مشاغل خانگی بهترین راه کسب درآمد و حیات خانواده

مشاغل خانگی بهترین راه کسب درآمد و حیات خانواده است. اگر به این فکر کرده‌اید که به شخصه درآمدی داشته باشید و درعین حال از خانه بیرون هم نروید و پول خوبی هم دربیاورید، به این ایده‌ها بیندیشید؛ پخت‌وپز غذا، بافت تابلو فرش، تهیه و تولید اقلام دکوری و صنایع‌دستی نظیر کیف و کوله، دستبند و گردنبند ماه تولد، عروسک‌سازی و پرورش قارچ و گیاهان خانگی و دارویی به دلیل کم‌جا و کم‌هزینه‌بودن آن و بسته‌بندی موادغذایی و خوراکی به دلیل اهمیت آن به‌عنوان نیاز اولیه هر انسان می‌تواند ازجمله ایده‌های جالب و پرسود برای راه‌اندازی مشاغل خانگی باشد.

از هنرمان پول دربیاوریم

برای این‌که شاغل شوید نیاز نیست حتما تخصصی داشته باشید و می‌توانید از همان هنرهایی که در خانه‌داری به ‌کار می‌برید، درآمدزایی داشته باشید.

فروش غذا؛ هر روز غذا خوردن در رستوران‌ها هم تکراری است، هم صرفه اقتصادی ندارد، پس از این فرصت بهترین استفاده را بکنید و غذاهایی را در خانه تهیه کرده و به فروش برسانید، البته فراموش نکنید که کیفیت خوب برای شما به معنی درآمد و مشتری بیشتر است، پس سری به ایستگاه‌ راننده‌های تاکسی، اتوبوس و پاساژها و بازارها بزنید، حتما مشتری‌های ثابتی پیدا خواهید کرد.

لواشک درست کنید؛ این خوراکی خوشمزه دوست‌داشتنی طرفداران زیادی دارد، به‌خصوص نوع خانگی‌اش. پس دست‌ به کار شوید تا بتوانید مشتری‌های همیشگی‌تان را پیدا کنید، البته برای ماندگاری درآمدتان فراموش نکنید مسائل بهداشتی را مدنظر قرار بدهید.

سبزی‌ آماده؛ مردم دیگر حال و حوصله قدیم را ندارند و بیشترشان سعی می‌کنند، سبزی قورمه، کوکو، پلویی، کرفس و… را به صورت آماده بخرند. مشتری‌ این سبزی‌ها ترجیح می‌دهند محصول زنان خانه‌دار را تهیه کنند تا از محصولات کارخانه‌ای در مواد غذایی‌شان استفاده کنند.

نقاشی روی شیشه؛ هنر خاص و منحصربه فردی که کمی پشتکار و ذوق و سلیقه می‌خواهد. خوبی این هنر این است که می‌توانید رایگان در فضای مجازی آموزش ببینید و با سعی و خطا ماهر شوید. اگر هم اهل آموزش‌های مجازی نیستید، فرهنگسراها و هنرستان‌ها دوره‌های خوبی دارند که با هزینه کم انواع نقاشی را آموزش می‌دهند.

خیاطی و بافتنی؛ این دو هنر همیشه طرفداران و مشتری‌های خاص خودشان را داشتند و اگر زرنگ باشید و سلیقه به‌ خرج بدهید، می‌توانید قیمت‌های خوبی روی کارهای‌تان بگذارید. بهترین محل هم برای عرضه هنرهای دستی‌تان، اینستاگرام و کانال تلگرام است، جایی که بدون هیچ هزینه‌ای ویترین خودتان را برای عرضه محصولات‌تان دارید.

راه‌های ساده کارآفرین‌شدن زنان خانه‌دار

چطور می‌توانیم به‌ عنوان یک زن به‌سرعت به یک کارآفرین موفق تبدیل شویم؟ زنان خانه‌دار بعد از شکستن سد شروع کار خانگی‌شان و رسیدن به درآمد شاید به گسترش کارشان بیندیشند و این‌که زنان دیگری را هم بتوانند با خود همراه و در قامت کارآفرین ایفای نقش کنند. رسیدن به موفقیت به ‌عنوان یک بانوی کارآفرین نباید چندان که به نظر می‌رسد کار سختی باشد. تمام کاری که باید انجام دهید این است که شهامت داشته باشید و متفاوت با دیگران فکر کنید. همین الان شما تمام دانش لازم را برای راه‌اندازی یک کسب وکار موفق دارید.

از بازارهای غلط دوری کنید؛ بعضی از زنان بدون داشتن مطالعات امکان‌سنجی براساس وابستگی‌های شخصی خود تصمیماتی می‌گیرند؛ این کار اصلا درست نیست. شما برای حمایت‌کردن از انتخاب بازار خود باید از حقایق استفاده کنید.

تحقیقات گسترده انجام دهید؛ شما باید برای جلوگیری از بروز اشتباهات پر هزینه در کسب‌وکارتان ایده آن کسب‌وکار را مورد بررسی و آزمایش قرار دهید. شاید کسب وکاری که در آن وارد می‌شوید ظاهرا روی کاغذ عالی به نظر برسد اما شما تا زمانی که تحقیقات گسترده‌تان را انجام می‌دهید، همچنان باید محتاطانه عمل کنید.

قیمت‌های محصولات و خدمات خود را به درستی تعیین کنید؛ قیمت‌گذاری نادرست محصولات شما ممکن است مشتری‌های‌تان را از اطراف کسب‌وکار شما پراکنده کند؛ همواره باید سطوح قیمت‌گذاری خود را ارزیابی و تغییرات بازار و همچنین اقدامات رقبای خود را مطالعه کنید.

محصولات یا خدمات درستی را فراهم کنید؛ ارایه محصولات نادرست و نامناسب می‌تواند زودتر از هرچیزی کسب‌وکار شما را فلج کند. برای این‌که خودتان را از این خطر در امان نگه دارید، چیزی را ارایه دهید که نیاز بازارتان است. برای این‌که بدانید مردم به چه چیزی بیش از هر چیز نیاز دارند، انجام تحقیقات بازار امری حیاتی و ضروری است.

طرفدار سادگی باشید؛ شما نباید قدرت فناوری را دست‌کم بگیرید. از آنجا که نرم‌افزارها در میان کارآفرینان فناوری محبوبیت بالایی دارند، استفاده از ایمیل مارکتینگ همچنان پادشاه است.

هزینه‌های خود را بررسی کنید؛ هزینه‌های افراطی و بیش از اندازه یکی از بزرگترین مشکلاتی است که بانوان کارآفرین اغلب مرتکب می‌شوند. خریدن محصولات و مایحتاج نو و دست اول اعم از کمک‌های تبلیغاتی، تجهیزات و نرم‌افزارها غیرضروری است. پیداکردن گزینه‌های کم‌هزینه‌تر در چنین شرایطی از نظر مالی مقرون به صرفه است.

وارد رقابت شوید؛ شما باید رقابت را فراموش کنید و بر افزایش ارزش‌های قابل ارایه برای مشتریان خود متمرکز شوید. رقابت سخت برای هر کسب‌و‌کاری سازنده است؛ در حالی ‌که بسیاری از کارآفرینان از آن در هراس و وحشت هستند. به‌ جای ترسیدن از چنین رقابتی آن را در آغوش بگیرید.

مشتریان خود را برای خرید تشویق کنید؛ شما باید مطمئن شوید مشتریان شما نمی‌توانند در برابر محصولات و خدمات شما مقاومتی داشته باشند. باید محصولات و خدمات خود را در دسته‌بندی‌هایی شگفت‌انگیز ارایه کنید تا مشتریان ایده‌آل خود را مجذوب و شیفته آنها کنید.

مشتریان خود را مورد مطالعه قرار دهید؛ شناختن مشتریان‌تان و توان مالی آنها می‌تواند کمپین‌های بازاریابی شما را هدایت کند. بروز تغییراتی در بازار نباید موجب هراس شما از سازگارشدن بشود.

بودجه داشته باشید؛ وقتی کسب‌وکار جدیدی را شروع می‌کنید، باید هزینه‌های خود را ۳۰درصد بالاتر از بودجه موجودتان در نظر بگیرید. داشتن برنامه‌ریزی صحیح در کسب‌وکارتان به شما کمک می‌کند تا مانع از فقدان منابع و ورشکستگی شوید.

سودتان را افزایش دهید؛ به‌ عنوان یک بانوی کارآفرین باید از رویکردهایی جدید و نوین برای ارتقای سود کسب‌وکارتان بهره‌مند شوید. می‌توانید در یک شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری کنید و از خدمات آنها استفاده کنید یا با استفاده از اینترنت رویکردهای دلخواه خود را پیدا کنید.

نگرش و تصویر ذهنی صحیح؛ برای پیشرفت و رسیدن به موفقیت در کسب‌وکارتان بدون ‌شک باید نگرش و تصویر ذهنی صحیحی از کسب‌وکار را در ذهن‌تان به ‌وجود آورید.

آمارهای مشاغل خانگی

بیش از ۲۰میلیون و ۹۴۶‌هزار نفر در ایران خانه‌دار محسوب می‌شوند. به گزارش خبرآنلاین، بر اساس آخرین آمارهای ارایه‌شده از سوی مرکز آمار ایران ۲۰‌میلیون و ۹۴۶‌هزار و ۷۸۷ نفر در ایران خانه‌دار هستند که این جمعیت ۵۲.۶‌درصد از جمعیت غیرفعال از نظر اقتصادی را شامل می‌شوند. براساس این گزارش ۹۹.۶‌درصد از خانه‌داران در ایران را زنان و ۰.۴‌درصد را مردان تشکیل می‌دهند. به این ترتیب ۲۰‌میلیون و ۸۶۲‌هزار و ۹۹۹ زن خانه‌دار هستند. درواقع ۵۹.۵‌درصد از جمعیت ایران از نظر اقتصادی غیر فعال هستند.

پردرآمدترین مشاغل خانگی جهان
مشاغل خانگی بهترین راه کسب درآمد و حیات خانواده

مشاغل مناسب زنان خانه‌دار

مشاغل خانگی درحال حاضر طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است. اگر نمی‌خواهید برای کسی کار کنید و می‌خواهید کاروکاسبی خودتان را داشته باشید، نگاهی به این مشاغل پیشنهادی بیندازید. شاید با یکی از آنها بتوانید به درآمد دلخواه‌تان برسید.

نساجی سنتی؛
توربافی، شال‌بافی، زریبافی، موج‌بافی، ترمه‌بافی، مخمل‌بافی، سجاده‌بافی، دارایی‌بافی (ایکات)، شمدبافی، تکه‌دوزی، شبکه‌دوزی، ابریشم‌دوزی، آجیده‌دوزی (لایه دوزی)، جاجیم‌بافی، چادرشب‌بافی، ماشته‌بافی، عبابافی. اگر از هرکدام از این صنایع سررشته دارید، همین امروز دست‌ به کار شوید.

صنایع غذایی؛
تولید و بسته‌بندی ترشیجات و شور، ماست‌بند، تولید گلاب و عرقیات گیاهی، تولید و بسته‌بندی آبلیمو، آبغوره، سرکه، نارنج، نبات‌پزی، شیرینی‌پزی سنتی، پخت انواع نان، تهیه شکلات، تهیه لواشک، تهیه مرباجات، تهیه ماهی فرآوری‌شده (دودی- شور)، تولید انواع رب، تولید رشته آشی هم می‌توانند گزینه‌های خوبی برای‌تان باشند.

فناوری اطلاعات؛
آموزش‌های مجازی، برنامه‌نویس، خدمات ترجمه، تایپ، حروفچینی و صفحه‌بندی کتاب و مجلات، طراح شبکه‌های ارتباطی، تجارت الکترونیک در بخش کشاوزی طراح مولتی مدیا (تولیدکننده چند رسانه‌ای)، ساخت و نقاشی‌های متحرک (انیمیشن)، طراح صفحات وب، طراح لباس و کفش طراح داخلی ساختمان و دکوراسیون خدمات حسابداری. البته مشاغل بسیار دیگری هم هستند که می‌توانند از شما شاغلان خانه‌دار بسازند. انواع صنایع‌دستی‌ها هرکدام منبع درآمدهای خوبی هستند. کافی است کمی به کارها و هنرهایی که از آنها سر درمی‌آورید، فکر کنید و با کمی تغییر و نوآوری در آنها منبع درآمدی خوبی داشته باشید. به‌عنوان مثال اگر عاشق گل‌وگیاه هستید، می‌توانید با پرورش گل‌ها و کاکتوس‌ها به درآمدزایی برسید.

نکاتی برای این‌که خانه‌دار و شاغل موفقی باشید

همیشه در مزیت‌های مشاغل خانگی برای زنان خانه‌دار صحبت‌های زیادی شده است اما شاید موارد کمی پیش آمده که توصیه‌هایی به زنان خانه‌دار داشته باشیم تا هم خانه‌دارهای موفقی باشند، هم شاغلان خوب در خانه. در این بخش بعضی از توصیه‌های راهگشا آورده شده است.

بخشی از خانه را برای محل کارتان انتخاب کنید؛ اتاق یا حتی میز کوچکی را برای کارتان درنظر بگیرید تا این باور به ‌وجود بیاید که باید کاری جدا از خانه‌داری انجام دهید و هم این‌که کار شخصی و شغلی‌تان تداخل ندارند. اگر اتاق اضافی ندارید، می‌توانید از گوشه پارکینگ یا زیرزمین‌ هم استفاده کنید.

در ساعت‌های مشخصی کار کنید؛ از آنجایی که تمام وقت‌تان را در اختیار دارید، هر ساعتی که راحت‌تر هستید را برای رسیدگی به شغل‌تان درنظر بگیرید؛ ساعاتی که به‌موقع باید شروع و به پایان برسند. ساعاتی که در محل کارتان هستید، تنها روی کارتان تمرکز کنید و بعد نوبت به کارهای خانه می‌رسد.

زمانی را برای ناهار و استراحت درنظر بگیرید؛ زمانی برای صرف ناهار یا برای زمان استراحت درنظر بگیرید. برای صرف ناهار بیرون بروید یا غذایی سفارش دهید یا غذایی را که دارید، گرم کنید. قبل از بازگشت، برای ادامه‌ کار، انرژی خود را بازیابی کنید. خواهید دید که بقیه‌ روز کار بسیار راحت‌تری سپری می‌شود.

روال عادی زندگی‌تان را حفظ کنید؛ کارهای معمول روزانه مانند صرف صبحانه، خرید یا شام‌خوردن را کنار نگذارید. هر کاری را سر جای خودش انجام دهید، درست مانند زمانی که به محل کار خود می‌رفتید، این‌طوری خیلی زود از کارکردن در منزل خسته و عصبی نمی‌شوید.

حداقل روزی یک‌بار از خانه خارج شوید؛ با وجود راحتی خرید آنلاین و تحویل اجناس در جلوی منزل‌تام باز هم اگر شد، پیاده‌روی را ترک نکنید. شاید در خانه‌ماندن برای‌ شما راحت‌تر باشد اما سعی کنید برای خرید، پیاده‌روی یا حتی رانندگی از خانه خارج شوید.

عادت‌های کاری را تغییر ندهید؛ در برابر وسوسه بیشتر کارکردن یا گرفتن پروژه‌های بزرگتر در ساعت‌هایی که در خانه کار می‌کنید، مقاومت کنید و به جدول زمان‌بندی همیشگی‌ وفادار بمانید.

حرفه‌ای‌ عمل کنید؛ این‌که شما در منزل کار می‌کنید،‌ دلیل نمی‌شود لباس راحتی بپوشید یا لباس مناسب برای دیدارهای کاری نداشته باشید. اگر مرتب و خوش‌پوش باشید، تماس‌های کاری را به ‌طور حرفه‌ای‌تر دنبال خواهید کرد و نتایج بهتری خواهید داشت. این‌که در منزل نشسته‌اید و لباس راحتی پوشیده‌اید، دلیل نمی‌شود بیش از حد در تماس‌های کاری هم احساس راحتی کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)