شرایط مهاجرت به هلند برای ایرانیان

مهاجرت به هلند، انواع روش های اخذ اقامت در کشور هلند و انواع طرق اخذ تابعیت هلند به صورت تخصصی توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بحث علمی قرار می گیرد. در زمنیه اخذ اقامت هلند سوالات زیادی بر روی وبسایت ما مطرح می شود، از جمله اینکه راحت ترین راه مهاجرت به هلند کدام است؟ مزایای مهاجرت به هلند چیست و چه شرایطی را باید فراهم کرد؟ آیا رسیدن به تابعیت در این کشور منجر به کسب پاسپورت هلند می گردد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این چنین سوالات و همچنین سوالات دیگر در خصوص مهاجرت به هلند را دریافت نمایید.

مهاجرت به هلند و شرایط عمومی آن

هلند کشور کوچک بین بلژیک و آلمان است و در اروپای غربی واقع شده است. هلندی ها یک جمله معروف دارند که، خدا زمین را ساخت، اما هلندی ها هلند را ساختند. اگر هلندی ها از سرزمین خود محافظت نمی کردند، شاید الان غرق در آب بود. طی سالیان سال، هلندی ها برای بازگرداندن آب دریا و رودخانه ها، تعدادی کانال، سد و ایستگاه پمپاژ ساختند. این کشور واقعاً کم ارتفاع و به طرز چشمگیری مسطح است و دارای کانال ها، رودخانه و دریاچه های فراوانی است. در حال حاضر کشور هلند یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اتحادیه اروپاست و حدود ۱۷ میلیون جمعیت دارد. به طور کلی مهاجرت به هلند از ۶ روش، کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی امکان پذیر است. در ادامه به هر کدام از روش های مهاجرت به هلند به صورت تخصصی می پردازیم و شما می توانید با توجه به شرایط خود راحت ترین راه مهاجرت به هلند را انتخاب کنید.

مهاجرت به هلند از طریق کار
امروزه مهاجرت به هلند از طریق کار مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد. همانطور که می دانید مهاجرت کاری به هلند نیاز به پیشنهاد شغلی از طرف کمپانی یا کارفرما در این کشور دارد. نرخ بیکاری سال ۲۰۱۹ در هلند ۳.۷۶ درصد ثبت شده است. به معنی این است که از هر ۱۰۰ نفر کمتر از ۴ نفر بیکار وجود دارد و این امر شرایط مهاجرت به هلند از طریق کار را تا حدودی آسان تر می سازد. این نرخ نشان دهنده شرایط اقتصادی مطلوب در کشور هلند می باشد. متقاضیان زیادی با بررسی شرایط اقتصادی و نرخ بیکاری در این کشور تصمیم می گیرند که به هلند مهاجرت کنند. افرادی که موفق به اخذ ویزای کار در هلند می شوند، بعد از ۵ سال کار و پرداخت مالیات در این کشور موفق به اخذ اقامت دائم هلند می شوند.
مهاجرت به هلند از طریق تحصیل
سیستم خوب آموزشی یکی از دلایل جذب متقاضیان از سراسر جهان برای مهاجرت به هلند از طریق تحصیل می باشد. علاوه بر نظام آموزشی خوب، نرخ کم هزینه های تحصیل و زندگی نسبت به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا یکی دیگر از علل جذب دانشجویان بین المللی شده است. هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف از ۸ هزار یورو الی ۲۰ هزار یورو می باشد که البته در بعضی مقاطع و رشته ها ممکن است این هزینه بالاتر هم باشد. کشور هلند سالانه مبلغ ۵ هزار یورو را به عنوان مبلغ بورسیه برای دانشجویان خارجی در نظر می گیرد و متقاضیان از یکم فوریه تا یکم می هر سال مهلت دارند تا برای بورسیه درخواست خود را ارسال کنند.

تحصیل در مدارس هلند

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل در این مقطع از سن ۴_۵ سالگی شروع می شود و تا سن ۱۸ سالگی ادامه دارد. در این کشور مدارس به دو نوع دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. هزینه های مدارس دولتی رایگان و مدارس خصوصی از سالی ۱۰ هزار یورو به بالا هزینه دریافت می کنند.

تحصیل در هلند در مقطع لیسانس

برای مهاجرت به هلند از طریق تحصیل در مقطع لیسانس نیاز به مدرک دیپلم و حداقل مدرک آیلتس ۶ دارید. البته در صورتی که متقاضی کمتر از ۲۵ سال سن داشته باشد می تواند با آیلتس ۵.۵ نیز اقدام نماید. هزینه های تحصیل در مقطع لیسانس از سالی ۸ هزار یورو شروع می شود.

تحصیل در هلند در مقطع فوق لیسانس

تحصیل در هلند در مقطع فوق لیسانس مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. برای اخذ پذیرش در این مقطع نیاز به مدرک لیسانس و همچنین مدرک زبان آیلتس ۶.۵ می باشد. متقاضیانی که مهاجرت به هلند از طریق تحصیل در مقطع فوق لیسانس را در نظر دارند باید تمکن مالی حداقل یکسال را نیز با خود ببرند. هزینه تحصیل در این مقطع از سالی ۱۰_۱۲ هزار یورو شروع می شود.

تحصیل در هلند در مقطع دکتری

اولین و مهم ترین شرط برای مهاجرت به هلند از طریق اخذ پذیرش در مقطع دکتری یافتن استاد راهنما در کشور هلند می باشد. لازم به ذکر است که این امر، کار آسانی نمی باشد. متقاضی می بایست رزومه قوی و سطح زبان خوبی را دارا باشد.

یکی از مزایای مهاجرت به هلند از طریق تحصیل این است که فارغ التحصیلان در این کشور می توانند اقامت خود را تمدید کنند و به نوع کاری تغییر دهند. به صورت کلی افرادی که در هلند تحصیل خود را به اتمام می رسانند از طرف دولت یک سال زمان دارند که به جست و جوی کار بپردازند، در صورتی که موفق شوند کارفرمایی را پیدا کنند و شاغل شوند، می توانند اقامت خود را تمدید کرده و پس از ۵ سال به اقامت دائم دست یابند.

مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری
سرمایه گذاری یکی از روش های مهاجرت به هلند و همچنین روشی برای اخذ اقامت و تابعیت این کشور می باشد. سرمایه گذاری در هلند به روش های مختلفی مانند خرید ملک، ثبت شرکت و کارآفرینی تقسیم می شود. لازم است بدانید که خرید ملک در هلند سبب اخذ اقامت نمی گردد مگر آنکه شرکتی در هلند ثبت کرده و خرید ملک تحت بیزینس شرکت باشد. به صورت کلی برای ثبت شرکت در هلند نیز، نیاز به بیزینس پلن یا همان طرح تجاری می باشد، طرح تجاری باید مورد تایید کشور هلند واقع شود. میزان سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در هلند ۱,۲۵۰,۰۰۰یورو می باشد، در صورتی که سرمایه گذاری با کارآفرینی همراه باشد و سرمایه گذار بتواند در این کشور شغل ایجاد کند، با سرمایه اولیه ۲۰۰،۰۰۰ یورو می توان اقامت هلند را به دست آورد. فردی که موفق به مهاجرت به هلند از طریق ثبت شرکت شود و به مدت ۵ سال بیمه و مالیات پرداخت نماید می تواند برای اقامت دائم هلند اقدام نماید.
سرمایه گذاری در هلند از طریق استارت آپ نیز امکان پذیر است و مراحل پیچیده ای دارد. لازم به ذکر است که صرف داشتن استارت آپ به خودی خود سبب اخذ اقامت و تابعیت در کشور هلند نمی گردد. در ابتدا متقاضی باید طرحی نو و خلاقانه داشته باشد و توسط وزارت بازرگانی و همچنین وزارت اقتصاد مورد تایید قرار گیرد. سپس نیاز به فردی می باشد که تبعه هلند یا اقامت هلند را دارا و در کسب و کار این کشور تجربه کافی را دارا باشد. این فرد باید بپذیرد که اسپانسر متقاضی می شود و از طرح وی حمایت می کند و این موارد تحت یک قرارداد همکاری مشخص شود. در این صورت به متقاضی اقامت یک ساله اعطا و در صورت حفظ شرایط سال به سال تمدید می شود و پس از سال پنجم منجر به اقامت دائم می گردد.
مهاجرت به هلند از طریق ازدواج
ازدواج با تبعه یا فردی که اقامت دائم هلند را دارد یکی از راه های مهاجرت به هلند می باشد. جالب است بدانید در هلند دو نوع ویزای نامزدی و ازدواج وجود دارد. معمولا سفارت هلند برای ویزای نامزدی جهت اینکه مطمئن باشند این رابطه صوری نیست از متقاضیان مدارکی را تقاضا می کنند. یکی از مهمترین مدارک این است، حداقل مدت زمانی که از آشنایی زوج می گذرد باید ۲ سال باشد. اثبات این آشنایی و علاقه می تواند از طریق چت، عکس، اسناد مسافرت (اگر رفته باشند) یا رفت و آمد خانوادگی صورت بگیرد. در صورت تایید سفارت به متقاضی ویزایی با مدت ۹۰ روز اعتبار اعطا می شود که وارد کشور هلند شده و ازدواج خود با تبعه هلند را رسمی کنند. در صورتی هم که فردی با تبعه هلند خارج از این کشور ازدواج کرده باشد، برای دریافت ویزا باید ثابت کنند که این ازدواج رسمی بوده و همچنین تبعه هلند باید ثابت کنند که از توانایی پرداخت هزینه های خود و همسرشان را دارند. در صورت تایید و مهاجرت به هلند پس از ۳ سال می تواند برای تابعیت هلند اقدام نماید.
مهاجرت به هلند و اخذ تابعیت از طریق تولد
مهاجرت به هلند و اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در این کشور در صورتی که متقاضی شرایط ذیل را دارا باشد، امکان پذیر است.

پدر و مادر هر دو تبعه هلند باشند و در خارج از کشور هلند صاحب فرزند شوند.

پدر تبعه هلند و مادر خارجی و در کشور هلند صاحب فرزند شوند.

مادر تبعه هلند و پدر خارجی و در کشور هلند صاحب فرزند شوند.

پدر تبعه هلند و مادر خارجی و در خارج از هلند صاحب فرزند شوند.

مادر تبعه هلند و پدر خارجی و در خارج از هلند صاحب فرزند شوند.

به صورت کلی کشور هلند از قانون خون پیروی می کند و در واقع چنانچه تبعه هلندی در هر جای دنیا صاحب فرزند شوند می توانند برای فرزند خود درخواست تابعیت هلند کنند.

مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی
مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی یک از دشوارترین و پر ریسک ترین روش های مهاجرت می باشد. پناهنده به کسی گفته می شود که ترس از شکنجه، خوف جان به دلایل مذهبی، دینی، سیاسی، اقلیت مذهبی و … داشته باشد و ترس از بازگشت به کشورش داشته باشد. در واقع فردی که در کشور هلند پناهنده می شود دیگر نمی تواند به کشور خود بازگردد. لازم به ذکر است که موسسه حقوقی ملک پور هیچگونه خدمات مشاوره ای و هیچگونه اقدامی برای روش های پناهندگی ندارد و این مطالب را صرفا برای بالا بردن اطلاعات متقاضیان در خصوص خطرات پناهندگی تهیه و تنظیم نموده است. متقاضی پناهندگی در هلند باید درخواست خود را به اداره پلیس این کشور ارائه نموده و برای این روش ثبت نام کند، پس از طی مراحلی که معمولا چندین ماه به طول می انجامد این اداره پاسخی مبنی بر اجازه یا مخالفت اقامت پناهنده صادر می کند. در صورت موافقت پس از ۵ سال متقاضی به اقامت دائم هلند دست می یابد و در صورت مخالفت بلافاصله باید کشور هلند را ترک کند.
مهاجرت به هلند و هزینه های زندگی در هلند
بررسی هزینه های زندگی در امر مهاجرت به هلند و به صورت کلی، حتی مهاجرت به دیگر کشورها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که با بررسی این شاخص و تحلیل آن می توان پی برد که با توجه به تمکن مالی آیا کشور انتخاب شده مقصد درستی است یا خیر. هزینه های زندگی در هلند به نسبت دیگر کشورهای اروپایی کمتر می باشد. به طور میانگین هزینه زندگی در شهر های بزرگ هلند برای یک نفر ۲،۲۰۰ یورو در ماه برآورد می شود. برای یک خانواده ۴ نفره این هزینه حدود ۴،۲۰۰ یورو در ماه است. در جدول ذیل بخشی از هزینه ها زندگی برای متقاضیان مهاجرت به هلند را قرار دادیم.
هزینه های مختلف در هلندمبلغ به یورو
آب (بطری ۰.۳۳ لیتر)۱.۹۲ €
برنج (۱ کیلوگرم)۱.۸۴ €
شیر (۱ لیتر)۰.۸۹ €
پنیر محلی (۱ کیلوگرم)۱۰.۲۹ €
تخم مرغ ( ۱۲ عدد)۲.۲۹ €
فیله مرغ (۱ کیلوگرم)۸.۳۷ €
گوشت گاو (۱ کیلوگرم) (یا گوشت قرمز)۱۴.۳۳ €
سیب زمینی (۱ کیلوگرم)۱.۳۷ €
گوجه فرنگی (۱ کیلوگرم)۲.۴۲ €
پیاز (۱ کیلو گرم)۱.۲۶ €
پرتقال (۱ کیلوگرم)۱.۵۳ €
کاهو (۱ سر)۱.۰۵ €
سیب (۱ کیلوگرم)۲.۲۶ €
موز (۱ کیلوگرم)۱.۵۳ €
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)۳.۰۰ €
تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه عادی)۲.۳۰ €
بنزین (۱ لیتر)۱.۶۴ €
غذا ، رستوران ارزان قیمت۱۵.۰۰ €
غذا برای ۲ نفر، رستوران میان رده۶۰.۰۰ €
اجاره آپارتمان (۱ اتاق خواب) در مرکز شهر۱،۰۴۶.۳۷ €
اجاره آپارتمان (۱ اتاق خواب) خارج از مرکز۸۳۰.۷۸ €
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر۴،۰۶۸.۲۴ €
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز۳،۰۵۵.۱۶ €
متوسط ​​حقوق خالص ماهانه (پس از مالیات)۲،۳۴۱.۱۷ €
مهاجرت به هلند و قوانین اخذ تابعیت
مهاجرت به هلند و اخذ اقامت و تابعیت در آن طرق مختلفی دارد که در مطالب بالا به انواع روش های آن اشاره کردیم. به صورت کلی برای رسیدن به تابعیت در هلند باید شاغل شده و بیمه و مالیات پرداخت کنید. یکی از آسان ترین روش های مهاجرت به هلند و اخذ تابعیت در این کشور، مهاجرت از طریق تحصیل می باشد. این کشور به افرادی که تحصیلشان را در این کشور به اتمام برسانند، این اجازه را می دهد که در این کشور به جست و جوی کار بپردازند. متقاضیان پس از یافتن کار می توانند اقامت خود را تمدید کرده و با پرداخت بیمه و مالیات به مدت ۵ سال به اقامت دائم دست یابند. به صورت کلی افرادی که از طریق کار یا سرمایه گذاری به مدت ۵ سال در این کشور بیمه مالیات بپردازند، می توانند اقامت دائم هلند را اخذ کنند. سپس با رعایت اصول شهروندی و در سال ششم می توانند برای پاسبورت هلند اقدام کنند.
پاسخ به سوالات متداول در زمینه مهاجرت به هلند

۱- برای مهاجرت به هلند از کجا شروع کنم؟

اولین گام برای مهاجرت به هلند شناخت روش های مهاجرت به این کشور و انتخاب بهترین گزینه است. سپس باید شرایط و مدارک مهاجرت را بر اساس روش انتخاب شده فراهم کرد.

۲- بهترین راه برای مهاجرت به هلند کدام است؟

مسلماً شرایط شخصی شما در انتخاب بهترین روش مهاجرت به هلند بسیار مؤثر است؛ اما به طور کلی ویزای کار هلند، تحصیل در دانشگاه های هلند و سرمایه گذاری در هلند از بهترین راه های مهاجرت به هلند است.

۳- کم هزینه ترین روش برای مهاجرت به هلند چیست؟

روش های کاری مثل دریافت پیشنهاد کار از کم هزینه ترین روش های مهاجرت به هلند است. تحصیل در هلند نیز دومین روش کم هزینه است.

۴- آیا برای مهاجرت به هلند باید حتما از طریق وکیل اقدام کنیم؟

خیر. شما می توانید با صرف وقت قوانین مهاجرت به هلند را بیاموزید. اما مسلماً وکیل می تواند با سرعت بیشتری کار شما را انجام دهد و تجربیات خود را در اختیار شما بگذارد.

مهاجرت به هلند و سخن پایانی

مهاجرت به هلند، انواع روش های اقامت در هلند و انواع طرق رسیدن به تابعیت هلند در این مقاله مورد بررسی علمی قرار گرفت. همانطور که می دانید هلند با توجه به شرایط آب و هوای متعادل، شرایط اقتصادی خوب و هزینه های زندگی کم نسبت به مابقی کشورهای اروپایی مورد پسند بسیاری از مردم قرار دارد. در این مقاله مطالب مهمی در خصوص مهاجرت به هلند و انواع روش ها اقامت در هلند به نگارش در آمده تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. مهاجرت به هلند از طریق کار، تحصیل در هلند، اخذ اقامت در هلند از طریق سرمایه گذاری، ازدواج در هلند، اخذ تابعیت کشور هلند از طریق تولد و مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی از جمله مطالبی است که در این مقاله مورد تحلیل قرار گرفت. امیدواریم با مطالعه آن پاسخ تمام سوالات خود را دریابید. سروران گرامی تیم مجرب موسسه حقوقی ملک پور، (MIE اتریش) همواره آماده راهنمایی شما عزیزان می باشد شما می توانید با موسسه حقوقی ملک پور تماس گرفته و شرایط خود را در خصوص مهاجرت به هلند به صورت تخصصی بررسی نموده و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید. همچنین می توانید در ذیل همین مقاله سوال خود را در قسمت دیدگاه ها مطرح و در کوتاه ترین زمان پاسخ خود را دریافت نمایید.

 

منبع مطالب مورد استفاده : موسسه حقوقی ملک پور 

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)