پیام

دانلود کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام

بر طبق مصوبه هیات دولت در تیرماه ۱۳۸۲ ، منطقه ویژه اقتصادی پیام با وسعت ۳۶۰۰ هکتار ایجاد شده است که با توجه به موقعیت و جایگاه شرکت و همجواری آن با تهران و وظایف مندرج در اساسنامه و پتانسیل قانون منطقه ویژه و امکانات موجود، فعالیت های شرکت در زمینه خدمات فرودگاه، ایرلاین پیام، منطقه ویژه اقتصادی و هاب پستی تقسیم بندی شده است.
همچنین در سال ۱۳۹۰ علاوه بر ماموریت هایی که به شرکت واگذار شده بود استقرار صنایع سبز و پردازش واردات و صادرات در منطقه ویژه اقتصادی پیام مطرح و به وظایف قبلی اضافه می گردد. فاصله اندک شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام تا تهران، وجود شهرک های صنعتی متعدد در استان البرز، استان تهران، استان قزوین، و محل تلاقی ۱۳ استان شمال و شمال غربی موقعیت مناسبی در اختیار منطقه ویژه اقتصادی پیام در جهت صادرات و واردات کالا قرار داده است.
هم اکنون از فرودگاه و منطقه ویژه آن برای اهدافی همچون حمل و نقل بار هوایی و پستی، پردازش و فراوری کالا، پروازهای مسافری، آموزش خلبانی، تعمیر و نگهداری هواپیما، تولید تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات، استقرار صنایع مختلف سازگار با محیط زیست، انبارداری و خدمات سردخانه ای، حمل ونقل تجاری و… استفاده می شود.
همچنین نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی پیام به مراکز علمی و فناوری مستقر در استان تهران و البرز منجر به استقرار شرکت های دانش بنیان و ایجاد کریدور فاوا در این منطقه شده است. وجود حدود ۲۵ میلیون نفر از جمعیت کشور در مجاورت شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام از نظر جغرافیای انسانی نیز پیام را از سایر مناطق کشور برجسته نموده است علاوه بر این حضور و وجود نیروی انسانی متخصص در استان های تهران و البرز در حوزه شرکت های دانش بیان و ICT ماموریت پیام را در رسیدن به اهدافی که برایش تعریف شده راحت تر نموده است. منطقه ویژه اقتصادی پیام برای صادرات و واردات کالا تمام امکانات مورد نیاز را دارا است و در محدوده منطقه پلیس گذرنامه ، اداره کل گمرک، پنجره واحد تجاری، آزمایشگاههای تخصصی، اداره استاندارد و بانک از جمله دستگاه های ارائه خدمات در منطقه ویژه اقتصادی پیام است.
با عنایت به ظرفیتهای موجود در این منطقه، فرصتهای متنوعی برای سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در این منطقه فراهم است که در سال ۱۶۰۱ و در فاز اول مرحله اول ، ۵ فرصت سرمایه گذاری برای شناسایی سرمایه گذاران فراخوان عمومی شده است.
تعداد صفحه: ۲۱
حجم فایل: ۱۲ مگابایت
دانلود فایل مرتبط : از اینجا دانلود نمائید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)