طرح تولید ورق های لاستیکی اسفنجی

ورق های لاستیکی از لاستیک طبیعی یا مصنوعی ساخته شده اند. لاستیک های مصنوعی به دلیل داشتن خصوصیات بسیار خاص ساخته می شوند و آنها را برای کاربردهای مختلف صنعتی ایده آل می کنند. بیشتر بدانید که کدام نوع لاستیک برای کدام برنامه در زیر مناسب است و از نمودار مقایسه استفاده کنید تا بتوانید ورق های لاستیکی مناسب را برای نیازهای خود پیدا کنید.

کدام ورق لاستیکی مناسب است؟

با وجود این که  انواع بیشماری از  ورق های لاستیکی که برای فروش در بازار موجود است، پیدا کردن این که کدام ورق های لاستیکی برای کار مورد نظر ما مناسب است معمولا بسیار دشوار می باشد. ممکن است هنگام کار در یک آزمایشگاه ، نگرانی شما در خصوص انتخاب یک ورقه لاستیکی الاستیک باشید که دوام و مقاومت شیمیایی بسیار خوبی را ارائه می دهد. برای صاحب حیوان خانگی ، ورق های مقاوم در برابر سایش و لاستیک محافظ ازن از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. برای تأسیسات فرآوری مواد غذایی ، مقاومت در برابر روغن و گریس ممکن است نگرانی اصلی باشد. واقعیت موضوع این است که ترکیبات زیادی وجود دارد که می توانند با این مواد لاستیکی ترکیب شوند تا محصولی را بسازند که دقیقاً آنچه را که شما نیاز دارید ارائه می دهد. این چیزی است که دقیقاً هر ترکیب برای کاری خاص مفید است شاید انتخاب محصول مورد نظر کمی گیج کننده شود اما باید بررسی کنیم که موادی که در ساختار ورق لاستیکی به کار برده شده است در انتخاب محصول نهایی بسیار مهم است و می تواند کمک بسیاری در این زمینه کند.

انتخاب انواع ورق لاستیکی
برای درک بهتر انواع مختلف ورق های لاستیکی ، ابتدا ترکیبات مختلفی را که در بسیاری از مواد لاستیکی استفاده می شود ، بررسی خواهیم کرد. هنگامی که در ترکیب با این الاستومرها تولید می شود ، هر محصول ویژگی هایی را دارد که ذاتی این مواد کامپوزیت است و عملکرد خاصی را ارائه می دهد. هر یک از رول های لاستیکی بسته به ترکیب ارائه شده ، ویژگی های مختلفی مانند استحکام کششی و … را نیز حفظ می کنند. استحکام کششی به سادگی به میزان فشاری اطلاق می شود که می تواند بر روی مواد اعمال شود. استحکام کششی در PSI اندازه گیری می شود و به عنوان اطلاعات حیاتی برای افرادی که به دنبال ماده ای هستند تحت فشار زیادی قرار می گیرد ، می تواند مفید باشد.

ورق لاستیکی دارای انواع مختلفی است که با توجه به ویژگی ها و خصوصیاتی که این ورق های لاستیکی دارند برای کاربردهای خاصی می توان از آن ها استفاده نمود. مقاومت کششی و حرارتی و دیگر ویژگی های هر کدام از این ورق ها در نوع خودشان بی نظیر هستند و مختص خود می باشند.

لاستیک اسفنجی

لاستیک اسفنجی دارای ساختاری سلول باز است اما اندازه سلول های آن بسیار بسته تر از فوم لاستیکی است ، که این ساختار مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار های بالا دارد و همچنین بازیابی خوبی در برابر فشرده سازی ، همراه با امکان مسدود کردن مایعات و گازها دارد .لاستیک اسفنجی دارای یک ساختار پلیمری می باشد که طی فرایند پلیمریزاسیون مواد اولیه تولید می شود. سرعت فرایند پلیمریزاسیون ورق نوار لاستیک اسفنجی می تواند از چند دقیقه تا چند ثانیه متغیر باشد .

نخ الیاف لاستیک اسفنجی (Sponge Rubber) مواد الاستومری بسیار انعطاف پذیر و قابل تنظیم است که برای محافظت و زیرسازی استفاده می شود.لاستیک اسفنجی را می توان با چندین نوع تراکم : کم ، متوسط و یا بالا بسته به نیاز خود طراحی کرد. لاستیک اسفنجی در طیف گسترده ای با توجه به محیط قابل انعطاف پذیر است.

از جمله کارایی بالا برای استفاده در محیط هایی با دمای بالا همچنین این لاستیک قابلیت آب بندی بسیار خوبی دارد و می تواند در مقابل شوک مقاومت نشان دهد همچنین مقامت دمایی این لاستیک ۴۰- تا ۱۱۰+ درجه سانتی گراد می باشد.عمده کاربردهای عمومی این نوار درزگیر در آب‏بندی، لرزش گیری و درزگیری در خودرو ، آب‏بندی در تابلوی برق، آب‏بندی و لرزش گیری در درب و پنجره است.

انواع اصلی لاستیک اسفنجی :

۱- سلول باز
۲- سلول بسته
ورق و نوار لاستیک اسفنجی سلول باز حاوی منافذ های باز و به هم پیوسته ای است که در صورت فشرده شدن این نوع لاستیک ، امکان عبور هوا ، آب و سایر مواد شیمیایی را فراهم می شود . ورق و نوار لاستیک اسفنجی سلول بسته دارای سلول هایی مانند بادکنک است که گاز نیتروژن را در خود نگه می دارد و بنابراین مانع عبور این مواد در فشارهای کم می شود .

کاربرد ورق و نوار لاستیک اسفنجی :

از جمله کاربرد های این محصول می توان به استفاده از آن برای ساخت عایق صدا و لرزش ، به عنوان درز گیر انواع درها ، کابینت ها ، در ساخت قطعات خودرو ، عایق صدا ، ساخت واشرهای اسفنجی ، قابلیت آب بندی بسیار خوب در ساخت انواع درزگیر ، قابلیت جذب شوک برای ساخت انواع ضربه گیر ، ساخت واشر های لاستیکی و غیره استفاده می شود .

موارد استفاده از ورق های لاستیکی اسفنجی

ورق لاستیک اسفنجی در بسیاری از لوله ها و محفظه ها برای کاهش اتلاف حرارتی، اتلاف سرما در مهندسی، شیمی، داروسازی، نساجی، متالورژی، کشتیرانی، وسایل نقلیه، الکترونیک، و سایر صنایع استفاده می شود. این محصول همچنین قابل تبدیل به کاورفرمان یا محافظ برای تجهیزات تناسب اندام، تجهیزات پزشکی و نیازهای روزانه می باشد.

لاستیک اسفنجی بخوبی در انواع محیط های کاری که دارای صدا و لرزش زیاد است قابل استفاده اند و خاصیت خود را از دست نمی دهند.

ویژگی ورق و نوار لاستیک اسفنجی:

ورق و نوار لاستیک اسفنجی سلول باز می تواند از سیلیکون یا پلیمرهای دیگر مانند نئوپرن ، EPDM ، نیتریل و غیره ساخته شود و به صورت رول یا ورق تولید می شود . ویژگی های لاستیک اسفنجی سلول های باز به نوع پلیمر مورد استفاده بستگی دارد . نرمی ، الاستیسیته ، شکل سطح ، ساختار و دوام این محصول بستگی به مواد اولیه به کار رفته در آن دارد .

از جمله خواص کلی لاستیک اسفنجی می توان به ساختار ارتجاعی و و مقاومت خوب آن اشاره کرد . این ساختار ارتجاعی باعث شده تحمل فشار این محصول بسیار خوب باشد و از سویی برگشت پذیری آن در برابر فشار خوب باشد . از دیگر ویژگی های لاستیک اسفنجی می توان به رسانایی حرارتی عالی ، مقاومت عالی در برابر روغن و مایعات ، دارای ویژگی های عالی برای جذب شوک های فشاری و حرارتی ، عدم نفوذپذیری گاز و هوا در آن .

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ورق های لاستیکی اسفنجی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک انواع صفحه و ورق پلاستیکی : ۲۵۲۰۳۱۲۳۸۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید ورق های لاستیکی اسفنجی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

روش تولید ورق و نوار لاستیک اسفنجی سلول باز :

برای تولید ورق و نوار لاستیک اسفنجی سلول باز ، بی کربنات سدیم یا سایر مواد پف زا در قالب های گرم به سایر مواد اولیه اضافه می شود . در طول زمانی که اسفنج نپخته – که فقط مواد اولیه آن با یکدیگر ترکیب شده اند- مانند کیک در حال بالا آمدن و افزایش حجم است ، بی کربنات سدیم موجب ایجاد ساختار اسفنجی سلول های باز و بهم پیوسته می شود .

روش تولید ورق و نوار لایتسیک اسفنجی سلول بسته:

برای ساخت لاستیک اسفنجی سلول بسته ، به جای بی کربنات سدیم از یک پودر شیمیایی که در زیر حرارت و فشار تجزیه می شود استفاده می شود . گاز نیتروژن آزاد شده در طی فرایند تولید به بسته بودن سلول های لاستیک اسفنجی و فشرده سازی قوی و ویژگی های بازیابی آن کمک می کند .

اگرچه نیتروژن یک گاز است ، اما مانند مواد دمنده گازی که از لاستیک فوم استفاده می شود ، کف ایجاد نمی کند . کف سازی فرآیند تولید خاصی است که لاستیک فوم حاوی سلول های باز به آن نیاز دارند . اگرچه برخی از سلول های لاستیکی فوم بسته هستند ، اما این مواد لاستیکی آزمایش های ASTM ( که یک استاندارد برای مواد سلولی بسته است ) برای جذب آب نمی گذرانند .

مواد اولیه ای که برای سنتز لاستیک اسفنجی استفاده می شود ، شامل رنج وسیعی از مواد می باشد که شامل انواع لاستیک های سبک است . لاستیک اسفنجی تهیه شده از ماده اولیه EPDM یک ماده سلول بسته و با کیفیت بالا است که معمولاً برای ایجاد درزگیر و عایق بندی در برابر هوا استفاده شده و ضد آب است .

اسفنج EPDM به دلیل مقاومت خوب آن در برابر اشعه ماوراء بنفش و مقاومت آن در برابر اوزون برای استفاده در فضای باز ، بسیار مناسب است .

گذشته از مقاومت خوب این محصول در برابر هوا ، EPDM همچنین دارای قابلیت انعطاف پذیری خوب ، استحکام کششی و خاصیت بازیابی است . ساختار سلول بسته این محصول آن را قادر ساخته است تا با سرعت بهتری برنامه های آب بندی فشار قوی را انجام دهد . این موضوع به افزایش امید به زندگی از مواد در برنامه های جسمی نیاز دارد .

مواد ورق و نوار لاستیکی اسفنجی EPDM را می توان در انواع مختلفی از درجات کیفیت ، چگالی و ضخامت به صورت استاندارد تهیه کرد . این موضوع تضمین می کند که مشتری همیشه می تواند مواد مناسب را با توجه به نیازهای منحصر به فرد خود تهیه کند . همچنین این محصول می تواند مواد را در قالب های مختلفی از قبیل؛ رول کامل ، ورق ، طول برش نوار و واشرهای حاشیه ای برش داد .

ویژگی اصلی این لاستیک اسفنجی EPDM سلول بسته ، جلوگیری از عبور هوا و ساختار ضد آب آن است . این امر باعث ویژگی های آب بندی حرارتی عالی و همچنین جلوگیری از ایجاد باکتری ها شده است . ساختار سلول بسته این نوع لاستیک همچنین مواد ما را قادر می سازد با استفاده از حداقل فشرده سازی ، درزگیری انجام شود . با این وجود ، خاصیت آب بندی مواد بسته به چگالی متفاوت است .

گاهی ممکن است ماده اولیه ای که برای ساخت لاستیک اسفنجی استفاده می شود سیلیکون باشد لاستیک اسفنجی سیلیکونی ، با استفاده از گرمازدگی پلی متی متیل سیلوکسان مبتنی بر پایه صمغ به دست می آید که گسترش زیادی نیز یافته است و ساختاری شبیه به لاستیک اسفنجی سلول بسته را ایجاد می کند ، اما بسیار نرمتر و سازگارتر است .

سیلیکون شاید یکی از شناخته شده ترین مواد لاستیکی برای تهیه اسفنج های لاستیکی باشد . این ماده در طیف گسترده ای از کاربردها به ویژه استفاده از آن در شرایط سخت و شرایط با درجه حرارت شدید مفید است .

از جمله ویژگی های کلی ورق و نوار لاستیک های اسفنجی می توان به مقاومت آن در برابر شوک های فشاری و حرارتی نام برد به طوری که میزان تحمل حرارتی این محصول از ۴۰- درجه سانتی گراد تا ۱۱۰ درجه سانتی گراد می باشد .

قابلیت فشرده سازی بسیار خوبی دارد و انعطاف پذیری آن نیز بسیار خوب است . ورق های لاستیک اسفنجی را در طیف وسیعی از کاربرد ها می توان استفاده کرد شامل الکترونیک ، پزشکی ، دارو سازی ، خودرو سازی ، کشتی رانی و …

وضعیت واحد های فعال تولید ورق های لاستیکی اسفنجی

با جستجوهای  انجام گرفته تا امروز کد اختصاصی به این محصول تعلق نیافته لذا از کد آیسیک صفحه و ورق پلاستیکی نمودار واحدهای فعال زیر نمایش گذاشته شده است.

وضعیت واردات و صادرات ورق های لاستیکی اسفنجی

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار تولید ورق های لاستیکی اسفنجی

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۴۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۶۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۵۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۴.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)