ریسک ها و استراتژی های فراروی کسب و کارها در سال ۱۴۰۰

دیده بانی مستمر فضای کسب و کار، یکی از رموز موفقیت کسب و کارها و از ویژگی های مهم مدیران و کارآفرینان موفق است. این رصد و پایش دقیق، مستمر و جامع به کسب و کارها اجازه شناخت چالشها، فرصتها و تهدیدات محیطی را داده و آنها می توانند بر آن اساس، تمهیدات لازم را برای مقابله با خطرات احتمالی و بهره مندی به موقع از فرصت های فرارو اتخاذ کنند. کسب و کارها می توانند این دیده بانی را با بهره مندی از ظرفیت های درونی خود یا عقد قرارداد با موسسات حرفه ای این حوزه به سرانجام برسانند. دیده بان کسب و کار بنا به مسئولیت اجتماعی خود، مدتی است از طریق تهیه گزارش های مستمر، سعی در رفع بخشی از نیاز کسب و کارهای ایرانی در حوزه رصد محیط کسب و کار کرده است. در سال ۱۴۰۰، ریسک های مختلف و متنوعی در کمین کسب و کارهای ایرانی نشسته است. کسب و کارها می توانند با شناخت بموقع این ریسک ها، اقدامات پیشیگرانه و مقابله ای مناسبی را اتخاذ کرده و حتی با تدبیر و دوراندیشی، از آنها خلق فرصت نمایند. بدین منظور، شناسایی ریسک های فراروی کسب و کارهای ایرانی با بهره مندی از پرسشنامه الکترونیک و نظرخواهی از خبرگان در دستور کار قرار گرفت. داده های این پیمایش در بهمن و اسفندماه سال ۹۹ جمع آوری گردید.

نویسنده: دکتر علی داوری

 

 برای دانلود فایل گزارش ریسک ها و استراتژی های فراروی کسب و کارها در سال ۱۴۰۰ اینجا کلیک کنید

 

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)