طرح تولید لاکتوز مونوهیدرات و لاکتوز انهیدروز

لاکتوز منوهیدرات شکل کریستالی لاکتوز است. لاکتوز کربوهیدرات اصلی موجود در شیر گاو محسوب می شود. این کربوهیدرات از قندهای ساده ای به نام گالاکتوز و گلوکز که با یکدیگر پیوند دارند تشکیل شده است. این ماده به دو شکل آلفا و بتا لاکتوز در طبیعت وجود دارد که هر کدام ساختارهای شیمیایی مختلفی دارند.
مونوهیدرات لاکتوز با قرار گرفتن آلفا- لاکتوز موجود در شیر گاو در معرض دمای پایین تا زمان تشکیل کریستال های خاص تولید می شود.
بعد از این مرحله رطوبت اضافی کریستال ها از بین می رود. محصول به وجود آمده یک پودر زرد رنگ یا سفید خشک است که طعم آن کمی شیرین و بویی شبیه به شیر دارد. این ماده به عنوان قند شیر در صنایع غذایی و دارویی شناخته شده و کاربردهای مختلفی دارد.
ماندگاری طولانی، طعم کمی شیرین، مقرون به صرفه و دسترسی آسان و گسترده از جمله ویژگی های هستند که استفاده از این ماده را در صنایع مختلف توجیه پذیر می کنند. علاوه بر این، لاکتوز منوهیدرات به راحتی با بسیاری از مواد قابل ترکیب است. به همین دلیل این ماده معمولاً به عنوان یک نوع افزودنی خوراکی و به عنوان کپسول های دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. لاکتوز منوهیدرات در درجه اول برای مقاصد صنعتی استفاده می شود و معمولا برای مصارف خانگی فروخته نمی شود.
بنابراین ممکن است نام آن را در فهرست مواد تشکیل دهنده محصولات غذایی و دارویی که به شکل صنعتی تولید می شوند؛ دیده باشید.
موادی مانند لاکتوز منوهیدرات که از آنها کپسول تهیه می شود؛ به یکی از ترکیبات فعال در دارو متصل شده و باعث می شوند بلع کپسول راحت تر شود. در حقیقت لاکتوز در روند تولید بیش از ۲۰٪ داروهای تجویزی و بیش از ۶۵٪ از داروهای خارج از نسخه مانند قرص های ضد بارداری خاص، مکمل های کلسیم و داروهای ضد رفلاکس اسید استفاده می شود. لاکتوز منوهیدرات در تهیه شیر خشک، میان وعده های بسته بندی شده، وعده های غذایی منجمد، کوکی های فرآوری شده، کیک، شیرینی، سوپ و سس و همچنین چندین غذای دیگر نیز استفاده می شود.
هدف اصلی از کاربرد این ماده، اضافه کردن طعم شیرین به محصول نهایی و یا تثبیت کردن عناصر مخلوط شده در محصول مانند روغن و آب است. علاوه بر این خوراک دام نیز حاوی لاکتوز منوهیدرات است.
زیرا استفاده از این ماده یک روش ارزان برای افزایش وزن دام است.

کاربردهای لاکتوز منوهیدرات

این ماده به عنوان قند شیر در صنایع غذایی و دارویی شناخته شده و کاربردهای مختلفی دارد. ماندگاری طولانی، طعم کمی شیرین، مقرون به صرفه و دسترسی آسان و گسترده از جمله ویژگی‌های هستند که استفاده از این ماده را در صنایع مختلف توجیه پذیر می کنند. علاوه بر این، لاکتوز منوهیدرات به راحتی با بسیاری از مواد قابل ترکیب است.
به همین دلیل این ماده معمولاً به عنوان یک نوع افزودنی خوراکی و به عنوان کپسول‌های دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لاکتوز منوهیدرات در درجه اول برای مقاصد صنعتی استفاده می شود و معمولا برای مصارف خانگی فروخته نمی شود. بنابراین ممکن است نام آن را در فهرست مواد تشکیل دهنده محصولات غذایی و دارویی که به شکل صنعتی تولید می شوند؛ دیده باشید.
موادی مانند لاکتوز منوهیدرات که از آنها کپسول تهیه می‌شود؛ به یکی از ترکیبات فعال در دارو متصل شده و باعث می شوند بلع کپسول راحت تر شود. در حقیقت لاکتوز در روند تولید بیش از ۲۰٪ داروهای تجویزی و بیش از ۶۵٪ از داروهای خارج از نسخه مانند قرص‌های ضد بارداری خاص، مکمل‌های کلسیم و داروهای ضد رفلاکس اسید استفاده می‌شود.
لاکتوز منوهیدرات در تهیه شیر خشک، میان وعده های بسته بندی شدaه، وعده های غذایی منجمد، کوکی های فرآوری شده، کیک، شیرینی، سوپ و سس و همچنین چندین غذای دیگر نیز استفاده می شود.
هدف اصلی از کاربرد این ماده، اضافه کردن طعم شیرین به محصول نهایی و یا تثبیت کردن عناصر مخلوط شده در محصول مانند روغن و آب است. علاوه بر این خوراک دام نیز حاوی لاکتوز منوهیدرات است. زیرا استفاده از این ماده یک روش ارزان برای افزایش وزن دام است.

لاکتوز مونوهیدرات و تقاضای آن در صنایع داروسازی و غذایی و نوشیدنی

لاکتوز مونوهیدرات در مجموعه ای گسترده از غذاها، نوشیدنی ها، لوازم آرایشی، داروها و خوراک حیوانات کاربرد دارد. لاکتوز مونو هیدرات دارای طعم ملایم است و به عنوان یک تثبیت کننده برای فرمولاسیون ها استفاده می شود. عمر آن طولانی تر و ارزان تر از شیر واقعی است. لاکتوز مونوهیدرات عمدتا به عنوان یک افزودنی در فرمولاسیون چند دارو، مواد مغذی، غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود. اغلب در کپسول قرص، فرمول های شیرینی آماده، شکلات، بیسکویت، غذاهای آماده، آب نبات، بستنی و محصولات نان و نانوایی برای افزایش عطر و طعم استفاده می شود. به دلیل پایداری فیزیکی و شیمیایی آن، لاکتوز مونوهیدرات در داروها و خوراک حیوانات به عنوان یک پرکننده استفاده می شود. علاوه بر این، مونو هیدرات لاکتوز آسان است که با مواد دیگر ترکیب شود و آب را جذب نمی کند. قیمت های ارزان تر و طول عمر بیشتر مزایای استفاده از لاکتوز مونوهیدرات می باشد. این شکر شایع ترین شکر موجود و به طور گسترده ای مورد استفاده است زیرا اثر آن را تثبیت می کند و محلول در آب را آسان می کند.
بازار لاکتوز مونوهیدرات عمدتا به دلیل تقاضای آن از صنایع دارویی و مواد غذایی و نوشیدنی است. علاوه بر این انتظار می رود که افزایش مصرف لوازم آرایشی در آینده نزدیک باعث افزایش تقاضا شود. با این حال، در دسترس بودن جایگزین ها و تغییر نسبت به مواد طبیعی در مواد غذایی ممکن است مانع رشد بازار شود. محصولات جدید تولید شده با آن به عنوان یک ماده ممکن است فرصت های آینده را برای رشد تقاضای آینده ایجاد کند.
از لحاظ جغرافیایی، آسیا اقیانوس آرام تخمین زده می شود که مصرف کننده اصلی و همچنین تولید کننده لاکتوز مونوهیدرات است. اقتصادهای کلیدی صنعتی از جمله هند، کره جنوبی، ژاپن و چین، بازارهای اصلی برای لاکتوز مونوهیدرات برای استفاده در صنایع غذایی، لوازم آرایشی و دارویی به عنوان افزودنی هستند. رشد جمعیت بالا و افزایش تقارن قدرت خرید، به طور خاص در چین و هند، احتمالا موجب رشد تقاضا می شود. اروپا یکی دیگر از بازارهای کلیدی در صنایع غذایی و به عنوان یک افزودنی در فرمول شیرخشک نوزاد است. کمیسیون اروپا استفاده از لاکتوز مونوهیدرات را در فرمول شیرخشک نوزاد و مکمل های غذایی در کودکان بزرگتر تأیید کرده است. برآورد شده است که رشد تقاضا برای لاکتوز مونوهیدرات در آمریکای شمالی به وسیله داروسازی و صنایع غذایی و نوشیدنی رانده شده است. خوراک دام همچنین یک بخش جذاب بازار در این منطقه است. در بقیه جهان آفریقا و آمریکای لاتین به علت رشد بالا در صنایع داروسازی و صنایع غذایی و آشامیدنی بالقوه بالایی برای رشد دارند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید لاکتوز مونوهیدرات

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک لاکتوز ۱۵۲۰۴۱۲۷۴۶
کد آیسیک لاکتوز دارویی ۱۵۲۰۴۱۲۷۷۸

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید لاکتوز مونوهیدرات

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی لاکتوز ۱۷۰۲۱۱۰۰ میباشد.

پایداری و شرایط نگهداری لاکتوز مونوهیدرات

رشد قارچ ممکن است در شرایط مرطوب(رطوبت ۸۰٪ و بالاتر) اتفاق بیفتد.در شرایط نگهداری،لاکتوز ممکن است به قهوه ای تغییر رنگ دهد که این تغییر رنگ در محیط گرم و مرطوب افزایش پیدا می کند.خلوص لاکتوزهای مختلف ممکن است متفاوت باشد و بررسی رنگ مهم است خصوصا اگر فرمولاسیون قرص سفید رنگ مد نظر باشد. پایداری رنگ لاکتوز های مختلف نیز متفاوت است.لاکتوز باید در محفظه کاملاً بسته و در محیط سرد و خشک نگه داری شود.

ایمنی

لاکتوز به طور گسترده ای به عنوان ماده پرکننده در فرمولاسیون کپسول های خوراکی و قرص و تزریقات وریدی استفاده می شود و ممکن است باعث ایجاد حساسیت در افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند شود.

ملاحظات حین کار

اقدامات احتیاطی معمول را متناسب با شرایط و مقدار ماده رعایت کنید. محافظ چشم، دستکش و ماسک گرد و غبار (Dust Mask) توصیه می شود.توصیه می شود از ایجاد گرد و غبار بیش از حد اجتناب شود.

وضعیت رگولاتوری

لاکتوز مونوهیدرات در دیتابیس اجزا غیر فعال FDA (کپسول های خوراکی و قرص ها، فرآورده های موضعی، ترنس درمال و واژینال) قرار دارد.

وضعیت واحد های فعال تولید لاکتوز

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید لاکتوز در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید لاکتوز

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید لاکتوز در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات لاکتوز

نمودار واردات و صادرات لاکتوز در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولیدلاکتوز مونوهیدرات و لاکتوز انهیدروز

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۷۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۶ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۴ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۹ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)