مراحل اخذ جواز تاسیس کارگاه فرش دستباف

مراحل اخذ جواز تاسیس کارگاه فرش دستباف

مراحل اخذ جواز تاسیس کارگاه فرش دستباف

هدف از راه اندازی و تأسیس یک کارگاه قالیبافی در درجه اول تولید فرش اصیل ایرانی و در درجه دوم کسب درآمد و استقلال مالی است.

۱- اشتغال‌زایی
یکی دیگر از اهداف این کارگاه جذب نیرویی کاری و آموزش به آنها بوده که پس از گذراندن مراحل آموزشی می توانند در همین واحد مشغول به کار کسب درآمد شوند و خود نیز در آینده یک نفر از افراد آموزش دهنده باشند که هنر قالیبافی و کسب درآمد از این هنر را به دیگران آموزش دهند.

۲-بهبود بخشیدن به صنایع فرش ایرانی
کاری که در این واحد انجام می شود تنها تولید فرش فرشهای سنتی که با طرحهای قدیمی و کیفیت پایین تولید می شده نیست بلکه در این واحد یکی از کارهای مهم بهبود بخشیدن به وضعیت تولید از نظر کمی و کیفی محصولات است.

۳- فهرست محتوا
· تولید فرش دستبافت و تابلو و پرده از جنس فرش ابریشم
· همکاری با دولت در امر صادرات

پس از تحقیق و بررسی درباره صنایع دستی بافتی این واحد و مسئولان آن به این نتیجه رسیدند که می توانند در کنار بافت فرش، بافت انواعی از محصولاتی دیگر مانند پشتی هایدستبافت و پرده های بسیار ظریفی که باغ ابریشم بافته می‌شوند و تابلوهای زینتی که برگرفته از مناظر و امکان مقدس است را تولید کنند.

۴- کسب و کار:
شکل کسب و کار : تولیدی فروش

توصیف کسب و کار
کارگاه تولید فرش دستبافت یک نوع مؤسسه تولیدی و اشتغال زایی است. که برای رفع نیاز جامعه به محصولات بافتی که باعث آسانتر شدن زندگی می شود تلاش می‌کند. خدمات و تولیدات این کارگاه در ابتدا شامل افراد و خانواده‌های هموطن می‌شود و در ثانی برای ورود عرض به کشور به خارج صادر می‌شود و همچنین زیر پوشش قرار دادن دادن افرادی که به تنهایی نمی‌توانند از هنر خود استفاده نموده و کسب درآمد کنند.

۵-محصول:
· در این واحد تولیدی این خدمات عرضه می شود
۱- آموزش به افراد علاقه مند به هنر و کسب درآمد
۲- تولید فرش دستبافت ایرانی
۳- تولید انواع محصولات بافتی مانند پشتی پرده ابریشمی و تابلو فرش

۶- محل:
محل کارگاه یک فضای ۲۵۰ متری که شامل ۲ طبقه همکف و زیرزمین می‌شود که زیرزمین ۲۰۰ متری به عنوان انبار رنگ روغن و دیگر مواد اولیه و غیره می باشد. و طبقه همکف برای بافت فرش و آموزش دادن استفاده می شود و ۵۰ متر دیگر حیاط و سرویس بهداشتی و اتاق نگهبانی می باشد.

۷ مسائل امنیتی:
برای امنیت و حفظ اموال کارگاه در شبانه ورز ۲ نفر نگهبان در شیفتهای شب و روز به کار نگهبانی مشغول می باشد ضمناً کارگاه مجهز به دزدگیر نیز می باشد.

۸- مسائل بهداشتی:
برای حفظ بهداشت افراد این کارگاه که بدیهی است جزو سرمایه ها حساب می شوند نیز فکر شده و کارگران از ماسکهای معمولی استفاده می‌کنند. و اتاقی نیز برای استراحت تعبیه شده که شامل ۲ تخت و ۴ صندلی و جعبه کمکهای اولیه می باشد و برای بهداشت محیط نیز پنجره و هواکشهایی تعبیه شده است که هم هوا را عوض می کن و هم نور کافی به فضای کارگاه می رسد و هم در مواقع لزوم از لامپ و مهتابی استفاده میشود و همچنین برای فصلهای مختلف بخاری و کولر تهیه شده است. سرویسهای بهداشتی که شامل توالت و روشویی مناسب با تعداد افراد این کارگاه باشد نیز ساخته و مجهز به مایع دستشویی و دستمال و هواکش و نورکافی و نظافتچی می باشد.
و ۲ اتاق ۱۲ متری نیز برای موقع ناهار و نماز برای خانم ها و آقایان به طور جداگانه آماده شده است و آشپز خانه ۶ متری مجهز به فرگاز و سماور و غیره

۹- بازاریابی
برای راه اندازی یک واحد تولیدی ابتدا منطقه ای انتخاب شد که دراطراف آن هیچگونه مسئله ای که موجب ضرر به این امر نباشد و از نظر فرهنگی، معیشتی و اجتماعی تا حدود زیادی بررسی و شناسایی شد تا براحتی بتوان بازارهای خوبی برای انواع و اقسام تولیدات این مجموعه پیدا کرد، و نیز با کمک خواستن از شرکتهای دولتی و خصوصی برای ایجاد بازاری سالم در داخل و خارج از کشور تلاش می شود.

۱۰- امور مالی:
پرداخت حقوق و دستمزد کارگران به طور ماهیانه و باتوجه به سابقه و ساعت کاری آنها در نظر گرفته شده است و همچنین تا طی مراحل آموزشی خود را به پایان نرسانده باشند حقوقی دریافت نخواهند کرد.

۱۱-مدارک مورد نیاز :
◾– تصویر کلیه صفحات شناسنامه متقاضی
◾تصویر آگهی ثبت شرکت – اساسنامه و آخرین مصوبه هیات مدیره که در آن صاحبان – امضاء مجاز شرکت تعیین شده باشند . (برای شرکتها)
◾چهار قطعه عکس ۴*۳ تما م رخ جدید برای خانمها عکس با پوشش اسالمی الزامی – است برای شرکتها عکس ازمدیر عامل شرکت باشد
◾– تصویر کارت پایان خدمت وظیفه یا معافیت دائم برای آقایان زیر ۳۵ سال سن
◾– مدارک مستند و کافی مبنی برداشتن مهارت فنی وسوابق تجربی الزم در رشته فرش دستباف
◾تصویر مدارک مبتنی بر اختیار داشتن زمین وعدم ممنوعیت قانونی برای احداث مجتمع های بزرگ
◾– تولیدی فرش دستباف مورد نظر در آن زمین واخذ استعالم های الزم از مراجع ذیصالح مبنی بر عدم – منع قانونی احداث وراه اندازی کارگاه تولیدی یا خدمات تکمیلی قالی –
◾طرح توجیهی اقتصادی – فنی برای احداث کارگاه مورد نظر
◾تعهد کتبی بر توانایی مالی جهت اجرای طرح یا اخذ تسهیالت مالی از سیستم بانکی
◾قراردادهای منعقده فی مابین بافنده و صاحب کارگاه
◾تکمیل فرم تعهد نامه کارگاه فرش دستباف توسط صاحب کارگاه

امتیاز