مدرسه-بین-المللی

طرح احداث مدرسه بین‌المللی

مدارس بین‌المللی مدارسی هستند برای دانش آموزان خارجی هستند که در یک کشور دیگر تحصیل می‌کنند و مدارس بین‌المللی عموماً به زبان انگلیسی هستند اما گاهاً این مدارس به زبان روسی و یا فرانسوی نیز آموزش می‌دهند. مدرسه بین‌المللی به زبان انگلیسی است سیستم آموزشی مدرسه بر پایه سیستم آموزشی ایالات‌متحده یا بریتانیا یا مؤسسه بین‌المللی است.گسترش و تبادل اطلاعات آموزش بین‌المللی، بسیاری از کشورها در حال پیوستن به سیستم‌های استاندارد بین‌المللی هستند. بر اساس اطلاعات سایت رسمی آی بی، تاکنون در ایران سه مرکز آموزشی رسماً به‌نظام آموزش بین‌المللی آی بی پیوسته‌اند. مدرسه بین المل نیکو معتبرترین مدرسه بین‌الملل در ایران است.(طرح احداث مدرسه بین‌المللی)

تاسیس اولین مدارس بین‌المللی

اولین مدرسه‌های بین‌المللی در کشورهایی همچون سوئیس، ژاپن و ترکیه در نیمه‌های دوم قرن نوزدهم تأسیس شد. این مدارس برای تأمین نیازهای آموزش فرزندان خانواده‌هایی که کارمندان سفارتخانه‌ها و یا شرکت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی هستند توسط کشورهای میزبان تأسیس شد. در کشور فرانسه دیپلمات‌ها و خانواده‌های تجاری فرانسه، مدارس بین‌المللی را بر اساس برنامه درسی کشور فرانسه تأسیس کردند.
در کشور آمریکا نیز فرزندان خانواده‌های ارتشی نیز، در مدارس وابسته به وزارت دفاع حضور داشتند. رایج‌ترین مدارس بین‌المللی آموزش در انگلستان، آموزش در ایالات‌متحده و اروپا است که مبتنی بر برنامه‌های درسی هستند و به‌طور خاص برای مدارس بین‌المللی مانند گواهینامه عمومی بین‌المللی آموزش متوسطه یا برنامه دیپلم IB طراحی‌شده‌اند. این برنامه‌های درسی بین‌المللی متعهد به انترناسیونالیسم، توسعه شهروند جهانی، فراهم کردن محیطی برای یادگیری بهینه و تدریس در یک مجموعه بین‌المللی است که باعث تقویت تفاهم، استقلال، وابستگی متقابل و همکاری می‌شود.

ویژگی تحصیل در مدارس بین‌المللی

یکی از ویژگی‌های بارز تحصیل در یک مدرسه بین‌المللی که کیفیت عالی دارد، تنوع در فرصت‌هایی است که در اختیار همه دانش آموزان قرار می‌گیرد. با حق انتخاب در بیش از شصت باشگاه و انجمن، دانش آموزان در این مدارس بهانه‌ای برای خسته شدن و همچنین برای وقت هدر دادن، ندارند. تفریحاتی چون بسکتبال، شطرنج، درام، موسیقی، اسکی یا شنا و… متناسب با هر سلیقه‌ای، در این مدارس وجود دارد تا دانش آموزان بین‌المللی اشتیاق جدیدی در زندگی داشته باشند. ورزش‌های دسته‌جمعی و تیمی به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا در یک رقابت سالم و معنادار شرکت کنند و برای پیروزی و باخت نیز آموزش ببینند تا به انعطاف‌پذیری برسند. شرکت کردن در این فعالیت‌ها، تعیین اهداف شخصی و انجام بهترین کارها، همه درس‌های مهمی است که می‌باید دانش‌آموز بدانند.

سیستم آموزشی تحصیل در مدارس بین‌المللی

مدارس بین‌المللی مانند سایر مدارس، هنرهای زبان، ریاضیات، علوم، علوم انسانی، هنر، تربیت‌بدنی، فناوری اطلاعات و فناوری طراحی را آموزش می‌دهند. پیشرفت‌های اخیر به‌طور خاص برای دبستان شامل برنامه سال‌های ابتدایی IB (PYP) و برنامه درسی بین‌المللی اولیه (IPC) است. در حال حاضر ۳۰۶۳ مدرسه وجود دارد که برنامه درسی بین‌المللی کارشناسی را در جهان ارائه می‌دهند و بیش از ۱۰۰۰ مدرسه که IPC را در سراسر جهان ارائه می‌دهند.

هزینه‌های تحصیل در مدارس بین‌المللی

عامل تعیین‌کننده در انتخاب مدرسه بین‌المللی برای بسیاری از خانواده‌ها، میزان شهریه و هزینه‌ها هست. اگر هزینه‌ها برای شما مهم است لازم است متذکر شویم “شهریه سالانه” منعکس‌کننده تمام هزینه تحصیل فرزند شما در مدرسه بین‌المللی نیست. بسیاری از مدارس برای سال اول هزینه ثبت‌نام اضافی را پرداخت می‌کنند، و هزینه سالانه اغلب در هرسال تحصیلی افزایش می‌یابد.
اگر به‌اندازه کافی خوش‌شانس هستید که کارفرمای شما بخشی از این هزینه‌ها را پوشش می‌دهد، انعطاف‌پذیری بیشتری دارید. بااین‌وجود، شما (برای هر کودک) باید هزینه کلی سال را در نظر بگیرید و این را در بودجه خود قرار دهید. به‌هرحال، شهریه مدارس بین‌المللی نیز در سراسر جهان بسیار متفاوت است.

برنامه درسی و اخلاق تحصیل در مدارس بین‌المللی

وقتی اکثر مدارس بین‌المللی را فهرست کردید، اولویت بعدی برنامه درسی و اخلاق در مدرسه خواهد بود. در مرحله اول، اجازه دهید در مورد زبان صحبت کنیم. محبوب‌ترین زبان آموزش در مدارس بین‌المللی انگلیسی است، اما بیشتر شهرها دارای زبان فرانسوی و شاید زبان آلمانی نیز باشند. اگر فرزندان شما انگلیسی‌زبان نیستند، اطمینان حاصل کنید که برنامه‌ای برای زمان شروع سریع تحصیل فرزندانتان وجود دارد. به‌طورمعمول تدریس درس‌هایی با زبان محلی کشور میزبان نیز وجود خواهد داشت. معمولاً این مدارس دوزبانه هستند و زبان اول تحصیل در مدارس بین‌المللی انگلیسی می‌باشد که در اروپا اکثر مدارس بین‌المللی در کنار زبان انگلیسی و مثلاً آلمانی، دانش آموزان می‌توانند زبان سومی را هم برای یادگیری انتخاب کنند. برای ثبت‌نام، بازدید از مدارس بین‌المللی برای فرزند شما نکته مهمی است. ملاقات با کارمندان، معلمان و والدین با یکدیگر.

مدرسه-بین-المللی1
برنامه‌ریزی برای بازدید

برای بازدید شما می‌توانید با مدرسه در تماس باشید. شما باید برای فرزندتان هدف داشته باشید که به همان اندازه که می‌تواند در مدرسه بگذراند و در صورت امکان نیم روز یا حتی یک روز کامل وقت بگذارد. او می‌تواند به کلاسها بپیوندد و با دانش آموزان دیگر در تعامل باشد و شما درعین‌حال می‌توانید روزبه‌روز مدرسه را نیز مشاهده کنید.

دانش آموزان و کلاس‌ها

قبل از شروع کلاسها جدول زمانی روزانه را پیدا کنید که هر کلاس چقدر طول می‌کشد و انتقال کلاس چگونه کار می‌کند چه موقع دانش آموزان استراحت می‌کنند و در طی آن‌ها چه‌کارهایی انجام می‌دهند آیا دانش آموزان در مورد برخی مشکلات به‌صورت گروهی کار می‌کنند؟ آیا انتقال کلاس به‌صورت منظم است یا هرج‌ومرج اتفاق می‌افتد؟ آیا دانش آموزان توجه زیادی از معلم دارند؟

معلمان و کارمندان

شما از قبل واقعه‌های مهم درباره مدرسه را می‌دانید. به شما گفته می‌شود که آیا فرزند شما از محیط پایدار و دایره دوستانی برخوردار است یا خیر؟ آیا تعادل خوبی در کارمندان جدید در درازمدت وجود دارد؟ شروع کنید با پرسیدن معلمان از کجا هستند و چه نوع آموزش را انجام داده‌اند. حتماً در مورد امتحانات سؤال کنید. چقدر روی آن‌ها تأکید شده است؟ چگونه آن‌ها از دانش‌آموزانی که برای ادامه راه تلاش می‌کنند (یا به‌اندازه کافی چالش نمی‌شوند) پشتیبانی می‌کنند؟ نتایج آزمون‌های مدرسه به‌طورکلی چگونه است؟ پس از پایان تحصیل در مدرسه، بیشتر دانش آموزان چه می‌کنند؟ پس‌ازآن، زمان آن فرا رسیده است که مهم‌ترین مرحله – بازدید حضوری از مدرسه، به همراه فرزندتان

محیط مدرسه

شما از قبل واقعه‌های مهم درباره مدرسه را می‌دانید. به شما گفته می‌شود که آیا فرزند شما از محیط پایدار و دایره دوستانی برخوردار است یا خیر؟ آیا تعادل خوبی در کارمندان جدید در درازمدت وجود دارد؟ شروع کنید با پرسیدن معلمان از کجا هستند و چه نوع آموزش را انجام داده‌اند. حتماً در مورد امتحانات سؤال کنید. چقدر روی آن‌ها تأکید شده است؟ چگونه آن‌ها از دانش‌آموزانی که برای ادامه راه تلاش می‌کنند (یا به‌اندازه کافی چالش نمی‌شوند) پشتیبانی می‌کنند؟ نتایج آزمون‌های مدرسه به‌طورکلی چگونه است؟ پس از پایان تحصیل در مدرسه، بیشتر دانش آموزان چه می‌کنند؟ پس‌ازآن، زمان آن فرارسیده است که مهم‌ترین مرحله – بازدید حضوری از مدرسه، به همراه فرزندتان

واکنش فرزند شما

نگاه کودکان مهم‌ترین چیزی است که هنگام بازدید از یک مدرسه بین‌المللی باید توجه کنید. درحالی‌که هنوز در مدرسه هستید، بهتر است مستقیماً از آن‌ها سؤال نکنید که چه فکر می‌کنند؛ پاسخ آن‌ها ممکن است بر اساس آنچه فکر می‌کنند می‌خواهید بشنوید نه آنچه احساس می‌کنید.

مدارس شبانه‌روزی بین‌المللی و امکانات آن

استقبال گرم از مدارس شبانه‌روزی بین‌المللی باعث شده تعهد این مدارس برای تعالی در هر جنبه و همچنین مراقبت از دانش آموزان بسیار قوی باشد. یک محیط امن و ایمن برای دانش‌آموز با انعطاف‌پذیری هفتگی و شبانه‌روزی برای شما که نیازهای فرزندتان در یک‌خانه واقعی را فراهم می‌کند. زندگی شبانه‌روزی در این مدارس یک محیط برجسته را برای فرزند شما فراهم می‌کند تا ۲۴ ساعت شبانه‌روز از گروه اختصاصی و حرفه‌ای بهره ببرد که به پسران و دختران شما کمک می‌کند تا برای چالش‌های پیش روی خود، چه در داخل و چه در خارج از کلاس، آماده شوند. شما و فرزندانتان می‌توانید یک محیط حمایتی و پرورشی داشته باشید که در آن‌همه به‌عنوان یک فرد الهام می‌گیرند تا پتانسیل‌های خود را کشف کنند. با پشتیبانی و تشویق گروه مدرسه، به هر دانش‌آموز فرصتی داده می‌شود تا آنچه را که واقعاً توانمند هستند درک کند. در نظر داشته باشید که خوابگاه‌های این مدارس معمولاً یک نفره و دو نفره می‌باشد و امکانات کامل ورزشی همچون شنا، زمین بسکتبال، زمین فوتبال و گلف، اسکی و ژیمناستیک و… امکانات هنری همچون آموزش موسیقی و عکاسی و … برای دانش آموزان بین‌المللی در نظر گرفته‌شده است.

حداقل سن برای شرکت در مدارس شبانه‌روزی بین‌المللی چقدر است؟

برنامه‌های شبانه‌روزی برای پسران و دختران ۸ تا ۱۸ ساله ارائه می‌شود. معمولاً مدیرعامل شبانه‌روزی و خانواده وی نیز به همراه در محوطه مدرسه شبانه‌روزی زندگی می‌کنند. به‌عنوان یک گروه، وظیفه آن‌ها این است که با ارائه نظارت و پشتیبانی روزانه از صبحانه تا خواب، از رفاه شخصی، ایمنی و بهترین دستاوردهای تحصیلی دانش آموزان اطمینان حاصل کنند.

اهداف مدرسه‌های بین‌المللی

اهداف این مدارس این است که هر دانش‌آموز را قادر به دستیابی به پتانسیل‌های دانشگاهی خود و ایجاد محیطی پایدار و ایمن کند که در آن دانش آموزان برای انجام ابتکار عمل و خلاقیت و پیشرفت آمادگی جسمانی ترغیب و راهنمایی می‌شوند. تحریک کنجکاوی فکری نیز بسیار حیاتی تلقی می‌شود، همچنین کمک به دانش آموزان برای ایجاد تعادل خودآگاهی و اعتمادبه‌نفس، آماده‌سازی آن‌ها برای فرصت‌ها و چالش‌های زندگی بزرگ‌سالان است.

مدارس بین‌المللی ایران

مدرسه بین‌المللی مدرسه‌ای است که در کشورهای مختلف ازجمله: اتریش، هلند، اسپانیا، انگلیس، امارات و غیره تأسیس‌شده است. به دلیل این‌که مدارس بین‌المللی در خارج از کشور، باهدف ثبت‌نام دانشجویان خارجی تأسیس‌شده‌اند، شما نمی‌توانید یک دانشجوی داخلی و شهروند را در چنین مدارسی پیدا کنید. اگر دانش‌آموز ایرانی هستید و دوست دارید به سایر دانشجویان بین‌المللی در مدارس بین‌المللی ایران، بپیوندید و کتاب‌های انگلیسی‌زبان را بخوانید، توصیه ما این است که، قبل از هر کاری از افراد آگاه مشاوره بگیرید و درباره مدارس بین‌المللی ایران اطلاعات خود را افزایش دهید. در مدارس بین‌المللی ایران، دانش آموزان ایرانی به زبان انگلیسی، که زبان مادری‌شان نیست، تحصیل می‌کنند. انگلیسی بودن زبان تحصیل سبب شده تا اکثر دانش آموزان برای تحصیل به یکی از مدارس بین‌المللی در خارج از کشور بروند.
مراکز یادگیری مداس بین‌المللی اطمینان حاصل می‌کنند که نیازهای هر دانش‌آموز از طریق کار متخصصان بسیار ماهر که در کنار گروه دانشگاهی فعالیت می‌کنند و برنامه‌های حمایتی موعود ارائه می‌دهند، برآورده می‌شود.

مدارس بین‌المللی ایران

۱۰ مدرسه بین‌المللی و ۴۸ مدرسه ویژه اتباع خارجی در کشور ما وجود دارند، در شهر تهران نیز سه مدرسه بین‌الملل دختران و پسران فعالیت می‌کنند.
بیشتر دانش‌آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند، افرادی هستند که چند سالی را خارج از کشور گذرانده و هم‌اکنون به ایران بازگشته‌اند یا اتباع سایر کشورها، هرچند که برخی مواقع دانش‌آموزان ایرانی نیز در این مدارس ثبت‌نام می‌شوند ” طبق گفته برخی دست‌اندرکاران مدرسه، اگر دانش‌آموز به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد در این صورت با تبصره‌هایی و ضمن دریافت شهریه بیشتر ثبت‌نام می‌شود” اما وضعیت مدارس بین‌الملل و مشکلات دانش‌آموزانی که در آنجا تحصیل می‌کنند، تا به امروز کمتر موردبررسی و رصد رسانه‌ها قرارگرفته است.

مدرسه-بین-المللی.jpg2
مشهورترین مدارس بین‌المللی دنیا برای تحصیل فرزندانمان

مدرسه بین‌المللی فولفورد کانادا (Fulford Academy)
مدرسه بین‌المللی روزنبرگ در سوئیس (Rosenberg)
مدرسه بین‌المللی سان وی در مالزی (Sun way)
مدرسه بین‌المللی دوسلدورف در آلمان (Dusseldorf)
مدرسه بین‌المللی مونتانا زوگربرگ در سوئیس
مدارس بین‌المللی/international schools: مدارسی که برای آموزش‌وپرورش اتباع خارجی مقیم ایران و تأمین فرصت‌های تحصیلی برای فرزندان ایرانیان مقیم کشورهای خارجی که به‌صورت موقت در ایران مقیم هستند، در دوره‌های مختلف تحصیلی و به‌صورت دولتی یا غیردولتی تأسیس و بر اساس مقررات دولت جمهوری اسلامی و زیر نظر وزارت آموزش‌وپرورش (مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور) اداره می‌شوند.

اساسنامه مدارس بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران

مدارس بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران- که در این اساسنامه به‌اختصار ‌«مدارس» نامیده می‌شوند- برای آموزش‌وپرورش اتباع خارجی مقیم ایران در دوره‌های مختلف تحصیلی تأسیس می‌شوند.

فصل اول ‌

ماده ۱- اهداف این مدارس به شرح زیر می‌باشد:
الف) تعلیم و تربیت دانش آموزان اتباع خارجی صرف‌نظر از تفاوت در رنگ، جنس، نژاد، دین و ملیت آن‌ها.
ب) اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی با استفاده از محتوا و روش‌های هم‌طراز با برنامه‌های سایر مدارس بین‌المللی جهان با رعایت موازین فرهنگی جمهوری اسلامی ایران.
ج) تقویت ایمان به پروردگار یکتا و روحیه احترام به اعتقادات دینی دیگران.
د) ایجاد زمینه مساعد برای دانش‌آموزان به‌منظور کسب معلومات و مهارت‌های لازم زندگی و آماده‌سازی آنان برای ادامه تحصیل در سایر مدارس بین‌المللی.
ه) آشنا ساختن دانش آموزان با زبان و ادب فارسی و فرهنگ ایران اسلامی.

فصل دوم ‌ – نحوهٔ ادارهٔ مدارس

ماده ۲- مدارس به‌صورت دولتی یا غیردولتی زیر نظر وزارت آموزش‌وپرورش اداره خواهند شد و تابع مقررات دولت جمهوری اسلامی ایران می‌باشند.
تبصره – مدارس غیردولتی مطابق قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی و با رعایت مفاد این اساسنامه و سایر قوانین و مقررات تأسیس و اداره می‌شوند.
ماده ۳- مدارس دولتی برای ادارهٔ خود علاوه بر امکانات وزارت آموزش‌وپرورش می‌توانند از کمک‌های دریافتی از اولیای دانش آموزان و سایر ‌ اشخاص حقیقی و حقوقی استفاده نمایند.
تبصره – ضوابط دریافت کمک‌های مردمی ‌ توسط وزارت آموزش‌وپرورش تعیین و با امضا وزیر ابلاغ خواهد شد.
ماده ۴- مدیران مدارس از بین کارکنان رسمی وزارت آموزش‌وپرورش بر اساس ضوابط مندرج در آیین‌نامه‌های مربوط انتخاب و منصوب خواهند شد.
ماده ۵- مدارس می‌توانند در صورت نیاز از معلمان خارجی واجد شرایط پس از کسب موافقت وزارت آموزش‌وپرورش برابر قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران برای تدریس برخی از دروس استفاده نمایند.
تبصره – مدیر و کارکنان آموزشی، پرورشی واداری مدارس باید به زبان خارجی مرتبط مسلط باشند.

فصل سوم – شرایط و نحوه پذیرش دانش‌آموز

ماده ۶- متقاضیان ثبت‌نام در مدارس باید دارای جواز معتبر اقامت در جمهوری اسلامی ایران باشند.
تبصره ۱- دانش آموزان ایرانی که قسمتی از تحصیلات خودرادرکشورهای خارجی ودرنظامهایی غیر از نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران گذرانیده‌اند، در صورت عدم امکان تحصیل آنان در مدرسه تطبیقی یاسایرمدارس کشوروبنابه تشخیص گروه خاص دفتر همکاری‌های بین‌المللی و امور مدارس خارج از کشور برای مدتی معین می‌توانند به تحصیلات خود در این مدارس ادامه دهند.
تبصره ۲- متقاضیان ایرانی ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی- که یکی از والدین آن‌ها بنا به دعوت رسمی از سوی سازمان‌ها، ارگان‌ها و یا دانشگاه‌ها برای مدت معینی به ایران آمده باشند؛ بنا به تشخیص کمیسیون خاص دفتر همکاری‌های بین‌المللی و امور مدارس خارج از کشور می‌توانند در مدرسه بین‌المللی ثبت‌نام نمایند.
ماده ۷- شرایط سنی ثبت‌نام در مدارس تابع ضوابط سایر مدارس خواهد بود.
تبصره – ثبت‌نام وادامه تحصیل دانش‌آموزانی که سن ورود به دبستان در کشور محل اقامت قبلی آن‌ها پنج سال و نیم می‌باشد در این مدارس بلامانع است.

فصل چهارم ‌ – برنامه درسی، طول دوره ورزش تحصیلی

ماده ۸- برنامه درسی این مدارس بر اساس نظام‌های آموزشی بین‌المللی معتبر، خواهد بود که توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با همکاری دفتر ستادی ذی‌ربط تهیه و با تصویب شورای عالی آموزش‌وپرورش اجرا می‌گردد.
تبصره ۱- علاوه بر دروس مصوب هر پایه تحصیلی، آموزش زبان و ادبیات فارسی و مطالعات فرهنگی، اجتماعی (به‌ویژه تاریخ و فرهنگ ایران) در کلیه پایه‌های تحصیلی مدارس الزامی است. منابع و محتوای درسی خاص برای این دروس توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ظرف مدت حداکثر یک سال پس از ابلاغ این اساسنامه تهیه و تألیف خواهد شد.
تبصره ۲- ارائهٔ دروس قرآن و دینی برای دانش آموزان مسلمان الزامی و شرکت سایر دانش آموزان در کلاس‌های فوق بلامانع است.
تبصره ۳- زبان‌اصلی تدریس در مدارس بین‌المللی برحسب مورد یکی از زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسه و آلمانی خواهد بود.
ماده ۹- اعطای کارنامه تحصیلی پایان هرسال و گواهینامه پایان دوره به دانش‌آموز بر اساس نظام آموزشی معتبر (مذکور در ماده ۸) خواهد بود.
ماده ۱۰- ارزشیابی تحصیلی و تربیتی در کلیهٔ پایه‌ها بر اساس آئین‌نامهٔ مربوط انجام می‌شود.
تبصره – آئین‌نامهٔ ارزشیابی تحصیلی و تربیتی این مدارس متناسب با شرایط نظام آموزشی بین‌الملل ظرف مدت حداکثر ۶ ماه پس از ابلاغ این اساسنامه توسط دفاتر ذی‌ربط تهیه و به تصویب شورای عالی خواهد رسید.

فصل پنجم ‌ – سایر امور

ماده ۱۱- مدارس می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و طبق ضوابط وزارت آموزش‌وپرورش با سایر مدارس و سازمان‌های آموزشی، فرهنگی داخلی و بین‌المللی در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی ارتباط برقرار نمایند.
ماده ۱۲- برای دانش آموزان دختروپسر، مدارس جداگانه تشکیل می‌شود.
ماده ۱۳- آئین‌نامهٔ انجمن اولیاء و مربیان ویژه این مدارس هماهنگ با سایر مدارس بین‌المللی توسط سازمان مرکزی انجمن اولیاء و مربیان با همکاری دفتر ستادی ذی‌ربط ظرف مدت حداکثر ۶ ماه پس از ابلاغ این اساسنامه تهیه وپس‌ازتایید وزیر آموزش‌وپرورش به اجرا درمی‌آید.
ماده ۱۴- مواردی که در این اساسنامه به آن اشاره نشده است بر اساس مقررات وزارت آموزش‌وپرورش می‌باشد.
ماده ۱۵- با تصویب این اساسنامه، اساسنامه قبلی تحت عنوان‹ اساسنامه مجتمع آموزشی بین‌المللی تهران› لغو می‌شود.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح احداث مدرسه بین‌المللی

تعداد کلاس : ۳۶ کلاس
نرخ برابری دلار : ۳۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴۸ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۷ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۲۹ درصد



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۳ امتیاز)