تولید امولسیون های طعم دهنده

امولسیون های طعم دهنده به صورت گسترده ای درصنایع غذایی، نوشیدنی های گاز دار و محصولات لبنی استفاده می شوند.

فرایند تولید امولسیون های طعم دهنده

امولسیون های طعم دهنده عموما از ترکیب آب، اسانس های روغنی، امولسیفایر و پایدار کننده هایی مانند صمغ عربی تشکیل شده است. یک فرایند تولید سنتی این محصول را می توان به شکل زیر نشان داد:

مشکلات تولید کنندگان امولسیون های طعم دهنده

با استفاده از همزن های معمولی، بعضی از جنبه های این فرایند با مشکلات قابل توجهی مواجه خواهد شد:حل کردن صمغ و غلظت دهنده ها در آب یکی از سخت ترین قسمت های این فرایند است. با استفاده از همزن های معمولی، مواد بایستی به مدت طولانی هم زده شود تا صمغ به صورت کامل حل شود. در هنگام حل شدن مواد به راحتی گلوله می شود که این گلوله ها با استفاده از همزن های معمولی به سادگی باز نمی شوند. موادی که به صورت ناقص حل شده است معمولا روی شافت اصلی همزن یا روی دیواره مخزن می چسبنداین امولسیون اولیه در مرحله بعدی خوراک ورودی هموژنایزر فشار بالا خواهد بود. بنابراین نیاز است که کاملا همگن و یکنواخت باشد و دانه بندی ذرات خیلی ریز باشد. که البته با استفاده از همزن های معمولی چنین کاری عملا غیر ممکن است. این مشکل باعث می شود که تولید کنندگان ناچار شوند، محصول را چندین مرتبه از داخل هموژنایزر فشار بالا عبور دهند تا محصول کاملا همگن و پایدار شود و اندازه ذرات مطلوب حاصل شود.

راه حل های پیشنهادی تولید امولسیون های طعم دهنده

با استفاده ازیکی از میکسرهای هموژنایزر می توان برخی از مراحل میانی تولید را حذف کرد، کیفیت محصول را افزایش و زمان فرایند را به طرز چشم گیری کاهش داد. عملکرد اختلاط برشی پره های روتور استاتور، کلیه مواد پودری را به صورت کامل حل می کند و از طریق مکانیزم زیر یک امولسیون کاملا پایدار ایجاد می کند:
مرحله اول
فاز پیوسته یا همان فاز آبی داخل مخزن اصلی ریخته می شود، میکسر هموژنایزر استارت شده و سپس کلیه افزودنی های پودری اضافه می شود. چرخش روتور با سرعت بالا باعث ایجاد مکشی قوی می شود که مواد را به داخل هد هموژنایزر می کشد، جایی که تحت تنش های برشی بسیار قوی قرار می گیرند.

مرحله دوم
در فاصله کم بین تیغه روتور و دیواره داخلی استاتور، کلیه افزودنی های پودری کاملا شکسته و پراکنده می شود. در حالی که محصول از طریق منافذ استاتور به بیرون رانده می شود. همزمان مواد جدید به داخل هد استاتور کشیده می شود. این فرایند به صورت پیوسته ادامه پیدا می کند.

مرحله سوم
ورود و خروج مواد به داخل هد هموژنایزر یک الگوی چرخشی در داخل مخزن ایجاد می کند. که باعث می شود در طول زمان کوتاهی تمام مواد از داخل هد هموژنایزر عبور کند و همگن سازی کامل شود. در واقع پس از افزودن فاز روغنی به مخزن، امولسیون با سرعت تشکیل می شود. اندازه ذرات نیز به طرز چشم گیری کاهش می یابد که همین امر باعث ایجاد یک مخلوط همگن و پایدار می شود.

مزایا تولید امولسیون های طعم دهنده

بعد از فرایند کردن مواد با میکسر هموژنایزر، تنها یک مرحله عبور از هموژنایزر فشار بالا، برای بدست آوردن امولسیون های طعم دهنده کافی است. برای محصولاتی که قرار است در مرحله بعد وارد اسپری درایر (خشک کن پاششی) شوند، حتی می توان هموژنایزر فشار بالا را از فرایند حذف کرد.اندازه ذرات روغن در داخل امولسیون بعد از مرحله میکسر هموژنایزر برشی به ۵ تا ۷ میکرومتر می رسد. بعد از عبور از هموژنایزر فشار بالا این عدد به حدود ۱ میکرومتر کاهش می یابد. مواد غلظت دهنده کاملا حل شده و به بیشترین حد از کارایی خود می رسند. سایر افزودنی ها هم به صورت کامل دیسپرس خواهند شد. کیفیت محصول نهایی به طرز قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. محصولی بدون هیچ مواد گلوله شده ایجاد خواهد شد.امولسیون ایجاد شده در طول زمان کاملا پایدار خواهد بود.

انتخاب دستگاه مناسب تولید امولسیون های طعم دهنده

اینکه کدامیک از انواع مختلف میکسر هموژنایزر برای فرایند تولید مناسبتر است بر اساس عواملی نظیر حجم تولید، فرمولاسیون، نوع افزودنی ها و ویسکوزیته محصول تعیین می شود.
در زیر برخی از انواع هموژنایزر های مناسب برای تولید امولسیون های طعم دهنده معرفی خواهد شد.

میکسر هموژنایزر بچ

مناسب برای تولید تا حجم ۴۰۰ گالن در هر بچ
قابل نصب بر روی پایه متحرک
به راحتی از یک مخزن به مخزن دیگر قابل انتقال است.

پمپ هموژنایزر (میکسر هموژنایزر پیوسته)

مناسب برای تولید با حجم های بالا
عاری از هواخوردگی و ورود حباب به محصول
به سادگی روی هر خط تولید موجود نصب می شود.
قابلیت خود پمپ کنندگی
قابل استفاده برای تخلیه مخزن در انتهای کار
قابلیت نصب پریمیکس برای ویسکوزیته های بالاتر

میکسر هموژنایزر پودر / مایع

ایده آل برای بچ های بزرگتر
قابلیت مخلوط کردن سریع حجم زیاد پودر با مایع
تمیزکاری آسان
نیاز به نیروی اپراتوری کمتر
مناسب برای میکس مواد با ویسکوزیته های بالا
مناسب برای انجام فرایند در دماهای بال

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید امولسیون های طعم دهنده

کد آیسیک رنگ طبیعی خوراکی به شکل مایع یا امولسیون ۱۵۴۹۵۱۲۵۶۰
کد آیسیک رنگ مصنوعی خوراکی مجاز به شکل مایع یا امولسیون ۱۵۴۹۵۱۲۶۸۸

معرفی کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید امولسیون های طعم دهنده

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی رنگ طبیعی خوراکی به شکل مایع یا امولسیون ۳۲۰۳۰۰۰۰
کد تعرفه گمرکی برای ترخیص اسانس ها ذیل ردیف ۲۱۰۱ می باشد.

وضعیت واردات و صادرات امولسیون های طعم دهنده

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات عصاره‌ها، اسانس‌ها و تغلیظ شده‌‌های (Concentrates) قهوه، چای یا ماته و فرآورده‌ها براساس این محصولات یا براساس قهوه، چای یا ماته؛ کاسنی بو داده و سایر بدل‌های قهوه بو داده و عصاره‌ها، اسانس‌ها و تغلیظ شده‌های آنها در کشور به تفکیک سال آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید امولسیون های طعم دهنده

ظرفیت تولید سالیانه : ۵ تن
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۷۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۱ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)