طرح تولید دوربین مدار بسته (CCTV)

اگر چه امروزه بیشتر توجه ها به سمت انتقال به سوی فناوری انتقال تصویر (ویدئو) بر بستر شبکه و IP متمرکز شده است، اما نکته مهم این است که دوربین های امنیتی مدار بسته آنالوگ (CCTV)، هنوز هم می توانند برای کاربردهای نظارتی زیادی بسیار کارآمد و مؤثر باشند. به ویژه برای کاربردهایی که بودجه و هزینه حائز اهمیت است.
امروزه از این سامانه برای حفاظت و نظارت بر اماکن مهم، اماکن پرتردد و اماکن پرخطر استفاده می‌شود. موزهها، فروشگاه‌ها، زندان‌ها، فرودگاهها، ایستگاه‌های مترو و راه‌آهن و حتی بیمارستانها و مدارس از دیگر اماکنی است که به این سیستم‌ها مجهز شده‌اند. با وجود این سیستم، امکان شناسایی و تعقیب راحت تر مجرمان فراهم خواهد بود. البته باید اذعان کرد که در برخی اماکن همچون فروشگاه‌ها ابزارهای نظارتی دیگری هم همچون گیت فروشگاهی یا به اصطلاح دزدگیر لباس استفاده می‌شود که نواقص این ابزار را برطرف می‌سازد. کارکرد دیگر سامانه‌های مداربسته، کارکرد نظارتی است. امروزه مدیران زیادی بوسیله این سیستم‌ها بر کار نیروهای خود نظارت دارند. همچنین کنترل ترافیک شهرها نیز بر اساس این کارکرد سیستم‌های مداربسته استوار است.

دوربین امنیتی مداربسته(CCTV) چیست؟

در رایج ترین شکل خود، یک دوربین در سیستم مدار بسته (CCTV)، یک دوربین ویدیویی آنالوگ می باشد که سیگنال ها را از طریق کابل کواکسیال یا هم محور(Coaxial) به یک مکان مرکزی برای مانیتورینگ، ضبط و تجزیه و تحلیل تصویر انتقال می دهد. در حالی که روند توسعه و تمایلات اخیر به سمت فشار به استفاده از دوربین های شبکه IP می باشد، دوربین های مدار بسته آنالوگ (CCTV) هنوز به طور گسترده ای استفاده می شوند و به بسیاری از سناریوها و نیازهای نظارتی معمول، پاسخی با هزینه معقول و مقرون به صرفه می دهند.
فناوری دوربین مدار بسته از حدود دهه ۱۹۴۰ به وجود آمده است و در حدود دهه ۱۹۷۰ تبدیل به یک بازیگر کلیدی در صنعت امنیت و سیستم های امنیتی شد. این فناوری امتحان خود را پس داده است و مدل های متنوعی از دوربین های امنیتی مدار بسته برای تقریباً هر کاربرد نظارتی وجود دارد.
دو دسته بندی اصلی دوربین های مدار بسته، دوربین های ثابت (fixed cameras) و دوربین های متحرک(Pan/tilt/zoom) هستند. نوع دوم به دوربین های PTZ نیز معروف هستند که می توانند در جهت افقی و عمودی حرکت نموده و بر روی سوژه مورد نظر برای وضوح و تشخیص بهتر و پوشش ناحیه وسیع تر زوم نمایند.

سیستم های دوربین مداربسته در دو نوع دوربین آنالوگ و دوربین تحت شبکه می باشند .
دوربین های مداربسته آنالوگ

از دوربین های مداربسته آنالوگ می توان به عنوان نسل اول CCTV ها نام برد که کابل خروجی تمامی دوربین ها در دستگاه کنترل مرکزی (DVR) جمع می شوند و در آن دستگاه عملیات کنترل ، نظارت ، ضبط و سایر پردازش ها صورت می گیرد.
دوربین ثابت در با وضوح تصویر بالا ، ضد نویز و سایه ، قابلیت کارکرد در نور بسیار کم، مجهز به منوی روی تصویر، قابلیت علامتگذاری روی تصویر Motion Detection
دوربین متحرک با قابلیت زوم بالا ، ضد نویز و سایه ، قابلیت دید در نورکم ، وضوح تصویر بالا ، قابلیت دید در شب ، چرخش ۳۶۰ درجه افقی و ۲۴۰ درجه عمودی ، مجهز به منو روی تصویر ، قابلیت علامتگذاری روی تصویر ((Motion Detection ، قابلیت اتصال به انواع شبکه، طراحی زیبا.

دوربین های مداربسته تحت شبکه

دوربین های تحت شبکه یا IP Camera را می توان به عنوان یک دوربین و یک کامپیوتر تعریف کرد که در یک سیستم هوشمند جمع شده اند و از شبکه و زیرساخت متعارف شبکه های کامپیوتری برای انتقال اطلاعات تصویری استفاده میکنند. این دوربین ها تصاویر را بر روی شبکه های کامپیوتری منتقل می کنند تا کاربر بتواند از راه دور تصاویر را مدیریت ، ضبط و پخش نماید به محض اینکه تصاویر روی شبکه ارسال شد ، کاربر از هر کامپیوتر متصل به LAN و یا اینترنت می تواند به آنها دسترسی داشته باشد. دوربین های تحت شبکه بهترین و آسانترین راه برای مشاهده ، ثبت و ضبط با بهترین و مطلوبترین کیفیت تصویری بر روی هر نوع از شبکه های کامپیوتری میباشند.تصاویر با استفاده از هر نوع مرورگر (تحت وب) بدون وابستگی به نوع سیستم عامل ، قابل دیدن و بر روی حافظه های کامپیوتر قابل ثبت و ضبط می باشند.دوربین های تحت شبکه ، کاملاً مستقل از کامپیوتر عمل کرده و در هر جایی قابل نصب هستند.این دوربین ها امکان مشاهده و ضبط تصاویر از هر جایی در دنیا برای کاربر بوجود می آورند.

طبقه‌بندی انواع دوربین مداربسته براساس تکنولوژی ساخت

دوربین‌های آنالوگ معمولی
دوربین‌های آنالوگ HD
دوربین‌های تحت شبکه IP

اجزای یک سیستم نظارت تصویری آنالوگ مدار بسته (CCTV)

دلایل زیادی برای رفتن به سمت سیستم نظارت تصویری مدار بسته وجود دارد. در حالی که دوربین ها در ابتدا بیشترین توجه را به خود جلب می کنند، شما نگرانی های دیگری نیز بابت مشاهده، ضبط و ذخیره سازی (آرشیو) فیلم ها و تجهیزات مورد نیاز برای انجام این کارها دارید. در اینجا نگاهی به اجزای اصلی یک سیستم مدار بسته نوعی داریم.

دوربین ها

دوربین های امنیتی نقطه شروع برای اغلب سیستم های نظارت تصویری مدار بسته هستند. امکانات بیشماری در انتخاب دوربین های مدار بسته و لنزهای آن ها و هر چیزی از مدل های ثابت برای نظارت بر مکان های خاص تا دوربین های دید در شب و دوربین های دام (کروی-Dome) برای گشت زنی در نواحی بزرگ وجود دارد.

نمایشگر

در راه اندازی یک دوربین امنیتی مدار بسته مرسوم (آنالوگ)، اپراتورها از یک مکان مرکزی بر روی یک نمایشگر که خیلی شبیه یک تلویزیون است تصاویر را مشاهده می نمایند، اما با وضوح تصویری خیلی بالاتر برای داشتن کیفیت تصویر بهتر. نمایشگرها می توانند اختصاصی باشند (یعنی تصویر یک دوربین را اختصاصاً نشان دهند) یا تصویر را فراخوانی نمایند(Call-up) (یعنی اپراتورها می توانند به تصویر چندین دوربین در آن واحد دسترسی داشته باشند).

کابل

در یک سیستم آنالوگ، کابل کواکسیال(coaxial cable) یا هم محور برای انتقال تصویر از دوربین های آنالوگ نیاز می باشد. این کابل در سیستم های تحت شبکه IP، کابل شبکه(Cat) می باشد. این مورد یکی از اشکالات نظارت تصویری مدار بسته آنالوگ می باشد چرا که کابل مورد اشاره گران است و اجرای آن خصوصاً برای شبکه های نظارتی بزرگ تر و مواردی که دوربین ها باید در مکان های دشوار نصب گردند مشکل می باشد.

DVR (دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال)

اغلب سیستم های نظارت تصویری مدار بسته مدرن دارای DVR (Digital Video Recorder) هستند که اپراتورها را قادر می سازد تا برخی از مزایای تنظیمات سیستم نظارت تصویری تحت شبکه را داشته باشند. DVR ها تصاویر آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می نمایند که به افزایش ظرفیت ذخیره سازی کمک نموده، جستجوی تصاویر آرشیو شده قبلی را بسیار آسان تر می نماید و نیز به کاربران اجازه می دهد تا تصویر را بر روی شبکه برای مشاهده از راه دور از چندین مکان انتقال دهند.

مزایای استفاده از سیستم امنیتی CCTV ( دوربین مدار بسته )

دوربین مدار بسته و سیستم های مانیتورینگ ، در حال حاضر انتخاب محبوب مردم برای نظارت و ایمنی خانه و محل کسب و کار می باشند. این است که در همه ی مکان هایی که خطر سرقت و اشتباهات کاری مهم است این سیستم ها نصب شده است. برای جلوگیری از سرقت در خانه ها یا محل کسب و کار برای نظارت بر رفتار کارکنان و دانش آموزان، دوربین مدار بسته می تواند تضمینی کامل باشند و سطح امنیتی آن بخش را فراهم کنند. CCTV در جامعه مدرن همه جا حاضر است. یک دوربین مداربسته مزایای بسیاری دارد:

اقتصادی

سیستم های امنیتی خانگی امروزه به دلیل پیشرفت های تکنولوژی دوربین و سیستم های امنیتی ، به طور فزاینده ای ارزان می باشند. به جای استخدام نیروهای محافظ برای نظارت بر مناطق مختلف کسب و کار یا محل زندگی خود، می توانید به سادگی یک کارمند امنیتی را استخدام کنید تا به سیستم CCTV نظارت کند و کلیه شرایط را مورد بررسی قرار دهد. این کار به شدت هزینه های نیروی انسانی را کاهش می دهد. همچنین سیستم فقط نیاز به یک بار هزینه نصب دارد و تمام سیستم امنیتی شما بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

اثربخشی

سیستم های دوربین مدار بسته می توانن در نظارت عمومی یا امنیت خصوصی بسیار موثر باشند. در شهرهای مختلف، دوربین های مدار بسته و سیستم های امنیتی در کاهش میزان جرم در مناطق تحت نظارت کمک کرده اند. یک مطالعه که توسط دفتر خانه بریتانیا انجام شده نشان داد که مناطقی که سیستم های امنیتی دوربین مدار بسته نصب شده اند، به دلیل نظارت، میزان جرم کاهش یافته است. دزدی در خانه های دارای سیستم دوربین مدار بسته بسیار کمتر از در خانه های بدون آن است. همچنین تقلب کارکنان در دفاتر و سوء رفتار دانشجویی در مدارس و کالج ها به دلیل سیستم نظارت کاهش زیادی یافته است. مردم معتقدند وقتی کسانی می دانند که تحت نظارت هستند، به درستی رفتار می کنند. بنابراین، سیستم های امنیتی اثبات شده اند که برای اهداف امنیتی بسیار موثر هستند.

انعطاف پذیری

با پیشرفت تکنولوژی، فیلمهای امنیتی از طریق سیستم مدار بسته کنترل شده در بسیاری از فرمت ها قابل دسترسی است. اساسی ترین شکل تحویل فیلم به یک تصویر سنتی با مانیتور است که توسط پرسنل امنیتی دیده می شود. با این حال، این تنها شکل نیست. سیستم امنیتی نیز می تواند از طریق اینترنت به صورت آنلاین نظارت شود و به ناظران امکان نظارت بر خانه و کسب و کار خود را از هر نقطه از جهان بدهند. همچنین، پیشرفت فناوری، به قابلیت نظارت بر دوربین ها از طریق تلفن های همراه منجر شده است و بنابراین برخی از سیستم های دوربین مدار بسته نیز می توانند از طریق اینترنت در دستگاه های تلفن همراه نظارت شوند. این انعطاف پذیری واقعی است!

امنیت

سیستم امنیتی دوربین مدار بسته امن تر از نظارت دوربین بر پایه اینترنت است. دوربین های واقعی دوربین مدار بسته خروجی را فقط به چند سیستم ضبط و مانیتور ارسال می کنند. بنابراین، هکرها نمی توانند آن را هک کنند. در مورد حریم شخصی شما هیچ سازشی وجود ندارد، زیرا ممکن است موارد نقض در امنیت آنلاین به وجود بیاید. اما در سیستم های امنیتی ساده و بدون اینترنت شما کنترل کامل بر سیستم خود دارید و بنابراین می توانید ایمنی و امنیت خانواده و کسب و کار خود را تضمین کنید.
فناوری سیستم های امنیتی CCTV و تجهیزات دوربین مدار بسته می توانند در محیط داخلی و خارجی برای مراقبت از مردم، اموال، وسایل نقلیه و ارزش های ارزشمند مورد استفاده قرار گیرند. سیستم امنیتی دوربین مداربسته به عنوان موثرترین روش کاهش جرم محسوب می شود. هنگامی که مشکل مشکوک رخ می دهد، تجهیزات CCTV می توانند هشدارهای فوری را ارسال کنند تا اطمینان حاصل شود که جرم و جنایت، سرقت و خرابکاری کاهش یافته و پوشش داده شده است. و هنگامی که جرم و جنایت اتفاق می افتد، ضبط اطلاعات حوادث امنیتی سیستم CCTV می تواند شواهد ارزشمندی ارائه دهد.
سیستم های دوربین مدار بسته و دوربین های امنیتی CCTV را می توان در انواع مختلفی از پیکربندی، اندازه و عملکرد خریداری کرد، شما می توانید سیستم خود را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید. علاوه بر این، از آنجا که این فناوری بسیار ارزان است، می توانید سیستم خود را به همان اندازه که نیاز دارید رشد دهید، اگر نگرانی در مورد هزینه، انعطاف پذیری و یا فضای ذخیره سازی دارید، سیستم های سنتی هم میتوانند است کار شما راه بیندازند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید دوربین مدار بسته (CCTV)

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک دوربین مدار بسته (CCTV) 3220412388

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید دوربین مدار بسته (CCTV)

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی دوربین مدار بسته (CCTV) 8529

روش مونتاژ سیستم های دوربین مدار بسته

به طول کلی فرآیند تولید طرح توجیهی مونتاژ سیستم دوربین مدار بسته شامل تهیه و سفارش گذاری تهیه اقلام خریدنی از کشور چین و نیز تولید برخی از قطعات پلاستیکی در داخل و همچنین تولید برد دستگاه و نهایتا مونتاژ دستگاه توسط اپرواتورهای ماهر با استفاده از میزهای مونتاژ و تجهیزات می باشد.

وضعیت واحد های فعال تولید سیستم نظارت تصویری مدار بسته

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید سیستم نظارت تصویری مدار بسته در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید سیستم نظارت تصویری مدار بسته

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید سیستم نظارت تصویری مدار بسته در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات سیستم نظارت تصویری مدار بسته

نمودار واردات و صادرات مواد ضدعفونی کننده در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید دوربین مدار بسته (CCTV)

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۵۰۰۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۴۰ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)