طرح تولید سمبوسه آماده

اکثر ما فکر می‌کنیم سمبوسه یک غذای جنوبی است، اما در واقع سمبوسه یک غذای بین‌المللی است که از آفریقا تا چین تهیه می‌شود. طرز تهیه سمبوسه در هر کشوری متفاوت است؛ برخی مواد آن را داخل خمیر پر می‌کنند و برخی دیگر با استفاده از نان‌های نازک، سمبوسه‌ای مانند سمبوسه جنوبی ما می‌پزند. در جنوب ایران معمولا مایه‌ی سمبوسه ترکیب سیب زمینی پخته، سبزیجات و ادویه است که آن را در نان لواش می‌پیچند و در روغن سرخ می‌کنند. در برخی مناطق در کنار سبزیجات از گوشت چرخ کرده یا مرغ هم استفاده می‌شود که می‌تواند این غذا را خوشمزه‌تر هم بکند.

مواد اولیه تولید سمبوسه

سیب زمینی
پیاز متوسط
پیازچه
گشنیز
جعفری
روغن
زرد چوبه
نمک و فلفل سیاه

مواد اولیه نان سمبوسه

آرد همه منظوره
پودر خمیرمایه
روغن
نمک
اب

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید سمبوسه آماده

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.باتوجه به جستجو های انجام شده کد آیسیک اختصاصی برای سمبوسه آماده یافت نشد لذا کد آیسیک سمبوسه به شرح زیر میباشد .
کد آیسیک سمبوسه : ۱۵۴۹۴۱۲۵۶۳

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید سمبوسه آماده

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی مرتبط با تولید سمبوسه آماده یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

فرآیند تولید نان سمبوسه

فرآیند تولید نان سمبوسه از رول کردن مکرر نان، سپس انباشته شدن در یک توده ، جدا کردن یکی یکی ، نوارهای نان شروع می شود. این فرآیند پیچیده زمان و هزینه های زیادی را صرف می کند. دستگاه تولید نان سمبوسه می تواند به صورت ساعتی ۱۶۰۰۰ قطعه شیرینی سمبوسه با اندازه استاندارد تولید کرده و به صورت خودکار در انباشته شود. همچنین ضخامت به دلخواه قابل تنظیم است. که منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های کارگری می شود. علاوه بر این ، دستگاه می تواند هر دو شیرینی رول و شیرینی سمبوسه تولید کند که به مشتری کمک می کند تا یک خط تولید جدید ایجاد کند و فرصت های شغلی را به ارمغان بیاورد. سرمایه گذاری نسبتاً ارزش زیادی دارد.

پر کردن و بسته بندی سمبوسه

پس از ریختن خمیرخط تولید به طور خودکار خمیر را می پزد ، و سپس کارگران می توانند داخل نان را پر کرده و روی میز کار نوار نقاله بپیچند.دستگاه بسته بندی سمبوسه یک نمونه از ماشین آلات بسته بندی با سیستم PLC , مکانیک با چشم فتوسل و مکانیک ساده بوده که محصولات را به صورت پیلوپک ( دو طرف دوخت ) بسته بندی می کند. این دستگاه برای بسته بندی محصولاتی مشابه انواع ساندویچ ، همبرگر ، پیتزا آماده ، سمبوسه ، پیتزا پیراشکی ، لازانیا ، کباب لقمه و … مورد استفاده قرار می گیرد .دستگاه های بسته بندی پیلوپک افقی از لحاظ شکل ظاهری و مشخصات فنی شباهت زیادی با هم داشته و تفاوت عمده ی آنها در ابعاد بسته بندی، سرعت بسته بندی و سیستم PLC و مکانیکی آن و همچنین دارا بودن چشم فتوسل برای سلفون های چاپدار می باشد.

وضعیت واحد های فعال تولید سمبوسه آماده

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید سمبوسه در کشور به تفکیک استان آمده است.

وضعیت واردات و صادرات سمبوسه آماده

باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی مرتبط با تولید سمبوسه آماده یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحدهای تولید مواد غذایی

برای مشاهده مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحد های تولید مواد غذایی اینجا کلیک کنید

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید سمبوسه آماده

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۷۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۹ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۶۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۶ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)