طرح تولید گیربکس‌های اتوماتیک اکولایف برای انواع اتوبوس‌های شهری 1

طرح تولید گیربکس‌های اتوماتیک اکولایف برای انواع اتوبوس‌های شهری

در خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک نیازی به تعویض دنده نیست. گیربکس‌های سیاره‌ای AT، گیربکس‌های AMT، گیربکس‌های CVT و گیربکس‌های دوکلاچه DCT از انواع گیربکس‌های اتوماتیک به شمار می‌روند
جعبه‌دنده‌های خودکار (گیرباکس‌های اتوماتیک) پس از جعبه دنده‌های مکانیکی و در جهت رفع مشکلات آن‌ها طراحی شدند. یکی از بزرگترین مزیت‌های جعبه‌دنده‌های خودکار این است که به طور خودکار دنده‌ها را تعویض می‌نماید و وظایف راننده را کاهش می‌دهد در نتیجه راننده مجبور نخواهد بود در تعویض دنده‌ها مهارت خاص رانندگی را دارا باشد و تناسب بامقاومت مسیر که بستگی به وزن، سرعت و موقعیت خودرو دارد به‌طور خودکار در مواقع لزوم تعویض دنده‌ها انجام می‌گردد در جعبه‌دنده‌های معمولی بر اثر سرعت از حد معمول یا عدم ایجاد هماهنگی بین سرعت چرخ‌دنده‌ها، هنگام درگیر شدن توسط یک راننده غیر ماهر باعث فرسایش سریع قطعات خواهد گردید در صورتی که در جعبه دنده‌های خودکار راننده به یک اهرم تغییر وضعیت دنده‌ها و پدال گاز احتیاج دارد. مانند فشار دادن به پدال گاز در جعبه‌دنده خودکار تعویض دنده‌ها به‌طور خودکار انجام می‌گردد.
پویایی، همه ما را به نقل مکان وا می‌دارد. ازآنجائیکه که ترافیک رو به رشد است و ازدحام جمعیت افزایش می‌یابد، پی آمد منطقی آن روی آوردن به حمل و نقل عمومی است.
شرکت ZF از زمان تأسیس بطور مؤثر و نظام مند در همه جا (شهری و بین شهری) پیگیر برآوردن نیازهای رانندگان و مسافران در خصوص کاهش هزینه‌ها، مصرف سوخت و انتشار آلودگی می‌باشد. گرایش‌های کنونی حمل ونقل، شامل: حداکثر کارآیی، بالاترین سطوح ایمنی، رانندگی مستقل، بدون انتشار آلودگی محیطی و استفاده از سیستم الکترونیک است. زداف ارائه دهنده راه حل‌هایی برپایه فن آوری برای تبدیل محصولات کنونی بسوی این پیشرفت در حمل و نقل می‌باشد. (*گرایش زداف ارائه محصولات و خدماتی وابسته به فناوری با رویکرد آینده نگری می‌باشند).

اهداف طرح تولید گیربکس‌های اتوماتیک اکولایف برای انواع اتوبوس‌های شهری

می‌خواهیم حمل و نقل عمومی یک جایگزین واقعی برای استفاده از ماشین شخصی باشد. به همین دلیل است که متخصصین قوای محرکه و شاسی‌های ما بر روی راه حل‌های پیشگامانه ای کار می‌کنند که به نفع شهرداری‌ها و همچنین شرکت‌های حمل و نقل عمومی و خصوصی، و نیزمسافران باشد. اهداف ما روشن است: آسایش بیشتر، بهره وری بیشتر و حمل و نقل سبزتر.
حداکثر پاسخگویی و کارآیی زمانی حاصل می‌شود که همه اجزا از هر لحاظ کامل باشند. این دقیقاً رویکرد سیستم ماست که شما می‌توانید این مورد را در اکسل الکتریکی AVE 130 این شرکت با اینورتر و کنترل الکترونیکهایی که کاملاً متناسب ترکیب و تنظیم شده‌اند و یا در گیربکسهای اتوماتیک متعادل شده اکولایف ما با اکسل AV133 مشاهده کنید. این ترکیب موجب به حداقل رساندن مصرف سوخت، طول عمر خدمات و سطح صدای کم را افزایش می‌دهد. دیگر اجزای مهم شامل بازوهای کنترلی، اتصالات تعلیق با مقاومت بالا برای هدایت عالی چرخ بعلاوه کمک فنرهای که عملکرد ایمن را پشتیبانی می‌کنند. ایده آل برای تولید کنندگان خودرو و مسافران

گیربکس EcoLife مناسب برای تمام اتوبوس‌هاست، چه شهری و چه بین شهری و گیربکسی ایده آل برای هر کاربردی است.
گیربکس انتقال قدرت (Powershift) با نسبت دنده بهینه گسترده همراه با کارایی بسیار بالای مکانیکی است.
کلاچ قفل کننده مبدل نیرو (torque converter lock-up clutch) بصورت مؤثر در زمان کوتاهی باعث تنظیم نیروی موتور می‌شود. درترکیب با نسبت تبدیل گشتاور (torque converter ratio)، شش دنده‌ها میزان حداکثری Ratio 12.5 را ایجاد می‌کنند.

طرح تولید گیربکس‌های اتوماتیک اکولایف برای انواع اتوبوس‌های شهری 2

تاریخچه جعبه دنده اتوماتیک

در سال ۱۹۳۷ شرکت جنرال موتورز شروع به ارائه جعبه‌دنده‌های نیمه خودکار کرد که آن را “جعبه دنده خودکار ایمنی” یا AST نامید. در این سیستم انتقال قدرت از کلاچ اصطکاکی استفاده می‌شد و همچنین چهار دنده رو به جلو از مجموعه چرخ‌دنده سیاره‌ای جنرال موتورز در آن تعبیه شده بود. کادیلاک (Cadillac) و الدزموبیل (Oldsmobile) در اواخر دهه ۳۰ میلادی از جعبه دنده ATS استفاده می‌کردند، البته بیوک (Buick) نیز برای مدت کوتاهی از جعبه دنده ATS بهره برد. عمر جعبه‌دندهٔ ATS بسیار کوتاه بود و خریداران این خودروها اصلاً معتقد نبودند که با وجود این جعبه دنده وضعیت رانندگی بهتر و لذت بخش‌تر خواهد شد.

ظرفیت تولید سالانه طرح تولید گیربکس‌های اتوماتیک اکولایف برای انواع اتوبوس‌های شهری

اسمی ۸۰۰۰ دستگاه، برنامه ۲۵۰۰ دستگاه در سال

میزان سرمایه مورد نیاز جهت تولید طرح تولید گیربکس‌های اتوماتیک اکولایف برای انواع اتوبوس‌های شهری

بودجه: بیش از ۳۰ میلیارد تومان
نام محصول: گیربکس‌های اتوماتیک اکولایف برای انواع اتوبوس‌های شهری
ظرفیت تولید: ۸۰۰۰ دستگاه در سال
نرخ برابری دلار: ۱۴۰۰۰۰ ریال
زمان برگشت سرمایه گذاری اولیه: ۳ سال و ۹ ماه
قیمت ماشین آلات تولید طرح تولید گیربکس‌های اتوماتیک اکولایف برای انواع اتوبوس‌های شهری: ۲۸۰۴۰۰ میلیون ریال
نرخ بازده داخلی: ۴۴.۳۴%
سرمایه ثابت: ۳۲۱۲۸۰ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۵۷۰۴۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۳۷۸۳۲۰ میلیون ریال

۵/۵ - (۱ امتیاز)