طرح ریخته گری قطعات استیل و شمش استیل

استیل درواقع نوعی از آلیاژ است که پایه آن را آهن تشکیل می دهد و کربن آن کمتر از ۲% است که فولاد نیز نامیده می شود.
اولین فولاد ضد زنگ به صورت آلیاژ ، مارتنزیتی Fe-Cr-C توسط دانشمند انگلیسی به نام هاری بررلی در ۱۹۱۲ تهیه گردید . اولین ریخته‌گری تجارتی فولاد ضد زنگ در سال ۱۹۱۳ در شفیلد انگلستان به تولید رسید و حق ثبت آمریکایی جهت این اختراع در سال ۱۹۱۶ به آقای هاری بررلی اهدا گردید .
استنلس استیل یا فولاد های ضد زنگ آلیاژهایی بر پایه آهن هستند ، که شامل حداقل ۱۰.۵% کروم باشند . در این میان تنها تعداد کمی از آنها محتوی بیش از ۳۰% کروم یا کمتر از ۵۰% آهن می باشد .
نیکل جهت بهبود خواص استیل افزوده می شوند ، لازم به توضیح است که درصد کربن این محصولات از مقادیر کمتر از ۰.۰۳% تا ۱% قابل تغییر می باشد . انتخاب نوع استنلس استیل در صنعت به عوامل مختلفی مانند مقاومت خوردگی ، خواص مکانیکی خواص حرارتی خواص شمیایی خواص تولیدی مورد نظر و قیمت محصولات بستگی دارد ، که از این میان مقاومت خوردگی ، خواص مکانیکی و خواص حرارتی معمولا از مهمترین فاکتور ها می باشد .
فولاد زنگ نزن ۳۰۴ “۳۰۴ stainless steel” یکی از پر کاربرد ترین نوع فولاد زنگ نزن می باشد ، که در دسته فولاد زنگ نزن آستنیتی قرار می گیرد . فولاد زنگ نزن ۳۰۴ در تمامی اشکال تولید می شود و به مصرف می رسد . این استیل به صورت ورق ، میله ، شمش ، لوله و . . . در بازار موجود است .
فولاد زنگ نزن ۳۰۴ در استاندارد اروپایی ۱.۴۳۰۱ نامگذاری می گردد . مقاومت خوردگی فولاد زنگ نزن ۳۰۴ از ۳۱۶ کمتر می باشد . همچنین قیمت این نوع استیل از ۳۱۶ ارزانتر می باشد . فولاد زنگ نزن ۳۰۴ در صنایع مختلفی همچون نفت و گاز و پتروشیمی ، صنایع غذایی ، دارویی و . مصارف گوناگونی دارد .
فولاد ضد زنگ آستنیتی بیشترین مورد استفاده را در بین انواع دیگرفولادهای زنگ نزن داشته و تقریبا ۸۰% بازارجهان را به خود اختصاص داده است . درساختار آن حداقل ۷% عنصر نیکل قرار دارد ، که ساختار فولاد را تماما آستنیتی نموده و باعث گردیده فولاد خاصیت انعطاف پذیر ، مقاوم برای کاربرد در دماهای بالا ، غیرمغناطیسی و قابلیت جوشکاری مساعد ازخود نشان دهد .
بنابراین مشخصه اصلی این طبقه از فولادهای زنگ نزن ، سهولت جوشکاری و مقاومت به خوردگی عالی- نرم و انعطاف ‌پذیر بودن برای کار سرد و غیرمغناطیس بودن آنها می باشد . طبق آنچه بدان اشاره گردید ، فولادهای زنگ ‌نزن را برای استفاده در محیط های اتمسفری ، آب دریا و انواع مختلف محیط‌های شیمیایی انتخاب می‌کنند . اما ، بستگی به نوع محیط ، باید فولاد با ترکیب شیمیایی مناسب انتخاب شود .
قطعات استیل به روش ریخته گری به این صورت است ، که با استراتژی سفارشی قالب گیری شده و این محصولات تولید می شود .

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ریخته گری قطعات استیل و شمش استیل

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک ریخته گری نیکل و کروم و آلیاژهایشان ۲۷۳۲۳۱۲۳۱۳

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید ریخته گری قطعات استیل و شمش استیل

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی انواع شمش فولاد زنگ نزن ۷۲۱۸

فرایند تولید شمش استیل

برای تولید شمش استیل ابتدا ، فولاد کربن دار را به کوره القایی که ، دارای درجه حرارت ۱۴۰۰ تا ۱۴۵۰ درجه سانتی گراد می باشد ، انتقال می دهند . در مرحه بعد کروم و کربن با یکدیگر واکنش نشان خواهند داد . بدین طریق کاربید کروم تولید خواهد شد . کاربید کروم در امتداد مرز دانه ها رسوب خواهد کرد . بنابراین کرومی که در ناحیه مرزی قرار داد ، تخلیه خواهد شد . پس از این که عملیات آلیاژ سازی به اتمام برسد ، مذاب تولید شده به خط نورد گرم منتقل خواهد شد . در نهایت قالب زنی شمش ها انجام می شود . همچنین می توان برای تولید قطعات استیل ، مذاب تولید شده را در قالب قطعات مربوطه ریخته گری نمود .

ماشین آلات تولید شمش استیل / ریخته گری قطعات استیل

• کوره های القایی
• سیستم خنک کننده کوره ها ( برج خنک کننده )
• خط ریخته گری عمود ریز
• برج خنک کننده مربوطه
• سیستم آزمایشگاه
• جرثقیل سقفی
• پرس ضایعات دهانه ۸۰
• خطوط نورد گرم
• خط مونتاژ

وضعیت واحد های در دست احداث ریخته گری قطعات استیل و شمش استیل

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای در دست احداث ریخته گری قطعات استیل و شمش استیل در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های در دست احداث ریخته گری قطعات استیل و شمش استیل

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای ریخته گری قطعات استیل و شمش استیل در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات قطعات استیل و شمش استیل

نمودار واردات و صادرات قطعات استیل و شمش استیل در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح ریخته گری قطعات استیل و شمش استیل

ظرفیت تولید سالیانه : شمش استیل ۲۰۰۰۰ تن در سال – قطعات استیل ۱۰۰۰۰ تن در سال
نرخ برابری دلار : ۲۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۵۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۵۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۶.۵ میلیون دلار (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵ میلیون دلار
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۷.۵ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴/۵ - (۲ امتیاز)