طرح تولید شیر ترموستاتیک

شیر ترموستاتیک رادیاتور که بیشتر به عنوان TRV شناخته می شوند و وظیفه اصلی آن کنترل دمای هوای یک فضا با تنظیم خودکار میزان آب گرم ورودی به رادیاتوری است که به آن وصل شده اند.
شیر ترموستاتیک رادیاتور به شما امکان می دهد کمی کنترل بیشتری بر روی دما در هر اتاق از خانه داشته باشید .
اگر یک شیر ترموستاتیک رادیاتور را به روش صحیح تنظیم کنید ، این امکان را به شما می دهد تا مناطق مختلف گرمایشی را در تمام منزل خود ایجاد کنید ، با وجود اینکه تنها یک سیستم دیگ آبگرم متمرکز تأمین کننده منبع اصلی گرما است.
به منظور بهینه ‌سازی مصرف سوخت، نیاز است که سیستم رادیاتور مجهز به شیر ترموستاتیک باشد. شیرهای ترموستاتیک رادیاتور با قابلیت تنظیم دما توسط ترموستات می‌توانند، دمای اتاق را در درجه ‌حرارت مورد نظر ثابت نگه‌ دارند. و با تنظیم دمای اتاق در محدوده ۲۱-۱۸ درجه‌ی سانتی گراد بیش‌ترین مقدار صرفه‌جویی در مصرف سوخت به دست می‌آید. بطور کلی طبق آزمایشات بعمل آمده، کاهش هر ۱ درجه سانتیگراد و جلوگیری از افزایش بی‌مورد دمای اتاق، سبب کاهش مصرف سوخت به میزان ۶% می‌گردد. شیر ترموستاتیک از یک حسگر حرارتی برای کنترل خودکار درجه حرارت محلی که در آن رادیاتور نصب شده و یک شیر که از حسگر فرمان می‌پذیرد، تشکیل شده است. دمای مورد نیاز هر اتاق با چرخاندن کلاهک ترموستات قابل تنظیم است.
هنگامی که دمای اتاق بر اثر گرمای خروجی از رادیاتور و یا هر منبع تولید گرمای خارجی (مانند تابش خورشید، افزایش تعداد ساکنین و یا تجهیزات و لوازم برقی) افزایش یابد و در محدوده تنظیم دمای ترموستات قرار گیرد، ترموستات به شیر فرمان داده و جریان آب ‌گرم در رادیاتور را کاهش می‌دهد و از افزایش گرمای اتاق توسط رادیاتور جلوگیری می‌کند. در نتیجه ضمن تأمین شرایط آسایش مطلوب برای ساکنین اتاق، کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های سوخت مصرفی را نیز برآورده می‌کند.

انواع ترموستات

بررسی‌های به عمل آمده نشان‌ دهنده‌ی این است که هزینه‌ی خرید و نصب شیرهای ترموستاتیک رادیاتور نهایتا طی دو دوره سرما از محل صرفه‌جویی در هزینه سوخت مصرفی قابل برگشت خواهد بود.
ترموستات از اجزاء مختلفی نظیر سنسور، کلاهک تنظیم، شاخص و فنر تشکیل شده است. سنسورها دارای انواع مایع، گاز و واکس (wax) هستند که هرکدام دارای فناوری خاص خود می‌باشند و با تاثیرپذیری سنسور از دمای محیط و انبساط یا انقباض مایع و یا گاز درون آن و درنتیجه تاثیر بر شیر، آب ورودی به رادیاتور را کنترل می‌کنند. برای اینکه ترموستات بتواند به بهترین نحو ممکن دما را حس نماید در محل‌هایی که رادیاتور در محفظه یا زوایای محدود قرار دارد و یا اینکه اجبارا پوشش روی آن قرار داده شده است از ترموستات با سنسور بیرونی استفاده می‌شود. سنسور این ترموستات می‌تواند برحسب نیاز تا ۸ متر از رادیاتور فاصله داشته باشد. در شکل مقابل شاخص و دمای محیط برای ترموستات نشان داده شده است. البته ممکن است اعداد مذکور با توجه به ساخت ترموستات و مشخصات سازنده متفاوت باشند. در هر صورت اعداد مذکور جنبه راهنمایی دارند و معمولا شرایط محل نصب و نوع رادیاتور میزان دمای نهایی و واقعی را تعیین می‌نماید. تنظیم ترموستات برروی عدد ۳ و دمای حدود ۲۱ درجه سانتیگراد سبب می‌شود تا هوای اتاق مطلوب و دلپذیر باشد. در بعضی از ترموستات‌ها علاوه بر امکان تنظیم در حالت حداقل دما (*) امکان قطع کامل جریان آبگرم (۰) نیز موجود می‌باشد.
در اماکن عمومی و محیط های خاصی که احتیاج به ثابت نگه‌داشتن دما در یک درجه و یا محدوده‌ای از درجه حرارت محیط می‌باشد، می‌توان از ترموستات با سنسور محدودشونده استفاده کرد. بوسیله این ترموستات می‌توان دمای محیط را در حداقل و حداکثر دمای تنظیم شده محدود نمود و امکان تغییر دما توسط افراد غیر مسئول ممکن نخواهد بود. همچنین می‌توان برای جلوگیری از سرقت از قفل مخصوص ترموستات نیز استفاده کرد.

انواع شیر

شیرهای معمولی رادیاتور از نظر عملکرد دارای تعریفی کلی هستند که شامل مسدود و یا باز نمودن جریان آب می‌باشد. ولی شیرهای ترموستاتیک رادیاتور بگونه‌ای ساخته شده‌اند که بمنظور تنظیم دما توسط ترموستات، امکان عبور جریان های مختلف را فراهم می‌کنند. یکی از قابلیت‌های مهمی که در بعضی از شیرهای ترموستاتیک رادیاتور وجود دارد امکان تنظیم اولیه جریان آب (Presetting) می‌باشد که در صورت مجهز بودن شیر به این سیستم می‌توان با تغییر سطح مقطع جریان آب و ایجاد افت فشار، حداکثر آب ورودی به رادیاتور را محدود کرد. لازم به ذکر است در ساختمان‌های با سیستم آب‌گرم مرکزی به سبب ارتفاع طبقات و یا فاصله واحدها از مرکز حرارتی اکثرا توزیع گرما در همه ی نقاط یکسان نخواهد بود، در نتیجه واحدهای نزدیک به موتور خانه جهت رهایی از افزایش گرمای اتاق مجبور به بازکردن پنجره‌ها می‌شوند و واحدهای دورتر و یا در طبقات بالا بعضاٌ از وسایل و امکانات گرمایشی جانبی استفاده می‌نمایند. در این حالت می‌توان با استفاده از شیرهای ترموستاتیک رادیاتوری که مجهز به سیستم تنظیم اولیه می‌باشند، جریان های گوناگون آب در رادیاتورهای طبقات مختلف ایجاد کردبرای استفاده مطلوب و بهینه از ترموستات و همچنین کاهش اثرات مربوط به گرمای شیر و لوله‌های سطحی و هوای اطراف رادیاتور بر عملکرد شیر ترموستاتیک رادیاتور باید ترموستات به صورت افقی نصب شود. برای این منظور و باتوجه به نحوه قرارگرفتن لوله‌های ورودی آب رادیاتور، از شیرهای مختلف زیر برحسب شرایط استفاده می‌شود:

شیر زاویه‌دار

زمانی که لوله ورودی آب به رادیاتور از دیوار پشتی باشد.

شیر زاویه‌دار راست

زمانی که لوله ورودی آب به رادیاتور از زمین و سمت راست رادیاتور باشد.

شیر زاویه‌دار چپ

هنگامیکه لوله ورودی آب به رادیاتور از زمین و سمت چپ رادیاتور باشد.

شیر زاویه‌دار معکوس (UK)

این مدل برای همه ی حالات فوق قابل استفاده می‌باشد با این تفاوت که ترموستات به صورت افقی و در امتداد رادیاتور قرار می‌گیرد. (در سه حالت پیشین ترموستات به صورت افقی اما عمود بر امتداد رادیاتور قرار می‌گرفت.

شیر مستقیم

زمانی که لوله ورودی آب به رادیاتور از دیوار جانبی مستقیما به رادیاتور وارد شود.

از عمده مزایای شیر های ترموستاتیک به موارد زیر می توان اشاره نمود:

جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه سوخت مصرفی
کاهش استهلاک سیستم گرمایش
امکان کنترل دمای هر محیط به صورت مجزا و با دقت بالا
امکان ایجاد دمای ثابت در اتاق
توزیع متعادل حرارت و امکان برقراری دما‌های متفاوت در هر اتاق
فراهم نمودن آسایش مصرف کننده با برخورداری از دمای یکسان در محیط
قابلیت تنظیم رادیاتور در حالت آماده بکار با قراردادن ترموستات در دمای پایین

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید شیر ترموستاتیک

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک شیر ترموستاتیک رادیاتور ۲۹۱۲۵۱۲۴۲۲
کد آیسیک شیر ترموستاتیک گازی ۲۹۱۲۵۱۲۴۲۳

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید شیر ترموستاتیک

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی شیر ترموستاتیک رادیاتور ۸۴۸۱۸۰۶۹

وضعیت واحد های فعال تولید شیر ترموستاتیک

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید شیر ترموستاتیک در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید شیر ترموستاتیک

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید شیر ترموستاتیک در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات شیر ترموستاتیک

نمودار واردات و صادرات شیر ترموستاتیک در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید شیر ترموستاتیک

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۶۰.۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۷۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۸.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۹.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۶ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)