تولید انواع ورق و فویل مسی

فویل مس یک صفحه مسی کاملا صاف و خالی از اکسید و روغن است که ویژگی‌های مکانیکی خوب و الکتریکی برجسته‌ای دارد.

کاربرد ورق مسی

ورق مسی، ویژگی های منحصر به فردی دارد (در بالا ذکر شد) که آنها را در طیف وسیعی از برنامه های کاربردی مفید می سازد. مس همچنین می تواند به فویل بسیار نازک تبدیل شود. استفاده های معمول برای ورق مسی و فویل مس عبارتند از:
ساخت و ساز / معماری
تولید خودرو
اجزای الکتریکی
کاربرد دریایی
سیستم های تهویه


فویل‌های مسی براساس ضخامت به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شود:
۱ MIL (ضخامت ۰٫۰۰۱ اینچ) این رول مس بسیار نازک است. تقریباً ۱٫۵ برابر ضخیم‌تر از فویل آلومینیومی معمولی خانگی است و به راحتی برش داده می‌شود.
۱٫۴ MIL (ضخامت ۰٫۰۰۱۴ اینچ) این رول مس نیز بسیار نازک است و کمی ضخیم‌تر از ۱ MIL است. ۱٫۴ تقریباً ۲ برابر ضخیم‌تر از فویل آلومینیومی خانگی است. به راحتی برش داده می‌‌شود و همچنین می‌‌توان توسط دست آن را پاره کرد.
۳ MIL (ضخامت ۰٫۰۰۳ اینچ) ضخامت این رول مس تقریباً دو برابر ۱٫۴ MIL و ۴٫۵ برابر آلومینیوم خانگی است. این رول را می‌‌توان به راحتی با قیچی برش داد، توسط دست آن را پاره کرد.
۵ MIL (ضخامت ۰٫۰۰۵ اینچ) رول مس ۵ MIL تقریباً ۷- ۸ برابر ضخیمتر از فویل آلومینیومی معمولی است. این رول توسط دست پاره نمی‌‌شود، اما می‌‌تواند به راحتی با قیچی بریده شود و بسیار قابل انعطاف است. اگر تحت فشار قرار نگیرد، شکل نخواهد گرفت.
۸ MIL (ضخامت ۰٫۰۰۸ اینچ) رول مس ۸ MIL تقریباً ۱۱ تا ۱۲ برابر ضخیم‌تر از فویل آلومینیومی معمولی است و ۱٫۵ برابر ضخیم‌تر از رول ۵ MIL است. رول ۸ MIL می‌تواند به راحتی با قیچی بریده شود و بسیار قابل انعطاف است.
۱۰ MIL (ضخامت ۰٫۰۱ اینچ) این رول‌ها تقریباً ۱۴ برابر ضخیم‌تر از فویل آلومینیومی خانگی و دو برابر ضخیم‌تر از ۵ MIL هستند. رول مس با ۱۰ MIL از نظر ظاهر و واکنش به فشار شباهت کمی به فویل مس دارد. قابل انعطاف است و به راحتی می‌‌‌توان یک خمیدگی با دست در آن ایجاد کرد. می‌توان آن را با قیچی‌‌های سنگین و یا یک چاقوی ابزاری برش داد.
۱۶ MIL (ضخامت ۰٫۰۱۶ اینچ) این رول‌ تقریباً ۱٫۵ ضخیم‌تر از۱۰ MIL است و می‌‌توان آن را به‌وسیله دست یا ابزار خم کرد و شکل داد.
۲۲ MIL (ضخامت ۰٫۰۲۱۶ اینچ) را می‌‌توان بوسیله دست در مدت زمان طولانی خم کرد وشکل داد.
۳۲ MIL (ضخامت ۰٫۰۳۲ اینچ) ۵۰ درصد ضخیم تر از ۲۲ MIL بوده و می‌توان آن را بوسیله قیچی‌‌های سنگین و یا یک چاقوی ابزاری برش داد.
۴۰ MIL (ضخامت۰٫۰۴ اینچ) دوبرابر ضخیم تر از ۲۲ MIL بوده و سخت است که توسط دست خم شود و می‌توان قیچی‌‌های سنگین و یا یک چاقوی ابزاری برش داد.

فرآیند تولید فویل مسی

برای تولید فویل‌های مسی می‌توان از دو روش الکترولیز و نورد استفاده کرد. در تولید فویل‌های مسی به روش الکترولیز از محلول مس خالص حل شده در یک اسید استفاده می‌شود. محلول الکترولیت بر روی درام‌های نیمه غوطه‌ور چرخشی که به صورت الکتریکی شارژ می‌شوند، پمپ شده و بر روی این درام‌ها یک فیلم نازک مسی الکترولیز می‌شود. در تولید فویل‌های مسی به روش الکترولیز، فویل مسی از محلول مس بر روی یک درام چرخشی از جنس تیتانیوم که به منبع ولتاژ DC متصل است، رسوب می‌کند. کاتد به درام متصل و آند در داخل محلول الکترولیت مس قرار گرفته است. زمانی که میدان الکتریکی اعمال می‌شود، مس بر روی درام که با سرعت بسیار کمی در حال چرخش است رسوب می‌کند. سطح مس روی درام نرم و سطح مخالف آن زبر است. هرچه سرعت چرخش درام کمتر باشد، ضخامت مس رسوب شده بیشتر خواهد بود. سپس عملیات سطحی و مرحله پوشش برای فویل‌های پوشش‌دار انجام شده و نهایتا برش فویل برای تولید صفحات فویل صورت می‌گیرد.

تولید فویل‌های مسی به‌صورت نورد یکی دیگر از روش‌های تولید فویل مسی محسوب می‌شود که نسبت به روش الکترولیز دارای قدمت بیشتری است. تجهیزات نورد به سه دسته تقسیم می‌شود: غلتک‌های نورد گرم، غلتک‌های نورد سرد و غلتک‌های فویل.

کویل فویل‌های نازک تشکیل شده در این فرآیند، تحت عملیات شیمیایی و مکانیکی قرار می‌گیرند تا به فرم نهایی برسند. در تولید فویل‌های مسی بصورت نورد، اسلب مس تا دمای ۷۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده و سپس نورد گرم در چندین مرحله تا رسیدن به ضخامت اصلی صورت می‌پذیرد. در فرآیند نورد سرد اولیه ضخامت ورق‌ها کاهش یافته و سپس فرآیند آنیلینگ، پیکلینگ، شست‌وشو و خشک کردن بر روی ورق‌ها انجام می‌شود. مجددا فرآیند نورد سرد، کاهش بیشتر ضخامت را به‌همراه دارد و در نهایت جمع‌آوری فویل به‌صورت کویل انجام می‌شود. تعداد مراحل نورد، ارتباط مستقیمی با ضخامت فویل مورد نظر خواهد داشت.

به‌طور کلی از روش الکترولیز می‌توان برای تولید فویل‌های مسی با ضخامت کمتر نسبت به روش نورد استفاده کرد.

ماشین آلات خط تولید فویل مسی

کوره ذوب
خط فرز
غلطک سرد نورد سرد
خط پیروزی
خط کاهش چربی
انلینگ تسهیلات
خط کشش تنش
رول ماشین سنگ زنی
hot rolling mill

انواع ورق و فویل مسی

ورق مسی
ورق برنجی
ورق برنزی
ورق آلیاژ مس-نیکل
ورق آلیاژ مس-روی-نیکل
ورق سایر آلیاژهای مس طبقه بندی نشده در جای دیگر
فویل مسی
فویل آلیاژهای مس

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع ورق و فویل مسی

کد آیسیک انواع ورق و فویل مسی۲۷۲۰۴۱۲۳۳۹
کد آیسیک ورق مسی۲۷۲۰۵۱۲۳۴۰
کد آیسیک ورق برنجی ۲۷۲۰۵۱۲۳۴۱
کد آیسیک ورق برنزی ۲۷۲۰۵۱۲۳۴۲
کد آیسیک ورق آلیاژ مس-روی-نیکل۲۷۲۰۵۱۲۳۴۴
کد آیسیک ورق سایر آلیاژهای مس طبقه بندی نشده در جای دیگر۲۷۲۰۵۱۲۳۴۵
کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد تعرفه گمرکی انواع ورق و فویل مسی : ۷۴۰۹,۷۴۱۰
کد تعرفه گمرکی ورق مسی: ۷۴۰۹۱۹۰۰,۷۴۰۹۱۱۰۰

تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

وضعیت واردات و صادرات انواع ورق و فویل مسی

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات صفحه، ورق و نوار از مس، با ضخامت بیشتر از ۱۵/۰ میلیمتر در کشور به تفکیک سال آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید انواع ورق و فویل مسی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده انواع ورق و فویل مسی در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید انواع ورق و فویل مسی

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۳۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۰ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)