری نیاز به داشتن اطلاعات کافی در زمینه آن کسب و کار می‌باشد. تولید در و پنجره دو جداره یو‌پی‌وی‌سی و آلومینیوم از مشاغلی است که همیشه به تبع وجود ساخت و ساز رونق نداشته و حتی در صورت کساد بودن بازار ساخت ساز نیز این شغل دارای پویایی خود می باشد ، زیرا تعویض پنجره های ساختمان یکی از موارد نوسازی و نیز دکوراسیون داخلی ساختمان می باشد. اندک تحقیقی در زمینه این شغل مشخص می نماید که حتی دکوراسیون داخلی ها نیز سفارش در و پنجره دارند و این شغل همیشه مشتری های خود را دارد. نتیجه اینکه این شغل از مشاغلی است که هرگز در رکود مطلق قرار نمیگیرد هرچند ساخت و ساز در رکود باشد. حتی در زمان خرید و فروش ساختمان هایی که در و‌پنجره آنها قدیمی است فروشنده در صدد آن است که با نوسازی ساختمان را به قیمت بالاتر بفروشد و خریدار نیز در صدد آن است که با انجام هزینه های به روز ساختمان را قابل نشیمن. نماید و یکی از اساسی ترین موارد پنجره های ساختمان است که تعویض و به روز می گردد.

مزایای درب و پنجره دو جداره

برخی از مزایای درب و پنجره های دو جداره UPVC به شرح زیر می باشد
:: صرفه جوئی در مصرف انرژی
:: کاهش آلودگی صوتی
:: مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش
:: حذف اثرات مخرب اشعه UV
:: کاهش آلودگی هوا
:: کاهش تابش سرد
:: هوا بندی کامل
:: تنوع در طرح و نوع بازشوها
:: تقویت مضاعف با استفاده از پروفیل گالوانیزه
:: عدم نیاز به سرویسهای مکرر
:: سهولت در نصب
:: مقاوم در برابر باد، باران، طوفان و …
:: غیر قابل اشتعال
:: قابلیت بازیافت
:: نظافت آسان
:: قابلیت استفاده از روکشهای رنگی
ساخت درب و پنجره های پی وی سی از نوع سخت در سال ۱۹۶۰ در اروپا آغاز شد . با پیشرفت تکنولوژی و افزایش هزینه تولید درب و پنجره های چوبی آهنی و آلومینیومی ، استفاده از این نوع درب و پنجره ها رونق روز افزون یافته است . سهولت ایجاد تنوع در طرح و رنگ استقامت فیزیکی وپایداری در برابر شرایط جوی متفاوت و همچنین قابلیت باز یافت پی وی سی بکار رفته در ساخت درب و پنجره ، موجب تحولات عمده ای در این صنعت شد . بکارگیری شیشه های دو جداره خاصیت عایق بودن در مقابل صدا و حرارت را در پنجره های uPVC افزایش داده است ، امروزه در کشورهای اروپایی بیش از ۷۰ درصد سهم بازار درب و پنجره متعلق به uPVC است .

معرفی اجزای پنجره های upvc

:: قاب و بازشو پنجره از جنس UPVC
:: زهواره UPVC
:: لاستیک درزبندی EPDM
:: پروفیل گالوانیزه
:: شیشه یا پنل
:: یراق آلات

انتخاب یراق آلات جهت ساخت پنجره های UPVC

هر پنجره با توجه به شعاع باز شو و بسته به ابعاد آن یراق آلات مخصوص به خود را دارد که در قسمتهای قاب و لنگه پنجره نصب می گردند . یراق آلات مصرفی در مجتمع صنعت از کیفیت بالا بر خوردار بوده و از لحاظ مقاومت در مقابل خوردگی به عنوان یکی از مهم ترین خواص یراق آلات در رده مورد قبول استاندارد های اروپایی می باشد . همچنین استاندارد امنیت در مقابل سرقت نیز در یراق آلات مورد استفاده رعایت شده است. با توجه به نوع ساخت و یراق آلاتی که در درب و پنجره های upvc بکار می رود ،انواع مختلف باز شو به شرح زیر قابل ساخت می باشد :
:: پنجره های ثابت (FIX)
:: پنجره های یک جهت باز شو
:: پنجره های یک جهت باز شو از بالا
:: پنجره های دو جهت باز شو
:: پنجره های کشویی
:: پنجره های فولکس واگنی
:: پنجره های آکاردئونی

پروفیل UPVC

پروفیلهای مورد نظر با توجه به نوع سفارش درب و پنجره انتخاب شده و پس از انجام محاسبات دقیق و مهندسی و آنالیز ابعاد درب و پنجره طبق نقشه برش داده می شوند.سپس تعدادی از این پروفیلها به منظور ایجاد شیار آب به دستگاه مربوطه منتقل می شوند. همزمان با عملیات مذکور پروفیلهای گالوانیزه که به منظور تقویت پروفیلهای upvc می باشند ، برش داده شده و درون آنها با پیچ محکم می شوند . در ادامه در صورت نیاز به نصب دستگیره و یراق آلات (برای بخشهای بازشو ) سوراخها و شیارهای مورد نیاز توسط دستگاه روی پروفیل تعبیه می شود .

پروفیل گالوانیزه

مقاوم سازی پروفیل UPVC با استفاده از پروفیل گالوانیزه ، مقاطع پی وی سی بدلیل انعطاف پذیر بودن و از آنجائیکه باید بارهای مشخص را تحمل کنند حتما” باید با مقاطع فلزی تقویت شوند . استفاده از پروفیل تقویتی فلزی در داخل مقاطع پی وی سی به دلایل زیر مورد نیاز می باشند:
:: جلوگیری از کمانش بیش از حد در برابر فشار باد
:: جلوگیری از کمانش بیش از حد به دلیل وزن شیشه
:: کمک به عدم تغییر شکل پروفیل پی وی سی در اثر گرما
:: کمک به حمل و نقل
:: اتصال پنجره در درگاه نصب
:: نصب و کارکرد صحیح یراق آلات
پروفیل های تقویتی آهنی بایستی به منظور مقاومت در مقابل خوردگی ،پوشش مناسب داشته باشند .پروفیلهای تقویتی باید در داخل پروفیل پی وی سی به گونه ای قرار گیرند که حرکت نکرده و لقی نداشته باشند و استحکام پروفیلهای پی وی سی را به طور کامل حفظ نمایند ، محاسبات طراحی با این فرض انجام می شود که پروفیل تقویتی به طور کامل در داخل پروفیل پی وی سی قرار گرفته و در اثر اعمال بار به پروفیل پی وی سی با آن حرکت نخواهد کرد . استفاده از تقویت دو تکه ای در داخل مقاطع پی وی سی مجاز نبوده و باید از آن اجتناب شود . پروفیل تقویتی در داخل پی وی سی باید ثابت گردد،زیرا در غیر این صورت هیچگونه اثر استحکام بخشی نخواهد داشت.

شیشه دو جداره

عدم استفاده از شیشه های دو جداره در درب و پنجره های upvc میتواند بسیاری از خواص پیش گفته را مختل سازد ،لذا بمنظور دستیابی به تمامی مزایای مذکور استفاده از شیشه های چند جداره در این نوع از پنجره ها نه یک انتخاب بلکه یک الزام است. در فرایند تولید شیشه دو جداره ابتدا جامهای شیشه بوسیله دستگاه حمل بر روی رکهای دستگاه حمل اتوماتیک قرار می گیرد به تعدادی که اپراتور مشخص می کند به میز برش اتوماتیک انتقال می یابد اندازه شیشه های مورد نظر توسط نرم افزار بهینه سازی جهت به حداقل رساندن ضایعات توسط دستگاه طراحی و سپس برش داده می شود .شیشه ها پس از جدا سازی به خط تولید شیشه دو جداره منتقل می شود ابتدا شیشه ها با آب سختگیری شده بطور کامل شسته شده و پس از کنترل کیفی به مرحله بعدی منتقل می گردد.به موازات مراحل مذکور فریم های ما بین دو جدار (spacer ) توسط دستگاه خم کن (bending) بر اساس اندازه شیشه خم و برش داده می شود و داخل فریم از مواد رطوبت گیر پر می شود.سپس دو لبه فریم توسط دستگاه بوتیل چسب زده می شود که به منظور درزگیری و قرار گرفتن اسپیسر ما بین دو شیشه و چسبیدن آنها به یکریگر می باشد .فریم ها جهت نصب روی شیشه انتقال می یابند شیشه ها پس از نصب فریم به دستگاه پرس منتقل شده و همزمان گاز آرگون به صورت اتوماتیک به داخل شیشه دو جداره تزریق می شود سپس توسط روبات محیط شیشه دو جداره با چسب پلی سولفاید به منظور درزبندی ثانویه پر می شود.

 

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای خط تولید
ماشین آلات اصلی راه اندازی خط تولید درب و پنجره upvc شامل دو قسمت جداگانه، تجهیزات تولید درب و پنجره upvc و دیگری تجهیزات تولید شیشه دو جداره،خواهد بود. این تجهیزات و ماشین آلات را می توان موارد زیر عنوان نمود.

تجهیزات مورد نیاز تولید درب و پنجره های
دستگاه برش CNC پروفیل upvc، دستگاه جوش چهار سر پروفیل، CNC تمیز کن گوشه ها، خم کن پروفیل، جوش تک سر پروفیلupvc، مسیریابی خودکار شیار آب، کپی روتر، دستگاه نصب شیشه یا یراق آلات، تمیز کن سطح داخلی جوش پروفیل، تمیز کن سطح خارجی جوش پروفیل، دستگاه پرکن رطوبت گیر در اسپیسر، دستگاه اکسترودر چسب بوتیل، دستگاه انتقال فریم اسپیسر، خط برش و شستشوی شیشه دو جداره، میز دوار، دستگاه پوشش شیشه دو جزیی، CNC خم و شکل دهی اسپیسر، پرداخت کن شیشه، گاز پر کن در شیشه دو جداره، دستگاه CNC برش شیشه

ماشین آلات مورد نیاز تولید درب و پنجره های
دستگاههای اقتصادی یا رومیزی
ست های تک سر پنج تکه نرمال یا دیجیتال (تمام اتوماتیک)
ست های تک سر شش تکه نرمال یا دیجیتال (تمام اتوماتیک)
ست های دو سر

فرآیند تولید درب و پنجره های UPVC

اندازه گیری
از آنجا که تمامی مراحل ساخت درب و پنجره های یو پی وی سی توسط دقیق ترین دستگاهها و ماشین آلات انجام می شود، اطلاعات ورودی به آن ها ، مربوط به اندازه ها وسایزها باید کاملاً دقیق و بدون خطا باشد. از این رو مرحله اندازه گیری بوسیله مترهای لیزری (Laser measurment ) و توسط پرسنل آموزش دیده در نهایت دقت و ریزبینی انجام می شود . دقت هر چه بیشتر در اندازه گیری منجر به تولید محصولی با کیفیت و همچنین بدون خطا در نصب می شود.
طراحی
طراحی از جمله دشوار ترین و حساس ترین مراحل ، در فرایند تولید است . طراحی، شامل ساخت و دسته بندی اطلاعات نرم افزاری جهت وارد کردن به دستکاههای CNC وهمچنین محاسبه قیمت تمام شده و ضمناً کاهش ضایعات و بهینه کردن محصول که نهایتاً منجر به کاهش قیمت تمام شده می شود ، می باشد .
ساخت
پس از نهایی شدن طرح و اندازه های یک پنجره یا درب، اطلاعات بدست آمده از نرم افزار، وارد رایانۀ مرکزی ماشین آلات CNC می شود. این رایانه، داده ها را تجزیه و تحلیل کرده و دستورات لازم جهت ساخت درب یا پنجره مورد نظر را برای ماشین آلات ارسال می کند و از این پس، ماشین آلات با کمک دستگاه های کنترلی، تمامی مراحل را به صورت خودکار پیش خواهند برد. پروفیل ها برای تبدیل شدن به یک درب یا پنجره به طور خلاصه مراحل زیر را به ترتیب طی می کنند:
ایجاد دریچۀ خروج آب بارن، برش پروفیل ها بوسیلۀ ارۀ دو سر، برش پروفیل های گالوانیزه و قرار دادن آنها درون پروفیل های uPVC، پیچ کردن قطعات گالوانیزه درون پروفیل های uPVC، ایجاد جای دستگیره، جوش دادن پروفیل ها به یکدیگر توسط دستگاه های جوش چهارسر، تمیزکاری و یک دست سازی مقاطع جوش خورده، واشر کشی، نصب یراق آلات و دستگیره و نهایتاً نصب زهوار.
کنترل کیفیت و رگلاژ
جهت حصول اطمینان از کیفیت محصول تولید شده وبرخورداری از استانداردهای لازم ، این محصولات در بخشی جداگانه، تحت آزمایشات و تست های گوناگون قرار داده میشوند. چهارچوبهای ساخته شده بر روی دیوارهای مصنوعی قرار گرفته و توسط گیره های هیدرولیکی در جای خود محکم می شوند. تست مقاطع جوش، مقاومت در برابر فشار و نیروهای مکانیکی خارجی ، حفظ شرایط فیزیکی و عدم تغییر شکل و … از جمله این تست ها می باشند. پس از آن نوبت به رگلاژ پنجره میرسد. قاب ها و بازشوها بر روی دیوارهای مصنوعی به دقت مورد بررسی قرار گرفته و سپس رگلاژ و تنظیم اولیه بر روی آنها صورت می گیرد. پس از تنظیم ، قاب ها و بازشوها به انبار انتقال داده می شوند تا در موعد مقرر، جهت نصب، به محل مورد نظر ارسال گردند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید در و پنجره‌های upvc

کد آیسیک پنجره چوبی با روکش پی وی سی ۲۰۲۲۵۱۲۳۱۲
کد آیسیک پنجره از یو پی وی سی ۲۵۲۰۵۱۲۵۱۸
کد آیسیک پنجره از پی وی سی ۲۵۲۰۵۱۲۶۰۱
کد آیسیک درب معمولی از یو پی وی سی ۲۵۲۰۵۱۲۵۱۴

معرفی کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید در و پنجره‌های upvc

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی پنجره از یو پی وی سی ۳۹۲۵۲۰۰۰
کد تعرفه گمرکی پنجره از پی وی سی ۳۹۲۵۲۰۰
کد تعرفه گمرکی پنجره چوبی با روکش پی وی سی ۴۴۱۸۱۰

وضعیت واردات و صادرات در و پنجره‌های upvc

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات در، پنجره و چارچوب‌ آنها و آستانه در در کشور به تفکیک سال آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید در و پنجره‌های upvc

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده پنجره upvc در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید در و پنجره‌های upvc

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۰۰۰۰ مترمربع
نرخ برابری دلار : ۴۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۷۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۸/۵ - (۶ امتیاز)