طرح تولید دیافراگم لاستیکی

دیافراگم لاستیکی قطعه ای است لاستیکی یا پلیمری که قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و با توجه به نیاز در انواع و اندازه های مختلف با متریالهای مختلف طراحی و تولید میشود.وظیفه اصلی دیافراگم جلوگیری از انتقال ناخواسته مواد بین دو مکان است که این مواد میتوانند مایعات یا گازها باشند.

دیافراگم در صنعت نفت و گاز- کمپرسورها – محرکهای حرارتی – صنعت هوافضا – سوپاپ ها و…کاربرد فراوانی دارد که انتخاب نوع لاستیک در تولید دیافراگم با توجه به کاربرد آن وشرایط، بسیار حائز اهمیت میباشد.نیتریل – فلوروکربن – سیلیکون- نئوپرن- HNBR – EPDMاز جمله مواد لاستیکی هستند که دیافراگم از آنها تولید میشود.

انواع دیافراگم لاستیکی

منجید دار
پلی اورتان
منجید دار دولایه و سه لایه
تفلون
ضد روغن و حرارت
و….

دیافراگم لاستیکی منجیددار

دیافراگم های منجیددار با پارچه های سفارشی و طراحی شده تقویت می‌شوند و فشار کاری بالایی را تحمل می‌کنند و در شیرهای کنترل، کنترل ولو ها، شیرهای پنوماتیک، پمپ ها به کار گرفته می‌شوند این مدل دیافراگم باید در عین استحکام زیاد انعطاف پذیر و الاستیک باشند تا کاربرد مناسب داشته باشند، گروه صنعتی رویان لاستیک توانایی تولید انواع دیافراگم منجیددار را دارد.

کاربرد دیافراگم لاستیکی
دیافراگم های لاستیکی در صنعت کاربرد زیادی دارند، دیافراگم لاستیکی در صنعت هوا فضا، در صنعت نفت و گاز، در پمپ های هیدرولیک و پنوماتیک، در کمپرسورها، پمپ خلا، شیرهای کنترل کنترل ولو ها، در محرک های حرارتی، سوپاپ ها کاربرد دارند.
دیافراگم های لاستیک PTFE

این مدل دیافراگم در پمپ هایی که با مواد شیمیایی کار می‌کنند مورد مصرف داشته و یک طرف دیافراگم که به سیال در ارتباط است با پوشش ptfe مسلح می‌شود سیال شیمیایی مانند اسید کلرید ریک، اسید سولفوریک، ویا حلال های صنعتی می‌باشند، ptfe پلی تترا فلور اتیلن به دلیل خاصیت منحصربه فرد در این مواد دچار خوردگی نمی‌شود، ترک نمی‌خورد، ساییده نمی‌شود.

دیافراگم های پلی اورتان PU

این مدل دیافراگم به دلیل خاصیت ضد سایشی در مواردی دیافراگم تحت سایش زیاد میباشد کاربرد دارد، همچنین در روغن های صنعتی مقاومت خوبی داراست.

دیافراگم لاستیکی در صنایع مختلف کاربرد دارد. در مکانیک، یک دیافراگم لاستیکی ، یک ورق از یک ماده نیمه انعطاف پذیر است که معمولا از لاستیک ساخته شده است، در حاشیه آن لنگر و اغلب به شکل دایرره اند. ورق دیافراگم لاستیکی تخت معمولا با مخلوط لاستیک طبیعی یا مصنوعی لاستیک و پارچه های تقویت کننده تولید می شود. ورق پارچه ای انعطاف پذیری بالایی ندارد و دیافراگم لاستیکی در صنایع مختلفی کاربرد دارد. دیافراگم لاستیکی تقویت شده پارچه ای معمولا شامل یک یا چند ورق تقویت کننده برای افزایش قدرت است و قدرت مواد با مقاومت برشی آن در یک سوراخ اندازه گیری می شود.

دیافراگم لاستیکی یا به عنوان یک مانع بین دو فضا عمل می کند. همچنین دیافراگم لاستیکی به عنوان وسیله ای است که وقتی فرکانس های خاصی به آن اعمال می شود، ارتعاش می یابد. این نیز به جای واشر لاستیکی استفاده می شود. این یک نوع کلاه پوشیده شده است و در شکل های فشرده موجود است. دیافراگم لاستیکی پارچه تقویت شده با استفاده از یک لایه از مواد پارچه ای مهندسی شده وجود دارد. این به عنوان بخشی از ساخت دیافراگم لاستیکی در نظر گرفته شده است. این لایه پارچه، طراحی فوق العاده انعطاف پذیری را در اختیار شما قرار می دهد. دیافراگم لاستیکی بسیار نازک دیواره می تواند فشار بالا را حفظ کند در حالی که در عین حال با انعطاف پذیری بسیار بالا و واکنش به تغییرات فشار جزئی. دیافراگم لاستیکی از پارچه های مختلف مانند پلی استر، نایلون و ابریشم ساخته شده است.

به عبارت دیگر، یک دیافراگم لاستیکی غشای انعطاف پذیر با نفوذپذیری پایین به مایعات و گاز است. این اجازه می دهد حرکت نسبی بین یک عضو ثابت و متحرک و جدایی از دو رسانه در هر دو طرف را حفظ کند. در بسیاری از کاربردها، دیافراگم لاستیکی همچنین اختلاف فشار بین دو رسانه را حفظ می کند. هنگامی که در فلنج ابزار نصب می شود، دیافراگم لاستیکی به عنوان واشر خود عمل می کند و منجر به یک مهر و موم تنگ مایع می شود.

علل استفاده از دیافراگم در صنایع

به کار بردن دیافراگم های لاستیکی، تعداد پنل های مورد نیاز برای صفحه های لاستیکی را می کاهد. این پنل ها برای عایق بندی استفاده می شوند.

قاب داخلی دیافراگم، انرژی ضربات وارده از طرف ذرات را جذب می کند. بنابراین از تجهیزات در برابر ضربه ها پشتیبانی می کند.

این نوع دیافراگم ها طیف گسترده ای دارد که آن را برای برنامه های مختلف مناسب می سازد.| دیافراگم روکش دار PTFE

برای کاربردهای که در مجاورت رطوبت زیاد و یا هوای خشک هستند نیز مناسب است.

به طور قابل ملاحظه ای باعث کاهش گیر کردن مواد در درپوش ها می شود. همچنین از هرز رفتنگی درپوش پیشگیری می کند.

برای طیف گسترده ای از سیستم های اتصال دهنده لوازم جانبی قابل استفاده است.

ویژگی های صفحه نمایش لاستیک

ورق های دیافراگم در انواع و اندازه های مختلف تولید می شود. این طیف گسترده در اندازه، به کار بردن آن ها را در صنایع مختلف ممکن می سازد.

حتی امکان سفارشی سازی ابعاد برای صنعتی خاص ممکن می باشد.

متفاوت بودن ضخامت دیافراگم آن ها را حتی برای ورودی هایی با حجم مواد زیاد مناسب می سازد.

دیافراگم لاستیکی و بهینه سازی آن

تمرکز صنایع لاستیک سازی بر کاهش سایش است. استفاده از دیافراگم هایی با کمترین میزان سایش امنیت و عمر تجهیزات را بالا می برد.

استفاده از مواد با کیفیت بالا میزان سایش را تا حد زیادی کاهش می دهد.

تمام دیافراگم های لاستیکی در شرایط تحت فشار تولید می گردند. این حساسیت در ساخت به منظور بهبود عمر سایش دیافراگم می باشد.

در کاربرد هایی با سایش بالا مانند پردازش مواد معدنی سنگین کم بودن میزان سایش دیافراگم لاستیکی مهم است.

به عنوان نمونه هایی از این صنایع، صنعت پردازش طلا و مس را می توان نام برد.

تولید قویترین دیافراگم ها برای پاسخگویی به نیازهای غربالگری صنایع مختلف به تخصص و تمرکز نیاز دارد.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.

در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)