طرح تولید فیلتر قهوه

شاید انتخاب فیلتر قهوه کار بسیار بی‌اهمیتی به نظر برسد اما کمی پیچیده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.
امروزه مدل های مختلف فیلتر قهوه در بازار موجود می باشد از فیلتر های کاغذی تا پارچه ای و فلزی که هر کدام هم دارای تنوع محصولی بالا، کیفیت،کارایی و ویژگی های مخصوص به خود می باشند.
پیش‌ترها پیدا کردن بهترین نوع فیلتر کاغذی قهوه برای قهوه جوش کار آسانی بود. می‌توانستید به سوپر مارکت بروید و یک بسته صدتایی را با قیمت کم بخرید.
در آن زمان انتخاب‌های کمی پیش رو داشتید. امروزه اکثر تجهیزات مربوط به تهیه قهوه بسیار متنوع هستند و فیلترهای کاغذی نیز از این امر مستثنی نیستند.

روش فیلتر کردن و مواد مورد استفاده در فیلتر تاثیر چشم گیری روی طعم قهوه دارند، مثلا در روشی مانند استفاده از کمکس برای جوشاندن، طعم قهوه تنها به روش دم کردنش بستگی دارد زیرا فیلترهای اختصاصی آن فوق‌العاده ضخیم هستند و اجازه نمی‌دهند که بسیاری از چربی‌های قهوه وارد فنجان شوند.

فیلتر قهوه کاغذی سفید شده در مقابل فیلتر کاغذی سفید نشده

وقتی شمابرای خرید فیلتر می روید مطمئنا با دو مدل فیلتر سفید شده و سفید نشده رو به رو می شوید.

برای سال‌های طولانی واکنش همه افرادی که اندک آگاهی درباره محیط زیست داشتند این بود که فیلترهای سفید‌ مضر و فیلترهای قهوه‌ای‌ طبیعی‌تر هستند. با این حال بحث سیاه، سفید یا قهوه‌ای بودن نیست.

فیلتر سفید شده در اثر اکسیژن بهتر است

از دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی تا به امروز بجای کلر به دلیل آن که برای سلامت انسان و محیط زیست مضرر است بیشتر کاغذها با استفاده از سفید کننده‌ای که به اصطلاح به آن سفید کننده اکسیژن گفته می‌شود، سفید می‌شوند.

مارک‌های معتبری که در قسمت زیر آورده‌ایم هیچ کدامشان از کلر استفاده نمی‌کنند و شما می‌توانید بدون نگرانی و با خیال راحت خرید فیلتر قهوه خود را از آن‌ها انجام دهید.
Hario
Kalita
Chemex
Melitta
برای اطمینان نگاهی به بسته بندی فیلترها بیاندازید؛ شرکت تولید کننده موظف است که بگوید از کدام روش برای سفید کردن فیلتر استفاده کرده است البته حقیقت این است که اکثر شرکت‌ها این روزها به روش سفید کردن با استفاده از اکسیژن تکیه می‌کنند.

مزه فیلترهای سفید در مقابل قهوه‌ای

به طور کلی فیلترهای قهوه‌ای رنگ، طعم کاغذی زیادی به قهوه می‌دهند؛ این تجربه همیشگی من بوده است و بیشتر همکاران من در صنعت قهوه نیز با این نظر موافق هستند. از طرف دیگر یک فیلتر سفید شده با کیفیت، در صورتی که از قبل آب شویه شده باشد هیچ طعم و مزه قابل تشخیصی از خود بر جای در قهوه نمی‌گذارد.

من همیشه توصیه می‌کنم که ابتدا فیلتر را با آب معمولی خیس کنید و سپس آن را با آب داغ بشویید و آب را دور بریزید.

برخی افراد ادعا می‌کنند که می‌توان با استفاده از فیلترهای مارک‌های ژاپنی مانند Kalita و Kono از مرحله شستشو رد شد اما من دلیلی نمی‌بینم که با توجه به سادگی نسبی این کار آن را انجام ندهم.

اندازه فیلتر قهوه کاغذی : ۲ یا ۴؟

وقتی صحبت از فیلترهای نوع ملیتا باشد معمولا در اندازه‌های ۲، ۴ و ۶ تولید می‌شوند. ۴ اندازه استانداردی است که معمولا در قهوه جوش‌های سنتی استفاده می‌شود.

اگر قصد خرید فیلتر قهوه را دارید به احتمال زیاد این فیلتر برای دستگاه شما مناسب باشد. حتی اگر بیش از اندازه بزرگ باشد می‌توانید آن را تا کنید تا به اندازه دستگاه دربیاید.

شماره ۲ نیز معمولا برای قهوه سازهای دستی و کوچک قابل استفاده است. اما اگر درباره اندازه دقیق دستگاه شک دارید اندازه ۴ می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

هزینه فیلتر قهوه

در طول زمان هزینه استفاده از فیلتر کاغذی نسبت به فیلتر فلزی تفاوت قابل توجهی دارد. فیلترهای فلزی قابل استفاده مجدد هستند (تا هفت سال یا بیشتر). قیمت آن ها بین ۵ تا ۶۰ دلار است؛ مثلا یک فیلتر ۶۰ دلاری برای کمکس که هفت سال هم استفاده شود، هزینه هرسال می شود حدود ۸ دلار و ۵۷ سنت، در حالی که هردانه فیلتر کاغذی بین ۱ تا ۱۰ سنت است که اگر شما روزی یک بار قهوه دم کنید؛ در سال می شود بین ۱۸ تا ۳۶ دلار. که این مقدار با تعداد دم آوری بیشتر در روز، چندین برابر می شود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید فیلتر قهوه

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک فیلتر قهوه : ۲۱۰۹۵۱۲۳۷۶

کد تعرفه گمرکی مرتبط تولید فیلتر قهوه

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

کد تعرفه گمرکی فیلتر قهوه : ۴۸۲۳۲۰۰۰

مواد سازنده فیلترهای قهوه کاغذی

در طول چند سال اخیر شاهد نوآوری‌هایی در بین فیلترهای قهوه کاغذی بوده‌ایم که در این جا به معرفی تفاوت آن‌ها می‌پردازیم.

فیلترهای بامبو: یکی از رایج‌ترین فیلترهایی هستند که ممکن است هنگام خرید فیلتر قهوه توجهتان را به خود جلب کنند.
فیلترهای کاغذی تولید شده از این چوب باید قهوه صاف‌تری ایجاد کنند. با این حال به نظر می‌رسد که این مورد بیشتر یک کلک بازاریابی باشد.
پالپ: بیشتر کاغذها از درخت ساخته می‌شوند. پالپ معمولا ساخته شده از درختان مخروطی مانند کاج و صنوبر است.
پالپ ویرجین: این نوع فیلترها از کاغذهای بازیافت نشده استفاده شده است.
مشتریان فکر می‌کنند که بازیافت از نظر دوست بودن با محیط زیست خوب است اما در کاغذ، این کار می‌تواند به معنای کاهش قوام و باکتری‌های بیشتر باشد.
از آن جایی که شما به دنبال مصرف قهوه با تعداد باکتری‌های کمتر هستید استفاده از این فیلتر ایده خوبی است.
Abaca: این مورد که به عنوان کنف مانیلا نیز شناخته شده است عضوی از خانواده درختان موز به حساب می‌آید.
این گیاه تنومند در فیلیپین رشد می‌کند و از آن برای نساجی، تولید کاغذ بادوام، اسکناس‌های بانکی و موارد مشابه بسیاری استفاده می‌شود.
اکنون تعدادی از برندهای تولید کننده فیلتر قهوه نیز شروع به امتحان کردن این ماده کرده‌اند.

وضعیت واحد های فعال تولید فیلتر قهوه

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید فیلتر قهوه در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات فیلتر قهوه

در نمودار زیر میزان واردات و صادرات فیلتر قهوه در کشور به تفکیک استان آمده است .

به طور خلاصه
فیلترهای فلزی یک فنجان قهوه قوی تر تولید می کنند که حاوی چربی بیشتر و کمی رسوبات است. در دراز مدت هزینه کمتری دارند ولی تمیز کردن آنها مشکل است و از طرفی باعث نابودی جنگل ها و اضافه شدن زباله ها نمی شوند.
فیلتر های کاغذی قهوه شفاف، شیرین، بدون چربی و رسوبات تولید می کنند که باعث کاهش کلسترول بد در قهوه می شوند اما هزینه بیشتری می برند چون از بین می روند.
نتیجه گیری: بهترین فیلتر قهوه

امروزه فیلتر قهوه می‌توانند پیچیده‌تر از آن چیزی باشند که در گذشته بودند. به عنوان یک اصل اساسی باید همیشه به دنبال فیلترهای سفید شده با استفاده از اکسیژن از برندهای تولید کننده معتبر باشید.فیلتر قهوه تقریبا به اندازه آبی که برای درست کردن قهوه استفاده می‌کنید اهمیت دارد.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)