تولید کرم پودر

کرم پودرها یکی از مواد آرایشی هستند که برای پوشش و یکدست کردن پوست استفاده میشوند. به جرات میتوان گفت آرایش بدون استفاده از کرم پودر معنایی ندارد. کرم پودرها بر پایه آب و یا روغن تولید میشوند. ترکیبات کرم پودر در کیفیت آن بسیار تاثیر گذار است. به طور مثال کرم پودری که بر پایه روغن تولید شده برای پوست های خشک و اگر در ترکیبات کرم پودر از آب استفاده شده باشد برای پوست های چرب مناسب است. اما چرا کرم پودر ها پودر نیستند و معمولا به حالت مایع و نیمه مایع در دسترس عموم قرار میگیرند.

ترکیبات کرم پودر

ترکیبات کرم پودر باعث میشود که آن ها حالت پودری خود را از دست بدهند و حالت مایع و نیمه مایع به خود بگیرند. در ادامه به بررسی این ترکیبات خواهیم پرداخت.
نگهدارنده ها
وجود نگهدارنده در ترکیبات کرم پودر یکی از دلایلی است که باعث میشود کرم پودر حالت پودری و فشرده نداشته باشد و حالتی مایع به خود بگیرد. بکار بردن نگهدارنده ها در کرم پودر لازم است زیرا موجب جلوگیری از رشد باکتری در مواد آرایشی میشود.
گلیسیرین
گلیسیرین یکی از روغن هایی است که برای ایجاد حالت نرم کنندگی در محصولاتی مانند کرم پودر ها بکار برده میشود. این ماده روغنی میتواند حالتی قوام بخش به محصول دهد و در کرم پودرهای مخصوص پوست خشک کاربرد فراوانی دارد.
امولسیفایر
امولسیفایرها مانند اسید لینولئیکروغن هایی هستند که در ترکیبات کرم پودر مورد استفاده قرار میگیرند. کاربرد این ماده صاف و مخملی کردن کرم پودر است.
سیلیکون
وجود این ماده در ترکیبات کرم پودر آن را نرم و یکدست میکند و سهولت استفاده را برای افراد آسان تر میکند. متاسفانه بکار بردن سیلیکون در محصولات آرایشی باعث آسیب رساندن به پوست و کدر شدن رنگ آن میشود اما به دلیل ایجاد حالت نرمی و یکنواخت کنندگی بافت کرم ها مورد استفاده قرار میگیرد.
آلفا هیدروکسی اسید
وجود ماده آلفا هیدروکسی اسید در ترکیبات کرم پودر باعث میشود که کرم پودرها نتوانند حالت پودری خود را حفظ کنند و تبدیل به کرم های مایع و نیمه مایع میشوند.
سرامید ها
سرامید ها به طور طبیعی در بدن تولید میشوند و وجود آن ها در بافت پوست باعث میشود که پوست رطوبت خود را به خوبی حفظ کند. اما سرامیدهای مصنوعی هم نیز وجود دارند که بسیاری از برندها از سرامید در ترکیبات کرم پودر استفاده میکنند تا بتوانند خاصیت آبرسانی و جلوگیری از چین و چروک را به خواص کرم پودر اضافه کنند.
لانولین
یکی از دلایل حساسیت افراد به برخی از کرم های آرایشی وجود ماده لانولین در ترکیبات آن هاست. این ماده از پشم گرفته میشود و به همین دلیل باعث بروز حساسیت در برخی از افراد میشود. لانولین جهت خاصیت آبرسانی به کرم پودرها اضافه میشود. اگر به ماده های طبیعی مانند لانولین آلرژی دارید حتما قبل از خرید محصولات آرایشی ترکیبات آن را با دقت مطالعه کنید.
اسید گیلوکولیک
اسید گیلوکولیک نوعی اسید است که از نیشکر به دست می آید و به طور معمول برای AHA استفاده میشود. AHA در نزد خانم ها بسیار محبوب است و در بسیاری از کرم پودر ها، ضد آفتاب ها و محصولات مراقبت از پوست کاربرد دارد. این ماده خاصیت روشن کنندگی و لایه برداری دارد که استفاده از دوز پایین آن باعث سوزش در پوست میشود. اما استفاده از دوز بالای آن میتواند در کاهش علائم پیری، درمان جوش و آکنه و افزایش رنگدانه های پوست کاربرد داشته باشد. لازم به ذکر است که AHA باید توسط پزشکان و متخصصان پوست تجویز شود. استفاده از AHA به همراه کرم های ضد آفتاب در افزایش و سلامت کیفیت پوست بسیار تاثیر گذار است.

تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز طرح تولید کرم پودر

میکسر ایستاده جهت اختلاط مواد
میکسر ایستاده جهت اختلاط مواد
تانک ذخیره مواد
تانک ذخیره مواد
میکسر مواد اولیه
میکسر مواد اولیه
دستگاه تزریق چند نازله

انواع کرم پودر

فون مایع
رایج‌ترین و محبوب‌ترین شکل کرم پودر است زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می‌دهد. مقداری از کرم پودر مایع را به صورت نقطه‌ای روی صورت بگذارید و با پد یا انگشت به همه جای صورت پخش کنید.
کرم پودر
این کرم‌ها بسیار مرطوب و غنی هستند و چون بافت تقریبا سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده است. برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید.
پنکیک
این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولا به شکل پودر فشرده شده و به ۲ صورت چرب (سوپرا) و خشک (آکوا) موجود است و استفاده از آن به کمک اسفنج است.
پن استیک
این کرم پودر بافت سنگین دارد و برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم بسیار مناسب است. مقداری از آن را روی محل می‌گذاریم و با یک اسفنج محو کنید.

بررسی تقاضا

در بررسی تقاضا بازار، دو حالت مدنظر قرار گرفته یکی مربوط به سنوات گذشته تا قبل از سال ۹۰ و دیگری مربوط به پیش بینی چهار سال آینده می باشد . با توجه به تقاضای محصولات در کشور همانند سایر موراد که به صورت تقاضای مستقیم است ، حجم بیشتر مصرف را عموم مردم تشکیل می دهند. تقاضای محصولات در کشور را به عنوان تقاضای مستقیم لحاظ می داریم .

بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف کرم پودر

مصرف محصول در کشور آمار بالایی دارد و در حال حاضر هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد تنها تغییر در نوع و تکامل محصولات صورت می گیرد.

اهمیت استراتژیکی کرم پودر در دنیای امروز

محصول مورد بررسی جزء محصولات استراتژیک به حساب نمی آیند.

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده کرم پودر

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ، کشورهای فرانسه ، آلمان , ایالات متحده و ترکیه می باشند.

شرایط صادرات کرم پودر

محدودیتی جهت صادرات محصول وجود ندارد اما در حال حاضر با توجه به وارداتی بودن محصول توان تولید و صادرات وجود ندارد.

تعیین محل اجرا و ایجاد کارخانه کرم پودر

پتانسیل اجرای طرح در تمامی استانهای کشور وجود دارد . با بررسی های بیشتر با توجه به عوامل مهمی نظیر تامین مواد اولیه ، امکانات زیر بنایی ، دسترسی به راههای ارتباطی ، تامین نیروی انسانی ، جنبه های زیست محیطی ، معافیت های دولتی ، موقعیت سایر رقبا و … شهرکهای صنعتی مستعد جهت اجرای طرح مورد نظر می باشند.

بررسی جنبه های زیست محیطی تولید کرم پودر

بر اساس نوع مواد مصرفی و تولیدی و همچنین مرحله فرآیندها ، نوع و میزان آلایندگی های صنایع متفاوت است . بدین معنی که فرایندهای مختلف ، امکان آلودگی در سه مرحله به جمع آوری مواد اولیه ، تولید و تبدیل مواد واسطه و جمع آوری و انبار مواد تولید شده ، متحمل می باشد .

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کرم پودر

کد آیسیک کرم پودر ۲۴۲۴۵۱۲۴۵۰

معرفی کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کرم پودر

کد تعرفه گمرکی کرم پودر ۳۳۰۴۹۹۰۰

وضعیت واردات و صادرات کرم پودر

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات کرم پودر در کشور به تفکیک سال آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید کرم پودر

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده کرم پودر در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید کرم پودر

ظرفیت تولید سالیانه : ۸۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۲۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)