طرح تولید گیت کنترل تردد

واژه گیت (Gate) یک کلمه انگلیسی به معنی دروازه است و دروازه به محل ورود و خروج افراد که از یک مکان مشخص تردد می کنند گفته می شود. به همین جهت گیت کنترل تردد در مفهوم عام به معنای مانعی فیزیکی در مسیر ورود و خروج می ‌باشد که وظیفه آن کنترل تردد و عبور و مرور است.
در واقع گیت کنترل تردد دروازه ای است که به صورتی محترمانه، وظیفه حراست و نگهبانی و ایجاد نظم و امنیت در یک مجموعه را انجام می دهد، به این صورت که بر ورود افراد به مکان های خاص و دسترسی آن ها برای استفاده از امکانات مختلف نظارت دارد و مشخص می کند که چه کسی مجاز به ورود و دسترسی به مکان های مشخص می باشد.
گیت تردد نفر وسیله ای برای کنترل و نظارت بر ورود و خروج افراد به مکان ها، مراکز و سازمان های مختلف می باشد. هنگامی که مجموعه ای نیاز به کنترل و محدود کردن تردد در مناطق خاص را دارد، گیت کنترل تردد نیاز آن مجموعه را برطرف می نماید.دستگاه گیت تردد در جهت حفظ حریم شخصی و ایمنی سازمان ها عملکرد بسیار مناسبی دارد. در حقیقت استفاده از گیت برای هر مجموعه هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری کوچکی است که می تواند مزایای بسیار زیادی را در طولانی مدت برای آن مجموعه در پی داشته باشد.
در عصر حاضر به جهت پیشرفت تکنولوژی و نیاز به افزایش دقت و کارایی در سیستم کنترل امنیت، گیت های تردد طراحی و ساخته شد. هدف از ساخت گیت کنترل تردد به حداقل رساندن استفاده از نیروی انسانی در کنترل ورود و خروج، ثبت لحظه ای زمان تردد انجام شده توسط افراد مختلف، قابلیت گزارش گیری آنلاین از ترددها و امکان مسدود کردن ورود یا خروج افراد خاص بوده است.
گیت تردد نفر یکی از امکانات ضروری برای ایجاد امنیت و دسترسی های محدود در سازمان ها و مجموعه های مختلف می باشد. به طور کلی هدف یک گیت کنترل تردد امنیتی این است که فقط به کارمندان و افراد مجاز دسترسی داده شود و از ورود اشخاص غیر مجاز جلوگیری کند.نتیجه استفاده شرکت ها و سازمان ها از گیت کنترل تردد، کارایی بالای پرسنل و کارکنان آنان بوده که در نهایت منجر به بهره وری بیشتر و سوددهی بیش از پیش این مجموعه ها شده است.

کاربرد گیت های کنترل تردد

امروزه در تمامی مکان های عمومی پر تردد و شلوغ که جمعیت زیادی در حال رفت و آمد هستند و در هر سازمان و مجموعه ای که تعداد زیادی از ارباب رجوع، نفرات یا کارمندان تردد می کنند، نیاز به نظارت و تجهیزات کنترل تردد می باشد تا نقاط تردد به مکان های مختلف را کنترل نمایند.
گیت های کترل تردد در طرح ها، اشکال و انواع مختلفی وجود دارند و می توان از آن ها برای انواع مکان ها و کاربردهای مختلف استفاده کرد. دستگاه های گیت تردد برای مدیریت و کنترل نفرات در اماکن پر تردد و برای کمک به ایجاد حفظ حریم شخصی و ایمنی در تمامی مکان ها قابل استفاده می باشند. برخی از این مکان ها عبارتند از :
ایستگاه ‌های اتوبوس رانی، ایستگاه های مترو و راه آهن، پایانه های حمل و نقل شهری، ورزشگاه ها و استخرها، باشگاه ها، استادیوم های ورزشی، شهر بازی ها، سینماها، موزه ها و مجموعه های تفریحی، مؤسسات تحقیقاتی و بانک ها، مراکز تجاری و ادارات و سازمان های دولتی که جمعیت زیادی در حال رفت و آمد هستند، کارخانجات، فرودگاه ها، بندرگاه ها، بیمارستان ها، مکان های خاص امنیتی مانند وزارتخانه ها، سفارتخانه ها، پایگاه های نظامی، پادگان ها، زندان ها و …
مدیران تمامی سازمان ها و مجموعه های ذکر شده می توانند با صرف هزینه مناسب در طولانی مدت از مزایای بسیار زیاد استفاده از گیت تردد بهره مند شوند. در نهایت سود بدست آمده از قرار دادن گیت برای سازمان ها و مراکز تجاری و مجموعه های ورزشی و… به نسبت قیمت دستگاه گیت تردد رقم بسیار بیشتر و قابل توجهی خواهد بود.

موارد کاربرد گیت کنترل تردد

-در قسمت ورودی مجموعه ها برای کمک به کارکنان بخش پذیرش
-برای دسترسی به قسمت های اختصاص داده شده برای اعضاء و کارکنان مانند آزمایشگاه ها
-مکان هایی برای دسترسی و ورود به شرکت ها
-دسترسی به امکانات ورزشی مانند ورودی استخرهای شنا و سالن های ورزشی و باشگاه ها
-در محل های ورودی وسایل نقلیه مانند ایستگاه مترو و راه آهن
-ورودی بازدیدکنندگان به استادیوم ها، سالن های کنسرت و پارک ها و تفریح گاهها
-راه ورودی در نمایشگاه ها و موزه ها و مکان های تاریخی

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید گیت کنترل تردد

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک انواع راهبند و گیت تردد افراد : ۲۹۱۹۴۱۲۴۷۴

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید گیت کنترل تردد

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی انواع راهبند و گیت تردد افراد : ۸۵۴۳۷۰۹۰

ساختار و عملکرد گیت تردد نفر

ساختار گیت کنترل تردد ترکیبی از تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی است و عملکرد آن به وسیله نرم افزارهای خاصی مانند نرم افزار کنترل تردد و بر اساس نیازهای مشتری مدیریت می شود و موجب می شود تا ابزار دقیقی به جهت نظارت مستقیم بر عملکرد افراد حاصل شود.
گیت های تردد دارای تجهیزات پیشرفته ای از قبیل حسگرهای قوی، بردهای الکترونیکی، کنترل های اکسس کنترل، نمایشگرها و … می باشند. همچنین این دستگاه های کنترل امنیت از امکان برقراری ارتباط با سیستم های ساختمان هوشمند (BMS)، اعلان حریق و سیستم های امنیتی نیز برخوردار می باشند.
گیت ها از امکانات و سخت افزارهای جانبی دیگری از جمله ریدرهای اکسس کنترل، بارکد خوان، دستگاه های QR و … برخوردار می باشند که مجموع این تجهیزات به همراه اتوماسیون و نرم افزارهای مربوطه کمک بسیار زیادی به جهت کنترل تردد نفرات و ارباب رجوع در مجموعه ها خواهد نمود.به طور کلی امور مدیریتی_نظارتی نیاز به ابزار دقیقی دارند تا مدیران را در رسیدن به اهدافشان کمک کنند. انواع متنوع گیت کنترل تردد در کنار استفاده از ریدر و نرم افزار مناسب اکسس کنترل این امکان را به مدیران می دهد که قدرت انتخاب بیشتری برای اعمال نظم در سازمان و همچنین بهینه سازی ترددهای سازمانی پرسنل و ارباب رجوع داشته باشند.

علت استفاده از گیت تردد در سازمان ها

استفاده از گیت کنترل تردد در بدو ورود افراد در یک سازمان، اهمیت نظم در سازمان تحت مدیریت شما را به ارباب رجوع، پرسنل، همکاران و رقبای شما یادآوری می کند.با استفاده از گیت تردد نفر در درب ورودی سازمان، هنگامی که فردی به یک سازمان وارد می شود، چه کارمند آن سازمان باشد چه مهمان و چه ارباب رجوع، قبل از هر چیزی هویت وی شناسایی و مورد تأیید قرار خواهد گرفت. با توجه به هویت فرد از نظر سازمان بسته به این که یکی از اعضای سازمان بوده یا مهمان و یا یک ارباب رجوع، برای آن شخص مجوزی در نظر گرفته می شود و این مجوز تعیین می کند که شخص در چه زمان هایی و در چه مواقعی می تواند مجوز ورود به آن سازمان و مجموعه را دارا باشد.
شناسایی و تعیین مجوز هویت افراد می تواند توسط ریدرهای اکسس کنترل (دستگاه های حضور و غیاب) که روی بر گیت تردد نفر نصب می شود به وسیله تشخیص چهره، اثر انگشت و یا کارت افراد صورت گیرد و در صورت تأیید هویت فرد گیت کنترل تردد در زمان و مکانی خاص به جهت مجوز ورود فرد عمل نموده و فرد می تواند وارد سازمان شود. این فرایند سبب افزایش سطح امنیت در سازمان ها خواهد شد و همان گونه که قبلأ نیز اشاره شد باعث نظارت جامع بر تردد افراد در مجموعه خواهد گردید.

انواع گیت کنترل تردد

گیت کنترل تردد از مهم ترین اجزاء موانع فیزیکی سیستم های کنترل و مدیریت تردد در سازمان ها و مکان های پر تردد می باشد که بر اساس نوع کاربری و همچنین نسبت به طراحی و معماری فضای مورد نظر دستگاه های متنوعی طراحی و ساخته شده است. گیت های کنترل تردد از لحاظ مکانی که در آن نصب و استفاده می شوند، چگونگی اجازه دسترسی به اشخاص، ظاهر دستگاه و نحوه کارکرد مکانیکی به انواع مختلفی دسته بندی می شوند.
امروزه گیت های تردد متنوعی با سیستم های گوناگونی در بازار وجود دارند که بنا به نوع استفاده، مشخصات و ویژگی های محل مورد نظر و چگونگی مجوز ورود و دسترسی افراد و از همه مهم تر نیاز مصرف کننده ها باعث می شود که مشتری از حق انتخاب بالایی برخوردار شود.
انواع گیت کنترل تردد عبارتند از گیت کنترل تردد سه اهرمی (خورشیدی، سه شاخه ای، سه پره)، گیت دو اهرمی، گیت تک اهرمی، گیت کشویی شامل گیت های کشویی کوتاه و بلند، گیت مترویی، گیت پروانه ای، گیت باله ای، گیت شیشه ای، گیت گردان، گیت میله ای، گیت لولایی، گیت حمل بار، گیت تشریفات، گیت تمام قد، گیت امنیتی، گیت فروشگاهی، و … که در ادامه ویژگی ها و کاربردهای تعدادی از آن ها را توضیح می دهیم.

گیت کنترل تردد سه اهرمی (tripod turnstile gate)

گیت کنترل تردد سه اهرمی با نام های دیگر گیت خورشیدی، گیت سه شاخه ای و گیت سه پره ای نیز شناخته می شود. در این نوع گیت سه میله به محور متحرک بدنه متصل می شوند و به هنگام تأیید هویت فرد توسط ریدر اکسس کنترلی که روی گیت نصب می شود، رله گیت سه اهرمی آزاد شده و قفل دستگاه رها می گردد و تنها با یک فشار فرد امکان چرخش و حرکت اهرم ها را فراهم می کند. سپس اهرم های گیت چرخیده و فرد می تواند از گیت عبور نماید.
حالت بازدارنده سه شاخه ای این نوع گیت تنها با فشار پای فرد به شاخه بالایی، اجازه عبور افراد را می ‌دهد و وقتی شاخه اول پایین آمد، شاخه بعدی به سمت بالا حرکت می کند تا مانع ورود فرد دوم شود و عملیات کنترل تردد افراد توسط این نوع از گیت دوباره به حالت اول بازگردد.نیروی حرکت اهرم های مانع در این نوع گیت می تواند توسط فرد عبور کننده و یا بوسیله موتور الکتریکی انجام شود که البته حرکت توسط فرد عبور کننده متداول تر و از حیث هزینه گیت کنترل تردد ارزان تر است.
نحوه عملکرد گیت کنترل تردد سه اهرمی به گونه ایست که می تواند افراد را حتی در شلوغ ترین ساعات کاری ادارات و شرکت ها و سازمان ها با نظم و ترتیب و دقت کامل کنترل نماید. گیت های تردد سه اهرمی به کمک دستگاه‌ های حضور و غیاب اثر انگشتی، تشخیص چهره و یا دستگاه های ساعت زن کارتی می توانند یک سیستم کاملی برای کنترل ورود و خروج تشکیل دهند.

موارد کاربرد گیت تردد سه اهرمی

گیت کنترل تردد سه اهرمی به عنوان گیت اصلی کنترل در درب های ورودی و خروجی استفاده می شود شود و به برقراری نظم و امنیت در ورود و خروج افراد به ادارات، سازمان ها، ساختمان های صنعتی و مکان های پر تردد مانند مجموعه های ورزشی کمک می نماید. این نوع گیت یکی از متداول ترین و پرکاربردترین گیت های کنترل تردد مورد استفاده در دانشگاه ها، خوابگاه ها و کارخانه ها می باشد که متناسب با محل نصب و شرایط کاربردی، در ابعاد و اشکال مختلفی ساخته می شود. همچنین از این نوع گیت می توان در سیستم های مبتنی بر بلیط یا کارت استفاده نمود، بنابراین استفاده از آن در مؤسسات عمومی، باشگاه ها و استخرها، ورزشگاه ها و استادیوم های ورزشی، شهربازی ها ، موزه ها، سینماها، ایستگاه های BRT و… امکان پذیر خواهد بود.

ویژگی های گیت سه اهرمی

از ویژگی های این گیت تردد می توان به امکان کنترل و تنظیم آن در شرایط گوناگون اشاره داشت، به این ترتیب که می توان یکی از اهرم ها را آزاد کرد تا عبور و مرور بدون نیاز به تشخیص افراد امکان پذیر باشد. بنابراین این گیت ها را می توان به مراکز آتش نشانی و پلیس متصل نمود تا در مواقع بحرانی مانع خروج افراد از ساختمان نشوند.
قدرت و دوام و عملکرد ساده از مهم ترین دلایل محبوبیت گیت کنترل تردد سه اهرمی یا سه شاخه ای به شمار می رود. بدنه این گیت از نوع استیل است و به همین جهت از استحکام و دوام بالایی برخوردار است و استهلاک کمتری به مرور زمان خواهد داشت.با نصب سیستم حضور و غیاب بر روی این نوع گیت می توان هم حضور و غیاب کارکنان و هم کنترل تردد افراد را کنترل و نظارت نمود.لازم به ذکر است که این نوع گیت ها می بایست توسط نیروهای حراستی و نگهبانی مجموعه تحت کنترل و نظارت قرار گیرند، زیرا افراد قانون گریز می توانند از بالا یا زیر اهرم های این نوع گیت عبور کرده و باعث ایجاد تخطی در تردد شوند و نظم و آرامش را بر هم زنند.

گیت کنترل تردد دو اهرمی

گیت های کنترل تردد دو اهرمی در مکان های پر رفت و آمد و پر تردد کاربرد ویژه ای دارند. حذف یک اهرم از گیت های سه اهرمی باعث شده که بتوان این نوع گیت را در ساعات پر ترافیک و پر تردد در وضعیت بدون مانع قرار داد و به تبع آن ظرفیت تردد افراد را بالا برد. سنسورهای استفاده شده در گیت دو اهرمی به گونه ای قرار داده شده اند که تا حد بسیار زیادی جلوی تخلف های احتمالی تردد کنندگان را می گیرد و رفت و آمدی همراه با نظم و امنیت ایجاد می کند.

گیت کنترل تردد شیشه ای

گیت کنترل تردد شیشه ای متداول ترین سیستم برای بازرسی و کنترل تردد افراد در زمان ورود و خروج از اماکنی است که کنترل تردد در آن ها ضروری می باشد.نحوه قرار‌گیری درهای شیشه ای در این نوع گیت به صورت خطی بوده و به وسیله موتورهای متحرک باز و بسته می ‌شوند. این گیت کنترل تردد را می توان به صورت خطی کنار یکدیگر قرار داده و مسیر بزرگی برای تردد افراد بوجود آورد. بدنه این گیت از جنس استیل ضد خش می باشد و پایه های این دستگاه را معمولأ از جنس مواد سخت مانند فلز آهن می سازند تا در جای خود ثابت بایستند. درهای این نوع گیت نیز از شیشه ساخته می شود تا به راحتی باز و بسته شود.
گیت های تردد شیشه ای به واسطه شکل ظاهری متفاوت شان شناخته می شوند. مانع عبور در این محصول به شکل باله ای است و با تشخیص مجاز بودن فرد به هنگام ورود، به دو طرف حرکت کرده و مسیر حرکت را باز می کند.نام دیگر گیت شیشه ‌ای، گیت دروازه ‌ای می ‌باشد که به دلیل خاصیت باز شدن دو لنگه در به طرفین این نامگذاری صورت گرفته است.

موارد کاربرد گیت تردد شیشه ای

گیت کنترل ورود و خروج شیشه ای گزینه مناسبی برای کنترل افراد در مکان هایی مثل ایستگاه های مترو، قطار و فرودگاه ها می باشد و بیشتر برای جنبه نظم دهی کاربرد دارند نه برای مسائل امنیتی در ارگان های مهم دولتی. گیت کنترل تردد شیشه ‌ای کاربرد فراوانی در ورودی اماکن دارد.
گیت کنترل تردد شیشه ای را می توان برای کنترل دسترسی، کنترل بلیط، حضور و غیاب و مکان هایی از قبیل دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، باشگاه های ورزشی، استادیوم ها، سالن های کنفرانس و سخنرانی، سازمان ها و ادارات، کارخانجات، خروجی انبارها و کارگاه ها و … استفاده نمود.

ویژگی های گیت تردد شیشه ای

ظاهر زیبای این گیت امکان استفاده از آن برای تردد افراد در دانشگاه ها، ادارات، جاذبه های گردشگری، و… را فراهم می آورد. گیت تردد شیشه ای به واسطه ظاهر زیبا و منحصر به فرد خود دارای سنسور هایی برای عدم برخورد باله ها به افراد در هنگام حرکت نیز می باشد. همچنین می توان این نوع گیت را مانند دیگر گیت ها به سیستم هشدار نیز متصل نمود تا در شرایط اضطراری باله ها به طور خودکار باز شوند.
عمر کارکرد بالا و شکل ظاهری و مقاوم بودن این نوع گیت از محاسن آن به شمار می رود. لازم به ذکر است که گیت کنترل تردد شیشه ای به دلیل مجهز بودن به سیستم رانش الکترومکانیکی از قیمت بالاتری نسبت به گیت های کنترل تردد سه اهرمی برخوردار می باشد.

گیت کنترل تردد باله ای

ساختار و نحوه کارکرد گیت کنترل تردد باله ای بسیار شبیه به گیت های تردد شیشه ای است، با این تفاوت که در این نوع گیت کنترل ورود و خروج، درب ها به سمت جلو باز می شوند و فضا و عرض بیشتری برای تردد بوجود می آورند.سرعت باز و بسته شدن باله های این نوع گیت با توجه به مکانیزم و طراحی آن بسیار بالاست و نحوه حرکت باله ها به گونه ای طراحی شده اند که با سرعت بیشتری حرکت کرده و با بازگشت به حالت اولیه مانع تردد نفرد بعدی بدون مجوز خواهند شد.
باله های این نوع گیت ها را می توان از جنس شیشه برای مکان های عمومی و یا از جنس فلز برای مکان های صنعتی طراحی نمود. به این نوع گیت کنترل تردد، گیت لوله ای نیز گفته می شود.
از گیت های کنترل تردد باله ای در مکان های پر رفت و آمد و شلوغ مانند کارخانجات صنعتی یا اداره جاتی که ارباب رجوع زیادی در تردد هستند استفاده می گردد. امکان استفاده از این نوع گیت ها در مکان هایی از جمله وزارت خانه ها، سازمان ها و ارگان های دولتی و واحد های تجاری پر تردد نیز وجود دارد. در مکان هایی مثل فرودگاه ها و فروشگاه ها که تردد چرخ دستی و کالسکه زیاد صورت می گیرد، نیز می توان از گیت کنترل تردد باله ای به تنهایی یا در کنار سایر گیت ها استفاده نمود.

گیت کنترل تردد تمام قد یا امنیتی

گیت کنترل تردد تمام قد همان طور که از نام آن مشخص است، بیشتر در سازمان یا مجموعه هایی که مسائل امنیتی در تردد و عبور و مرور افراد حائز اهمیت می باشد استفاده می گردد. ساختار این گیت ها به گونه ای است که همه قسمت ورودی یا خروجی را پوشش می دهند، از مواد بسیار مقاوم ساخته می شوند و به هیچ وجه افراد خاطی و قانون گریز نمی توانند از بالا یا کناره های آن عبور کنند.با هر بار باز شدن درب آن، فقط یک نفر می تواند از این گیت عبور کند و وارد یا خارج شود. این گیت تردد معمولا دارای سه باله می باشد که وقتی یک نفر در داخل یکی از باله های آن قرار می گیرد، نفر دیگری نمی تواند به وسیله آن جابجا شود.
گیت کنترل تردد تمام قد از حیث اندازه از گیت ‌های معمولی بزرگتر بوده و دارای ارتفاعی برابر با ۲ متر می باشد. عملکرد این گیت همانند درهای چرخشی است که در هر چرخش فقط یک نفر اجازه عبور دارد. گیت تمام قد در دو نوع وجود دارد، گیت دو طرفه که در هر دو جهت چرخش می ‌کند و گیت یک طرفه که تنها در یک جهت باز و بسته می شود.مکانیزم گیت تمام قد به گونه ای طراحی شده است که در مقایسه با سایر گیت های شیشه ای و سه اهرمی سرعت تردد افراد پایین تر بوده و بیشتر جنبه امنیتی دارد.

ویژگی های گیت تردد تمام قد

گیت های کنترل تردد تمام قد کاملأ بی صدا دارای بدنه ای تمام استیل همراه با قابلیت یکپارچه سازی با اتوماسیون حضور و غیاب کارمندان و سیستم اعلان حریق می باشند و امکان تردد دو طرفه ورود و خروج با قابلیت تشخیص جهت ورود افراد از مسیر اشتباه در آن ها وجود دارد. این نوع گیت ها امکان نصب در محیط های داخلی و بیرونی را دارند.
با توجه به کارکرد امنیتی که این گیت ها دارند، استفاده از دستگاه های کنترل تردد تشخیص هویت مانند دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و تشخیص چهره و یا دستگاه های حضور و غیاب کارتی در آن ها ضروری به نظر می رسد. پس از احراز هویت فرد توسط دستگاه های تشخیص هویت، قفل گیت آزاد شده و با فشار کمی از سمت فرد بر روی میله های گیت، اهرم ها چرخیده و عابر می تواند از گیت عبور کند. همزمان در هر چرخش گیت بیشتر از یک نفر نمی تواند از هر دهنه گیت تمام قد عبور نماید و نفر بعدی نمی تواند به وسیله آن گیت جابجا شود.پس از چرخش کامل یک دور، اهرم های گیت دوباره قفل شده و در صورت تشخیص هویت فرد بعدی و آزاد شدن مجدد رله گیت، عابر بعدی می تواند از دهنه گیت تمام قد عبور نماید.
به طور معمول سرعت تردد نفرات در گیت های کنترل تردد تمام قد به صورت علمی ۳۰ نفر در دقیقه می باشد، اما به صورت عملیاتی نهایتأ ۱۵ نفر در دقیقه می توانند از آن عبور کنند.استفاده از این نوع گیت کنترل تردد با توجه به استفاده زیاد از استیل و بزرگ و سنگین بودن گیت، معمولاً گران تر از سایر مدل های گیت های تردد از جمله گیت های شیشه ای یا اهرمی است و سرعت عبور مرور در آن ها پایین می باشد.

کاربرد گیت تردد تمام قد

گیت های تردد تمام قد به واسطه ساختار امنیتی که دارند بیشتر در اماکن نظامی و انتظامی، امنیتی، سفارت خانه ها، پادگان ها، گمرک های مرکزی، زندان ها و هر مکان دیگری که به سطوح بالای امنیت نیاز داشته باشد، کاربرد دارند. همچنین می توانند برای مکان هایی از جمله استادیوم های ورزشی و سازمان هایی که مسائل امنیتی در تردد و عبور و مرور افراد بسیار حائز اهمیت است، مناسب باشند.
از موارد دیگر کاربرد این نوع از گیت ها در فرودگاه ها و ورزشگاه های بزرگ کشور است، به این دلیل که در این مکان ها تعداد بسیار زیادی از جمعیت از یک نقطه عبور می کنند و لازم است گیت های تمام قد فرودگاهی یا گیت های ورزشگاهی که بلندی آن بیش از ۲ متر است در این مکان ها نصب و راه اندازی شود.

گیت کنترل تردد کشویی

گیت کنترل تردد کشویی نوع دیگری از گیت کنترل ورود و خروج افراد است که از پایه های فلزی محکم و درب های شیشه ای ساخته شده است. نحوه حرکت درب ها در این نوع گیت از بالا به پایین و بالعکس می باشد و عملکرد آن به این صورت است که وقتی درب های آن به سمت پایین حرکت کنند، به فرد اجازه عبور داده می شود و بازگشت آن ها به حالت اولیه مانع از تردد فرد بعدی خواهد شد.
گیت تردد کشویی از جنس استیل ضد زنگ (استنلس استیل) می باشد و از طراحی حرفه ای و بدنه بسیار قوی و بادوامی برخوردار است. این گیت تردد دارای رابط های الکتریکی استاندارد انعطاف پذیر برای یکپارچه سازی با سیستم های خارجی می باشد و آن را می توان با دستگاه های متعدد مانند دستگاه های تشخیص چهره، اثر انگشت و یا کارت یکپارچه نمود. همچنین قابلیت ارتباط با رابط های تخصصی سیستم آتش نشانی را نیز دارد.
گیت تردد نفر کشویی را می توان برای مواردی چون کنترل دسترسی، حضور و غیاب، کنترل بلیط و برنامه های مدیریت مصرف استفاده نمود. همچنین این نوع گیت را می توان برای ایستگاه های مترو و اتوبوس، جاذبه های گردشگری، نمایشگاه ها و یا کنترل کانال های ویژه برای همایش ها، کارخانه ها، شرکت ها و مؤسسات عمومی، فرودگاه ها، ادارات و مکان های پر رفت و آمد و غیره به کار برد.

گیت کنترل تردد مترویی

گیت کنترل تردد مترویی (اسلایدی) در حالی که از معمولی ترین نوع گیت ها است، جزء مطمئن ترین و پرکاربردترین گیت ها به شمار می رود. با استفاده از این نوع گیت می توان با اطمینان، نرخ تردد بسیار بالایی را تجربه نمود. همین ویژگی از اصلی ترین دلایل محبوبیت گیت مترویی به شمار می رود و آن را برای استفاده در اماکن پرترددی مانند مترو مناسب می سازد.
ساختار و عملکرد این نوع گیت به گونه ای است که با کمک دستگاه کنترل تردد یا دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، اثر انگشت و یا کارتی که بر روی گیت نصب می شود، می تواند یک سیستم کنترل تردد کامل را تشکیل دهد. در صورتی که فرد مجوز ورود به مجموعه را داشته باشد پس از تأیید هویت وی کمتر از یک ثانیه باله های گیت حرکت کرده و مسیر را باز می کند تا فرد بتواند از گیت کنترل تردد عبور نماید و در صورتی که هویت فرد تأیید نشود و مجوز ورود به سازمان را نداشته نباشد، ریدر نصب شده روی گیت فرمان باز شدن رله را به گیت نمی دهد و فرد نمی تواند به سازمان وارد شود.
ضریب امنیت و دقت بالای این نوع گیت و امکان استفاده از انواع سیستم های تشخیص هویت، امنیت مجموعه را بسیار بالا می برد و به همین دلیل است که مدیران سازمان ها و ادارات دولتی و خصوصی می توانند با اتصال سیستم اکسس کنترل (نرم افزار حضور و غیاب و نرم افزار کنترل تردد) به این نوع گیت ها بر ورود و خروج کارکنان خود مدیریت و اشراف کاملی پیدا کنند.بدنه گیت کنترل تردد مترویی از جنس ورق استیل ساخته شده و باله های آن از جنس ورق پلکسی یا شیشه سکوریت می باشد. به همین جهت امکان درج و حک لوگوی آن سازمان یا مجموعه به وسیله حک لیزری روی باله گیت برای شکیل نمودن و زیبایی گیت میسر می باشد. مکانیزم باله های گیت مترویی از نوع ریلی بوده و باله های گیت روی ریل قرار می گیرند.
یکی از ویژگی های اصلی در گیت های تردد مترویی این است که در این نوع گیت ها مشکل تخطی و پریدن از بالای گیت یا عبور از زیر گیت وجود ندارد و سنسورهائی که روی بدنه آن نصب می شود، موجب خواهد شد که تردد افراد خاطی توسط سنسورهای هشدار دهنده به نیروهای حراستی و نگهبانی اطلاع داده شود.
وجود مرکز کنترل قدرتمند گیت تردد مترویی این امکان را فراهم می آورد تا تنظیماتی مانند قابلیت تعریف عملکرد به صورت یک طرفه و دو طرفه، تنظیم زمان عملکرد موتورها، عبور آزاد بدون نیاز به استفاده از کارت (در شرایط خاص)، مدت زمان باز ماندن گیت، مدت زمان بسته ماندن گیت پس از عبور اشخاص و همین طور سرعت باز و بسته شدن گیت بر روی آن قابل اعمال باشد. از این گیت می توان در راهروهایی به طول یک تا یک و نیم متر نیز استفاده نمود.
نکته قابل توجه ای که در مورد گیت های کنترل تردد مترویی وجود دارد، امکان نصب انواع سنسورها از جمله سنسور صحت عبور، سنسور شمارشگر افراد، سنسور تشخیص حرکت انسان و حیوان، سنسور تحمل وزن و … بر روی بدنه گیت می باشد. با توجه به نیاز سازمان ها و مجموعه ها قابلیت نصب این نوع سنسورها بر روی بدنه گیت وجود دارد.ساختار ساده و عملکرد بسیار مناسب، سرعت بالا، استهلاک و هزینه نگهداری پایین، امکان استفاده از این نوع گیت را در شرایط گوناگون ممکن می سازد.

کاربرد گیت تردد مترویی

در مکان های پر تردد و شلوغ مانند ایستگاه های مترو، شرکت ها و سازمان های بزرگ، کارخانجات بزرگ، مراکز تجاری و صنعتی و اداره جات دولتی که رفت و آمد و تردد زیادی در آن جا صورت می گیرد، معمولأ از گیت های کنترل تردد مترویی استفاده می گردد. همچنین این نوع گیت امکان استفاده در سازمان ها و ارگان ها، فرودگاه ها، سفارتخانه ها، کارخانه ها، دانشگاه ها و اماکن عمومی با نیاز به امنیت بالا را دارد.
در مکان هایی که باید افرادی به صورت پی در پی از مسیری عبور نمایند و شناسایی و ثبت ورود و خروج آن ها مهم است، حتما باید از گیت مترویی استفاده شود.

گیت کنترل تردد گردان

گیت کنترل ورود و خروج گردان به دلیل ساختار و زیبایی ظاهری که دارد، توجه مشتریان زیادی را به خود جلب نموده است. زیبایی ظاهری و ساختار شکیلی که گیت تردد گردان از آن برخوردار است، باعث می شود تا در بسیاری از شرکت‌ ها و سازمان ها از این نوع گیت در محل کار خود استفاده نمایند. بدنه این نوع گیت معمولأ از جنس فلز خاص و شیشه می‌ باشد که دارای یک میله مرکزی بوده و سه باله با زاویه ۱۲۰ درجه نسبت به یکدیگر به میله مرکزی متصل شده اند.
هنگامی که فردی در داخل محور گیت قرار می گیرد، با نیرویی که خودش به باله ها وارد می کند، باله ها را به حرکت در می آورد و از یک طرف به طرف دیگر هدایت می شود. این نوع گیت کنترل تردد هم مانند برخی از گیت ها، فقط و فقط از لحاظ نظم دهی کاربرد دارد و از لحاظ ایجاد امنیت، به مراتب کاربرد کمتری دارد.

گیت کنترل تردد لولایی یا حمل بار (معلولین)

ساختار و نحوه عملکرد گیت های تردد لولایی به گونه ای می باشد که بسیار سریع تر از گیت های اهرمی یا شیشه ای عمل می کند و تفاوت آن با سایر گیت ها در این است که باله های آن به سمت جلو باز می شوند و عرض راهروی بیشتری را برای تردد ایجاد می کنند.
این نوع گیت ها در مکان هائی از جمله ارگان های دولتی، سازمان ها، بیمارستان ها و واحدهای صنعتی بزرگ، فرودگاه ها و … برای حمل بار و تردد وسایلی از قبیل ویلچیر، کالسکه، برانکارد و … استفاده می شوند. همچنین مورد دیگر کاربرد این گیت برای تردد افراد ویژه (VIP) و مقامات بالا به همراه تیم مربوطه و محافظین آن ها می باشد.
باله های گیت تردد لولایی را می توان به گونه ای طراحی نمود که از جنس شیشه یا پلاستیک باشد. جنس بدنه این نوع گیت همانند سایر گیت های کنترل تردد، از جنس استیل بوده وظاهری زیبا و شکیل برای تردد افراد VIP را به سازمان خواهد داد.گیت کنترل تردد لولایی با مکانیزم لولایی برای کنترل تردد در بیمارستان ها نیز قابل استفاده است.

گیت تردد معلولین

گیت تردد معلولین از نوع گیت تردد لولایی و یکی از جالب ترین گیت های تردد است که می توان آن ها را با انواع اکسس کنترل ها هماهنگ نمود. کارکرد این دسته از گیت ها بر مبنای ورود و خروج افراد به صورت انفرادی است.
با دریافت سیگنال تأیید ورود از سیستم کنترل تردد توسط تشخیص چهره، اثر انگشت و یا کارت، قفل گیت باز شده و امکان حرکت چرخشی تا ۱۲۰ درجه را ایجاد می کند. در صورتی که میله های گیت با هر گونه مانعی تماس پیدا کنند، حرکت چرخشی میله های گیت متوقف می شود و اگر مانع همچنان باقی باشد دستگاه شروع به آلارم زدن می کند و چرخ قسمت گردان رها می شود. در صورت بروز هر گونه خطایی، سیستم گیت از طریق راه انداز مجدد به شکل خودکار به حالت اولیه باز می گردد.کاربرد این نوع گیت ها در کنترل تردد امنیت در سازمان های امنیتی مانند زندان ها، سفارت خانه ها و… می باشد.

گیت‌ های کنترل تردد بدون مانع

گیت ‌های کنترل تردد بدون مانع از پرتو مادون قرمز و واسط‌ های دیگر صوتی و بصری جهت شمارش افراد و تشخیص عبور افراد غیر مجاز استفاده می‌ کنند. به همین دلیل از این نوع گیت ها در مکان هایی استفاده می شود که وجود مانع فیزیکی ضروری و مناسب نمی ‌باشد. همچنین برای مکان هایی که نیاز به پرداخت و یا ارائه پولی و اعتباری دارند، مانند ورزشگاه ها و ایستگاه های اتوبوس و مترو مناسب نبوده و به عنوان مثال در لابی برج ها و هتل ها که دارای سوپروایزر هستند کاربرد دارند.

حالت ‌های عملکرد گیت کنترل تردد

انواع گیت های کنترل تردد که در این مقاله با آن ها آشنا شدیم حالت های عملکرد متفاوتی دارند. این حالت های عملکرد گیت ها به طور کلی عبارتند از:
– یک سمت ممنوع، یک سمت آزاد
– یک سمت کنترل شده، یک سمت آزاد
– یک سمت ممنوع، یک سمت کنترل شده
– دو طرف کنترل شده
– دو طرف آزاد
– دو طرف ممنوع
– عملکرد گیت های کنترل تردد در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه
یکی از ویژگی های اصلی گیت های کنترل تردد این است که بردهای الکترونیکی گیت ها قابلیت یکپارچه سازی با سیستم BMS و سیستم اعلان حریق را دارا می باشند. بنابراین در مواقعی که حالت اضطرار رخ می دهد و حوادث غیر مترقبه ای مانند سیل، زلزله و یا آتش سوزی به وقوع می پیوندد، سیستم هشدار دهنده اخطار را به کنترل پنل گیت ها ارسال می کند تا در زمان بسیار کم باله ها و اهرم های گیت به صورت خودکار باز شوند. همچنین قابلیت کنترل گیت ها به صورت ریموت کنترل نیز وجود دارد که می توان باله ها یا اهرم گیت را جهت تردد افراد آزاد نمود.

اجزای تشکیل دهنده گیت کنترل تردد

گیت های کنترل تردد از اجزاء مختلفی تشکیل شده اند در زیر به آن ها اشاره می کنیم. اجزاء تشکیل دهنده گیت کنترل تردد عبارتند از :
-موتور و گیربکس
-بدنه و شاسی استیل
-ریل
-فیلتر هوا و رطوبت
-حسگرها و سنسورهای قوی
-کنترل پنل گیت
-نمایشگر LED برای نمایش وضعیت عملکرد دستگاه
-لاسیتک ضربه گیر
-بوق هشدار
-بردهای الکترونیکی
-رابط های الکتریکی استاندارد
-اهرم یا باله گیت از جنس های شیشه سکوریت یا پلکسی و یا شیشه ضد گلوله
-پایه مناسب به منظور نصب ریدر روی گیت کنترل تردد
-خروجی اضطراری
-شافت های امنیتی
-اکسس کنترل

مزایای گیت کنترل تردد

دستگاه‌ های گیت کنترل تردد برای کمک به ایجاد حفظ حریم شخصی و ایمنی در تمامی مکان های عمومی و اداراتی که جمعیت زیادی در حال تردد هستند و نیاز به نظارت و کنترل رفت و آمد در آن ها ضروری و حائز اهمیت می باشد، بسیار مناسب هستند و مدیران سازمان ‌ها می توانند با صرف هزینه مناسب و سرمایه گذاری اندک برای خرید گیت های تردد در طولانی مدت به مزایای بسیار زیادی دست یابند. یکی از مزیت های دستگاه گیت کنترل تردد آن است که استفاده از گیت ها و آموزش کار با آن ها بسیار ساده می باشد.

وضعیت واحد های فعال تولید گیت کنترل تردد

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع راهبند و گیت تردد افراد در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات گیت کنترل تردد

نمودار واردات و صادرات انواع راهبند و گیت تردد افراد در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید گیت کنترل تردد

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۰۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۴ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)