طرح تولید ضدیخ (3)

طرح تولید ضدیخ

اکثریت سیستم های خنک کننده خودروهای سواری و سنگین دارای یک سیال هستند که با گردش در اطراف موتور، بخش اعظم گرمای ایجاد شده را جذب و به بیرون منتقل می سازند. ساده ترین، ارزان ترین و در دسترس ترین سیال شناخته شده، آب است. اما به دلایلی چند از جم له محدودیت استفاده در دماهای خاص (عموما بین ۵ تا ۶٠ درجه سانتی گراد ) و ایجاد زنگ زدگی در قطعات فلزی این سیال به تنهایی پاسخگوی نیاز سیستم نبوده و نقاط ضعف آن به طریقی جبران می شود. در سیستم های خنک کننده، مخلوطی یکسان از آب و ماده ضدیخ با فرمولاسیون شیمیایی خاص استفاده می شود که علاوه بر پایین آوردن دمای انجماد سیال تا کمتر از ٣۵ – درجه سانتیگراد، موجب افزایش نقطه جوش تا بیش از ١١٢ درجه سانتیگراد و نیز جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی می شود . لذا برخی از را برای محصول خود انتخاب « ضدیخ – ضدجوش – ضدزنگ » تولیدکنندگان این ترکیب شیمیایی نام می نمایند.

بررسی قیمت داخلی و جهانی ضدیخ

پارامترهای مختلفی بر قیمت فروش محصول موثر خواهد بود که در ادامه شرح داده شده اند.
۱- قیمت مواد اولیه مصرفی که یکی از مهمترین هزینه های متغیر تولید می باشد و نقش عمده ای را در تعیین قیمت تمام شده محصول دارد.
۲- منطقه جغرافیایی احداث واحد به خصوص از لحاظ دسترسی به منابع تامین مواد اولیه و کانون های مصرف محصول، هزینه های مربوط را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
۳- نوع تکنولوژی مورد استفاده از طریق تاثیر بر سرمایه گذاری، کیفیت محصول تولیدی و می زان ضایعات بر قیمت فروش محصول موثر خواهد بود.
۴- هزینه نیروی انسانی مورد نیاز تاثیر مستقیم در هزینه های متغیر تولید و قیمت تمام شده محصول دارد.
۵- ظرفیت تولید واحد بر روی قیمت فروش محصول موثر است، به این ترتیب که افزایش ظرفیت تولید از طریق سرشکن نمودن هزینه های سربار باعث کاهش قیمت تمام شده محصول می گردد.

طرح تولید ضدیخ (4)

کاربرد ضدیخ

با شروع فصل زمستان یکی از کالاهایی که مورد تقاضای دارندگان خودرو قرار می گیرد، مایعات خنک کننده موتور است که در بازار اصطلاحاً با عنوان ضدیخ شناخته می شود . ضدیخ، یک ترکیب شیمیایی شامل اتیلن گلیکول، بازدارنده های خوردگی، مواد ضدکف، رنگ و آب است که مخلوطی از آن با آب به عنوان پایین آورنده نقطه انجماد مایع ات خنک کننده موتورخودرو به کار می رود . ضدیخ همچنین به عنوان افزایش دهنده نقطه جوش آب در سیستم خنک کننده موتورهای درون سوز نیز به کار می رود که مخلوط ۴٠ ت ا ٧٠ درصد آن در چهار فصل سال مناسب است . اجزای تشکیل دهنده مایعات خنک کننده موتور عبارتند از: سیال پایه، بازدارنده های خوردگی، مواد ضدکف، آب، رنگ.

برخی خواص مایعات خنک کننده مناسب موتور

۱. ضدیخ باید قادر به پایین آوردن نقطه انجماد آب تا حداقل دمای ممکن در فصل زمستان باشد.
۲. از نظر شیمیایی و کارکرد پایداری کافی داشته باشد.
۳. از نقطه جوش بالایی برخوردار بوده و در درجه بالا، تولید رسوب نکند.
۴. روی لاستیکهای مصرفی در سیستم، اثر نامطلوب نداشته باشد.
۵. حرارت را به خوبی منتقل کرده و هیچگونه اثر نامساعدی روی تبادل حرارتی در سیستم
۶. خنک کننده نداشته باشد.
۷. دارای کمترین اثر سمی باشد.

کاربرد ضدیخ

۱. سیستم خنک کننده انواع موتورهای درون سوز
۲. سیستم های خنک کننده صنعتی
۳. نیروگاه ها
۴. انواع سیستم های خنک کننده خودروهای سنگین

مزایای استفاده از ضدیخ

– کاهش نقطه انجماد تا ۳۸ – درجه سانتیگراد
– افزایش نقطه جوش تا ۱۱۰ درجه سانتیگراد
– قابلیت محافظت از سیستم خنک کننده خودرو در تمام فصول سال
– جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی
– عمر مفید تا ۲ سال

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

با شروع فصل زمستان یکی از کالاهایی که مورد تقاضای دارندگان خودرو قرار می گیرد، مایعات خنک کننده موتور است که در بازار اصطلاحاً با عنوان ضدیخ شناخته می شود. بهترین معیار برای انتخاب ضدیخ خودرو و یا موتورهای متحرک که در آن ها ضدیخ به عنوان خنک کننده استفاده م یشود، توصیه سازنده موتور است. در غیر اینصورت باید با توجه به دارا بودن علامت استاندارد، ضدیخ مناسب را شناسایی و خریداری کرد. پس از انتخاب و خرید ضدیخ مناسب چنانچه از نوع خالص باشد، می توان آن را بر اساس جدول اختلاط مشخص شده بر روی برچسب ظرف (که یکی از الزامات نشانه گذاری این فرآورده است) با آب رقیق کرد. با توجه به اینکه کشور ما در زمره مناطق سرسیر قرار دارد و در برخی مناطق مانند غرب و شمال غرب کشور حداقل نیمی از سال هوا سرد است، نیاز به ضدیخ در کشور همیشه احساس می شود. به همین دلیل وجود واحدهایی که این محصول را در در داخل کشور تولید کرده و در اختیار مصرف کننده قرار دهند، همیشه لازم است.

کشورهای عمده تولید کننده ضدیخ

کشورهای عمده تولید کننده اتیلن گلیکول ماده اصلی تولید ضدیخ است که در جهان استفاده می شود.
امریکا، عربستان،چین،کانادا،هند،ژاپن،کره جنوبی

طرح تولید ضدیخ (5)

بررسی صادرات ضدیخ

بازار هدف به بازاری گویند که خارج از مرزهای یک کشور قرار داشته ولی هنوز به فعلیت نرسیده است، اما در صورت تدوین استراتژی صحیح بازار شناسی و بازاریابی بین المللی میتوان در آن بازارها نفوذ نمود. امروزه که عرضه کالاها در بازارهای صادراتی در سطوح انبوهی صورت میگیرد، شناسایی و تعیین بازارهای هدف صادراتی و مشتریان خاص در بازارهای مذکور از اهمیت ویژه ای برخوردار است . امروزه به جهت آنکه شمار عرضه کنندگان کالاها و خدمات مشابه بسیار زیاد شده است، این امکان بر ای مشتریان فراهم شده که بتوانند کالاهای مورد نظر خویش را از میان انبوهی از کالاهای عرضه شده انتخاب نمایند . از این حیث صادر کنندگان در رقابتی شدید قرار گرفته اند و هر یک که بازاریابی مطلوب تری داشته باشند ، در واقع برنده خواهند شد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ضدیخ

۱.ضد یخ : ۲۴۲۹۴۱۲۵۳۲

وضعیت واردات و صادرات ضدیخ

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات ضدیخ در کشور به تفکیک سال آمده است .

طرح تولید ضدیخ (2)

وضعیت واحد های فعال تولید ضدیخ

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده ضدیخ در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح-تولید-ضد-یخ-12

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)