طرح تولید فین تیوب

فین عبارت است از پره های بسیار نازک از جنس آلومینیوم، مس، برنج، کاربن استیل، گالوانیزه و یا استنلس استیل که بر روی لوله های انتقال حرارت جوش شده و یا مونتاژ می گردد. هدف اصلی از این کار افزایش سطح مقطع لوله ها و افزایش انتقال حرارت در آن ها می باشد. به منظور رسیدن به بهترین راندمان انتقال انرژی انواع فین ها در سبک ها و اشکال مختلف ارائه می گردد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید فین تیوب

طرح توجیهی تولید فین تیوب: ۲۹۱۹۱۵۲۰

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید فین تیوب

افزایش سطح مقطع لوله ها و افزایش انتقال حرارت در آن ها و در مبدل های حرارتی، بویلر ها و ایر کولر و … کاربرد فراوان دارد.

اهمیت طرح تولید فین تیوب

با توجه به اینکه انرژی الکتریکی بهترین و کم آلاینده ترین جایگزین انرژی های فسیلی در دنیا محسوب می گردد و در کشوز ما نی سیاست گذاری های کلان به سمت تولید انرژی الکتریکی و کاهش استفاده از منابع گازی به شکل مستقیم پیش می رود. راه اندازی نیروگاه های گازی در کشورمان و گسترش این تکنولوژی و اجتناب ناپذیر بودن بکارگیری سیستم سیکل ترکیبی در اینگونه نیروگاه ها که راندمان حرارتی را تا حدود ۸۰% بهبود می بخشد باعث گردیده است که فین تیوب ها به عنوان جزء اصلی و پرحجم ترین عنصر بکار رفته در انواع بویلرها و مبدل های حرارتی و تجهیزات سیکل ترکیبی هر روز اهمیت بیشتری یافته و تولید آن ها در رنج ها و اندازه های مختلف در داخل کشور موضوعیت پیدا نموده است.

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید فین تیوب

دستگاه اره دیسکی
دستگاه گیوتین
فین پرس و قالب فین
دستگاه یونیدر و …

طرح تولید فین تیوب

قیمت خط تولید فین تیوب

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید فین تیوب برابر با ۷۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت فین تیوب

بودجه: بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۴۵۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۳۵۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۵۶۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۲۸ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۱۰۳۰۰ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)