طرح تولید پروفیل و گریتینگ پلیمری

گریتینگ شبکه ای است که برای تحمل بار از آن استفاده می کنند و می تواند از جنس هـای مختلـف فلـزی و غیر فلزی باشد. گریتینگ کامپوزیتی نوع خاصی از گریتینگ می باشد که بجای استفاده از فلز در ساخت شبکه ها ی سازه ای از کامپوزیت ها در آن استفاده می شود. این محصول در مکان هایی که نیاز به دیدن محوطه اطراف بوده و استحکام بالا مد نظر باشد به عنوان پوشش کف یا حصار فلـزی و نمـا اسـتفاده مـی شـود. گریتینگ هـای کامپوزیتی بر دو نوع می باشند: گریتینگ های ریخته گری و گریتینگ های پالترود شده.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت پروفیل و گریتینگ پلیمری

طرح توجیهی تولید انواع قطعات فایبرگلاس: ۲۵۲۰۱۱۵۰

موارد مصرف و کاربرد پروفیل و گریتینگ پلیمری

به خاطر خواص جالب و متنوع محصولات کامپوزیتی، از این محصولات در محدوده وسـیعی از صـنعت اسـتفاده می شود. با توجه به نسبت استحکام به وزن کامپوزیت ها از این مواد در مکانهایی که نیاز به مقاومت بـالا در عـین حال سبکی می باشد، استفاده می شود. گریتینگها و پروفیلهای کامپوزیتی به علـت خـواص فـوق، در مکانهـای زیادی کاربرد دارند. امروزه بیشتر کشورها در اکثر پروژه های صـنعتی کـه نیـاز بـه گریتینـگ داشـته باشـند از گریتینگ های فایبرگلاس استفاده می نمایند . قطعاتی نظیر نرده و هندریل، سازه های باربر نبشی، ناودانی، حامله ای کابلهای فیبر نوری، مقـره هـای انتقـال برق، کراس آرم، دکلهای فشار قـوی، دریچـه منهـول، در و پنجـره، تجهیـزات حوضـچه هـای مـواد شـیمیایی، آرماتورهای ساختمانی، موج شکن، سینی کابل، کف کاذب، گارد ریل، پایه تابلو و تیرهای چراغ و نردبان.

اهمیت تولید پروفیل و گریتینگ پلیمری در کشور

گریتینگ ها و پروفیلهای پلیمری به علت خواص متفاوت و فراوانی که دارند، در صنایع مختلـف بسـیار پـرکـاربرد هستند. از جمله کاربردهای اساسی این مواد در صنایعی است که محیط کار یا مواد موجود در فرآیندها خورنـده می باشند. ضمنا دستیابی به دانش تولید این محصولات سبب کاهش بسیار زیاد وزن سازه ها و همچنین افـزایش طول عمر آنها خواهد گردید. لیکن به علت وجود کالاهای جایگزین و ارزان بودن آنها، همچنین به علـت حیـاتی نبودن فرآیندهای تولید به نوع کامپوزیتی، این محصول اهمیت استراتژیک ندارد. با اینحال دسترسـی بـه دانـش فنی تولید این محصولات و ساخت ماشین آلات تولید آنها و خود محصول در کشور در زمینه های مختلف باعـث کاهش هزینه در بلند مدت خواهد شد.

طرح تولید پروفیل و گریتینگ پلیمری

قیمت خط تولید پروفیل و گریتینگ پلیمری

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید پروفیل و گریتینگ پلیمری ، برابر با ۲۲۰۵ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت پروفیل و گریتینگ پلیمری

بودجه: بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۷۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۳۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۹۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۱۱ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۱۱۶۱۰ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۴/۵ - (۱ امتیاز)