چند راهکار برای طراحی گرافیکی برندینگ بیزینس های آنلاین

در عصر جدید پیشرفت در بیزینس‎های آنلاین تا حد زیادی به محتواهای تصویری وابسته است. با توجه به مطالعات و بررسی‌های انجام شده، به طور کلی یک تبلیغات، متن و یا تصویر تنها کمتر از یک ثانیه فرصت دارد که یک کاربر را به خود جذب کند. طبیعتاً در این موقعیت یک طراحی گرافیک قوی در یک تصویر تأثیر بسیار بیشتری نسبت به یک متن دارد. البته نباید فراموش کرد که محتواهای متنی نیز برای پیشرفت در کسب و کارهای آنلاین و داشتن یک سئو خوب حیاتی هستند. اما بررسی‌های انجام شده پیرامون فعالیت‌های بیزینس‎های موفق نشان داده است که کاربران نسل جدید به محتواهای دیداری عکس‌العمل‎های بهتری نشان می‌دهند.

۱. در لوگوی کمپانی خود پیام برند خود را به مخاطبان منتقل کند

لوگوی کمپانی شما تصویر بیزینس شما است. در واقع باید گفت در اولین قدم برای ساخت یک برند لوگوی برند نقش بسیار مهم و حیاتی بازی می‌کند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است یک مثال عنوان کنیم. هنگامی که نام کمپانی نایک را می‌شنوید چه تصویری در ذهن شما شکل می‌گیرد؟ آیا اولین تصویری که به ذهن شما می‌رسد نیز یک علامت تیک است؟ این در واقع همان برندینگ یا ساخت برند است که نایک آن را به بهترین شکل انجام داده است. بنابراین برای این که شما هم بتوانید برند خود را در ذهن مخاطبان ثبت کنید باید لوگوی خود را به بهترین نحو طراحی کنید و در نگاه اول یک پیام کلی از بیزینس خود به مخاطبان منتقل کنید.

۲. طراحی بیزینس کارت

یک بیزینس کارت تنها زمانی می‌تواند برای بیزینس شما تاثیرگذار باشد که تمام اجزاء آن کاملاً مشخص و واضح طراحی شده باشد. برای این که یک بیزینس کارت صریح و واضح داشته باشید به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟ اسم، نام کمپانی، لوگوی کمپانی، آدرس و جزئیات تماس تنها اطلاعاتی است که باید در بیزینس کارت قرار گیرد. البته شما می‌تواند در قسمت پشت این بیزینس کارت نیز یک سؤال جذاب نیز از مخاطب خود بپرسید.

بهتر است در هنگام طراحی بیزینس کارت خود بیشتر فکر کنید و حتی در برخی قسمت‌ها تجدید نظر کنید. یک بیزینس کارت برای این که جذاب و متقاعد کننده به نظر برسد نیاز نیست خیلی شلوغ باشد. اما قبل از اتمام طراحی این کارت با خود فکر کنید که آیا طرح انتخاب شده و طراحی آن برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کافی است؟ و آیا اطلاعات درج شده روی آن تصویر و پیام برند شما را به خوبی منتقل می‌کند یا خیر؟

بیزینس کارت شما باید گونه‎ای طراحی شود که مخاطبان با دیدن آن نام برند شما را به خاطر بسپارند و هنگامی که با خدمات مرتبط با کمپانی شما نیاز پیدا کردند به یاد برند شما بیافتند و یا برند شما را به افرادی که به این خدمات نیاز دارند معرفی کنند. مراجعاتی که از این طریق به دست می‌آورید به خاطر شهرت شما نبوده، بلکه بخاطر تأثیر بیزینس کارت قدرتمندی است که ساخته‌اید.

۳. محتواهای تبلیغاتی خود را به صورت سفارشی طراحی کنید

اگر برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و یا گوگل هزینه کرده‌اید، بهتر است محتواهای تبلیغاتی را به صورت خاص برای هرکدام از این پلتفرم‌ها طراحی کنید. زیرا فضاهایی که برای تبلیغات در این پلتفرم‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند بسیار کوچک است. یکی از بزرگترین مشکلات تبلیغات‌ آنلاین این است که در فضای کوچک مورد نظر برای این تبلیغات، اکثراً نام کمپانی‌ها به سختی دیده می‌شود و اجزای درونی آن‌ها نامرتب و شلوغ به نظر می‌آید.

شما با استفاده از یک طراحی گرافیک درست با توجه به فضای ارائه شده می‌توانید یک تبلیغات آنلاین تاثیرگذار داشته باشید. در این نوع طراحی‌ها واضح بودن نوشته‌ها و خوانایی آن‌ها اهمیت بسیاری دارد. بهتر است فونت‌ها و استایل های مختلف را برای لوگو و نام کمپانی خود امتحان کنید و بهترین آن را پیدا کنید. با این روش حتی در یک فضای کوچک برای تبلیغات نیز دیده خواهید شد.

۴. به کیفیت عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی خود اهمیت دهید

وقتی صحبت از پیشرفت بیزینس‎های آنلاین باشد، هیچ چیز نمی‌تواند مانند شبکه‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد. کمپین‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف راه‎اندازی می‌کنید تأثیر بسیار زیادی بر روی کسب و کار آنلاین شما خواهند داشت. زیرا این کمپین‌ها به راحتی می‌توانند بازدیدکنندگان سایت شما را به مشتریان شما تبدیل کنند و هر کلیک را به منجر به یک خرید کنند. بنابراین عکس‌ها، بنرها و تمام محتواهای دیداری که در صفحات شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک می‌گذارید اهمیت ویژه‌ای دارند.

به یاد داشته باشید که کاربران شبکه‌های اجتماعی در حالی که صفحه خود را اسکرول می‌کنند پست شما را خواهند دید. آن‌ها قصد ندارند که همه پست‌های شما را به صورت جداگانه و مشخص بررسی کنند. بلکه تنها برای ثانیه‌ای روی این پست خواهند ماند. بنابراین شما کمتر از یک ثانیه فرصت دارید که کاربران دنیای دیجیتال را به سمت خود جذب کنید و یک طراحی گرافیکی خوب می‌تواند این فرصت را برای شما فراهم کند.

۵. طراحی گرافیک سازگار با موبایل

اکثر کاربران شما از طریق گوشی موبایل خود به سایت و یا صفحه شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف دسترسی پیدا می‌کنند. به همین دلیل نیز هنگامی که در حال به روز رسانی طراحی گرافیک سایت خود و یا تولید یک محتوای گرافیکی هستید باید به این نکته که این طراحی‌ها با موبایل‌های هوشمند که اکثر آن‌ها از سیستم عامل اندروید و IOS استفاده می‌کنند، سازگار باشد نیز توجه کنید.

بنابراین باید در طراحی تمام بخش‌های بیزینس خود دقت کنید که گرافیک آن‌ها با گوشی‌های موبایل سازگار باشد. طراحی وب‌سایت، بنرهای لندینگ پیج و صفحه اصلی، لوگوی کمپانی و یا بنرهای پروفایل شبکه‌های اجتماعی باید طوری باشد که در تمام گوشی‌های هوشمند به بهترین شکل دیده شود.

۶. طراحی لندینگ پیج یا صفحه فرود

اگر طراحی گرافیکی شما به قدری قوی و قدرتمند باشد که بتواند بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما جذب کند، بسیار خوب است. این تبلیغات کاربران را به صفحه فرود یا لندینگ پیج سایت شما هدایت می‌کند. بنابراین اگر لندینگ پیج شما به اندازه کافی جذاب نباشد و سرویس و یا محصولی که در تبلیغ به آن اشاره کرده‌اید در آن موجود نباشد، در این صورت نرخ پرش (bounce rate) سایت شما افزایش خواهد یافت و شما را از نتیجه دلخواه دورتر خواهد کرد.

گاهی اوقات نیز حتی اگر چیزی که بازدیدکننده می‌خواهد در صفحه فرود وجود داشته باشد، اما طراحی این صفحه در حد انتظار بازدیدکنندگان نباشد بازهم ممکن است سایت شما را ترک کند. زیرا آگهی‌های تبلیغاتی معمولاً پر زرق و برق و حرفه‌ای طراحی می‌شوند تا بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت سایت جذب کنند و در برخی موارد طراحی صفحه فرود سایت با این تبلیغات حرفه‌ای همخوانی ندارد و بازدیدکنندگان را نا امید می‌کند. بنابراین طراحی لندینگ پیج سایت شما نیز باید طوری باشد که این بازدیدکنندگان را برای ماندن در سایت متقاعد کند.

سخن پایانی

از زمانی که پای بیزینس‎ها به دنیای مجازی باز شد، راه‌های رسیدن به موفقیت و پیشرفت در کسب و کارها نیز در طول نسل‌های مختلف تغییر کرد. در دوران قبل از اینترنت راه‌های رسیدن به موفقیت کاملاً متفاوت با ایده‌ها و طرح‌های کنونی بود. در حال حاضر نیز با گذشت زمان و نوآوری‌های جدید هر ساله ایده‌های جدیدی برای پیشرفت کسب و کارهای آنلاین مطرح می‌شود که این ایده‌ها بسته به آخرین تغییرات دنیای طراحی گرافیک دائماً در حال تغییر و توسعه است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)