طرح احداث هتل بیمارستان تخصصی

کشور ایران یادگار کهن میراث چند هزار ساله تمدن بشری و دارای جاذبه های منجر به فرد تاریخی، فرهنگی و طبیعی است لیکن بی بهره از شماره گردشگران داخلی و خارجی حتی به مانند کشورهای همسایه که شاید بهره طبیعی کمتری در این زمینه دارند، می باشد .
در آمارهای رسمی جهانی از هر ۸ نفر شغل ایجاد شده یک مورد آن متعلق به گردشگری می‌باشد و این مهم در کشور ما حائز اهمیت باشد و این آمار می تواند قابل افزایش یابد.با مشخص شدن اهمیت و لزوم توسعه این صنعت در کشور و قابلیت های موجود، آن باید اذعان نمود که سرمایه گذاری در جهت ایجاد، تکمیل، توسعه و تجهیز هرچه مناسب تأسیسات گردشگری بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.
با توجه جدی به توسعه زیرساختهای گردشگری؛ منجمله توسعه تأسیسات و مراکز اقامتی این امکان را بوجود می‌آورد که جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی از این راه انجام شود. یکی از زمینه های مهم گردشگری که در تمام دنیا یک حرفه بین الملی باکلاس و پر سود می باشد سرمایه گذاری ساخت و احداث و راه اندازی هتل و بیمارستان می باشد.هتل بیمارستان‌ها با اهداف متعالی ارائه خدمات تشخیصی و درمانی و به موازات آن در راستای جذب گردشگران سلامت بنا نهاده می‌شوند.
برخی سفرها با هدف درمان در کشور مقصد انجام می‌شود. یکی از دلایل این نوع درمان، عدم وجود شیوه‌های درمانی مشابه در کشور مبدأ است. علاوه بر این، در برخی موارد برای اقتصادی‌تر شدن درمان نیز توریسم درمانی صورت می‌گیرد.
با توجه به آمارهای موجود، ایران هر ساله پذیرای ۳۰ تا ۳۵ هزار بیمار بین‌المللی است.

معرفی طرح احداث هتل بیمارستان
گاهی با ورود به برخی بیمارستان‌های مجهز و مدرن، احساس نگرانی ما با دیدن معماری جذاب (داخلی و خارجی)، تمیزی، پاسخ گویی کارکنان و به طور کلی سیستم خدمات رسانی تا اندازه‌ای کم می‌شود و شاید تحت تأثیر چنین محیط‌هایی هم قرار بگیریم. حتی در صورتی که به دلیل بیماری خود یا دیگری ناچار به توقف چند ساعته یا چند روزه در چنین بیمارستان‌هایی شویم، ممکن است احساس ناخوشایند ناشی از بیمار بودن یا همراهی با بیمار، جای خود را به تجربه اقامت در جایی هم چون یک هتل لوکس بدهد. البته این موضوع در مورد زایشگاه‌ها که افراد بستری در آن (با وجود دشواری زایمان) در اصل بیمار به حساب نمی‌آیند، می‌تواند کاربردهای بیشتری داشته باشد.
در برخی از کشورها رقابت شدید برای پرکردن تخت‌های زایشگاه، بیمارستان‌ها را مجبور به استفاده از وسایل سرگرمی و رفاهی کرده که معمولاً مختص هتل‌های لوکس است. برای مثال در بیمارستان به مادران برای عصرانه چای و کیک و صبح‌ها نان موزی و کلوچه می‌دهند. عصرها نیز از بستگان با لیموناد، شیرینی و کیک پذیرایی می‌شود. از جمله دلایل استفاده از طرح چوب در اتاق‌ها این است که بیماران زمانی که با بستگانشان عکس می‌گیرند، احساس کنند که آن ها در اتاق یک هتل هستند و نه در بیمارستان. علاوه بر این کلینیک‌هایی نیز وجود دارند که در هر اتاق آنها جکوزی وجود دارد.

بررسی بازار احداث هتل بیمارستان
با توجه به این که تا به حال شاید یک الی دو هتل بیمارستان در کشور داشته باشیم این پروژه‌ها می‌توانند از اولین پروژه‌هایی باشد که در این زمینه احداث و بهره‌برداری می‌شوند این پروژه‌ها می‌تواند علاوه بر مداوای بیماران داخلی بیماران خارجی را نیز جذب کند و موجب ورود ارز به کشور و افزایش گردشگر به کشور شود.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح احداث هتل بیمارستان تخصصی
ظرفیت : ۱۶۰ تخت
نرخ برابری دلار : ۲۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۷۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۱۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۹۶ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش تجهیزات : ۷۹ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۶ درصد



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۷/۵ - (۴ امتیاز)