طرح تولید کرم ضد آفتاب

همان طور که می‌دانیم اشعه خورشید حاوی اشعه‌ای به نام فرابنفش است که دو طیف مختلف آن UVA و UVB نامیده می‌شود و این اشعه فرابنفش عامل پیری زودرس و سرطان پوست است.
ضد آفتاب‌ها از پوست شما در مقابل اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کنند.
همانطور که از نام این محصول پیداست ضد آفتاب ها محصولاتی هستند که وظیفه اصلی آن ها حفاظت از پوست در برابر نور خورشید است. نور خورشید به سبب وجود پرتوهای فرابنفش ultra violet میتواند سبب عارضه های گوناگون پوستی از خشکی و قرمز شدن پوست گرفته تا سرطان های بدخیم پوستی گردد.
تصور غلط رایج این است که اتفاده مداوم از ضد آفتاب می تواند سبب حساسیت و آکنه شود. این احتمال وجود دارد ولی در صورتی که ضد آفتاب مناسب را انتخاب نکرده باشید. چراکهیک ضد آفتاب خوب و مناسب برای شما می تواند حتی ظاهر پوستتان را بهبود ببخشد.

کرم ضد آفتاب چیست؟

کرم ضد آفتاب در اصل سدی است که از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش (UV) محافظت می‌کند. دو نوع اشعه ماورا بنفش وجود دارند که روی پوست اثر می‌گذارند که شامل اشعه UVA موجب پیری پوست و اشعه UVB که معمولاً باعث آفتاب سوختگی می‌شوند، است.
ضد آفتاب یک داروی بدون نسخه است و با توجه به مقررات سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، کرم ضد آفتاب تنها در صورت محافظت در برابر هر دو نوع اشعه UV می‌تواند محافظت کامل ایجاد کند. برچسبی دارای یک شماره به نام ضریب محافظت در برابر آفتاب (SPF) نیز باید روی محصولات ذکر شود. یک ضد آفتاب با SPF 30 می‌تواند ۸ درصد از اشعه UVB خورشید را مسدود کند. هرچه این عدد بیشتر باشد، جلوگیری از اشعه UVB بیشتر خواهد بود.

نحوه عملکرد ضد آفتاب ها

ضد آفتاب ها از لحاظ نحوه علکرد به دو دسته کلی فیزیکی و شیمیایی تقسیم می شوند.

ضد آفتاب فیزیکی

این ضد آفتاب ها که به آن ها ضد آفتاب معدنی mineral هم می گویند حاوی موادی چون دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی zinc oxide هستند که با جذب در لایه های سطحی پوست به شکل آینه های میکرونی ، اشعه های تابیده به پوست را بازتاب کرده و از جذب آنها توسط سلول های پوستی جلوگیری می کند. به این نوع ضد آفتاب ها فیلتر کننده ها یا مسدود کننده های فیزیکی sunblocker هم می گویند.
ضد آفتاب های فیزیکی به هیچ وجه پوست راتحریک نمی کنند اگرچه چربی کرم ها را همیشه باید متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید. این ضد آفتاب ها به محض استفاده اثر گذارند اما با تماس پوست با لباس یا تعریق پاک می شوند. به دلیل وجود مواد معدنی ممکن است پس از مصرف رگه های سفید رنگی روی پوست در اثر انباشته شدن ایجاد کند که برای برخی افراد خوشایند نیست.

ضد آفتاب شیمیایی

بیش از ۳۰ ماده شیمیایی ناخته شده است که به عنوان عملگر های شیمیایی در لایه بالایی پوست جذب شده و به دو روش پراکنده سازی و انحراف پرتو های فرابنفش یا تبدیل آن به گرما و غیر فعال کردن اشعه ماورای بنفش به حفاظت از پوست می پردازد.
این نوع ضد آفتاب را باید ۱۵ الی ۳۰ دقیقه پیش از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم یا غیر مستقیم خورشید استفاده کنید تا مواد آن با جذب در پوست فعال شود. این محصولات نیز با تماس با لباس ممکن است پاک شود و احتمال حساسیت زایی نیز دارند. ضد آفتاب های شیمیایی رقیق تر از ضد آفتاب های فیزیکی هستند و روی پوست رد سفید برجای نمی گذارند.

انواع کرم های ضد آفتاب چه هستند؟

بسته به نوع عملکرد و مواد مورد استفاده، کرم ضد آفتاب را می‌توان به انواع فیزیکی، شیمیای و معدنی یا مینرال تقسیم‌بندی نمود که در ادامه توضیح داده شده‌اند.

ضد آفتاب‌های فیزیکی

به عنوان مثال اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم که روی سطح پوست می‌مانند و با انعکاس اشعه مضر خورشید از پوست محافظت می‌کنند. ضد آفتاب فیزیکی کمتر آلرژیک بوده و مناسب پوست‌های حساس، مرطوب کننده‌تر و کاهش دهنده احساس سنگینی روی پوست است. نکته منفی این نوع ضد آفتاب این است که مانند یک لایه گچی روی پوست می‌ماند اگرچه امروزه انواع سبکتر یا رنگی آن تولید می‌شوند که ظاری ریعی‌تر به پوست می‌دهند.

ضد آفتاب‌های شیمیایی

دارای ترکیباتی هستند فیلترهایی که نور UV را جذب می‌کنند.

ضد آفتاب‌های معدنی یا مینرال

با اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم ساخته می‌شوند که معمولاً به صورت نانو ذرات میکروسکوپی هستند. ذرات روی یا تیتانیوم مقدار کمی در پوست نفوذ می‌کنند. مهم است که از فرم‌های معدنی پوشیده شده با مواد شیمیایی بی اثر برای کاهش اثرپذیری استفاده شده باشد در غیر این صورت، امکان آسیب پوستی وجود دارد. بنا بر نظر برخی محققین، محدودیت استفاده از روی و تیتانیوم در ضد آفتاب‌ها خطر احتمالی برای مصرف‌کنندگان را به حداقل می‌رساند.
همچنین ضدآفتاب‌ها بر اساس پایه ماده‌ای که در آن‌ها به کار رفته است، در انواع مختلف لوسیون، مایع، کرم، اسپری، ژل یا استیک تولید می‌شوند.

چه ترکیباتی در کرم ضد آفتاب وجود دارند؟

ضد آفتاب‌ها علاوه بر مرطوب کننده و سایر ترکیبات غیرفعال، حاوی یک یا چند ماده فعال آلی یا معدنی هستند:

ترکیبات شیمیایی آلی

نور ماورا بنفش را جذب می‌کنند.

ذرات معدنی

نور ماورا بنفش را منعکس، پراکنده و جذب می‌کنند. مانند دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی یا ترکیبی از هر دو

ذرات آلی

اکثراً مانند ترکیبات شیمیایی آلی نور ماورا بنفش را جذب اما حاوی کروموفورهای متعدد مانند ذرات معدنی، بخشی از نور را منعکس و پراکنده می‌کنند. نحوه عملکرد حدود ۹۰٪ با جذب و ۱۰٪ با پراکندگی است.
مواد اصلی موجود در ضد آفتاب معمولاً مولکول‌های معطر هستند که با گروه‌های کربونیل ترکیب شده‌اند. این ساختار کلی به مولکول اجازه می‌دهد تا اشعه ماورا بنفش با انرژی بالا را جذب کرده و انرژی را به عنوان اشعه کم انرژی آزاد کند و در نتیجه از رسیدن اشعه ماورابنفش آسیب‌رسان به پوست جلوگیری شود. بنابراین در معرض UV، اکثر مواد تشکیل دهنده (به استثنای آووبنزون) تغییرات شیمیایی قابل توجهی ندارند که به این مواد اجازه می‌دهد بدون تخریب قابل توجه، قدرت جذب UV را حفظ کنند. یک تثبیت‌کننده شیمیایی در برخی از ضد آفتاب‌های حاوی آووبنزون ​​وجود دارد تا تجزیه آن کندتر شود.
فرمول‌های حاوی پایداری آووبنزون ​​را می توان به وسیله بموتریزینول و سایر تثبیت‌کننده‌های نوری نیز بهبود بخشید. اکثر ترکیبات آلی موجود در ضد آفتاب‌ها حتی در صورت نگه‌داری صحیح در طی چندین سال به آرامی تخریب می‌شوند و از اثر کمتری خواهند داشت. در نتیجه تاریخ انقضا برای محصول محاسبه می‌شود. در حال حاضر، بنزوفنون – ۴ و اتیل هکسیل متوکسی سینامات، دو ترکیب ضد آفتاب هستند که بیشتر در محصولات مو استفاده می‌شوند. ضد آفتاب‌های رایج که روی پوست استفاده می‌شوند به دلیل اثرات بافتی و وزنی، به ندرت برای محصولات مو استفاده دارند.
مکانیسم عملکرد ضد آفتاب‌های شیمیایی بر اساس ساختار آن‌ها شامل یک ترکیب معطر متصل به یک گروه کربونیل است. این ساختار اجازه می‌دهد تا اشعه ماورا بنفش با انرژی بالا جذب شود و مولکول در حالت برانگیخته باشد. با بازگشت مولکول به حالت پایه، انرژی کمتری آزاد می‌کند. دامنه خاص طول موج جذب کننده ضد آفتاب متفاوت است. ضد آفتاب‌های شیمیایی از مسدود کننده های UVA و UVB تشکیل شده‌اند. فیلترهای UVB طیف تابش ۲۹۰ تا ۳۲۰ نانومتر را جذب می‌کنند.
فیلترهای UVA کل طیف تابش UVA را پوشش نمی‌دهند. تابش UVA I و UVA II تقسیم می‌شود. کرم‌های ضد آفتاب با طیف گسترده، اشعه ماورا بنفش را از هر دو قسمت UVA و UVB جذب می‌کنند.

انتخاب فیلترهای UV

فرمولاسیون محصولات ضد آفتاب را باید متناسب با حلالیت فیلترهای ماورا بنفش مورد استفاده خود تنظیم کنید و یا فیلترهای UV را متناسب با نوع محصولی که باید ایجاد شود انتخاب کنید (به عنوان مثال لوسیون o / w یا w / o یا کرم ؛ بالم یا اسپری). در هنگام انتخاب فیلترهای UV برای فرمولاسیون ، نکات زیر را یادداشت کنید:
الزامات نظارتی کشوری که کرم ضدآفتاب در آن فروخته می شود باید در انتخاب فیلترهای UV و فرمولاسیون این کرم مد نظر قرار گیرد.
نوع مواد اولیه ای که انتخاب می کنید، فرم محصول نهایی را تعیین می کند. در بعضی موارد ، ممکن است نتوانید با استفاده از موادی که طبق قوانین شرکت و یا الزامات نظارتی مجاز به استفاده هستید ، به فرم درخواستی محصول دست پیدا کنید.
اگر فیلترهای UV محلول در روغن هستند ، باید اطمینان حاصل کنید که در مقدار مناسب مواد چربی سازگار پراکنده شده اند و این به درصد محتوای فاز روغن فرمول شما می افزاید.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کرم ضد آفتاب

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک کرم ضد آفتاب ۲۴۲۴۵۱۲۴۱۸

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کرم ضد آفتاب

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی کرم ضد آفتاب ۳۳۰۴۹۹۰۰ میباشد.

فرآیند تولید کرم ضد آفتاب

یک فرآیند تولید رایج به شرح زیر است:
گاهی اوقات مواد تشکیل دهنده ی پرک/ پودری نظیر الکل استیل و اسید استئاریک ابتدا به صورت خشک باهم مخلوط شده و سپس در فاز روغنی به صورت یکنواخت پراکنده می شوند.
فاز آبی حاوی امولسیفایر ها و تثبیت کننده هایی نظیر ویگام (Veegum) یا کربوپل(Carbopol) به صورت جداگانه تهیه می شوند،سپس دو فاز با یکدیگر مخلوط می شوند تا یک امولسیون تشکیل شود.افزایش دما بین ۴۵ – ۸۰ ℃ بسته به مواد اولیه به این فرایند کمک می کند.
فیلترها و جاذب های UV به صورت پودر خشک یا مخلوط های پایه آبی یا روغنی در بازار موجود هستند. بسته به نوع مواد اولیه و الزامات فرمولاسیون، این “اکسید های میکرونیزه” در فاز مناسب پراکنده می شوند یا پس از تشکیل امولسیون به محصول اضافه می شوند.
فرآیند اختلاط آنقدر ادامه می یابد تا محصول کاملا همگن شود.

سازگاری فرمولاسیون

مواد ضد آفتاب بر پایداری محصول تأثیر می گذارد و باید در داخل محصول پایدار باشد.
استفاده از آنتی اکسیدان ها نه تنها باعث محافظت در برابر رادیکال های آزاد در پوست در معرض نور ماورا بنفش می شود ، بلکه باعث بهبود پایداری فرمولاسیون در مقابل نور می شود و در صورت استفاده در محصول نهایی ، از تجزیه روغن های طبیعی محافظت می کند.
بعضی از عوامل ماورا بنفش با کربومر سازگار نیستند. ممکن است برای اطمینان از پایداری آن ها به فرمولاسیون، عوامل کیلیت اضافه شود. برای بررسی الزامات خاص مواد اولیه قبل از استفاده ، به برگه های اطلاعات مراجعه کنید.
در هنگام افزایش مقیاس فرمول از آزمایشگاه تا تولید انبوه ، مشکلات احتمالی را در نظر بگیرید.
افزایش مقیاس باید روی همه فرمول ها با حداکثر سرعت ۱۰-۲۰X در هر بچ انجام شود. به عنوان مثال اگر در آزمایشگاه ۲۰۰ گرم محصول تولید شود ، در مرحله بعد افزایش مقیاس در آزمایشگاه ۴ کیلوگرم ، سپس تولید در مقیاس پایلوت تا ۸۰ کیلوگرم و در نهایت تولید در مقیاس کامل تا ۱۶۰۰ کیلوگرم است. فرمول های ضد آفتاب به ویژه مستعد مشکلاتی در زمینه افزایش مقیاس و پایداری محصول هستند، بنابراین باید از مراحل مناسب افزایش مقیاس برای کمک به به حداقل رساندن یا مهار مشکلات افزایش مقیاس استفاده شود.

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ، کشورهای فرانسه ، آلمان , ایالات متحده و ترکیه می باشند .

ماشین آلات مورد نیاز

• میکسر دوجداره تمام استیل ۵۰۰ لیتری
• مخزن نگه داری محصول ۵ تنی
• برج خنک کننده ۶۰ تنی
• قیف خوراک دهی
• پمپ آب تمام استیل
• منو پمپ تمام استیل
• مخزن استیل مجهز به کول ۱۰۰۰ لیتری
• دستگاه لیبل زن
• اتصالات و لوله کشی ها

وضعیت واحد های فعال تولید کرم ضد آفتاب

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کرم ضد آفتاب در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید کرم ضد آفتاب

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کرم ضد آفتاب در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات کرم ضد آفتاب

نمودار واردات و صادرات کرم ضد آفتاب در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید کرم ضد آفتاب

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۸۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۰.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۶ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)