طرح تولید پرایمر رطوبتی ساختمان

پرایمر یک نوع ترکیب قیری محلول در آب یا حلال می باشد که جهت پوشش سطوح و یا زیرسازی سطح جهت نصب عایق پیش ساخته ایزوگام مورد استفاده واقع می شوند. ایزوفوندو یک نوع قیر محلول در حلال های نفتی می باشد که پس از اعمال در سطح و تبخیر حلال، یک لایه فیلم قیری چسبناک و عایق در برابر حرارت از خود بر جای می گذارد.
پرایمر ساختمانی (آسترها) دسته‌ای از محصولات تولیدی بر پایه انواع قیرها، رزین‌ها، افزودنی‌ها و حلال‌های مختلف می‌باشند که به حالت مایع و با استفاده از قلم رنگ، غلتک و یا اسپری بر روی سطح اعمال شده و پوششی ضد رطوبت و ضد زنگ ایجاد می‌کنند.
از انواع مختلف پرایمر ساختمانی (شرکت‌های مختلف انواع گوناگونی از این محصول را تولید می‌کنند) جهت عایق کاری رطوبتی سطوح بتنی، اسکلت فلزی ساختمان، صفحه ستون‌ها، تیرهای چوبی، تانک‌های ذخیره آب، لوله‌های فلزی آب آشامیدنی و فاضلاب و لوله‌های گاز و نفت استفاده می‌کنند.
پرایمرهای ساختمانی همچنین به عنوان پوشش زیرین لایه عایق رطوبتی پیش‌ساخته بام جهت ایجاد چسبندگی بهتر به کار می‌روند.
پرایمر ساختمانی (آسترها) دسته‌ای از محصولات تولیدی بر پایه انواع قیرها، رزین‌ها، افزودنی‌ها و حلال‌های مختلف می‌باشند که به حالت مایع و با استفاده از قلم رنگ، غلتک و یا اسپری بر روی سطح اعمال شده و پوششی ضد رطوبت و ضد زنگ ایجاد می‌کنند.
از انواع مختلف پرایمر ساختمانی (شرکت‌های مختلف انواع گوناگونی از این محصول را تولید می‌کنند) جهت عایق کاری رطوبتی سطوح بتنی، اسکلت فلزی ساختمان، صفحه ستون‌ها، تیرهای چوبی، تانک‌های ذخیره آب، لوله‌های فلزی آب آشامیدنی و فاضلاب و لوله‌های گاز و نفت استفاده می‌کنند.
پرایمرهای ساختمانی همچنین به عنوان پوشش زیرین لایه عایق رطوبتی پیش‌ساخته بام جهت ایجاد چسبندگی بهتر به کار می‌روند.

انواع پرایمرهای ساختمانی
پرایمر خودتراز سیمانی

پرایمر خودتراز سیمانی ترکیبی از دو جزء مایع و پودر است که حاوی سیمان پرتلند و رزین می‌باشد. خودتراز شوندگی به دلیل سیالیت مناسب آن است. پرایمر خودتراز علاوه بر همسان سازی سطح، چسبندگی خوبی از خود نشان می‌دهد. ترکیب سیمان و رزین باعث می‌شود که این نوع پرایمر به راحتی بر روی سطوح قرار گیرد و نیاز به ماله کشی را از بین ببرد که باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. از این نوع پرایمر در سطوح کف و سقف استفاده می‌شود.

پرایمر کفپوش خودتراز

پرایمر کفپوش خودتراز وظیفه ترمیم کنندگی، تسطیح کنندگی و تقویت سطوح افقی قدیمی را دارد که از ترکیب مواد معدنی و مصنوعی ریزدانه، دیسپرس کننده، رزین و مواد افزودنی مناسب با کمترین انقباض بدست می‌آید.
این دسته از محصولات به دلیل مزایای ویژه ترمیمی، دارای کاربرد وسیعی می‌باشد.
این نوع پرایمر زیر مجموعه پرایمر خودتراز سیمانی است که برای زیرسازی کفپوش‌ها، ترمیم پوسته پوسته شدن بتن کف سالن‌های ورزشی و کارخانه‌ها بکار می‌رود.
پرکاربردترین رزین مورد استفاده در این نوع پرایمر، رزین اپوکسی است زیرا این نوع، مقاومت بالایی در مقابل عوامل خورنده محیطی دارد.

پرایمر در رنگ ساختمانی

اعمال پرایمر بر روی سطح زیرین موجب ایجاد سطحی غیرقابل نفوذ در برابر رطوبت و باعث بهبود چسبندگی رنگ به سطح می‌شود.
عدم استفاده از پرایمر باعث پوسته پوسته شدن رنگ در مدت زمان کوتاه می‌شود.
البته نحوه اجرای پرایمر بر روی سطوح علی الخصوص سطوح عمودی اهمیت ویژه‌ای دارد!
پرایمرهای اکریلیکی و پلی یورتانی از رایج‌ترین پرایمرهای مورد استفاده در صنعت رنگ هستند.

پرایمر چسب کاشی

به دلیل چسبندگی بالای پرایمر به سطح زیرین، برای افزایش چسبندگی از پرایمر چسب کاشی استفاده می‌شود.
این نوع پرایمر ساختمانی معمولاً بر پایه رزین اکریلیک می‌باشد که به عنوان لایه‌ای چسبنده برای دیوارهای سیمانی استفاده می‌شود.
استفاده از پرایمر ساختمانی چسب کاشی در سطوحی که آب را به وفور جذب می‌کنند الزامی است.

پرایمر پلی یورتان

پلی یورتان نام عمومی پلیمرهایی است که دارای پیوند اورتانی می‌باشند که از آنها برای تقویت اتصال و چسبندگی اورتان به سطوح استفاده می‌شود.
پلی یورتان دوجزئی است و هر دو جزء آن (ایزوسیانات و دزمودور) بی رنگ هستند.
برای رسیدن به نتایج بهتر پیشنهاد می‌شود که اختلاط دو جزء در محل روی سطح زیرین انجام شود.
این نوع پرایمر را می‌توان با یک غلتک، قلم مو یا اسپری بکار برد.
باید به این نکته توجه داشت که این محصول حلال بوده و به همین دلیل قدرت نفوذ بالایی دارد و در هنگام استفاده روی سطوح بتنی با خلل و فرج زیاد باید به مسئله حبس حلال توجه شود.

پرایمر اکریلیکی

پرایمر ساختمانی اکریلیکی زیر مجموعه گروه پرایمرهای پایه آب است و از پرایمرهای پرکاربرد و مقرون به‌صرفه می‌باشد که بر پایه رزین اکریلیک و سیلیکون تولید می‌شود.
پس از استفاده، این پرایمر به داخل سطح زیرین نفوذ کرده و باعث کاهش نفوذ رنگ و افزایش چسبندگی رنگ رویه به سطح می‌شود.
همچنین پرایمر به عنوان لایه میانی، تغییر رنگ سطوحی که قبلاً رنگ شده را آسان می‌کند.
پس از اعمال پرایمر، سطح برای بتونه کاری و رنگ آمیزی آماده می‌شود.
این پرایمر ساختمانی پس از خشک شدن شفاف و بدون رنگ است.
میزان مصرف این محصول به میزان جذب سطح زیرین بستگی دارد.

پرایمر لاتکس

این پرایمر، در زمان مصرف بدون رنگ است ولی پس از خشک شدن سفید رنگ می‌شود.
از این پرایمر در جهت آماده‌سازی سطوح سنگی، گچی، بتنی، آجری، سیمان کاری، اسمنت برد، آردواز و ایرانیت‌های پایه سیمانی استفاده می‌شود.

پرایمر بتن

سازه‌های بتنی اصولاً در شرایط محیطی خورنده و در معرض حملات شیمیایی و حرارتی هستند.(علی الخصوص در جنوب کشور)
به همین دلیل استفاده از پوششی محافظ بر روی آنها نیاز است.
پرایمر به عنوان پوشش آستری بهترین انتخاب است.
زیرا سطح بتن متخلخل بوده و استفاده از پرایمر بر روی آن باعث جلوگیری از نفوذ مواد مخرب به داخل سطح بتن و در نتیجه افزایش دوام بتن می‌شود.
همواره قسمتی از یک سازه بتنی در داخل خاک قرار دارد که این ناحیه بیشتر در معرض مواد خورنده قرار می‌گیرد و برای محافظت از آن باید از پرایمر بتنی مناسب استفاده کرد.
با توجه به مواد تشکیل دهنده پرایمر ساختمانی بتنی، این نوع پرایمر را می‌توان به چهار دسته پرایمر قیری، اپوکسی، اپوکسی پلیمری و کلتار تقسیم کرد.

موارد کاربرد استفاده از پرایمر عایق کاری

۱- منافذ کوچک سطح زیرکار را می پوشاند.
۲- باعث چسبندگی و اتصال بهتر مواد به سطح زیرکار می شود و از ریزش جلوگیری می کند
۳- کاملاً بی بو و ضد حساسیت و دوست دار محیط زیست
۴- مقاوم در شرایط جوی مختلف روش اجرای پرایمر را می توان روی هر سطحی استفاده کرد. پرایمر را با ۳۰% الی ۵۰% وزنی خود با آب آشامیدنی مخلوط نموده و در مناطق مرطوب توصیه می شود که دولایه پرایمر اعمال شود و در غیر این صورت اگر به صورت یک لایه استفاده می کنید مقدار کمتری آب به محصول اضافه کنید. پرایمر را در دمای بالای ۵+ درجه و به وسیله ی فرچه یا غلطک به طور یکنواخت اجرا کنید زمان خشک شدن با توجه به شرایط آب و هوایی ۲ الی ۳ ساعت است و هر یک کیلو پرایمر توانایی پوشش ۶ تا ۸ متر در یک لایه اجرا دارد البته این مینرال با توجه به سطح زیر کار و مَکِش آن و مقدار آب افزوده متغیر می باشد

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پرایمر رطوبتی ساختمان

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک عایق طوبتی پرایمر ۲۳۱۰۵۱۲۳۱۸

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پرایمر رطوبتی ساختمان

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

فرآیند تولید پرایمر های رطوبتی

در پروسه ساده تولید پرایمر های رطوبتی ابتدا می بایست ملات یا مصالح اولیه تولید از ترکیب مناسب چند ماده تولید گردد. در تولید عایق های رطوبتی به این ترکیب اصطلاحاً پرایمر گفته می شود. جهت تولید پرایمر ابتدا قیر با پایه نفتی و با درجه نرمی ۲۵-۸۰ پیش گرم می شود. این افزایش دما تا نقطه ذوب قیر ، ۸۰ درجه سانتیگراد ادامه می یابد. پس از آن قیر با استفاده از پمپ های کشنده وارد همزن شده و ترکیب پنبه کوهی (آزبست) به مرور و در حال چرخش به آن افزوده می شود . بر حسب نوع استاندارد محصول نهایی این ترکیب می تواند نسبت حجمی مختلفی داشته باشد . به ترکیب حاصل ، پس از طی پروسه ترکیب و ورز که حدوداً ۱۲۰ دقیقه به طول می انجامد و با توجه به حصول اطمینان از همنشینی حرارتی ، کربنات کلسیم افزوده می شود . با توجه به نوع عایق در این مقطع نیز مواد شیمیایی افزودنی ضروری دیگری نیز افزوده می شود. براساس نوع استاندارد و چکاپ حاصل در این مقطع و حصول اطمینان از کیفیت ترکیب بدست آمده در همزن ، ترکیب به مخزن نگهداری پرایمر انتقال می یابد . طی پروسه فوق تنظیم حرارت محیط به گونه ای است که قیر شکل مذاب خود را حفظ کند و مواد ترکیبی نیز خاصیت خود را در اثر حرارت از دست ندهند . نکته بسیار کلیدی در طراحی و ساخت ماشین آلات همین مسئله نحوه صحیح و مناسب انتقال حرارت است. پس از بدست آمدن پرایمر به مرور ترکیب حاصل با استفاده از پمپ های کشنده خاص و غلطک های ورز به پروسه بعدی که نشستن فیلم بر سطح پرایمر می باشد انتقال می یابد ، و به مرور زمان ترکیب حاصل خنک شده و در مقطع بسته بندی ، برش ، رول شدن و بسته بندی نهایی قرار می گیرد.

وضعیت واحد های فعال تولید پرایمر رطوبتی ساختمان

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید پرایمر رطوبتی ساختمان در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات پرایمر رطوبتی ساختمان

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید پرایمر رطوبتی ساختمان

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۳۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۴.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۶ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)