طرح تولید مکمل غذایی طیور

هدف از اجرای طرح احداث واحد تولید مکمل غذایی طیور، تامین بخشی از نیاز مرغداری ها، جلوگیری از خروج ارز و اشتغال زایی است.

معرفی کاربردهای مکمل غذایی طیور

کاربرد و محل مصرف اصلی این محصول به عنوان خوراک دام و طیور در صنایع مرغداری و دامپروری و تامین پروتئین موردنیاز جامعه است. تولید مکمل های خوراکی بر پایه غلاتی همانند گندم, جو , ذرت و افزودن سایر مواد پروتئین دار باعث غنای خوراک دام و طیور که بخش مهم تامین پروتئین موردنیاز را تشکیل می دهد را به دنبال خواهد داشت. تامین انرژی، مواد معدنی، پروتئین و ویتامین های موردنیاز ، قابلیت هضم بالاتر، خوش خوراکی بیشتر ، افزایش مصرف ماده خشک , بهبود رشد و حفظ سلامتی دام و طیور , تولید دام و طیور مرغوب و سودآوری بیشتر برای دامداران از دیگر کاربردهای این مکمل هاست.

مواد اولیه، کمکی و مصرفی در طرح تولید مکمل غذایی طیور

عمده ترین ماده اولیه مورد مصرف در این طرح ذرت است. سایر مواد اولیه که در مخلوط نهایی جهت تولید مکمل های غذایی طیور بکار گرفته خواهند شدشامل مولتی ویتامین دو قلو، فسفات، لیزین، متونین، ویتامین A,B,C,D,K,E و نمک، روغن، صدف، ضدقارچ و دی فسفات کلسیم است.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید مکمل غذایی طیور

کد آیسیک محصول ۱۵۳۳۵۱۲۳۲۰ (و کد آیسیک ۸ رقمی ۱۵۳۳۵۱۲۳۲۰ )از گروه ساخت محصولات غذایی و انواع آشامیدنی ها(۱۵) و زیرگروه های ساخت غذای آماده حیوانات (۱۵۳۳)انواع مکمل خوراک دام، طیور و آبزیان (۱۵۳۳۳۱۲۳۳۳ ) می باشد.مکمل غذایی طیور تحت زیرفصل ۲۳۰۹ مقررات گمرکی ایران با عنوان افزودنی های خوراک آماده دام و طیور با زیر تعرفه ۲۳۰۹۹۰۳۰ وارد و صادر میشود. شرایط ورود آن داشتن اجازه از وزارت بازرگانی و وزارت صنعت، معدنو تجارت و پرداخت ۵ درصدی حقوق ورودی در سال ۱۳۹۷(حقوق گمرکی ۴% و سود بازرگانی ۱%)می باشد. از نقطه نظر وزارت بازرگانی، برای صادرات محصولات تولیدی طرح هیچ گونه شرایط و محدودیتی وجود ندارد.

ظرفیت اسمی و عملی سالانه در طرح تولید مکمل غذایی طیور

ظرفیت تولید سالیانه این واحد بر اساس ۳۰۰ روز کاری درسال ۱۲۰۰۰ تن برنامه ریزی شده است. در زمینه تعداد شیفت کاری لازم به توضیح است که با توجه به فرآیند تولید مکمل غذایی طیور، جهت ماشین آلات ۱شیفت کاری مورد نیاز میباشد ظرفیت عملی طرح با درنظرگرفتن عوامل پیشبینی نشده توقف کار و همچنین تعمیر و نگهداری،با راندمان ۹۰ درصد ظرفیت اسمی معادل ۱۰۸۰۰ تن در سال در نظر گرفته میشود.

روش تولید و تکنولوژی مورد نظر در طرح تولید مکمل غذایی طیور

مراحل تولید این محصول به ترتیب شامل مراحل زیر میباشد:
۱) آسیاب کردن مواد اولیه
۲ ) میکس کردن مواد اولیه
۳ ) پلت گردن
۴) سرد کردن
۵ ) بازرسی محصول تولیدی
۶) بسته بندی
۷ ) انبار کردن

فرآیند تولید مکمل غذایی طیور

وضعیت واردات و صادرات در طرح تولید مکمل غذایی طیور

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات افزودنی‌های خوراک آماده دام و طیور در کشور به تفکیک سال آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید در طرح تولید مکمل غذایی طیور

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده مکمل غذایی طیور در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید مکمل غذایی طیور

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۲۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۶ درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)