طرح تولید سس و ادویه پاپریکا

پاپریکا نوعی ادویه است که از آسیاب فلفل خشک شده (به عنوان مثال فلفل دلمه‌ای، فلفل تند) تهیه می‌شود. در بسیاری از زبان‌های اروپایی، پاپریکا به خود کلمه فلفل (دلمه) اشاره می‌کند. این ادویه برای افزودن رنگ، طعم و عطر در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پاپریکا می‌تواند طیفی از طعم ملایم تا تند داشته باشد. طعم آن نیز از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. پودر پاپریکا حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن بوده و دارای ویتامین B۶ و اسید فولیک است که در رفع گرفتگی رگ‌ها و درمان دیابت موثر است. فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای نیز باعث کاهش کلسترول شده و از سکته و حمله قلبی پیشگیری می‌کند. فلفل دلمه‌ای دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی است و کپساسین موجود در آن، سیستم ایمنی را تحریک کرده و باعث حمله به عوامل عفونی می‌شود.

موارد مصرف فلفل پاپریکا

از گیاه پاپریکا می توانید در تهیه سالاد و انواع غذاها استفاده کنید این گیاه مفید دارای کلروفیل، ویتامین p و ویتامین k می باشد که ویتامین k یکی از بهترین داروها برای رفع خونریزی و انعقاد است.
پاپریکا تحریک کننده ترشحات معده ای بوده و سوء هاضمه را به خوبی از بین می برد. از سبزی پاپریکا به شکل خام در تهیه سالاد نیز استفاده می شود.
این ادویه عطر و طعم خیلی خاصی دارد .به هیچ عنوان تندی ندارد و می توانید به میزان زیادی از آن در غذاها استفاده کنید که باعث قرمز شدن رنگ غذاها هم می شود.
پاپریکا یا فلفل دلمه ای منبع خوبی از ویتامین C و بیوفلاونیدن (یکی از انواع آنتی اکسیدان که از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و از سرطان و بیماریهای قلبی پیشگیری میکند) میباشد. فلفل دلمه ای قرمز (پاپریکا) سه برابر نیاز روزانه بدن حاوی ویتامین C میباشند. مصرف مرتب فلفل دلمه‌ای در رژیم غذایی، شدت و طول دوران سرماخوردگی را کاهش می دهد.
فلفل پاپریکا شامل مقدار فراوانی بتاکاروتین نیز هست (بتاکاروتین میتواند در بدن تبدیل به ویتامین A شود). فلفل دلمه‌ای، حاوی ویتامین B6 و اسید فولیک است که در رفع گرفتگی رگ‌های قلبی و بیماری های دیابتی تاثیرگذار است. فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای می تواند کلسترول را که عامل دیگری برای ابتلا به حمله قلبی و سکته است، کاهش دهد.
این فلفل خواص ضدعفونی کننده نیز دارد. کپساسین موجود در فلفل، بویژه در فلفل معمولی، ترکیب شیمیایی دارد که موجب تحریک سیستم ایمنی شده و به این سیستم در حمله به عوامل عفونی کمک می‌کند.

 

مشخصات طعم پاپریکا

این چاشنی اساساً یک نوع از فلفل است که به کمک هوای خشک ایجاد می‌شود. دارای انواع مختلف شیرین، تند و یا دودی است. طعم این ادویه وقتی به روغن داغ می‌شود آزاد می‌شود.

نکات تغذیه‌ای پاپریکا

هر ۱۰۰ گرم از این ادویه شامل ۲۸۲ کالری انرژی، ۲۰ درصد چربی کل، ۰ درصد کلسترول، ۲ درصد سدیم، ۲۵ درصد پتاسیم، ۱۸ درصد کربوهیدرات کل، ۲۸ درصد پروتئین، ۲۲ درصد کلسیم، ۴۴ درصد منیزیم و… هست. این نکات تغذیه‌ای به خصوص مقدار بالای منیزیم در این ادویه باعث می‌گردد تا موارد استفاده پاپریکا زیاد شود.

در چه غذاهایی می‌توان از پاپریکا استفاده نمود؟

از موارد استفاده پاپریکا می‌توان در غذاهایی مانند تخم مرغ، گوشت، مرغ، انواع سوپ و خورش نام برد. همچنین می‌توان در انواع سبزیجات پخته و بخارپز نیز از این چاشنی عالی استفاده نمود و طعم و رنگ غذا را بهتر نمود. نکته که در این مورد لازم است اشاره کنیم این است که موارد استفاده پاپریکا بسیار است ولی استفاده از این ادویه را در غذاها بهتر است به پایان مراحل پخت موکول کنیم چرا که اگر در ابتدای آن استفاده شود حرارت باعث می‌گردد رنگ و خاصیت آن کمتر شود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ادویه پاپریکا

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک ادویه پاپریکا ۰۱۱۳۴۱۲۳۵۶

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید ادویه پاپریکا

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی ادویه پاپریکا ۰۹۰۴۱۱۹۰

 

نحوه تولید

برای تهیه ابتدا فلفل دلمه ای را خشک می نمایند که فرآیندی زمان گیر می باشد.
سپس فلفل ها را پودر می کنند و با نام فلفل پاپریکا وارد بازار می شوند.

وضعیت واحد های فعال تولید سس و ادویه پاپریکا

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید سس و ادویه پاپریکا در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات مواد سس و ادویه پاپریکا

نمودار واردات و صادرات سس و ادویه پاپریکا در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید سس و ادویه پاپریکا

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴/۵ - (۲ امتیاز)